home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

22 Jan 2018 - 07:30 Sport Link
f1 toro rosso

Izvor: F1-serbia.com

Mercedes, McLaren i Toro Rosso potvrdili datume prezentacije svojih bolida

Aktuelni šampion objavio je da će istog dana kao i Ferrari prezentovati svoj bolid.

Kako je stiglo obaveštenje iz nemačkog tima, Mercedes će 22. februara prezentovati svoj bolid a istog dana tu stvar uradiće i njihov najveći rival iz Maranela. Takođe, stiglo je i obaveštenje da će oba tima gledati da se ne podudare termini kako bi javnost mogla da isprati oba događaja. Pored toga, Lewis Hamilton i Valtteri Bottas obaveći filmski dan sa novim bolidm na stazi Silverston, gde je dozvoljena pređena distanca 100 km.

Sa druge strane McLaren je preko Tvitera potvrdio da će novi MCL33 prestaviti samo dan kasnije ali za sada nisu poznati ostali detalji. I Toro Rosso je takođe potvrdio isto, gde će svoj novi bolid javnosti pokazati 25. februara samo jedan dan pre početka zvaničnog testa u Barseloni.

Marchionne: Ili smo napravili nikakav ili super bolid

Prvi čovek Ferrarija izjavio je kako je svoje dizajnere u Maranelu našao u veoma opuštenom raspoloženju.

Pričajući na sajmu automobila u Detrojitu Sergio Marchionne izjavio je za La Gazzetta dello Sport:

“Ja sam bio u Maranelu u poslednjih nekoliko dana i video sam da su dizajneri veoma opušteni. Iz toga mogu da zaključim da su ili napravili nikakav bolid ili pravu zver. Mi smo dali sve od sebe kako bi stvorili super bolid. Zbog toga čekaćemo skoro do testa, odnosno naša prezentacija je tek 22. februara.”

On je takođe prokomentarisao Sauberovu saradnju sa Alfa Romeom, kao i navode da se Maserati takođe može vratiti u najbrži cirkus ali ovoga puta kroz saradnjom sa Haas timom.

“Bilo bi lepo da se pokuša sa Haasom, kako bi se sredili troškovi. Sa Alfom Romeom imali smo nekih nezavršenih posla. Mi moramo da osiguramo sve da ovi brendovi budu internacionalno prepoznati.”

Mercedes: Čudna je tehnička promena pravila koja se odnose na motore

Andy Cowell opisao je da je su pomalo “lude” neke odluke u vezi sa propisima za ovogodišnje agregate.

Iako je Mercedes dominirao tokom svih godina u novoj turbo-hibridnoj eri, šef odelenja za razvoj agregata nemačke kompanije ne podržava odluku da se smanji broj jedinica po sezoni, odnosno sa četri dozvoljnih na tri.

“To je ludo. Zbog toga će proizvožači morati da predizajniraju neke delove. Mi smo do sada proizveli najmanje od 80 do 100 motora, koje smo prvo testirali u labaritoriji i onda smo od njih birali potrebih četriri agregata sa najboljim karakteristikama na polju snage i pouzdanosti. To su preveliki troškovi od kojih proizvođači se teško ili nikako ne oporavljaju.” kazao je Cowell.

Alain Prost koji je svojevermeno držao svoj tim Prost GP a sada radi kao savetnik Renaulta, kazao je da nema prevelike vajde od toga da se smanje troškovi u trenutnoj eri agregata:

“Kada sam imao moj tim, tokom 2001. godine motor nas je koštao 23 miliona evra a do kraja godine taj račun je narastao na 25.5 miliona. Danas agregati koštaju od 12 do 14 miliona. Čak su i proizvođači smanjili cene iako su motori postali previše složeni.”

F1 timovi dogovorili se oko određenih izmena na šasiji za 2019.

Svi timovi u šampionatu saglasni su oko određenih promena tehnilkog pravilnika kako bi bili u mogućnosti da privuku više sponzora.

U poslednjih nekoliko godina sponzori igraju veoma značajnu ulogu u Formuli 1, pa se tako timovi žestoko bore kako bi ih što više privukli. Upravo, na sastanku Strateške grupe to je bila jedna od glavnih tema. Pet timova imalo je određene predloge oko izmena izgleda šasije kako bi na tom mestu mogli da novim sponzorima ponude marketinški prostor.

Zbog toga će određeni elemnti na boku šasije biti niži, kako bi imali bolju uočljivost. Takođe, promene će pretrpeti i zadnje krilo koje bi trebalo da bude jednsotavnije a sve ove izmene ugovorene su sa tehničkom grupom.

