
Yamaha bi pre Rosijev tim, nego Tech3
Yamaha bi radije izabala Rosijev VR46 kao svoju jedinu satelitsku ekipu, nego Tech3, izjavio je šef francuskog tima, Erve Ponšaral.
Rosi u februaru puni 39, a bez ugovora ostaje na kraju sezone, pa su već krenule pretpostavke da bi po povlačenju iz trkanja mogao da postane šef novog MotoGP tima.
VR46 se već takmiči u Moto2 i Moto3, a prošle godine je Karmelo Espeleta izjavio da je Dorna spremna da obezbedi mesto za Rosijevu ekipu, iako je teoretski taj broj ograničen na 24.
Yamaha je najočigledniji kandidat za poziciju dobavljača mašina, ukoliko VR46 napravi korak ka premijernoj klasi. Ipak, Yamaha tradicionalno ima samo jednu satelitsku ekipu, što bi značilo da bi takav potez ostavio Tech3 bez podrške japanskog proizvođača.
Ponšaral je izjavio da je od ljudi iz Yamahe već dobio potvrdu da bi u takvom scenariju, VR46 bio prioritet.
Svi MotoGP satelitski timovi imaju ugovornu obavezu da ostanu u šampionatu do 2021, što znači da postoje dve opcije za novu ekipu - ili da se udruži s postojećom, ili da dobije jednoglasno odobrenje kako Dorne tako i drugih ekipa na stazi.
Ponšaral sumnja da bi Rosi želeo partnerstvo s nekom od postojećih operacija, a dodao je da Tech3 nije zainteresovan za saradnju.
"Ne želimo ga za partnera. Možda može da kupi Aspar, Avintiju, ili LCR, ali sumnjam da Rosi to želi. Potrebno mu je zeleno svetlo od Dorne, ali i od svih nezavisnih timova. Tako kaže aktuelni ugovor. Ako jedna ekipa kaže ne, to je onda ne. Bar do 2022."
Rosi je prošle godine izjavio da ne razmišlja o MotoGP timu, jer VR46 trenutno fokusiran na razvoj mladih vozača.
Očekujte više Markesovih pobeda u 2018.
Nova godina, nova prilika za sve vozače MotoGP šampionata, prilika da se zaborave problemi iz prethodne sezone i da se krene od nule.
Iako ne znamo šta će nam nova sezona doneti, neke stvari možemo da pretpostavimo i pre nego što trka u Kataru otvori novi šampionat.
Jedno od njih je i to da će se Mark Markes ponovo boriti za titulu.
"Zadovoljan sam", izjavio je Španac nakon što je novi RC213V premijerno provozao na testu u Valensiji. Pozitivni komentari sa testa su dijametralno suprotni njegovim reakcijama nakon testa 2016, a da ne pominjemo godinu pre toga. Uz takve izjave i dve uzastopne titule, možemo samo da pretpostavimo koliko će samopouzdanja imati Markes na zaista dobroj mašini.
2016. i 2017. je Hondin as startovao s agregatom koji je pretrpeo velike promene i na kojem je dosta trebalo poraditi kako bi uopšte bio konkurentan. Obe sezone je počeo nesigurno, ali je obe završio kao šampion, sa pet pobeda u 2016. i šest u prošloj godini.
Markes je takođe izjavio da smatra da je novi R213V daleko kompletnija mašina sada nego što je to bio slučaj proteklih godina. Razlog za to može biti činjenica da tim ima dve godina iskustva rada s Magneti Marelli
elektronikom, a definitivno je poboljšanju situacije potpomogao novi timski inžinjer, kojem je italijanska kompanija bila prethodni poslodavac.
Michelin je konačno našao željeni smer sa svojim pneumaticima, tako je teško očekivati veće promene u 2018.
Sve ovo ne znači da je RC213V blizu savršenog, ali fokus polako prelazi sa agregata na šasiju, što je potez koji se dugo čekao.
Snažniji motocikl i manje problema od samog starta sezone znače i boljeg Markesa na stazi. To u prevodi znači više pobeda, možda čak i više nego u tek završenoj sezoni. Više pobeda, više šansi za osvajanjem titule.
Baz: ’’napustio sam MotoGP, jer bih morao da platim da vozim’’
Loris Baz će ove godine voziti suberbajk klasu u koju se vraća posle par sezona provedenih u MotoGP klasi u kojoj je imao solidne rezultate.
Čim je stigao u MotoGP karavan Baz se susretao sa kritikama i skepticima koji su mislili da Baz nije podoban za MotoGP motocikle jer je previsok i pretežak. Prvo je trebalo da vozi za Asparovu ekipu ali su ga odbili u poslednjem trenutku, na sreću Baz je dobio mesto u ’’Forward racing’’ ekipi kojoj se odužio dobrim rezultatima i odličnim četvrtim mestom na Mizanu.
