home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Folksvagen je danas izazvao pravi šok objavivši da će za 2017. preurediti svoj sportski program, da će napustiti WRC u kojem je bio superuspešan od 2013. i da će se usredsrediti na klijentske discipline i nove tehnologije.

Takva odluka doneta je na sastanku borda direktora u Volfsburgu, održanom u utorak ujutro.

U ovoj i prethodne tri sezone Folksvagen je dominirao u Svetskom reli prvenstvu i osvojio je sve vozačke, suvozačke i proizvođačke titule koje su stajale na raspolaganju – ukupno 12 u četiri godine!

“Polo R WRC” startovao je 51 put, pobedio na 42 relija i bio najbrži na 621 od 980 brzinskih ispita na kojima je učestvovao. Nijedan model u WRC istoriji nema veći procenat uspešnosti, a reli avantura na globalnom nivou bila je najsjajniji sportski poduhvat kuće.

“Folksvagen brend suočava se sa ogromnim izazovima. Predstoji nam proširenje elektrifikacije game naših vozila i moramo usredsrediti sve napore na značajne tehnologije budućnosti”, izjavio je Frank Velš, član upravnog odbora kompanije. “Daleko smo nadmašili naše sportske ciljeve u WRC-u, sada preuređujemo Folksvagen motorsport i tehnologiju stavljamo u središte pažnje.”

Ubuduće će Folksvagen biti posvećeniji klijentskim takmičarskim programima. U tom segmentu, on sada nudi “golf GTI TCR” za kružne staze i “bubu GRC” za relikros, dok će od 2018. u ponudi biti i “polo” za reli nadmetanja, izveden po pravilima R5 kategorije.

Volfsburg je u TCR svet ušao 2016. godine, njegov “golf GTI TCR” je u Internacionalnoj seriji trenutno drugoplasirani u konkurenciji modela, a Stefano Komini se kao pilot “folksvagena” i dalje bori za vozački naslov.

Auto je popularan i na nacionalnom i regionalnom nivou, što je dokazano u TCR Nemačka i TCR BeNeLuks. Gašenje VW WRC kampanje moglo bi zapravo da pogoduje turing modelu, jer će inženjeri sportskog odseka Folksvagena moći da mu posvete više pažnje, a nije tajna da su klijenti – pre svega WRT (Leopard rejsing) takav tretman i priželjkivali.

Na reli pozornici, četvorostruki uzastopni šampion Sebastijan Ožije i njegove timske kolege Jari-Mati Latvala i Andreas Mikelsen sada su slobodni igrači na vozačkom tržištu.

Ljubitelje discipline najviše će razočarati činjenica da Folksvagen ima za 2017. spreman “polo”, razvijen po izmenjenim WRC propisima, ali da on nikada neće izaći na megdan novim modelima Sitroena i Tojote, što znači da su svi meseci razvoja i sav u to uloženi novac potrošeni uzalud.

Dramatični tektonski poremećaji u sportskim aktivnostima VAG grupe krenuli su pre nešto više od nedelju dana, kada je Audi objavio da po isteku 2016. gasi svoj 18-godišnji i neverovatno uspešan LMP1 program u trkama izdržljivosti i da će se usredsrediti na DTM, Formulu E, podršku klijentskim aktivnostima u TCR serijama i Svetskom relikros prvenstvu.

Smatra se da su budžetski rezovi Audija i Folksvagena u domenu auto-sporta posledica uzdrmane reputacije brendova zbog afere izazvane lažiranjem rezultata emisija izduvnih gasova dizel motora kompanije.

Izvor: Serbiaring.com

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1261



Komentari

Prepali se misevi. Dolazi Tojota pa ih uhvatila panika. Hoce da se povuku dok su najbolji, jer zna se ko ce preuzeti primat.

Autor Gazoo 02 Nov 2016, 18:19

Gazoo

Jest,Toyota je neki reper u auto sportu pa su se uplasili...

Ma ni 2017 niko im pera nebi mogao odbiti,ne toliko zbog auta,auto je prosjecan,vec zbog superbrzog Oziea koji nije normalan covjek.Mene zivo zanima gdje ce Ozie,dali ga moze Citroen sebi privuci nekako mada je postava vec objavljena ali mozda bi se mogao napraviti neki izuzetak,Ozie je ipak klasa za sebe,nema konkurenciju.

Autor Renault Terminator 02 Nov 2016, 18:51

Otkako se povukao Loeb, ne sećam se kada sam gledao WRC. Mada je reli zanimljiv svakako.

Autor P1 02 Nov 2016, 18:56

@18:19
Kao sto su u Endurance sampionatu preuzeli primat...daj ne lupaj.

Autor abc 02 Nov 2016, 19:46

Bez da se osporavaju rezultati VW Motorsporta, koji su impresivni , ali se ne može oteti utisku , da su teški oportunist tj. buše gdje je mekano , svi ovi rezultati su ostvareni bez realno nekakve ozbiljne konkurencije i oni su faktički bili jedini fabrički tim u punom smislu riječi , tako su nešto i na Dakaru uradili.

