
Hamilton: Do sada ste uživali, više nećete
Kako prenosi Sport klub, Formula 1 suočava se sa još jednom promenom na bolidima, vozači će dobiti takozvane oreole zbog veće sigurnosti. Vozači su već nezadovoljni budućim izgledom njihovih ljubimaca četvorotočkaša.
Ovogodišnji šampionat zatvara trka u Abu Dabiju predstojećeg vikenda i tada će poslednji put vozači uživati u starom šarmu ljutih mašina. Naredna sezona donosi novi izgled bolida, dodatak popularno nazvan oreol koji će štititi glave vozača i biće pričvršćen za prednji deo šasije.
„Ovo je poslednja trka kada će bolidi izgledati dobro“, rekao je četvorostruki šampion Luis Hamilton pred trku u Abu Dabiju, ali mislima već okrenut ka narednoj sezoni, „Od sledeće godine sve ide nizbrdo kada je izgled u pitanju, u krajnjem slučaju, sigurnost je poboljšana, ostalo nije važno. Mogli bismo da započnemo novi brend obuće za plažu, možda će i on biti uspešan“.
'Oreol', koji će vozačima biti oko glave, umogome podseća na japanke, papuče za plažu.
Vozač Ferarija Sebastijan Fetel složio se da ovogodišnji bolidi izgledaju bolje, ali oseća da sport može da se navikne na sve.
Australijanac Danijel Rikardo našalio se da će posebno izglancati kacigu pred poslednju trku jer je očigledno da sledeće sezone neće biti toliko vidljive.
Testiranja oreola počela su još prošle godine, ali zvanično u šampionat ulaze na trci u Australiji koja je na programu 25. marta.
Izvor: Sportklub.rs
Formula 1 dobija novi logo
Na poslednjoj trci Formule 1 ove sezone u nedelju u Abu Dabiju biće promovisan novi logo tog šampionata. Bez iznošenja više detalja prvi čovek Formule 1 Čejs Keri rekao je da promene „donose svežu energiju“ takmičenju koje traje od 1950.
Aktuelni logo predstavljen je 1987. kada je Berni Eklston bio većinski vlasnik nabržeg karavana na svetu.
„Svaki put kad napravite neku promenu nailazite na različite reakcije", objašnjava Keri reakcije ljubitelja trka, "Imamo mnogo planova za budućnost, mnogo stvari želimo da uradimo i mislimo da je novi logo dobar način da naglasimo uzbuđenje koje donosi takmičenje, svežu energiju i novi dan. Promene u potpunosti poštuju suštinu sporta, mi nećemo da ga menjamo, hoćemo da uvedemo novine i energiju u najbolji sport koji mislimo da možemo da poboljšamo na više načina“.
Keri je postao prvi čovek Formule 1 početkom ove godine, kada je "Liberti medija" preuzela kontrolu nad šampionatu otkupivši veći deo akcija. Od tada su viđene mnoge promene, a najveća je sigurno Eklstonov odlazak, kao i drugačiji odnos prema publici koja je bila zapostavljena poslednjih godina.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 završava se u nedelju na stazi "Jas Marina", a kompletnu akciju možete da pratite tokom vikenda na Sport Klubu 1.
Izvor: Sportklub.rs
Brijatore: Ferstapen je zvezda, a hoće da ga 'ubiju'
Nekadašnji šef Renoa Flavio Brijatore rekao je da je veliki navijač Maksa Ferstapena i osudio tretman kakav ima u Formulu 1 što se tiče redara.
Od svog debija u šampionatu, mladi Holanđanin je zaludeo ljubitelje auto-moto sporta svojim stilom, zahvaljujući čemu je stigao do prve pobede u karijeri na svom debiju u Red Bulu na prošlogodišnjoj Velikoj nagradi Španije.
Brijatore kaže da Ferstapen predstavlja sve one vrednosti koje navijači žele da vide i da bi direkcija trke trebalo da prestane da obeshrabruje njegovu vožnju bez kompomisa.
„Ferstapen je nova zvezda Formule 1. Radi veoma dobro, ali oni pokušavaju da ga ‚ubiju‘, što je ludo. Da ja vodim Formulu 1, želeo bih da imam 12 vozača kao što je on! Maks je neverovatan vozač, mlad je, ruga se sistemu i pretiče. Javnost voli to“, naglasio je Brijatore.
Italijan je istakao i da veruje da kazne koje dobija 20-godišnjeg Ferstapena čine samo popularnijim.
„Što ga više kažnjavaju, to ga navijači više vole. Neverovatno je da ga kažnjavaju na svakoj trci ili skoro svakoj. U Formuli 1 je sve previše iskontrolisano. Vozačima mora da se da sloboda da se trkaju i to je velika razlika u odnosu na Moto GP. Oni se bore točak uz točak pri brzini od 300 km/h, a navijači obožavaju da ih gledaju“, istakao je Brijatore.
Ferstapen je ove sezone ostvario dve pobede, ali nije bio u konkurenciji za titulu, pošto je kasno ušao u formu.
Izvor: Sportklub.rs
Hamilton i Fetel: Biće to žestoka borba u 2018. godini
Četvorostruki svetski prvaci Formule 1 vozač Mercedesa Luis Hamilton i Sebastijan Fetel iz Ferarija rekli su danas da se raduju novoj borbi za petu titulu u 2018. godini.
