home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Golf GTI Pikes Peak

Cilj kompanije Volkswagen je da na trci Pikes Peak International Hill Climb postavi rekord staze sa svojim novim trkačkim automobilom I.D. R, a u međuvremenu je pažnja posvećena Golfu GTI iz 1987. godine, koji je nekada bio adut nemačkog proizvođača na ovom takmičenju.

VW Golf GTI Pikes Peak

Radi se o bizarnom Golfu GTi s dva motora, koji je u potpunosti restauriran i predstavljen na sajmu Techno Classica ranije ove godine. Njega pokreću dva 1,8 litarska četvorocilindrična motora, jedan je postavljen napred, a drugi pozadi . Zajedno isporučuju ukupno 644KS, a snaga se prenosi na sva četiri točka.

VW Golf GTI Pikes Peak

Komplikovana konfiguracija je zahtevala da motori imaju sopstvene menjače, ali njima vozač upravlja pomoću jedne ručice menjača. Automobil je težak samo 1.020 kg zahvaljujući tubularnoj šasiji i upotrebi plastike.

GTI je pokazivao odlične performanse tokom treninga, ali na trci nije postavio zvanično vreme. Razlog je kvar pri samom vrhu planine.

VW Golf GTI Pikes Peak

Kada je došlo vreme restauracije 30 godina od takmičenja, VW-ov tim je naišao na brojne izazove, među kojima je i proizvodnja određenih delova kako bi automobil bio u voznom stanju. Takođe, snaga motora je smanjena kako bi bili pouzdaniji, a njihova snaga sada iznosi 494KS.

"Golf mora da bude pouzdan i brz, ali i izdržljiv. Zbog toga ne želimo da motore dovedemo do njihovih granica, to bi bio zločin", izjavio je Jorg Rauchmaul, vođa projekta restauracije.

Poređenja radi, novi I.D. R Pikes Peak nije značajno snažniji od GTI-ja i razvija 671KS, međutim "agresivna aerodinamika" je zadužena za stvaranje više downforcea kako bi automobil bio "zalepljen" za put.

Izvor: Klix.ba / Motor1

Foto: Volkswagen



čitanja : 1323



Komentari