Takođe, bilo je i diskusije o jednostavnijim prednjim krilima, gde bi takođe moglo da se doda ima sponzora, ali se na kraju od toga odustalo jer postoji bojaznost od smanjenja aerodinamilkog uticaja. Bilo je i reči o mogućem povratku “ajkulinog peraja” ali za sada još nije odlučeno po ovom pitanju.

Williams planira Sirotkina na duže staze

Britanski tim izjavio je da ima dugoročne planove sa svojim novim vozačem.

Prošle nedelje Williams je potvrdio da će Sergey Sirotkin postati novi trkački vozač, koji će imati zadatak da zameni odlazećeg Felipea Massu i uveliko parirati Lancu Strollu. Rus je u teškoj konkurenciji za mesto u timu pobedio Roberta Kubicu, Paulda di Restu, Danilya Kvyata i Pascal Wehrleina.

Prvi čovek upravnog odbobra Williamsa Mike O’Driscoll objasnio je novo pratnestvo sa maldim Rusom:

“Mi sa Sergeyom imamo višegodišnji ugovor a u njega imamo puno poverenje. Zbog toga trebate da očekujete da će Sergey idalje nositi Williamsovu uniformu.”

Pored toga O’Driscoll nije davao nikakve finansijske informacije o ovom dogovoru, ali je kazao da će Williams učestvovati na jednom sponzorskom događaju u Moskvi, na kojem će se pojaviti i Paddy Lowe.

“Mi smo veoma uzbuđeni jer jedva čekamo da vidimo šta sve Sergey može da nam pruži. kazao je Lowe. “Kao što je Mike kazao ovo je višegodišnji ugovor sa njim i sa SMP Racingom. Veoma samo impresionirani šta sve oni mogu da urade. Takođe, želimo svi da podrže ove mlade talente.”

Mercedes se potpuno slaže sa Ferrarijem na polju budućnosti Formule 1

Prvi čovek nemačke komapnije izjavio je da oni dele istu viziju sa Ferrarijem po pitanju budućnosti u najbržem cirkusu.

Dieter Zetsche izjavio je da Mercedes ima iste buduće planove kao i njiohv najveći rival Ferrari iako su neke od tih predloga dali novi vlasnici Liberty Media. Iako je tim iz Štugarta dominirao u poslednje četiri godine, oni idalje rade na novim idejama kako bi gledaoci mogli još više da uživaju. Kako su se tehnički propisi pred početka prošle sezone promenjeni na aerodinamičkom planu, ove godine videli smo veliku bitku između vozača Mercedesa i Ferrarija.

Ipak, zbog najavljenih drugih izmena, Sergio Marchionne je nekoliko puta najavio da bi Ferrari mogao da se povuče iz Formule 1, ali Dieter Zetsche veruje da će oni idalje ostati najveći rivali.

“Vi u svakom poslu imate dobrog i lošeg policajca. Mi smo se borili sa svima, na stazi i van nje i za svaku desetinku uložili smo mnogo rada i truda, ali smo u isto vreme delili naša mišljenja sa svima u Strateškoj Grupi u Formuli 1. Sa svima smo dobri prijatelji. Mi smo ovde i želimo da ostanemo, ali takođe ova platforma mora da se dobro razvija. Sa Ferrarijem delimo iste ideje po pitanju budućnosti šampionata”.

Vasseur: Sauber će postati fabrički tim Alfa Romea

Švajcarski tim želi da postane fabrički tim italijanske kompanije.

Ovo je vizija Frederic Vasseura, koji je odgovarao na pitanje magazina Auto Hebdo o saradnji Saubera sa sponzorstvom koje je ranije već ugovoreno sa prvim čovekom Ferrarija Sergiom Marchionneom.

“Čelnici ove kompanije žele da vide potpuni povratak Alfa Romea u tim. U ovom vremenu mi koristimo Ferrarijeve motore a nama nije cilj da budemo B tim Ferrarija već fabrički tim Alfa Roema. Ipak, ovo će biti za sada most između ova dva brenda a forma vozača je za sada smo test baza.” kazao je Vasseur.

Bivši šef Renaulta iznenadio se na izjavu bivšeg vlasnika tima Petera Saubera da će Sauber ostati privatni tim:

“Lično, ja na kraju ne vidim kako privatni tim može preživeti u Formuli 1. Oni mogu imati smo nekoliko dobrih sezona, kao Force Indija u ovom momentu. Ali ako dođe neka veća kriza, ceo sistem se lako može raspasti.”

