
Markes: Počeo sam da gubim kosu
Kako prenosi Sport klub, šampion kraljevske klase Mark Markes otkrio je da je bio pod velikim stresom u prvom delu sezone i da je zbog toga promenio svoj pristup trkanju.
Na prvih šest trka ovogodišnjeg Moto GP šampionata, Markes je imao dva odustajanja i samo dva puta se našao na podijumu, pa je imao 37 bodova manje od vodećeg Maverika Vinjalesa.
Iako je na sedmoj trci, na stazi „Katalunja“, počeo da preokreće stvari u svoju korist, zabeležio je pet padova pre same trke tog vikenda.
„Bila je ovo izuzetno teška sezona, sa mnogo uspona i padova, mnogo teških, ali i lepih trenutaka. Posebno prvi deo sezone je bio veoma težak. Posle Barselona, otišao sam do frizera i pitala me je: ‚Šta se dešava, gubiš kosu‘, i to se i desilo. Pomislio sam da je to nemoguće, imam 24 godine, moj deda i moj otac i dalje imaju kosu. Direktno sam otišao kod doktora koji mi je rekao da moram da promenim svoj pristup trkanju, pošto mi se stres nakupio u telu. Shvatio sam da se uvek smejem, stalno sam srećan, ali smo svi ljudi i unutar nas postoji tenzija koja nas čini nervoznima“, rekao je Markes.
Mladi Španac je istakao da su mu promene na Hondi, koje su uvedene posle testiranja u Brnu tokom letnje pauze, kao i u njegovom pristupu omogućile da se oporavi. Posle Velike nagrade Katalonije, na 11 trka, Markes je devet puta bio na pobedničkom postolju, od toga pet puta na najvišem stepeniku.
„Promenio sam pristup, ali posebno osećaj koji sam imao na motoru. Napravili smo velike promene na motoru, ponovo sam imao pravi osećaj i počeo sam da uživam“, naglasio je Markes.
Markes je otkrio da je razgovor koji je imao sa menadžerom Emiliom Alsamorom i trenerom Hoseom Luisom Martinesom posle pada u Le Manu bio ključan za njegovu sezonu.
„Posle Le Mana, vozili smo se ka aerodromu i rekao sam im: ‚Ne uživam na motoru, vozim samo jer moram, ali ne uživam‘. Potom smo promenili pristup, a prvenstveno smo morali da pronađemo način da ponovo uživam na motoru, a potom da jurimo rezultate. Išli smo u tom smeru, vredno smo radili tokom testiranjima, kompletirali smo više od 100 krugova svakog dana i uspeli smo u nameri. Drugi deo sezone je bio savršen za mene. Bili smo ti koji drže kontrolu i došli smo do podijuma svaki put sem u Maleziji, ali smo bili tu“, istakao je vozač Repsol Honde.
Izvor: Sportklub.rs
Markesova majka molila Zarka da bude fin u Valensiji
Mark Markes osvojio je u nedelju šestu titulu prvaka sveta u motociklizmu, a vozač Teh3 Jamahe Žoan Zarko otkrio je medijima da mu je majka španskog asa Roser nekoliko dana pre trke prišla sa zanimljivom molbom.
U trci u Valensiji na stazi "Rikardo Torno" jedno od glavnih pitanja bilo je da li će Mark Markes završiti trku jer je to moglo da pruži šansu Andrei Doviciozu da pobedom osvoji titulu svetskog prvaka. Iz tabora Hondinog vozača sve su probali da osujete eventualni Markesov pad, pa je tako i Markova majka Roser pre trke krenula u "akciju".
"Ona mi je rekla da smirim doživljaj na trci. Vozio sam skuter, išao sam posle treninga na odmor i prolazeći pored mene mi je poručila: "samo polako", svedoči Zarko dodavši da je mami Markes odgovorio da ništa ne brine.
Ipak, na trci je baš Markes bio taj koji je poslušao majčinski savet "samo polako" jer mu je i četvrto mesto bilo dovoljno da osvoji titulu. Španac je posle greške borbu za pobedu prepustio Daniju Pedrosi i upravo Zarku.
Francuz je završio samo tri deseta dela sekunde iza Pedrose, a kaže da ne može da bude nezadovoljan.
