
Otkad je 2014. godine Marčelo Loti osnovao TCR seriju, novi proizvođači se gotovo neprekidno pojavljuju sa već gotovim modelima izrađenim po TCR specifikacijama, ili s najavama takvih poduhvata.
Tako se može pratiti razvoj TCR automobila još dve automobilske marke, o kojima se dosad u ovom kontekstu nije mnogo pisalo. To su britanski Mini i kineska Senova (vlasništvo kompanije BAIC motor).
Američki tim LAP motorsport planira da se sledeće sezone takmiči u TCR klasi IMSA Kontinental čelendž serije. Projekat je započet u januaru i uživa fabričku podršku ogranka kompanije Mini iz SAD.
“Predali smo sve papire TCR-u, i imamo sva potrebna odobrenja od strane Mini SAD”, rekao je šef tima Luis Perokarpi.
Tim priprema automobili i kao osnovu koristi “kuper S“ model sa petora vrata. Završen je razvoj kočonog sistema i menjača, ali izbor takmičarskog vozila nije konačan.
“Projekat smo započeli sa ciljem da koristimo “kuper S“ verziju sa petora vrata kao osnovu, ali javio se problem sa pravilima zato što je automobil kraći od predviđenog minimuma. Međutim, prateći TCR video sam da ima još automobila koji odstupaju od pravila (“đulijeta”, “pežo 308″).”
“U svojoj gami Mini ima i automobile koju odgovaraju pravilima kao što je “klabmen“, ali po pravilu u TCR-u svaki automobil je konkurentan, tako da ne brinemo koji ćemo koristiti“, dodao je Perokarpi.
LAP motorsport se inače takmiči u Kontinental čelendž seriji u ST (strit tjuner) klasi, sa 3 “minija džon kuper vorks“ i u ovoj sezoni zabeležio je dve pobede.
Na otvaranju TCR Kina u Šangaju bio je predstavljen prvi kineski TCR automobil, koji je u ovom času možda bolje nazvati projektom, zasnovan na modelu “BAIC senova D50 TCR”. On se nije trkao, već je bio izložen u padoku.
BAIC motor već se takmiči u Kineskom turing šampionatu s modelom “D70”. Iako njihov “D50 TCR” ima TCR odrednicu u nazivu, on još nije izrađen po TCR specifikaciji i samim tim ne poseduje odgovarajuću homologaciju. “Senova D50” bazirana je na “saabu 9-5”, koji se već dugo ne proizvodi, a od koga su otkupljena tehnološka prava na pogonski sklop.
Ovi automobili će se u početku koristiti u kup trkama, a 18 primeraka će se trkati u monomarka šampionatu, koji će imati finale na ovogodišnjoj Velikoj nagradi Makaua.
“Senova D50 TCR” je teška 1.280 kg, ima 2.0 motor koji je razvio BAIC i raspolaže snagom od 320 KS. Elektroniku je izveo Manjeti Mareli, a menjač je šestostepeni Sadevov, kakav koriste TCR automobili.

Prikazani kineski automobil još nije testiran, pa ni vremena krugova ni performanse nisu poznate.
Za 2018. sezonu BAIC najavljuje da će “senova” u potpunosti biti izrađena po TCR specifikaciji i da će imati 350 KS.
Posle sastanka čelnika japanskih brendova Honde“, Tojote i Mazde sa Marčelom Lotijem na Ošerslebenu u vezi sa osnivanjem japanskog TCR šampionata, u japanskim medijima se pojavila vest da Tojota uveliko priprema TCR automobil, a da će model najverovatnije biti “korola” koja će biti bazirana na britanskoj verziji ovog bestselera.
Iako je za TCR zainteresovan sam vrh Tojote iz Japana, tamošnji mediji govore da će “korolu TCR” razvijati Tojotino trkačko odeljenje TMG iz Kelna.
Trenutno se u Japanu TCR automobili se trkaju u okviru Super taikju serije, a u medijima se šuška da će novi šampionat biti pravi turing, sa sprint trkama i odvijaće se u okviru programa Super Formule.
Za sada se ne zna kako će se šampionat zvati, zbog toga što Super Taikju ima prava na ime TCR, ali je veoma verovatno da će se oživeti naziv Japanski šampionat turing automobila (JTCC).
Izvor: Serbiaring.com