Renola@
Zašto Toyota ne bi bila reper u WRC-u?
Pa oni su prva japanski proizvošač koji ga je osvojio a rezultat je još impresivniji što su uspjeli pobjediti mitsku Intrgralku , tako da Toyota itekako ima know how u ovoj grani sporta.
A čini mi se da i Hyundai ima opak stroj za iduću sezonu i da konačno imaju auto za vrhunske rezultate

Autor Đorđe 02 Nov 2016, 21:32

Djordje

Pa sta bi ona mogla da napravi pored fabrickog Citroena i VW da je ostao,nista.Imaju cetri titule iz proslosti al to su bila neka druga vremena,bila je ona I kasnije u WRC dok je bio Subaru,Micubisi,Peugeot,Ford,Seat,Skoda,Hyundai I nista u takvoj konkurenciji nije napravila,nece ni sada,ja vise vjerujem Hyundaiu da ce nesto uraditi nego Toyota,ja imam neki osjecaj da ce Toyota biti ocaj zivi na stazi,jedino ako Ozie ne sjedne za volan Toyote,ovako ja je uopste ne smatram ozbiljnim automobilom na stazI. Vidcemo vec u Januaru 2017 na Reliju Monte Karlo kakva je.
Ne znam sto Toyoti treba takva blamaza,drzite se Hiluxa,Tundre I Tacume i necackajte mecku.
I u Dakaru ce se izblamirati,ima Peugeot da ih razvali,odvalice ih od zivota.

Autor Renault Terminator 03 Nov 2016, 15:39

Realno Toyota je napravila rezultate u jačoj konkurenciji nego gore nabrojani , posebno VW.
Dok se takmičila imali su uvijek konkurentan automobil , tako da su i Celica i Corolla osvajale konstruktorske naslove a Celica i vozačke (Sainz u Corolli je izgubio bukvalno 50m prije cilja)
Tako da itekako imaju znanja i uz adekvatnog vozača rezultati mogu biti tu.
Jer realno vanserijski vozač pravi jezičak na vagi , tako da npr. Citroen ne bi to sve osvojio da nije imao Loeba ili npr. Mitsubishi bez Makkinena itd.

Autor Đorđe 03 Nov 2016, 15:59

Djordje

Za VW se mogu sloziti,za Citroen I Peugeot ne mogu.
Drugo,Corola je 1999 imala dve iste posada konstantno na svim relijima dok su Micubisi,Ford,Subaru,Seat imali po jednu posadu a Peugeot I Skoda nisu ucestvovali na svim relijima tako da je Toyota Corolla bila u kvantitetskoj prednosti sto joj je donijelo jedinu konstruktorsku titulu ali ne I u konkurenciji vozaca.Za mene ta titula i nema neku tezinu.
Za 1993 ok,obe titule za Seliku,ravnopravna borba.
Dok je 1994 Toyota opet imala dve konstantne posade na svim relijima dok ostali (Subaru, ford i micubisi) nisu imali ni jednu stalnu posadu na svim relijima,Toyota je tu sa Selikom uzela obe titule ali koliko su zaista "tesko I fer" za bile uzeti te godine te titule.
Za Peugeot i Citroen se to ne moze reci,mnogo jacu konkurenciju su imali prilikom osvajanja titula.

Autor Renault Terminator 03 Nov 2016, 17:22

Renola , ne pije ti priča vodu glorificiranjem jednih i omalovažavanjem drugih , Toyota ima rezultate u WRC , koji su apsolutno nesporni i tu nema puno priče.
Ja uopšte ne sporim uspijeh Citroena i Peugeota , čak naprotiv ,ali npr. Peugeot je ,kad se pogleda konkurencija ,imao daleko konkurentniji automobil nego Citroen , ali je Citroen imao jednog i nezamjenjivog Loeba ,wunderkinda , koji je sa kit car klasom derao guzove WRC monstrumima , tako da se prelaskom u WRC bukvalno igrao sa konkurencijom.
Daleko od toga da Citroen nije imao konkurentno vozilo , ali rezultati sa bilo kojim drugim vozačem ne bi bilo ni 50% približni , pa vidjelo se kad se isti povukao koliko su sama vozila konkurentna.

Autor Đorđe 03 Nov 2016, 20:09

Djordje
Loeb koji god auto da mu daš, bio bi šampion. :)
Tata.
Najviše mi se svidja kako je smiren i hladan ko špricer.
Kad se zaustavi nakon trke pa ga intervjuišu, on kao da se vozio lagano do prodavnice. :)
Kralj, legenda.
Vozi skoro bezgrešno, definitivno najmanje greši od svih.

Autor P1 03 Nov 2016, 20:29

Djordje

Ne omalovazavam samo kazem onako kako jeste,Toyota je napravila to sto jeste,ali pogledaj u kakvim je okolnostima to napravila.Ista ta Toyota se povukla iz WRC I presla u F1 i vidli smo kako je prosla tamo gdje ima konkurencije,nikako,kao bosa po trnju.
Loeb nije nikom iz WRC derao guzove za Ksarom kit kar vec Bugalski 1999 na raliju Spanija i na Korzici iste te godine je uspio poraziti WRC masine.Te podloge su asfaltne pa je Xsara sa pogonom na prednjoj osovini i svojih nekih 280 konja uspjela poraziti WRC masine ali nigdje vise,puno je vise imala odustajanja na relijima nego sto je zavrsavala.Najbolji rezultat iz sezone 1998 Xsare kit kar u WRC-u je 5 mjesto Bugalskog u Spaniji,opet asfalt.
Kada se Loeb povukao dosao je drugi "Loeb" I sjeo u VW,vidli smo sta je napravio,da je kojim slucajem sjeo u Citroen DS3,VW Pola nebi bilo nigdje.

Autor Renault Terminator 03 Nov 2016, 23:02