U nedelju u Abu Dabiju vozi se poslednja trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Hamilton je pre dve trke osvojio titulu i bez pritiska će voziti noćnu trku u Abu Dabiju.
Hamilton i Fetel će naredne godine „juriti“ petu titulu, koliko je osvojio legendarni Huan Manuel Fanđo.
– Sigurno je da nećemo izjednačiti njegov uspeh, pošto ga je ostvario u kratkom vremenskom periodu. Trkanje je tada bilo drugačije. Bolidi nisu bili toliko pouzdani, a vozači su ipak bili uspešni. On je najbolji svih vremena, u smislu kako je uklopio svoje veštine sa okolnostima, rekao je Fetel.
Samo je sedmostruki svetski prvak Mihael Šumaher osvojio više titula od Fanđa, koji se takmičio u Formuli 1 od 1950. do 1958. godine.
– To je bio najopasniji period u motosportu. Počastvovan sam što sam blizu takve sportske ikone. Trebalo je da bude više poštovan zbog uspeha koji je napravio, nije mnogo pominjan. On je na neki način kum ovog sporta za vozače, rekao je Hamilton.
Hamilton je pobedio u 62. trke i drugi je na večnoj listi iza Šumahera sa 91. pobedom i drži rekord po broju pol pozicija, 72. On je osvojio tri od poslednje četiri šampionske titule, pošto je 2016. godine od njega bio bolji tadašnji klupski kolega Niko Rozberg.
Hamilton je ove sezone bio najsigurniji vozač, a uspeo je da nadoknadi zaostatak za Fetelom i osvoji titulu.
– Kakve god slabosti da je imao Sebastijan, on će na tome raditi tokom zime. Niko nije savršen, čak i ja moram da radim na nekim stvarima. On će sledeće godine podići lestvicu, a to ću morati i ja da uradim, inače stvari neće biti iste. Ferari je imao veoma, veoma dobru sezonu. Polovinu sezone su vodili, a to nije bilo samo zato jer su imali sreće. Mislim da će se i Red Bul sledeće godine boriti za titulu“, rekao je Hamilton.
Ferari je bio veoma loš u 2016. godini, a Fetelovih pet pobeda ove sezone smatraju se velikim uspehom.
Fetel se našalio rekavši da će osvajanje titule u 2018. godini biti „šetnja parkom“, ako Ferari bude napredovao koliko je napredovao ove godine.
– Poslednji korak je uvek najteži, ali ekipa je spremna i motivisana. Mislim da smo najviše napredovali u odnosu na sve ekipe. Na kraju nismo bili dovoljno dobri da ostanemo u igri do poslednje trke, ali imamo mnogo potencijala, naveo je Fetel, koji je osvojio šampionske titule u Red Bulu od 2010. do 2013. godine.
On se složio sa konstatacijom da ove godine nije osvojio titulu pošto je „Luis manje grešio“.
Poslednja trka u ovogodišnjem šampionatu Formule 1 vozi se u nedelju 26. novembra od 14 časova u Abu Dabiju.
Izvor: Hotsport.rs / Beta.rs
Njui: Osećam se odgovornim za Seninu smrt
Dizajner šampionskih bolida Formule 1 Adrijan Njui rekao je da pre smrti Aertona Sene nije ni pomišljao da bi neko mogao ozbiljno da bude povređen u nekom modelu koji je on osmislio.
Trostruki svetski šampion je izgubio život tokom trke za Veliku nagradu San Marina 1. maja 1994. godine, kada je izgubio kontrolu na stazi „Enco i Dino Ferari“ i udario u zid u krivini Tamburelo.
Bila je to četvrta trka koju je Sena vozio za Vilijams, u koji je stigao posle šest sezona u Meklarenu.
„23 godine su prošle, i dalje mi izgleda kao da je bilo juče. Do tog dana nisam pomišljao da bi neko mogao da bude ozbiljno povređen u bolidu za koji sam bio odgovoran s dizajnerske strane. To je bilo otrežnjujuće iskustvo, taj osećaj gubitka. Bila je to glupa nesreća koja je imala tragične posledice i izgubili smo sjajnog čoveka“, rekao je Njui u intervjuu za BBC.
Nju je istakao da su 1994. godine na snagu stupila nova pravila u Formuli 1 koja su onemogućila Senu da vozi bolid kako bi on želeo.
„Aerton je vozio tako da nije mogao da izvuče najbolje iz bolida posle svih promena koje su se desile i zbog toga se osećam odgovornim. Tog dana je bio odlučan da pobedi, da započne svoju borbu za titulu posle odustajanja na prve tri trke. Ta odlučnost, koja odlikuje takvog neustrašivog takmičara, bila je delimično uzrok nesreće“, naglasio je Njui.
58-godišnji Britanac je tokom karijere dizajnirao šampionske bolide za Vilijams, Meklaren i Red Bul, a za legendarnog brazilskog automobilistu istakao je da je bio neustrašiv.
„Ljudi pričaju o nekim ljudima koji imaju posebnu auru, teško je shvatiti zašto. Ali, Aerton je imao auru, bilo je jasno da je poseban. Siguran sam da bi da je živ danas bio predsednik Brazila, tako da je to prava šteta“, istakao je tehnički direktor Red Bula.
Izvor: Sportklub.rs