home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi Sport

Audi sport obeležava deset godina otkako je počeo sa klijentskim trkačkim programima, za koje je dosad proizveo šest modela različitih takmičarskih klasa.

Klijentsko odeljenje Audi sporta izradilo je ukupno 531 automobil namenjen privatničkom trkanju. Ta vozila su u proteklih 10 godina sakupila 52 titule širom sveta, naslove u klasama i pobede na 12-časovnim, 24-časovnim i 25-časovnim trkama.

Prvi auto kome nije bilo namenjeno da nastupi pod fabričkom zastavom, već je stvoren isključivo za privatnike bio je “audi R8 LMS”. Predstavljen je 2008, a prva isporuka obavljena je 2009. u Italiji. Ovaj auto GT3 kategorije osvojio je tri vozačke titule u svojoj prvoj sezoni.

Prva generacija “R8 LMS” potrajala je sedam godina i proizvedena je u 137 primeraka, koji su svoje kupce našli u Evropi, Aziji, Australiji, Sevenoj i Južnoj Americi. Ta prva generacija donela je Audiju prve apsolutne pobede na 24 sata Nirburgringa (2012, 2014), a isti model je u tri navrata slavio na 24 sata Spa (2011, 2012, 2014). Automobil je i dalje popularan i uspešan u klasama namenjenim starijim generacijama GT3 vozila. Postoji globalna servisna mreža i obezbeđena je isporuka delova.

U 2011, klijentski odsek Audi sporta proširio je svoj program i izradio “audi TT RS”, model s prednjom vučom i 380 KS. Početno namenjen trkačima na Nirburgringu i u klupskim takmičenjima, beležio je pobede u klasama u Evropi i Sjedinjenim Državama. Apsolutni trijumf na jednoj od trka VLN serije ovaj auto je postigao 2011, a njegovim najvećim uspehom smatra se pobeda na 25 sati Tanderhila u Kaliforniji iz 2013. godine.

Audi Sport

U 2015. brend sa četiri prstena predstavio je dva nova trkačka automobila za privatne takmičare. Prvi od njih bio je “audi TT kup”, tokom tri godine prisutan isključivo u Audi monomarka seriji, Audi sport TT kupu. Iste godine pojavila se druga generacija “audija R8 LMS”, sada sa 585 KS. Ona je pobeđivala na trkama izdržljivosti na Dejtoni, Nirburgringu, Spa, Baturstu, Sepangu i Laguna Seki, i osvajala titule širom planete. Dosad su proizvedena 103 primerka ovog trkačkog modela, koji deli 50% delova sa produkcijskom verzijom.

U sledećoj fazi Audi modelske ofanzive, krajem 2016. je predstavljen “audi RS3 LMS”. Model namenjen TCR kategoriji ima prednji pogon i 350 KS i, poput “audi TT kupa”, izrađuje se zajedno sa “kuprom” u Martorelu u Španiji. Iako relativno mlad, “RS3 LMS” dosad je prodat u 166 primeraka, a u svojoj prvoj sezoni osvojio je pet titula.

Najnoviji dodatak trkačkoj porodici predstavlja “audi R8 LMS” u GT4 varijanti, dosad proizveden u tiražu od 66 primeraka. Sezonu 2018. otvorio je dvostrukom pobedom u klasi na 24 sata Dubaija. Izrađuje se na istom mestu gde i serijski model, s kojim deli 60% komponenti.

“Audi R8 LMS” bio je glavni adut Ingolštata i na ovogodišnjoj trci 24 časa Nirburgringa, ali nije uspeo da obezbedi peti apsolutni trijumf marke na “Zelenom paklu”. Iako su u Audiju jako želeli ovu pobedu, da bi je proslavili u godini prve decenije klijentskih programa, najbolji rezultat jedne posade “R8 LMS” u 2018. bilo je šesto mesto. Ostaje zabeleženo da se na startnoj rešetki za 46. izdanje 24 sata Nirburgringa našlo čak 33 “audija” raspoređenih u tri klase: “R8 LMS” vožen je u starijoj i novijoj GT3 verziji, kao i u GT4 varijanti, a u TCR kategoriji takmičio se “RS 3 LMS”.

“Interesovanje naših mušterija i njihovi uspesi pokazuju da se naša modelska ofanziva isplaćuje”, kaže Kris Rajnke, direktor klijentskih trkačkih programa Audi sporta. “Samo u tekućoj sezoni, naši timovi su učestvovali na 158 trka u različitim klasama i postigli su 53 pobede. Ponosni smo što među mušterijama imamo tako moćne timove i vozače, i to u okruženju u kojem vlada žestoka konkurencija.”

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 747



Komentari