
Odela s vazdušnim jastukom od sada obavezna u GP šampionatu
Počev od ove sezone, vozači u svim klasama gran pri šampionata (Moto3, Moto2 i MotoGP) će morati da nose trkačka odela s vazdušnim jastukom.
Dugo se čekalo na ovakav potez, koji je uveden s ciljem da se poveća bezbednost na stazi.
Novo pravilo važi za sve stalne vozača u GP padoku, kao i za sve zamenske vozače koji voze na više od dve runde, ali ne važi za vozače s "vajldkardom".
Osim uvođenja novog pravila, propisani su uslovi koje sistem vazdušnog jastuka treba da ispuni. Navodi se da vazdušni jastuk mora da pokriva i štiti ključnu kost i rame, dok je zaštita leđa opcionalna. Međutim, ukoliko se proizvođač odluči da ponudi i zaštitu leđa, onda vazdušni jastuk mora da pokriva čitavu kičmu.
Dorna i FIM će dozvoliti određene varijacija u zavisnosti od dizajna sistema i individualne konstitucije vozača. Novo pravilo takođe obihvate specifikacije baterije, elektronike, vremena aktiviranja i deaktiviranja. Zabranjena je bilo kakva modifikacija motocikala radi prilagođavanja sistemu, a stoji i da vazdušni jastuk mora da bude uključen tokom trke.
Ova poslednja stavka kao da je pisana isključivo za Horhea Lorenca. Šuška se da Španac vozi bez vazdušnog jastuka u svom Alpinestars odelu, uprkos tome što na njemu stoji "Tech-Air" i što ima aktivaciono svetlo na sebi. Ovo je zanimljiv izbor, jer mnogi vozači koje sponzorišu Alpinestars i Dainese nose odela s vazdušnim jastukom.
Nema sumnje da se radi o važnom bezbednosnom koraku za gran pri šampionat. Za sada, u segmentu imamo samo dva velika igrača, pomenute kompanije Alpinestars i Dainese, dok nekoliko drugih brendova sprema svoj dizajn. Od uvođenja ovog sistema u GP će koristi imati i obični vozači, jer će neminovno i ova tehnologija doživeti još brži razvoj.
Hondin tim dobio novog šefa
Alberto Pudž je imenovan za novog timskog menažera Hondinog MotoGP tima, preuzevši poziciju na kojoj je do novembra bio Livio Supo.
50-godišnji Pudž će i dalje ostati šef azijskog i britanskog Talent Cup šampionata, a za svoj rad odgovaraće Tecuhiru Kuvatu, menadžeru Hondinih trkačkih operacija.
"Izuzetno sam zahvalan Hondi na ovoj prilici i čast mi je što ću predvoditi Repsol Honda tim u predstojećoj sezoni."
"Biti na ovakvom mestu, deo jednog od najuspešnijih MotoGP timova, je velika čast za mene. Jedino što mogu da obećam je da ću biti 100% posvećen ostvarivanju Hondinih ambicioznih ciljeva."
"Uveren sam da će naši vozači biti spremni kada za to dođe vreme, kao i da ćemo se i ove godini s velikom odlučnošću boriti za naslov."
Pudž je u svojom karijeri u klasi 500 kubika ostvario samo jednu pobedu, na Herezu 1995, a nakon što je dve godine kasnije završio karijeru, imao je aktivnu ulogu u razvoju mnogih vozača. Zaslužan za lansiranje karijera Kejsija Stonera, Tonija Elijasa i Danija Pedrose, čiji menadžer je bio do 2013.
I Daniju i aktuelnom svetskom šampionu, Marku Markesu, ugovor itiče na kraju 2018.
Izvor: Moto-berza.com