home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Koenigsegg CCGT

Prvi čovek švedske automobilske manufakture je otkrio da su u Koenigseggu veoma zainteresovani za učešće u trkama izdržljivosti među kojima je i najčuvenija trka 24 sata Le Mana.

Nakon zvaničnog saopštenja koje je u junu stiglo iz FIA-e, a prema kojem će u Svetskom šampionatu u trkama izdržljivosti od 2020. godine sadašnje LMP1 prototipove zameniti potpuno nova klasa bazirana na ultrasportskim drumskim automobilima, društvu automobilskih kompanija koje su zainteresovane za učešće u WEC-u (World Endurance Championship) se pridružila i švedska kompanija Koenigsegg.

U Koenigseggu ne kriju da su željni trkanja na najvišem nivou, veoma su uzbuđeni i blizu su donošenja odluke o učešću u WEC-u prema novim pravilima, jer smatraju da do predviđenog roka mogu imati auto s obaveznim hibridnim pogonom koji bi 2020. godine mogao da bude na startnoj listi za jedinstvenu trku 24 sata Le Mana.

Christian von Koenigsegg se nada da će priča o Le Manu ovoga puta biti uspešnija, jer njihov trkački model CCGT, koji je 2007. godine namenski napravljen za trku 24 sata Le Mana, nije dobio priliku da nastupi na čuvenoj stazi la Sarthe.

Baziran na tadašnjem drumskom modelu CCR, 600 konjskih snaga snažan CCGT (na slici) je trebalo da "vozi" u tadašnjoj klasi GT1, ali je zbog novih pravila FIA-e kojima je u pomenutoj klasi zabranjen karbonski monocoque i (zbog potreba homologacije) značajno povećan broj drumskih primeraka koji su morali da budu napravljeni, Koenigseggov V8 automobil je ispao iz konkurencije.

"Bilo bi besmisleno Ageru prilagođavati za nastup u klasi GT3, jer bi zbog pravilnika o balansu performansi svaki Porsche 911 za nas bio nedostižan, ali u novoj najsnažnijoj klasi za koju bismo mogli da pripremimo adekvatnu Regeru stvari bi mogle da budu potpuno drugačije", rekao je Christian von Koenigsegg.

Pored Koenigsegga za nastupe u novoj najsnažnijoj klasi u WEC-u čiji zvaničan naziv još nije poznat, zainteresovani su i u Aston Martinu, McLarenu, AMG-u, Ferrariju, Toyoti...

Izvor: Klix.ba / Motor1

Foto: Koenigsegg



čitanja : 758



Komentari