
Najbolji automobiilista SRBIJE, 33-godišnji DUŠAN BORKOVIĆ, nas je opet obradovao i danas zaista oduševio svojom perfektnom vožnjom, za volanom „hjundaia“, sa brojem 62.
U izuzetno jakoj konkurenciji serije TCR EVROPA, visoki Pančevac je trku započeo sa 4. mesta, mudro je držao tu poziciju i čekao rasplet borbe prve trojice, a kada je sa staze izguran mladi 22-godišnji Španac AZKONA, krenuo je u napad. Vrlo brzo se BORKOVIĆ našao na drugoj a onda i na čelnoj poziciji i svoje lidersko mesto je zadržao sve do cilja i ZAISTA SJAJNE POBEDE.
Na podijum su se pokraj BORKOVIĆA popeli i PAULSEN i NADJ a publika je aplauzom pozdravila pobednika, našeg najboljeg vozača, koji je uz zvuke himne SRBIJE i našu zastavu visoko podigao pobednički trofej.
BORKOVIĆ je posle današnje trike ostao na drugom mestu u GENERALNOM PLASMANU TCR SERIJE, ali sada sa samo JEDNIM bodom manje od lidera AZKONE. Najiskusniji vozači su ostali danas iza našeg asa. VERNE je bio 7. a KOMINI 8.
Makedonci STEFANOVSKI i DAVIDOVSKI su zauzeli 13. i 14. mesto.
Sutra je na programu druga trka TCR madjarskog vikenda, na HUNGARORINGU (11.50 h). DUŠAN BORKOVIĆ će startovati sa 7. mesta.
Izvor: Mojsvetbrzine.rs
Borković za Serbiaring: Ni u drugoj trci neću da forsiram, važno je da završim ispred Askone
U nimalo lakim uslovima na asfaltu Hungaroringa, Borković je izvojevao i treću ovosezonsku pobedu u TCR Evropa i vodećem Mikelu Askoni primakao se na samo bod zaostatka, s lepim izgledima da se u sutrašnjem sprintu možda i vrati na vrh tabele.
U skladu s tim i promena raspoloženja srpskog automobiliste. Razočaran posle jutrošnjih kvalifikacija, po podne je imao mnogo razloga da se raduje. Konvencionalnim rečnikom, Dušanova pobeda je bila teška, ali zaslužena i dokazala je zrelost njegovog pristupa i promišljenost u akcijama na pisti.
“Kvalifikacije su spadale u teže u mojoj karijeri, jer su uslovi bili “nešto između”, ni mokro ni suvo, a imate samo 10 minuta da nešto uradite” priča nam Dušan. “Askona je tu napravio bolji izbor od nas, napravio je razliku u vremenu i uzeo mi je nekoliko bodova što me je jako razočaralo.”
“Razočarao sam se u sebe jer nisam video da i mi možemo sa slikovima, ali, ja nisam smeo toliko da se igram, on je znao da je sporiji i nije imao šta da izgubi. A ja sam mogao mnogo da izgubim.”
Srpski automobilista potom je prešao na opis trke u kojoj je u početku vozio iza Fajlsa, Askone i Tašija: “Dok smo sedeli na startnoj rešetki učinilo mi se da opet počinje da pada i već sam se oneraspoložio. Samo sam čekao da se staza malo prosuši. Znao sam da će u prvih nekoliko krugova trke biti mnogo agresivnih.”
“Znao sam i ko su sve ljudi ispred mene i da će forsirati u uslovima koji nisu za forsiranje, jer je bilo mnogo mokro, ni linije se još nisu osušile, osim donekle na prvoj krivini. Ako malo nagaziš na sintetičku podlogu ili ivičnjak, znaš da ćeš šlajfovati, tu praviš razliku ili izgubiš.”
“Vodeći su mi malo pobegli jer su sve više forsirali, a ja sam vozio apsolutno opušteno i gledao sam samo šta rade vozači iza mene. Video sam kako se ponaša staza i nisam napravio nijednu grešku. Zaneo sam se par puta, video sam gde je opasno, gde mogu da spustim, a gde da pojačam tempo.”
“Onda sam stigao vodeće, oni su počeli da se guraju, a ja sam iskoristio priliku da pojačam tempo na suvoj stazi i da obiđem. Video sam da mogu da prođem Fajlsa, uradio sam to spolja. Znao sam da će da me respektuje, jeste me malo udario, ali sam znao da je na mestu mog napada staza suva i da tamo mogu da proširim putanju. On me je gradio na mokrom delu, a ja sam išao na suvi i kočio sam kasnije. To su situacije u kojima mora da se razmišlja tri ili četiri koraka unapred.”
Borković je brzo odmakao pratiocima, ali je u finišu intervenisalo sigurnosno vozilo, što je njegovu prednost u praksi neutralisalo.
“Napravio sam veliku razliku, a onda je izašao sigurnosni automobil. Mislio sam da će me to unakaziti, pogotovu kad sam video da su iza mene Paulsen, koji baš i ne misli mnogo, i Briše, koji nema šta da izgubi i koji takođe vozi kao muva bez glave. Mislio sam da će me neko udariti. Sva sreća, na restartu sam im pobegao, a na cilju sam bio 2,7 sekundi ispred njih.”
Dušanov plan za sutrašnji nastup zvuči jednostavno.
“Kao i uvek, želim da završim trku. Zato neću mnogo forsirati, ali zavisi kako će se sve poklopiti. Ako vidim da sam brz, zapeću, u suprotnom to neću učiniti, ali cilj mi je da sutra završim tri mesta ispred Askone. Barem tri, ako ne i više”, nasmejao se Borković.
Izvor: Serbiaring