Boullier ne očekuje probleme sa Renaultovim agregatom

Trkački direktor McLarena uveren je da njhov novi partner neće imati problema sa svojim novim agregatom.

McLaren i Renault su na kraju prošle godine potpisali ugovor o saradnji, pa je ujedno tako britanski tim posle tri teške godine okončao partnerstvo sa Hodnom. Sa druge strane Renault je svoje usluge otkazao Toro Rossu, ali je sada pored svog fabričkog tima i Red Bulla uvrstio još jedanu odličnu ekipu. I ako su agregati iz Vira-Šatijona imali određenih poteškoća na kraju prošle godine, Eric Boullier veruje da se takav scenario neće ponoviti.

“Renault je preuzeo sve mere kako napravio korak napred u svim ovim oblastima. Takođe, i naši ljudi su se javili kako bi dodatno radili preko zime u Vokingu, čak i za vreme praznika. Svi su veoma pozitivno dočekali vesti u vezi sa Renaultom i sada lepo sarađujemo sa našim novim partnerom.”

Takođe, on je dodao da trenutno niko ne vrši pritisak na njihov rad, kao i da veruje da će nova šasija biti izuzetno dobra.

“Mi ne osećamo nikakav pritisak. Tim je motivisan jer sada možemo da se uparimo sa dva jaka rivala u vidu Red Bulla i Renaulta.”

Renault 2018. vidi kao poslednju godinu prve faze

Šef francuskog tima kaže da će naredna sezona okončati prvi deo plana od njihovog ponovonog povratka u Formulu 1.

Na kraju 2015. kada je Renault rešimo da kupi Lotus, francuski proizvođač zacrtao je dugororčan plan kako bi se vratio u sam vrh. Prvi deo ovog projketa jeste ponovna obnova tima, kao i stvaranje određenih resursa a po rečima Cyrila Abiteboula ova faza se završava krajem ove godine:

“2017. bila je godina progresije a isto to važi i za ovu sezonu. Do kraja 2018. možemo reći da završavamo prvu fazu i to označava završetak prvog dela od tri godine, pa to znači da ćemo od 2019. morati da napadnemo velike timove. Mi moramo da prihvatimo da nismo perfektni na svim poljima a kako bi to popravili potrebano je vreme.”

Takođe, Abiteboul veruje da je novo partnerstvo sa McLarenom izuzetno dobro, jer će oni biti još jedan parametar sa kojima će se upoređivati.

“Ovo je velika odgovornost ali i prilika da možemo da se nekako upoređujemo sa McLarenom. Sada je prilika da uporedimo i naše vozače kao i celu organizaciju.”

McLaren prevazišao problem pakovanje Renaultovog agregata

Tehnički direktor McLarena uveren da je njihova veza sa novim dobavljačem motora odlična.

Posle tri teške godine sa Hodnom, McLaren je izabrao da završi saradnju sa japanskim proizvođačem i da u 2018. uplovi sa novom partnerom, Renaultom. Iako je se pogonska jedinica iz Vira Šatrjona pokazala kao dosta jačom, Tim Goss je izjavio da je prvi korak McLarena bio da ovu pogonsku jedinicu spakuje u svoj novi bolid.

“Reanultova arhitektura je dosta drugačija. Mi imamo fundamentalne razlike. Vi imate pristup koji imaju Mercedes i Honda i onaj koji koriste Ferrari i Renault. Najveća razlika je u tome na kom mestu je postavljen turbo punjač. Kod Mercedes i Honde vama je pozicioniran kompresor na početku agregata, tubrina na kraju a MGU-H je u sredini. Kod Ferrarija i Reanulta kompresor vam je na kraju, MGU-H odmah iza njega a na to tek dolazi turbina. Zbog toga morate da menjate neke delove u šasiji i kod menjača. Neke delove mi se sviđaju kod Renaulta a neka rešenja me frustriraju.” kazao je Tim Goss.

On je takođe objasnio različite zahteve koje ima Renaultovo pakovanje, koje je imalo uticaje na nekoliko različitih oblasti bolida kao što su rezervoar, menjač i vešanje.

“Morali smo da ponovo konfigurišemo šasiju, promenimo sistem hlađenja i ponovo dizajniramo menjač kao bi stao. Ali to smo uspeli da odradimo na vreme a šasija je pretrpela dosta promena. To je za nas velika stvar.”

