
Na svakom trkačkom vikendu možemo videti padove, neki su lakši a neki su teži i završavaju se kobno po motocikl ali da li ste se nekad zapitali koliko košta ekipu jedan pad u MotoGP klasi?
Odgovor na ovo pitanje dao je šef tehničara LCR MotoGP ekipe Kristof Burgvinon, ’’Kada se dogodi pad vlasnik ekipe Lučio Čekinelo počinje da se znoji’’ Izjavio je Burgvinon.
’’Pad može da košta između 15.000 i 100.000 evra, pad od 2.000 evra ne postoji u MotoGP klasi. Ako imamo sreće onda moramo da promenimo samo par delova. Veliki pad može da vas postavi u neprijatnu situaciju jer mi nemamo četiri ili pet rezervnih rezervoara za gorivo, na primer.
Isto važi i za auspuhe i hladnjake, imamo verzije za treninge i trku. Možemo da dozvolimo sebi jedan ili dva velika pada u toku vikenda ali onda smo već u problemu. Ako naručimo delove od Honde, od trenutka naručivanja pa do isporuke može da prođe i do šest nedelja! Motori su teški i idu prilično brzo i ne postoji nešto kao ’’mali pad’’. Ukoliko vozaču prokliza prednji točak u najboljem slučaju slomiće oklope, ručke upravljača i druge delove koji su napravljeni od karbona. Nešto od tih delova može da se popravi, prefarba i vrati na motor.’’
Burgvinon se osrvnuo i na to koliko koštaju neki delovi MotoGP motocikla: ’’ Par karbonskih kočnica košta 10.000 evra i uvećini slučajeva kada dođe do pada kamenčići se zaglave u između diskova i kočionih čeljusti i vi morate da promenite diskove jer ne želite da rizikujete i pošaljete vozača da ide preko 300 km/h sa blago oštećenim kočnicama. U MotoGP-iju koristimo magnezijumske točkove i par točkova košta 4.000 evra, posle većih padova obavezno mennjamo točkove.’’
MotoGP je skup sport i vodite jednu ozbiljnu konkurentu ekipu nije ni lak ni jeftin posao. Zato kada vidite grimase koje tehničari i šef ekipe prave prilikom pada su iz razloga što znaju da će im taj pad pošteno oštetiti budžet koji je u većini slučajeva knap usklađen za sezonu unapred.
Izvor: Moto-berza.com