home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

DTM je uzvratio posetu partnerskoj seriji u Japanu: “BMW”, “audi” i “mercedes” vozili su demonstracione krugove, najpre samostalno, a potom i zajedno s “leksusom”, “nisanom” i “hondom” iz Super GT serije na autodromu Tvin ring Motegi.

Ova scena viđena je u subotu, a biće ponovljena i u nedelju, kada je u programu predviđeno 30 minuta za zajedničke demo krugove nemačkih i japanskih automobila.

 “Neverovatan prizor”, kazao je DTM direktor Gerhard Berger, koji je svoje pulene doveo na veliko finale Super GT šampionata. “Pošto su nas japanski automobili pre nekoliko nedelja posetili na našem finalu na Hokenhajmringu, ovaj susret u Japanu predstavlja još jedan od vrhunaca sezone.”

DTM tehnikom na Motegiju pilotiraju Augusto Farfus, Loik Dival i Maro Engel, dok su japanske automobile vozili Heiki Kovalainen, Roni Kvintareli i Tomoki Nođiri.

Kovalainen i Kvintareli su sredinom oktobra prikazali “leksus” i “nisan” gledaocima u Baden-Virtembergu, ali je “honda NSX-GT” tom prilikom odsustvovala. Zato su na Motegiju prvi put na pistu izašli svi automobili obeju serija, što je minijaturni istorijski trenutak na putu objedinjavanja njihovih tehničkih propisa i budućeg zajedničkog trkanja.

Japan i Super GT nisu nepoznanica Divalu i Farfusu. Francuz je u toj seriji vozio 57 trka u periodu od 2006. do 2012, upisao je pet pobeda i šest pol-pozicija, a 2010. postao je šampion, u tandemu s Takašijem Kogureom, kao vozač Honde. Brazilac je dva puta startovao u Super GT seriji, oba puta u njenoj nižoj klasi GT300. Za razliku od njih, Engel nikada nije bio u Zemlji izlazećeg sunca.

Na konferenciji za medije, Berger je posetu Japanu nazvao snažnim znakom prijateljstva i saradnje između DTM-a i Super GT prvenstva. “Već smo međusobno bliski, a DTM odluka da od 2019. vozi sa četvorocilindarskim turbo motorima predstavlja odlučujući korak ka našem zajedničkom cilju: da se od 2019. obe serije trkaju po identičnim tehničkim pravilima”, rekao je Austrijanac.

Sličnog je mišljenja i Super GT šef Masaki Bando: “Ušli smo u novu fazu na putu ka zajedničkom trkanju Super GT i DTM automobila. Do nje je vodio dug put i imam utisak da smo najzad stvorili preduslove za zajednička takmičenja. Mislim da se rastojanje između Evrope i Japana smanjilo.”

Organizatori i promoteri partnerskih serija, ITR i GTA ovog vikenda na Motegiju nastavljaju dogovore o objedinjenim tehničkim pravilima koja će važiti od 2019.

“Razgovori su ponekad umeli da budu i teški, ali uvek smo bili konstruktivni i u poslednjim sedmicama smo mnogo napredovali”, dodao je Berger.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 570



Komentari