
Hjundai motorsport objavio je cenu svog prvog modela namenjenog klijentskom trkanju na kružnim stazama.
“Hjundai i30 N TCR”, koji je svoju konkurentnost na TCR sceni dokazao nastupima, pobedama i pol-pozicijama na Žeđijangu i Adriji, dostupan je mušterijama po standardnoj i osnovnoj ceni od 128.000 evra, a obećana posebna cena za one koji ga prvi budu naručili iznosi 124.000 €.
Period narudžbi je time i zvanično otvoren, a proces kupovine podrazumeva depozit od 15.000 €.
Dodatne pogodnosti očekuju klijente koji kupuju veći broj automobila i sastoje se u povoljnijim cenama kompleta rezervnih delova. Za kupljena dva automobila, taj paket iznosi 10.000, za tri 16.000, a za četiri košta 28.000 evra. Ove cene važe samo ukoliko se veći broj automobila poručuje u jednoj kupovini.
Prve mušterije mogu da računaju na svoje za trkanje spremne sprave početkom decembra.
Ekipe i pojedinci koji planiraju da se takmiče u dugoprugaškim serijama mogu da nabave takozvani Endurans komplet, koji je takođe razvio Hjundai motorsport. U njega spadaju ABS, posebna noćna svetla i poseban sistem za dolivanje goriva.
Sportsko odeljenje južnokorejskog proizvođača najavljuje inženjersku podršku klijentima na testovima i trkačkim vikendima i obećava brzu isporuku rezervnih delova, o čijim će cenama kupci biti obavešteni pre isporuke prvih vozila.
“I na kineskoj rundi TCR Internacionalne serije i na Adriji performanse “i30 N TCR” dokazale su da smo izradili moćan auto u skladu s pravilima”, kazao je Andrea Adamo, rukovodilac klijentskih programa Hjundai motorsporta. “Objavljene cene su vrlo konkurentne na tržištu, pogotovu uz popust koji nudimo prvim naručiocima. Naši klijenti će dobiti standardni paket visokih specifikacija, s ključnim delovima projektovanim s glavnim ciljem da budu i visokoperformantni i pouzdani. Ubeđeni smo da će naše mušterije moći da se bore za vrh u bilo kojem od TCR šampionata.”
Timovi zainteresovani da steknu više informacija o automobilu pozvani su da stupe u kontakt sa Hjundai motorsportom i da ugovore posetu u njegovom sedištu u Alcenauu, Nemačka.
Izvor: Serbiaring.com
Specifikacije “hjundaija i30 N TCR”: Šta se dobija za 128.000 evra?
Hjundai se na TCR sceni trka s privremenom homologacijom zato što pre prvih nastupa još nije bio doneo definitivne odluke o pojedinim komponentama koje će ugrađivati u konačnu verziju modela namenjenog klijentima.
Tako su i Žeđijang i Adrija poslužili ne samo sticanju reputacije brenda na turing sceni – a taj zadatak obavljen je maestralno – već i kao poslednja provera pre formiranja definitivnog trkačkog paketa, onog koji će nakon homologiranja biti “zamrznut”.
Otkrivajući cenu svog pobedama već ovenčanog automobila, Hjundai motorsport saopštio je i specifikacije i komponente koje ulaze u njegov sastav, pa smatramo zanimljivim da ih ovde u najkraćem pregledu i objavimo.
Prema TCR standardima, “i30 N TCR” pokreće poprečno postavljeni dvolitarski turboprehranjivani agregat s direktnim ubrizgavanjem goriva i interkulerom.
Elektronska kontrolna jedinica i sistem za prikupljanje podataka delo su Lajf rejsinga (Life Racing), dok je sistem za dovođenje vazduha i filtere izadio BMC.
Menjač je šestostepeni, sekvencijalni, sa komandama iza volana. Komponente transmisije su i multidisk sportsko kvačilo, kao i poluosovine trkačkih specifikacija.
Foto: Gruppe C Photography
Kočni sistem sadrži Brembo monoblok šestoklipne čeljusti napred i dvoklipne pozadi. Prednji diskovi su prečnika 380 mm, a zadnji 278 mm, u oba slučaja ventilisani. Upotrebljene su pločice proizvođača Pagid, glavni cilindri su takođe Brembovi, dok je vodove i cevi izradio britanski Gudridž (Goodridge). Položaj pedala je podesiv.
Prednje vešanje je Makferson, zadnje multilink. Točkove po TCR normama, dimenzije 10×18 inča, izradila je španska firma Braid. Zaštitni kavez od čelika visoke čvrstoće projektovao je Hjundai motorsport, školjka je produkcijska, ojačana.
U kokpitu se nalaze Sabeltovo trkačko sedište, volan prečnika 330 mm, kao i HANS istog proizvođača.
Auto poseduje Lajflajn (Lifeline) sistem za gašenje požara, rezervoar za gorivo od 100 litara, uz mogućnost posebnog punjenja za endurans trke, te Odisej akumulator.
Navedene su i dimenzije vozila koje Gabrijele Tarkvini, “otac” njegovog razvoja, ponosno naziva TCR automobilom sledeće generacije. “Hjudai i30 N TCR” dugačak je 4.450 milimetara, širok 1.950 mm, međuosovinsko rastojanje je 2.650 mm, a trag točkova je 1.700 mm. U skladu sa TCR pravilnikom, minimalna težina automobila zajedno sa vozačem iznosi 1.285 kilograma.
Na kraju iznesenog, Hjundai je objavio i napomenu – specifikacije su podložne promeni.
Izvor: Serbiaring.com