Poslednje sezone vozio je Ducati u Avintia ekipi u kojoj je mogao da ostane i ove sezone ali pod jednim uslovom - da plati! Baz je izjavio da nikad u svojoj karijeri nije platio da bi vozio pa nije prihvatio ponudu Avintije i rešio je da pređe u superbajk klasu.
Posle testa na Herezu Baz je bio veoma zadovoljan Altea ekipom i BMW S1000RR motociklom, uz to je postavio i respektabilna vremena i nema sumnje da će biti solidan konkurent u predstojećoj sezoni.
Stoner i Bradl testiraju pre zvaničnog MotoGP testa
Bivši MotoGP i superbajk vozač Štefan Bradl i Kejsi Stoner spremaju se da testiraju za Hondu i Ducati na stazi Sepang u toku druge polovine ovog meseca.
Kejsi Stoner testiraće novi Ducati GP18 motocikl, za vreme testa Stoneru će se pridružiti i Piro, Piro će učestvovati i na zvaničnom MotoGP testu dok će Stoner testirati samo od 24. - 28. Januara.
Bradl je menjao mesto vozača u fabričkoj Hondinoj superbajk ekipi za mesto Hodninog MotoGP test vozača. Bradl će zajedno sa Takumi Takahašijem testirati za Hondu.
Bradl i Stoner testiraće od 24. janura par dana pre zvaničnog MotoGP testa, dok zvanični MotoGP test počinje 28. Januara na stazi Sepang u Maleziji.
Žoan Zarko – MotoGP debitant godine
MotoGP sezona iza nas je još na prvoj trci, pod svetlima Katara, obećavala dosta neizvesnosti i uzbuđenja.
Horhe Lorenco je debitovao za Ducati, Maverik Vinjales je zauzeo njegovo mesto u Yamahi, a mnogi očekivali borbu dva najjača japanska fabrička tima, pogotovo zbog Vinjalesove forme na predsezonskim testovima. Na kraju, o tituli je su odlučivala dva vozača: aktuelni šampion, Mark Markes i - iznenađujuće - Andrea Doviciozo.
Ipak, možda najviše pažnje (ako izuzmemo borbu za naslov) je privukao Francuz koji je 2017. debitovao u premijernoj klasi. Naravno, reč je o jedinom vozaču koji je dvaput uzastopno osvajao Moto2 naslov, takmičaru Monster Yamaha Tech3 tima, Žoanu Zarku.
I dok su oči bile uprte u Yamahu, Hondu i Ducati, malo ko je obraćao pažnju na ovog 27-godišnjaka. To se promenilo već na otvaranju sezone, kada je Zarko pokazao svoje umeće i na kratko vodio na trci, koju nije završio zbog udesa. To je bio trenutak kada su mnogi postavili pitanje: "Ko je Žoan Zarko?"
Za razliku od mnogih vozača, koji su imali privilegiju da odrastaju sa trkanjem u krvi, Zarko je svoju karijeru počeo nešto kasnije. Falila mu je i podrška porodice, a kako je sam kasnije izjavio, najteža odluka mu je bila da im saopšti da neće ići na fakultet, već da će se posvetiti motociklizmu.
Sa 17 godina je ostavio sve i okrenuo se svom glavnom mentoru, Loranu Felonu. Neuobičajenim metodama učenja i treniranja, Zarko je brzo sticao veštinu, a umeće je već 2007 pokazao osvajanjem "Rookies Cups" takmičenja. Felon je bio siguran u talenat svog učenika, što je dokazao kada stavio svoju kuću pod hipoteku kako bi skupio sredstva da Žoan nastupi u klasi 125 kubika. Gotovo dve sezone su bile potrebne Zarku da stigne do prve pobede. Uveren da može više i bolje, 2012. prelazi u Moto2 i svoju prvu sezonu završava kao najbolji debitant.
Ključna godina u njegovoj karijeri je bila 2015, kada je kao vozač Ajo Motorsport tima dominairao u šampionatu sa 8 pobeda i 14 podijuma. Titulu je odbranio naredne, 2016. godine, čime je postao jedini vozač u Moto2 kojem je to pošlo za rukom.
Da se vratimo na 2017. Nakon Katara je ponovo sve iznenadio osvajanjem petog mesta u Argentini, da bi isti rezultat ponovio i u Teksasu. S njim nije bilo dosadne trke, a često je "iritirao" fabričke vozače čime je samo pokazao koliko je dobar vozeći staru mašinu satelitskog tima. To je bilo to, više ga niko nije mogao ignorisati.
