
Hiljade navijača iz Portugalije, veliki broj gostiju iz Španije, Francuske i Italije…svi sa oduševljenjem prate RELI PORTUGAL 2018., reli poznat po klizavom i kamenjem prepunom makadamu ali i po čuvenoj skakaonoci gde moderni gladijatori pri punoj brzinu lete visoko iznad puta. Doskok na takvom putovanju kroz vazduh je često na samo jednom točku a izletanja sa puta i prevrtanja su često vidjena stvar.
Veteran iz Irske, hrabri KRIS MIK, učenik „kreš majstora“ KOLINA MEK REA, kojeg je publika volela a šefovi timova baš i nisu jer je „potrošio“ malo previše skupocenih reli automobila, doživeo je prilično opasno izletanje na ispitu broj 12, koje se završilo medju drvećem pored puta. Crveni „sitroen C3 WRC“ je pri punoj brzini skliznuo sa puta, poleteo u vazduh i počeo da se okreće a potom je prednjim krovnim delom svom silinom udario u veliko stablo. Čak je i čvrsti rol bar (zaštitni kavez) deformisan i slika vozila, posle tog udesa, nije govorila dobro. Srećom KRIS MIK i njegov suvozač POL NAGL, kojem kao i svim kopilotima pripada priznanje za bukvalno herojsku smelost, izašli su sami iz uništenog „sitroena“. KRIS MIK se požalio na bolove u ledjima pa je prevežen u bolnicu na pregled a kod lekara je nešto ranije zbog bolova u ledjima bio i vozač „sitroena“ HAJDEN PADON.

Bilo je na ovom RELIJU PORTUGAL baš previše udesa i havarija. Posle 15 brzinskih ispita, na čelu je popularni Belgijanac TIJERI NUJVIL, koji sa svojim naočarima pre podseća na nekog načitanog studenta, posvećenog knjigama i enormnom čitanju, nego na RELI ASA, koji je vrlo brzo stekao visoki ugled i koji će najverovatnije posle ovog relija (ako smemo da prognoziramo) preuzeti čelno mesto u generalnom poretku RELI ŠAMPIONATA SVETA, pošto SEBASTIEN OŽIE neće moći da osvoji puno bodova, pa čak i ako bude uspešan na poslednjem ispitu POWER STAGE, koji prvoj petorici obezbedjuje BODOVNU VARIJABILU.
Na RELIJU PORTUGAL u nedelju se sve odlučuje. NUJVIL je u karijeri imao sjajne pobede, ali, sećate se i početničke greške, u trenucima kada je bio pred pobedom. Čini se da je veoma simpatični „Cvikeraš“ stekao ono pravo umno iskustvo i da će mudrom vožnjom sačuvati prvu poziciju i osvojito ogromnih 25 bodova (a možda i neki na poslednjem ispitu). Pred poslednjih 5 ispita ima prednost od VELIKIH 39.8 sekundi nad EVANSOM.
Posle izletanja i havarija PADONA, KRIS MIKA, OŽIEA i mnogih drugih u Portugalu, prisećamo se reči veoma iskusnog YU reli šampiona iz Beograda, MIODRAGA MIKIJA ŽIVANOVIĆA, koji je posle maratonskih JU RELIJA, znao da kaže: „Ništa me ne može smiriti i opustiti, kao što je ulazak u cilj na brzinskom ispitu i saznanje da sam na putu a ne pokraj njega“.
Pa da li je na RELIJU PORTUGAL sve gotovo – naravno da nije. Predstojeći ispiti mogu doneti promene. Pobedi se nada ELFIN EVANS sa „fordom“. SUNINEN, takodje sa „fordom“, se popeo na treće mesto i to mu je najbolji plasman u karijeri. SORDO je zaradio 10 sekundi penalizacije, a ESAPEKA LAPI je opet bolji sa „tojotom“ od timskog rivala LATVALE.
Plsman posle 15 brzinskih ispita:
1. NUJVIL – „hjundai“
2. EVANS – „ford“………. + 39.8 sek.
3. SUNINEN – „ford“…….. 1.01.9 min.
4. SORDO – „hjundai“………1.07.2
5. LAPI – „tojota“……… 1.13.0
6. OSTBERG – „sitroen“ …….+ 3.14.1
7. BRIN – „sitroen“………. + 4.53.1
8. TIDEMAND – „škoda R5″ …… + 12.52.7
9. PIENIAZEK – „škoda R5″…….. + 14.12.1
10. LEFEVR – „sitroen C3 R5″……. + 15.00.4
18. MIKELSEN – „hjundai“……….+24.15.8
23. OŽIE – „ford“…………………+ 34.53.7
29. LATVALA – „tojota“………… + 48.54.2
Izvor: Mojsvetbrzine.rs