home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Serbian Trophy 2013

9 Dec 2013 - 11:22 Sport Link

Serbian Trophy je jedno od desetak off-road takmičenja terenskih vozila u Srbiji. Tradicionalno se održava krajem novembra, pa je i ovogodišnji, sedmi po redu, učesnike ugostio na Kopaoniku od 22. do 24. novembra. Prva tri Serbian Trophy takmičenja održana su u okolini Topole, naredna dva na Kosmaju, a prošle godine organizator je manifestaciju preselio pod obronke našeg najpoznatijeg zimskog centra, neposredno pred skijašku sezonu.

Serbian Trophy, za razliku od ostalih off-road takmičenja, ima i nekoliko osobenosti. Možda najznačajnija je što iz godine u godinu Serbian Trophy okuplja sve veći broj učesnika iz inostranstva. Ova godine najmasovniji su bili gosti iz Bugarske i Slovačke, a bilo je takmičara i iz Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore, Češke...

Još jedna karakteristika po kojoj se Serbian Trophy razlikuje od ostalih off-road takmičenja u Srbiji je trodnevno trajanje. Deo učesnika iz inostranstva pristigao je još u četvrtak, a većina u petak u prepodnevnim časovima. Start prve etape, koja je zbog ranog mraka u ovo doba godine većim delom noćna, bio je u 15h ispred JAT-ovih apartmana.

Učesnici Serbian Trophy-ja podeljeni su u tri kolone. Pored za druga takmičenja standardnih Hard i Soft klasa, Serbian Trophy neguje tradiciju takozvane Turist ili Hobi klase. Najzaslužniji za to su gospodin Darko Tadić - Boske, idejni tvorac i glavni organizator Serbian Trophy takmičenja, kao i gospodin Ljubiša Milovanović - Gljivar, Direktor ovogodišnje trke, koji lično osmišljava i trasira "turist" stazu. Inače, prijavljeni za ovu kategoriju voze najčešće standardne terence sa standardnom opremom, ne takmiče se, već im domaćin organizuje turu koja obuhvata kako turističke atrakcije, tako i posete delovima trase i takozvanim „specijalima“ Hard i Soft klase. Na taj način popularno nazvani „Turisti“ imaju prilike da se bolje upoznaju sa lepotama kraja u kojem se dešava takmičenje, ali i da, kao navijači, posmatraju najatrktivnije delove takmičenja do kojih se ne može stići tako lako kao u nekim drugim vrstama automobilskog sporta.

Zbog manjih snežnih padavina neposredno pred ovogodišnje takmičenje, deo trase predviđen za Turist klasu bio je izuzetno zanimljiv za učesnike. Ne mali broj Turista, od preko 20 prijavljenih prvog dana, imao je probleme zbog nedovojno iskustva vožnje van asfalta, a pojedini i zbog neadekvatnih pneumatika. Ipak bila je to nenadana idealna prilika da učesnici upoznaju svoja vozila, saznaju njihove sposobnosti i naravno granice mogućnosti vozila sa opremom koju u tom momentu poseduju. Većina se na snežnom i blatnjavom klizavom terenu sama izborila sa preprakama, dok su samo pojedini, na kraćim delovima, platili danak neadekvatnim pneumaticima i teren savladali uz pomoć organizatora.

Po oko 20-ak takmičara Hard i Soft klase krenulo je pola sata nakon Turista svojim predviđenim trasama. Delovi trase sve tri klase se poklapaju, ali na većini maršute, kao i na najznačajnijim specijalnim ispitima, lako se može uočiti kojoj klasi je taj deo namenjen.

Pored mogućnosti da svojim vozilima prođu delovima nekih od najpoznatijih skijaških staza Kopaonika kao što su Karaman, Centar, Duboka, Krčmar, ove godine čak i na par santimetara snega, učesnici Turist klase imali su prilike da prođu neposredno ispod Pančićevog vrha na putu ka istorijskom lokalitetu Nebeske stolice, gde se nalaze ostaci stare crkve Svetog Prokopija. Nakon toga usledio je oprezan dugačak spust prema Ravništvu i vodopadu Jelovarnik u čijoj blizini se odvijao još jedan „specijal“ Hard i Soft klase takmičara.

Prvi takmičarsko turistički dan, petak, završen je uspešno u večernjim satima, nakon čega su učesnici uz večeru i piće sumirali prve utiske, a u isčekivanju celodnevnog subotnjeg programa.

Nastaviće se...

Kompletan video - Prvi dan

Foto-album možete pogledati OVDE.

Izvor: Top-djir.com



čitanja : 994



Komentari