Hamilton i Vettel žele Fangiovu petu titulu

Ova dva četvorostruka šampiona izjavila su da će peta titula biti nešto sasvim posebno.

Prošle godine Lewis Hamilton je osvojio svoju četvrtu šampionsku titulu, pa se tako pridružio Sebastinu Vettelu i Alainu Prostu koji su takođe osvojili isto toliko naslova. Sada, vozači Ferrarija i Mercedesa uveliko su postavili nišan na svoju petu titulu a isto toliko ima i Juan Manuel Fangio.

Na pitanje o Fangiovom rekordu, Sebastian Vettel je kazao: “Iskreno mi nećemo moći da da mu pariramo, jer je tada bilo drugo vreme i on je taj uspeh ostavrio za mnogo kraće vreme. Da bi to uradilo, potrebno je da se mnogo stvari poklope, jer tada pouzdanost bolida nije kao sada pa zato mislim da je on najbolji kada se sve uzme u obzir.”

Slično mišljenje ima i Lewis Hamilton: “Da bi postigli ono šta je on postigao, kada je opasnost bolida veća onda lako poverujete da je on jedan od vozača kojem se svi divimo. Možda je mogao da više slavi svoj uspeh. On se čak ne spominje puno u medijima.”

Novi bolidi trebalo bi da budu brži za 1.5 sekundi u 2018.

Italijanski proizvođač pneumatika kazao je da su oni za narednu sezonu spremili dosta agresivnije gume.

Velika promena tehničkih pravila prouzrokovalo je dosta brže bolide u 2017. pa smo tako imali prilike da vidimo da su vozači rušili skoro svaki rekord staze na kojima voze. Ali, prošle godine Pirelli je proizveo gume koje su bili malo konzervativnije, ali izgleda da je za novu sezonu plan na ovom polju promenjen. Zvanični dobavlač pneumatika rešio je da u 2018. donese agresivnje prnuamtike, pa tako ljudi iz ove kompanije najavljuju još brže krugove, odnosno bolide.

“Ako pričate o performansama sigurno da biće prirodna evolucija bolida jer ove godine nemamo veliku promenu pravila. Mi prognoziramo da ćemo naredne godine uspeti da ubrzamo bolide za oko 1.5 sekundi. Mislim da će ta razlika biti veća na početku sezone dok u drugom delu dolaze agresivne staze za koje ćemo morati da budemo oprezni. Realno je da ta razlika bude od 1 do 1.5 sekunde.” kazao je prvi čovek Pirellija Mario Isola.

Dokaz o ovakvoj strategiji jeste i uvođeje hiper meke gume, koja je prema objašnjenu čak za dva stepena mekša od predhodne najmekše gume.

“Najveća promena jeste u komponentama. Prošle godine bili smo previše konzervativni, a za ove godinu smo sve gume “omekšali” za jedan stepen i pritom uveli i hiper meku komponentu. Ona je zaista mnogo meka. Možda i ekstremno meka, ali želeli smo da imamo jednu takvu komponentu. Sada pokušavamo da ih što bolje razumemo. Trabaće nam još podataka. Verovatno Monako će biti prva trka gde ćemo pokušati da upotrebimo hiper meku gumu.” dodao je Italijan.

Ford: Nikad ne recite nikad Formuli 1

Šef motorsport odelenja ove kompanije idalje na svom radaru drži projekat Formule 1.

Mark Rushbrook izjavio je da su za sada troškovi u Formuli 1 preveliki, ali da i dalje pažljivo prati sva dešavanja u najbržem cirkusu. Ipak, po njegvim rečima hibridna era veoma interesuje Ford ali da njihovi troškovi moraju biti znatno niži.

“Hibridna tehnologija je dugo poznata Fordu. Tako da nikad ne recite nikad, posebno ako se uvede ograničenje budžeta.” kazao je Rushbrook.

Za sada prvi čovek Forda aludira na uvođenje organičanja troškova, jer ako se uvede oganičenje samo u jednoj oblasti proizvođači će krenuti da troše novac u drugoj strani. Američka kompanija je tokom svoje istorije finansirala je razvoj čuvenog Cosworth DFV agregata iz 1967. godine koji je imao puno uspeh. Tokom 2000. Ford je sarađivao sa timom Stewarta koji se do 2005. takmičio pod imenom Jaguar, ako i sa timom Jordana.

Trenutno američka kompanija ima svoje programe u WEC i Reli šampionatu.



čitanja : 617



Komentari