
Oprostivši se od titule šampiona TCR Internacionalne serije, Stefano Komini je sezonu 2017. zaključio pobedom u drugom sprintu na Dubai autodromu.
Vozaču Komtuju “audija” to je treći trijumf u sezoni, ali on nije bio dovoljan za zvanje viceprvaka. Konačno srebro ipak je obezbedio Atila Taši, koji je uz veliku muku i dosta sreće stigao na cilj dvanaesti, ali je ugrabio poslednji raspoloživi bod, jer dva “hjundaija” ispred njega nisu imala pravo da osvajaju poene. Taj bod je i presudio: Mađar je vicešampion sa 197 poena, a Komini, koji ima 196, ostao je treći u generalnom.
Drugo mesto na podijumu poslednje trke sezone zauzeo je Đani Morbideli u Vestkoustovom “golfu”, a na treći stepenik pobedničkog postolja popeo se Džoš Fajls u “hondi”, posle zapaženog napadačkog nastupa.
Sa pol-pozicije je krenuo Taši, ali je startovao prerano i na čelu kolone nalazio se do sedmog kruga, kada je kažnjen prolaskom kroz boks. To ga je bacilo na sedamnaestu poziciju i ostatak trke Mađar je proveo u grčevitim pokušajima da dospe do makar jednog boda. U tome je uspeo tek posle odustajanja novog šampiona Žan-Karla Vernea i Orelijena Komta, i to u pretposlednjem krugu!
Posle kazne izrečene Tašiju, prvu poziciju nasledio je Komini, koji je Morbidelija do karirane zastave držao na sigurnom odstojanju.
Četvrto mesto osvojio je Frederik Ferviš u drugom Komtuju “audiju”. Poziciju je izborio u direktnom duelu sa zemljakom i timskim kolegom Denisom Diponom u “seatu”. Izgubivši taj duel, Dipon je počeo da tone u plasmanu, a posle gumi-defekta u prvoj krivini morao je da istakne belu zastavu.
Alan Menu se pokazao veoma dobro: zbog zamene motora i neutralizacije park fermea startovao je iz pretposlednjeg reda, da bi se tokom trke dočepao apsolutno pete pozicije. Švajcarski veteran vozio je ofanzivno, a bliski susret sa “seatom” Džejmsa Neša bio je i najdramatičniji trenutak njegove trke.
Benjamin Lojhter dovezao je drugi Vestkoustov “golf” do šestog mesta, dok je kao sedmi kroz cilj prošao gostujući as sa Ostrva Gordon Šeden. Iza slavnog Škota trku je završio Dušan Borković, koji je u dva navrata pokušao i napad na trostrukog BTCC šampiona, ali se ovaj pokazao kao pretvrd orah.
Tarkvini je rangiran kao deveti, i to uprkos silovitom udarcu koji mu je u početnom spletu krivina zadao Pepe Oriola. Španac je tom akcijom stavio tačku na svoj nastup, dok je s druge strane “hjundai” izdržao torpedovanje. Italijan je privremeno potonuo na začelje plasmana, ali je nastavio vožnju i čak je na cilj stigao apsolutno deveti. Sudije su istraživale ovaj kontakt, ali nikom nije izrečena kazna.
Odustajanja nekolicine konkurenata, između ostalog i Mata Homole, pomogla su Davitu Kadžaji da “alfu” doveze do 10. mesta, Neš je trku završio jedanaesti, ispred “honde” Atile Tašija.
U drugom Dubai sprintu nisu učestvovali Danijel Lojd i Roberto Kolčago, jer su njihovi automobili posle incidenta u trci 1 bili previše oštećeni.
Bez obzira na rano odustajanje u 20. trci sezone, četvrto mesto u generalnom poretku pripada Pepeu Orioli (164 boda). Kolčago je u Emiratima ostao praznih šaka i konačno je klasifikovan kao peti. Morbideli se popeo na šesto mesto, potisnuvši Neša na poziciju 7.
Sa 116 osvojenih poena, Dušan Borković je sezonu završio kao osmi, što je jedno mesto niže nego 2016.
Timsku titulu osvojila je mađarska M1RA ispred Kraft-Bambua i Leoparda, a pehar za model godine poneo je “folksvagen golf”, zahvaljujući poenima s poslednje trke u 2017.
Izvor: Serbiaring.com
Komini: Predajem Verneu krunu, ona je u dobrim rukama
Osvojivši poslednju, dvadesetu trku TCR Internacionalne serije 2017, Stefano Komini se u Dubaiju oprostio od titule i abdicirao je kao pravi sportista, velikodušan u činu primopredaje šampionskog trona.
“Lepo je kada se sezona završi u velikom stilu i što uz pobedu mogu da predam krunu Žan-Karlu Verneu. Njegov je i startni broj 1 i u dobrim je rukama. Nama je sezona bila teška, ali mi je bilo lepo u Komtuju projektu, koji je pokrenut samo dve nedelje pre početka sezone. Ovo je mala velika porodica i ponosim se time što joj pripadam”, poručio je trkač iz Tičina.
Proslavljajući trijumf u Emiratima, Komini je izveo i kratak rezime svoje treće pobede u 2017: “Današnja trka 2 bila je vrlo dobra. Takve stvari možemo da uradimo ako startujemo s vrha i nemamo dodatnu težinu, samo je problem da dođemo dotle da startujemo s vrha. Promaklo mi je zvanje vicešampiona za samo jedan bod, to nije nikakav problem, uvek je najgore kada ste drugi! Izlazak na najviši stepenik poslednjeg ovogodišnjeg podijuma predstavlja lepu nagradu za sve u timu i u Audiju. Još ima mnogo razvojnog posla na automobilu, ali osnova je dobra. Dobro smo radili i vratićemo se još jači dogodine.”