"Moram da budem srećan. Da kažem da sam razočaran zbog toga što sam ispustio pobedu, to bi bio pogrešan način analiziranja trke. Verovao sam da možda mogu da napadnem u poslednjoj krivini. Najbolja stvar je verovati u pobedu do kraja i to je zaista dovoljno za ovu sezonu", istakao je Markes.
Izvor: Sportklub.rs
Supo napustio Hondu
Direktor marketinga Honde Livio Supo napustio je taj tim, saopšteno je iz uprave Honde.
Livio Supo je postao član Honde 2010. godine, kao direktor marketinga i komunikacija, a tri godine kasnije je postao i šef tima Honde.
Čelnici Honde zahvalili su se Liviju Supu za sve što je uradio za taj tim, za odricanja zarad uspeha, stručnost i strast koje je uložio u rad u Hondi.
U poslednjoj trci Moto GP klase u 2017. godini, veliku borbu vodili su Dani Pedrosa i Žoan Zarko, a prvi je kroz cilj prošao Pedrosa i tako upotpunio slavlje Repsol Honde.
Treći je trku završio motociklista Honde Mark Markes i tako nastavio svoju dominaciju osvojivši četvrtu titulu u Moto GP šampionatu u poslednjih pet godina.
Izvor: Sportklub.rs
KTM želi Zarka od 2019. godine
KTM je ove sezone ušao u MotoGP šampionat i već u prvoj sezoni ostvarili su značajan napredak sa vozačima Bredli Smitom i Pol Espargarom.
Ambicije KTM - a su da postanu šampioni u MotoGP klasi i sve će dati da to postanu. Imaju ljude koji znaju da naprave kvalitetan motocikl i jakog sponzora u vidu Red Bulla da to sve finansira, jedino što fali KTM - u je brz vozač sposoban da dovede KTM na najviši stepenik pobedničkog postolja.
Šef KTM MotoGP ekipe Stefan Pirer izjavio je da neće ni pokušati da dovedu Markesa u KTM jer kako je rekao: ’’Mark kada pobedi isitče da je on zaslužan za pobedu a kada ima loš rezultat krivi motocikl.’’ Pirer je izjavio da želi Žoana Zarka u timu jer je brz vozač sa odličnim osećajem i u svakom trenutku zna šta motocikl ispod njega radi.
Sa druge strane Zarko teško da će uskoro preći u Yamahinu fabričku ekipu. Vinjales je nada Yamahe a Rosi će po svemu sudeći produžiti ugovor o Yamahi iako je rekao da će odluku o tome doneti posle prve trećine sledeće sezone.
Pirer je takođe izjavio da bi voleo da vidi Bred Bindera i Migela Oliveiru u KTM satelitskom timu 2019. godine. Kruže glasine da će ’’Estela Galicia 0,0 ’’ ekipa preći sa Honde na KTM 2019. godine.
KTM jako želi da postane šampion u najprestižnijoj klasi i nesumljivo je da će dati sve od sebe da to postignu.
Izvor: Moto-berza.com
Portugal želi nazad u Moto GP
Staza Algarve u Portugalu, koja se nalazi u WSBK kalendaru, zainteresovana je da od 2019. bude domaćin portugalskog gran prija u okviru Moto GP šampionata.
To bi označilo povratak premijerne klase u ovu zemlju, u kojoj je Moto GP poslednji put vožen 2012, a istovremeno bi to bio debi Algarvea u ovom takmičenju.
Algarve je sagrađen 2008, da bi nakon problema s dugovima i finansijama, nju prošle godine preuzela državna kompanija. Kako je potvrdio jedan od čelnika staze, nekadašnji World Supersport vozač, Migel Praja, staza je sada u mogućnosti da počne pregovore s čelnicima Dorne.
Čelnici staze se nadaju da će iskoristiti uspeh portugalskog vozača Migela Oliveire, pobednika poslednje dve trke Moto2 šampionata. 22-godišnji vozač je na dobrom putu da postane Moto GP vozač ukoliko nastavi s ovakvim rezultatima.
Dolazak Algarvea u šampionat bi bio dobar potez, pre svega zbog njenog karaktera. Brza, fluidna i sa značajnim promenama visine, staza dugačka 4,6 km bi definitvno bila omiljena lokacija mnogim vozačima.
Izvor: Moto-berza.com