home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
DTM Hokenhajm

Startovao je s pol-pozicije i osvojio drugu DTM trku na Hokenhajmringu, ali u prvoj ovosezonskoj pobedi Tima Gloka i BMW-a ima daleko više od toga.

On i njegov rival iz Mercedesa Gari Pafet priredili su predstavu za pamćenje. Glok je vodio od pol-pozicije do odlaska u boks u 14. krugu i, što je vrlo važno, u toj fazi nije morao da koristi DRS. Pafet je startovao deseti i napadao: već do osmog kruga popeo se do trećeg mesta, a gume je menjao u 15. krugu, kada je bio lider trke.

DTM Hokenhajm

Pošto je u svoju korist rešio duel sa timskim kolegom Polom di Restom, Pafet se upustio u poteru za vodećim Glokom. Njih dvojica zatim su vodila kolosalnu borbu, iz kruga u krug i iz krivine u krivinu, naravno uz obilno korišćenje DRS-a. U vođstvu su se smenjivali osam puta, provodili su i po pola kruga u paralelnoj vožnji, napadajući i pretičući se tamo gde se ne bi pomislilo da je moguće. Kada je Englez istrošio sve mogućnosti DRS aktivacije, Gloka više nije mogao da ugrozi, pa je pitanje pobednika bilo rešeno. S druge strane, Pafetu se približavala kolona pratilaca, od kojih se branio žestoko, ali je u poslednjem krugu ipak popustio pred upornim Majkom Rokenfelerom u “audiju”, koji je brendu iz Ingolštata doneo prvi izlazak podijum u 2018.

Poredak prve trojice na cilju na kraju je glasio: Glok, Rokenfeler, Pafet. Pobednik je još u kokpitu, u počasnom krugu, rekao: “Najbolja trka koju sam ikad vozio, prokleti Mercedes ne sme da napušta ovaj šampionat” i čestitao Pafetu na žestokoj i fer borbi. Englez je kazao kako bi verovatno završio drugi da se nije tako srčano i odlučno borio za pobedu, ali da kao trkač nije mogao drugačije da postupi. Četvrti na cilju bio je danas odlični DTM debitant Džoel Erikson. Mladi BMW pulen nadmudrio je Di Restu i dugo je bio treći, vrebajući svoju priliku u slučaju da u dvoboju Glok-Pafet nešto pođe naopako. Iskusni piloti nisu prekoračili granice dozvoljenog, a Šveđanin je skliznuo na 4. mesto, ne uspevši da odoli Rokenfeleru, mada je zadržao Loika Divala za sobom.

Divalu zahvaljujući, Audi ima i drugi “RS5 DTM” u poretku najboljih pet, a Paskal Verlajn je osvojio šesto mesto za “mercedes”. Iako je startovao drugi i dugo se vozio u vrhu, branilac DTM naslova Rene Rast stigao je na cilj sedmi. Njegov tim nije blistao u promeni guma, potom je izgubio dvoboj sa Eriksonom, a i jedno kratko sletanje sa staze, uz posledični gubitak pozicije, nije pomoglo Rastovom cilju.

Sve oči bile su uperene u čelo kolone, pa je Spenglerov proboj sa kaznenog poslednjeg mesta na startu do osme pozicije na cilju ostao prilično nezapažen, iako zaslužuje sve pohvale. BMW-ov Kanađanin je na začelje kolone premešten jer je ocenjeno da je u kvalifikacijama blokirao suparnika, a nepovoljnu početnu poziciju delimično je kompenzovao strategijom i kasnom zamenom guma, tek u 20. krugu. Poslednja dva mesta koja donose bodove zauzeli su Di Resta u “mercedesu” i Augusto Farfus u “BMW-u”.

Marko Vitman je kao i juče ostao bez poena, završivši kao jedanaesti. Debitant Frajns stigao je do pozicije 12, što mu je najbolji dosadašnji DTM rezultat. Lukas Auer je u trci mogao da igra daleko značajniju ulogu nego što pokazuje njegovo konačno petnaesto mesto. On je zaista i bio u prva tri, čak je nakratko i vodio, ali je zbog preranog starta kažnjen sa 5 sekundi stajanja u boksu pre zamene guma, što ga je definitivno izbacilo iz igre. Prerano je startovao i Hunkadelja, koji je kažnjen na isti način kao Auer, a Edoardo Mortara je posle gašenja semafora ostao zakopan, a zatim je pokrenuo svoj “mercedes”, prešao jedan krug i ostavio ga u garaži.

Na oproštajnom DTM nastupu, Ekstrem je klasifikovan kao šesnaesti. Šveđanin se najviše zabavio kada je posle trke, pozdravljajući se s navijačima, izvodio piruete ispred tribine i potpuno spržio i oljuštio gume.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 837



Komentari