Na petoj trci sezone, na domaćem terenu u Le Manu, Zarko je umalo stigao do svoje premijerne pobede, ali je na kraju Vinjales bio brži za tri sekunde. Brilijantne nastupe je imao i u Maleziji i Valensiji, gde je završio kao treći, odnosno kao drugoplasirani. Na kraju je skupio fantastičnih 174 poneda i zasluženo poneo titulu najboljeg debitanta godine. Nimalo loše, složićete se.
Zarko je definitivno jedan od najperspektivnijih vozača izvan Španije i Italije, koji je uspeo da svojim performansama dokaže da i vozači satelitskih timova i te kako imaju šta da pokažu na stazi. Jedva čekamo narednu sezonu, da vidimo Francuza ponovo u akciji.
Izvor: Moto-berza.com
Švanc: Suzuki treba da nađe zamenu za Janonea
Legendarni vozač Suzukija Kevin Švanc smatra da bi japanskom timu prioritet tokom predstojećeg Moto GP šampionata trebalo da bude potraga za zamenom za Andreu Janoneu.
Posle četiri sezone na Dukatiju, Janone je prošle godine stigao u Suzukiju, ali je imao velikih problema, pa su usledile kritike da se ne trudi dovoljno.
U drugom delu prošle sezone bilo je spekulacija da bi italijanskog motociklistu mogao da zameni trostruki šampion u superbajku Džonatan Rea, ali je Janone uspeo da podigne nivo forme. Tako je na poslednje četiri trke tri puta bio među najboljom šestoricom.
Uprkos tome, ali i činjenici da će Suzuki verovatno napredovati ove godine, šampion klase do 500 kubika iz 1993. godine veruje da Janone ne treba da bude prvi vozač japanske ekipe od naredne sezone.
„Kada ste prvi vozač, morate da dajete 100 odsto od sebe svaki put. Na 95 odsto, svaki motor u šampionatu je sjajan za vožnju. U tih pet odsto treba da se izdvojite. To je razlika između sjajnog motora i onog koji ne može da bude među najboljom desetoricom. Kada se uzme u obzir iskustvo koje Janone ima, a pobedio je na Dukatiju, on mora da bude vozač čiji pravac tim prati, posebno u prvoj sezoni. Možda ove godine Rins može da pruži više povratnih informacija, pošto sada ima više od iskustva, ali je prošle sezone sve bilo na Janoneovim plećima i uopšte nije obavljao tu ulogu. Ponovo su ti on i Rins, ali apsolutno mislim da bi trebalo da nađu drugog vozača za 2019. godinu“, naglasio je Švanc.
Švanc je posebno naglasio Janoneovu nemogućnost da iskoristi lošiji start sezone Honde, kao i Jamahinu sve lošiju formu u drugom delu sezone. Legendarni američki motociklista je za trku za Veliku nagradu Katalonije, koju je Janone završio na 16. mestu, poziciju ispred Silvana Gintolija koji je menjao povređenog Rinsa, rekao da je nešto neprihvatljivo za Suzuki.
„Frustrirajuće je. Jamaha je odlično ušla u sezonu, a onda je imala velike probleme. Honda nije dobro krenula, Suzuki je trebalo da pokupi ono što je ostalo kada su se drugi mučili. U Barseloni je Janone pretekao Gintolija, koji je bio tu kao zamena, a potom je u narednih nekoliko krugova našao pola sekunde. Ponovo je pretekao Gintolija, odvojio se i ponovo usporio. Takva vožnja je apsolutno neprihvatljiva. Stalno mora da se trudi 110 odsto“, istakao je Švanc.
Janone je prošlu sezonu završio na 13. mestu u poretku sa 70 bodova na 18 trka.
Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje trkom za Veliku nagradu Katara 18. marta.
Izvor: Sportklub.rs
Gevara napustio Moto GP zbog studija i biznisa
Huanfran Gevara neočekivano je objavio da sa 22. godine završava profesionalnu vozačku karijeru.
22-godišnji španski vozač je rekao da želi da se fokusira na "biznis i na studije".
Ova odluka dolazi iako je bio na provizionalnom spisku vozača u RBA BOE KTM-u za sledeću moto3 sezonu.
"Bila je ovo veoma teška odluka, o kojoj sam morao dugo da razmišljam. Hvala svima koji su bili uz mene. Moja strast prema motorima nije ni za trunku manja, ali nekada morate da žrtvujete nešto što volite u životu. Ovo je odluka koju neću menjati", naglasio je Gevara.
On je 2017. u Muđelu došao do prvog podijuma u karijeri, a sezonu je završio na 11. mestu.
Izvor: Sportklub.rs