home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
sagmajster 2018

Koliko je bila teška peta etapa od San Huan de Markone do Arekipe, potvrđuje i podatak da su takmičari do kasno u noć stizali u kamp. Organizatori su zbog toga odlučili da skrate šestu „specijalu“ od Arekipe do La Paza u Boliviji, jer je bilo nemoguće da se dovoljno oporave za novi start.

Izmučeni, smrznuti, mnogi su poput Gabora Sagmajstera dobili vremensku kaznu jer nisu prošli drugi deo „specijalno ispita“ i samim tim nemaju jedan broj „vjuv pointa“ tj. kontrolnih tačaka, koje je treba pronaći tokom vožnje. Naš šampion je rekao…

-Jedno 30 tak motociklista nije ušlo u drugi deo specijalnog ispita, koji je bio znatno kraći. Počela je peščana oluja, a dine su tu ekstremno visoke. Ništa se nije videlo. Organizatori su mi rekli da sam poslednji koga mogu da puste, jer sam došao u predviđenom vremenu, ali da ulazim na svoj rizik. Razmišljao sam – ako krenem a niko ne ide iza mene, to je veliki problem kad stane motor. Nema pomoći niti izgleda da ćete nastaviti dalje. Moj KTM može da se popne na visoke dine ako su idealni uslovi, ali kad je jak vetar i slaba vidljivost, šansa da odustanete je ogromna. Razmišljao sam desetak minuta i odlučio da poput kolega koji su stizali iza mene, samo produžim dalje još 450 kilometara za Arekipu. Preskočio sam tih 50 kilometara „specijale“, dobio kaznu 8 sati, ali nastavljam dalje. Sad sledi tvrđa podloga u Boliviji, što odgovora mom KTM-u.  

Za KTM 2011. godište koji vozi Gabi u bivaku ne mogu ni da se kupe rezervni delovi od proizvođača. Umornan ali raspoložen SAGMAJSTER dodaje..

“ Moj motor je teži 20 kilograma u startu, ima veći rezervoar za gorivo, više troši, sve to uz slabije tehničke karakteristike čini ga težim za manevrisanje posebno u visokim i mekanim dinama. Ne želim uopšte da prebacim krivicu na stari KTM. Ja sam ga dobro pripremio, sve reparirao, znao sam šta me čeka, ali prosto nisam mogao da kupim nov model, koji košta 35 hiljada evra. Hteo sam da vozim Dakar, tu sam i trudim se da stignem do cilja kako znam i umem. Ako motor izdrži, ja se sigurno neću predati. Nastojaću da stignem do cilja, do Kordobe u Argentini. O rezultatu ću pričati na kraju. Za mene će biti pobeda ako završim relii. I ne samo za mene, za najveći broj takmičara. Jer mi „privatnici“ nikad nismo ni imali šanse protiv fabričkih vozača. Samo 2-3 fabrička vozača mogu da osvoje prvo mesto, ali su pobednici svi koji stignu do cilja. To je Dakar. Svi koji završe reli dobiju medalju i ona je potvrda da ste uspeli da se izborite sa nenormalnim izazovima tokom 14 dana.“

Predrag Pedja Milinković – Arekipa, Peru 11.1.2018

Dakar reli 2018. – Pehovi mnogih favorita…

Na 40. DAKAR RELIJU već posle 5 etapa van staze su 72 vozila a odustali su baš veliki favoriti. Svakako je mnoge iznenadio jedan od najboljih vozača svih vremena, devetostruki reli prvak sveta, 44-godišnji Francuz SEBASTIEN LOEB. Kao što se vidi na slici, uleteo je u jednu uvalu i njegov „pežo 3008 DKR“ je ostao zarobljen u mekanom pesku, sa svih strana……nije imao SREĆE koja je tako neophodna na teškim i nepredvidivim maratonima. Veliki majstor volana SEBASTIEN LOEB će imati priliku da se malo odmori i da se pripremi za blic povratak u SVETSKI RELI ŠAMPIONAT 2018. i na staze na kojima se svakako bolje snalazi. Na ovom reliju je pokazao brzinu i dobio jedan specijal, medjutim, ponovimo još jednom maraton je nešto posebno.

loeb dakar

SIRIL DEPRE je sa istim „pežoom 3008 DKR“ takodje imao poteškoća sa peskom, navigacijom i kašnjenjem. Posle 5. etape nalazi se na 50. mestu sa zaostatkom za liderom 41.27.58 sat uz penalizaciju od čak 29 sati !!!

Jedan od najiskusnijih, 46-godišnji Španac NANI ROMA, morao je da odustane posle teškog prevrtanja u „miniju“ i povrede ledja i vrata.

SEM SANDERLEND, 29-godišnji Britanac, veoma brz, iskusan i snažan, motociklista sa „ktm“ mašinom, pokazao je veliku veštinu, poveo u generalnom plasmanu a onda doživeo veoma neprijatan pad i povredu ledja pa je prebačen u bolnicu, naravno odustao je.

SERGEJ KARIAKIN, 27-godišnji ruski takmičar i zvanični šampion u klasi kvadova sa „jamahom“, takodje je van staze. Nije izdržao borbu sa rivalom iz Čilea, INJACIOM KASALEOM.

Jutros je zbog preloma noge odustao i veteran i pobednik klase kvadova, Poljak RAFAL SONIK.

Odustala je i tročlana posada iz Češke sa kamionom „tatra“, na čelu sa odličnim ALEŠOM LOPREOM. Uoči početka ovog Dakara svrstavani su medju favorite.

Van staze je i prijatelj GABORA SAGMAJSTERA, sa automilom marke „opel“, Madjar SALAJ BALAŠ, kao i stari  kamiondžija i nadasve iskusni Japanac, 77-godišnji JOŠIMASA ŠUGAVARA.

Podsetimo da 40. DAKAR RELI ima 14. etapa a odustajanja će sigurno i dalje biti i to ne malo. Oni koji budu imali SREĆE, naći će se u KORDOBI….kao istinski HEROJI.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 298



Komentari