home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moto GP vesti

24 Nov 2017 - 06:33 Sport Link

Rekordnih 1126 'tumbanja' - ko je rekorder?

Završena je 69. sezona šampionata sveta na dva točka, a nesreće su još jednom oborile sve rekorde. Da li trke postaju opasnije ili sigurnije?

Pauzu u Moto GP šampionatu vozači koriste da testiraju motore, a novinari da sumiraju utiske i pozabave se statistikom.

Šta nam je donela 2017… Sasvim očekivano, povećanje broja nesreća. Prošle godine prvi put ih je bilo više od 1000 u sve tri klase, a ove 1126 što je u proseku 62 udesa po vikendu.

Više od 20 puta sa motora je letelo pet vozača, a postavljen je i novi rekord od 31 nesreće u sezoni. Ako ste vozač ovo i nije cifra kojom bi mogli da se ponosite, ali u šampionatu nisu bitne nesreće već ozbiljnost povrede.

Kralj „tumabnja“ zadržao je krunu od prošle godine, Sem Lous je Apriliju RS-GP slupao 31 put, mada ne uvek svojom krivicom. Na solidnom drugom mestu je Horhe Navaro, 30 letenja za 18 trkačkih vikenda, dok se šampion najjače klase Mark Markes 27 puta „družio“ sa šljunkom i asfaltom.

„Ako uvek dostižete limite bolje razumete mašinu, ako sam se slupao 27 puta to znači da sam vrlo blizu da se dostignem i 50 udesa! To me spaja sa motorom, pomaže mi da razumem mnoge stvari, na primer koji udes mogu da izbegnem i tome slično,“ zadovoljan je Markez po završetku sezone.

Ukupno polomljenih kostiju u sezoni bilo je 17, a verovarno najdramatičniji bio je dvostruki prelom noge Valentina Rosija na motokrosu u Tavuliji u Italiji 30. avgusta. Rosi je svoju Jamahu „zajahao“ 22 dana posle operacije i u Aragonu zauzeo peto mesto.

Broj udesa u Moto GP kategoriji ove sezone je 313, što je tri puta više nego 2006. kada ih je bilo „samo“ 98. Moto 2 kategorija je još „luđa“ - 434 tumbanja, 24,1 po vikendu, a najpažljiviji su vozači Moto 3 šampionata - u proseku 20 po vikendu.

Najveći broj padova zabeležen je u San Marinu gde je kiša pretvorila stazu u ledeni ring. Do kraja vikenda više od 140 puta vozači su imali bliski sustret sa asfaltom.

Iako se broj nesreća povećava svake sezone, ipak je sve manje ozbiljnih povreda. Polovinom prošlog veka 28 vozača izgubilo je život na stazi, da bi u prvoj deceniji ovog samo jedan udes imao fatalan ushod.

Poboljšanje performansi motora povuklo je povećanje sigurnosti i motora i staza, ali vozači su sve smeliji, jedan drugom su „na repu“, tek koji santimetar jedan od drugoga, ali i od prave katastrofe. I koliko god mi želeli super zanimljivu trku, ipak za sve postoji cena...

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Mirco Lazzari gp Getty Images Sport

Alsamora: Honda je Markesov prvi izbor

Šestostruki svetski šampion Mark Markes najverovatnije će ostati veran Hondi, umesto da promeni tim, rekao je njegov menadžer Emilio Alsamora.

Markes je nedavno osvojio svoju četvrtu titulu u kraljevskoj klasi u poslednjih pet godina, a od debija u najjačoj kategoriji vozio je samo za Repsol Hondi.

Međutim, zbog njegove veze sa Red Bulom dovele su do spekulacija o potencijalnom prelasku u KTM u bliskoj budućnosti, pošto je ta kompanija glavni sponzor austrijskog tima.

Markesu, kao i većini glavnih igrača u Moto GP šampionatu, ugovor ističe krajem sledeće godine, ali Alsamora veruje da će španski motociklista ostati u Hondi.

„Mark ne zaboravlja da je mu je Honda dala priliku da debituje, pobeđuje i osvaja titule. Honda će uvek biti Markov prvi izbor“, istakao je Alsamora.

Japanski tim ne želi da ponovi grešku koju je napravila sa Valentinom Rosijem, kada je potcenila ulogu koju je italijanski motociklista imao u svim uspesima Honde i pustila ga je da ode u Jamahu.

Sada već bivši šef Honde Livio Supo veruje da će japanska kompanija biti voljna da izdvoji više novca da bi rasterala konkurente u borbi za Markesa.

„Mark je najbolji vozač, nezamenljiv je. Znamo da je vozač kojeg bi svi izabrali i zato cenimo što ga imamo. Sve će zavisiti od njegovog raspoloženja da li želi da pobeđuje sa drugim proizvođačem i osećaja na motoru za sledeće godine. Finansijski, mislim da Honda neće imati problema“, istakao je Supo.

Markes je prethodni ugovor sa Hondom potpisao u maju 2016. godine i on je vredan oko devet miliona evra.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 786



Komentari