Đani Morbideli dovezao je Vestkoustov “golf” do pozicije 2 u drugom Dubai sprintu i imao je razloga za zadovoljstvo i pojedinačnim rezultatom, ali i raspletom sezone koja nije počela veselo.
“Srećan sam što sezonu završavam drugim mestom. To je vrlo dobar rezultat kada se uzme u obzir da smo imali 20 kilograma balasta uspešnosti. Razlika koju ti kilogrami prave zaista se oseća na stazi kakva je ova. Lepo je i što smo ovako završili sezonu, jer nam je njen prvi deo bio jako težak. Morali samo da upoznamo auto i da njime ovladamo. Zaista smo dobro radili s Folksvagenom i Vestkoust rejsingom i ponosan sam na ono što smo postigli zajedno, a posebno sam ponosan na to što sam osvojio bodove koji su “folksvagen golfu” doneli zvanje Modela godine”, istakao je Morbideli, konačno rangiran kao šesti u vozačkom poretku.
Trofejnu godinu 2017. Džoš Fajls zaokružio je izlaskom na treći stepenik pobedničkog postolja, svojim prvim plasmanom na podijumu u TCR Internacionalnoj seriji. Dvadesetšestogodišnjak iz Noriča sumirao je šta je sve postigao od januara naovamo:“Ovo je kraj veoma burne i intenzivne TCR sezone, koju sam počeo ovde, osvojivši Bliskoistočni TCR šampionat, što mi je poslužilo kao odlična priprema. Zatim je došla druga titula u TCR Nemačka, najjačoj TCR seriji, i to posle duge i neizvesne sezone. Bio sam u igri i za TCR Trofej Evropa na Adriji, završio sam treći. Ovde sam ponovo na podijumu, na poslednjoj rundi TCR Internacionalne serije.”
Fajls je u Dubaiju prvi put vozio za tim Norberta Mihelisa i imao je sasvim određenu misiju, koja se pokazala neostvarljivom. “Zahvaljujem ekipi M1RA što me je pozvala. Naravno, cilj je bio da pomognem Atili Tašiju u njegovom pohodu na titulu, ali se ispostavilo da mu naslov nije suđen. U drugoj trci sam se zabavio boreći se s Diponom. Znao sam da mu guma ispušta i da ću ga prestići, ali bilo je intenzivno i tokom cele trke zabavno.”
Izvor: Serbiaring.com
TCR 2017, Dubai – Sjajni Borković zaradio 10 novih bodova na kraju sezone
Bila je to veoma teška, neizvesna, često i malerozna ali sasvim sigurno još jedna ODLIČNA SEZONA ZA NAJBOLJEG SRPSKOG AUTOMOBILISTU DUŠANA BORKOVIĆA.
Na kraju TCR-a, internacinalne serije, naš šampion je osvojio OSMO mesto sa 118 bodoba. U Dubaiu je zaradio novih 10 bodova i perfektno okončao sezonu u novom automobilu iz Italije i tima ROMEO FERARIS, vozeći za gruzijsku ekipu G FORCE.
Sledeće godine se spajaju WTCC i TCR u svetsku seriju TCR. Učestvovaće i DUŠAN BORKOVIĆ a uskoro će se znati sa kojim automobilom i sa kojim timom….
Izvor: Mojsvetbrzine.rs
Borković: Pokazao sam da mi je mesto među najvećim svetskim vozačima
Svoju drugu sezonu u TCR Internacionalnoj seriji Dušan Borković završio je kao osmi u generalnom poretku, sa 118 poena.
Borković je osvojio dve od dvadeset trka (Bahrein, Austrija), jednom je izašao na drugi stepenik podijuma (Tajland), jednom je bio u pet najbržih u kvalfikacijama (Austrija), a u sedam navrata završavao je nastupe u prvih deset.
Pančevac je u obe vožnje završnog takmičarskog vikenda u Dubaiju stigao do bodova, iako je u kvalifikacijama imao tek šesnaesto vreme, što nije obećavalo mnogo, tim više što Dubai nije “alfina staza”.
U prvoj trci vozač “đulijete” #62 startovao je petnaesti, a rangiran je kao osmi, dok je u drugom nastupu pošao s 14. pozicije, a klasifikovan je kao sedmi. Više nego solidan napredak u plasmanu rezultat je i strpljive i pažljive vožnje, činjenice da je Dušan sačuvao svoj automobil, dok brojnim rivalima to nije uspelo, kao i “transparentnosti” suparničkih “hjundaija”.
“Bilo je ovo još jedno veliko iskustvo za mene. Ne mogu da kažem da sam prezadovoljan, ali uz sve okolnosti koje su me pratile ove sezone, mislim da bolje nije moglo. Znam da sam u svakom trenutku davao sve od sebe i nadam se da nisam razočarao moje navijače koji su bili uz mene i ove godine. Veliku zahvalnost dugujem svom timu i sponzorima i verujem da ćemo naredne godine u još jačem sastavu reprezentovati Srbiju u svetu. Preda mnom su novi izazovi, spreman sam da se uhvatim u koštac s najjačima na planeti. Mislim da su i moji ovogodišnji nastupi dobar pokazatelj da mi je mesto među najvećim svetskim vozačima. Još jednom, hvala na podršci i jedva čekam da se dogodine zajedno radujemo novim uspesima”, izjavio je Borković.
Kada govori o sledećoj sezoni, Dušan veruje u to da će doći do neke vrste spajanja Svetskog turing šampionata, koji je inače vozio 2014, i TCR Internacionalne serije i da će iz toga nastati takmičenje koje bi imao status FIA Svetskog kupa, uz planetarnu TV distribuciju na Eurosportu.
Izvor: Serbiaring.com