MotoGP 2018: Marquez šampion i u padovima

Koliko je ko od MotoGP vozača imao padova tokom protekle sezone, koja je staza najviše namučila vozače i ko je šampion kada je reč o ostanku na motociklu...?
Na kraju MotoGP sezone, kreću i zvanične statistike koje, između ostalog, obuhvataju čak i broj padova u sezoni, po trci, po klasama, itd. Ove godine, baš kao i protekle, Marc Marquez je pored osvajanje šampionske titule, bio i „šampion“ po broju padova sa motocikla!
„Atomski mrav“ #93 je u 2018. čak 23 puta pao sa svoje Honde, s tim da je većina tih padova napravljena na slobodnim treninzima i u kvalifikacijama, dok je manji deo u trci. Odmah iza njega nalazi se Alvaro Bautista, sa 21 padom, a sa po 17 su Cal Crutchlow i Jack Miller, gde je Britanac nakon povrede u Australiji, propustio dve poslednje trke, a Australijanac čak pet padova imao samo na poslednjem trkačkom vikendu u Valensiji.
Statistički, ispred njih se nalazi Xavier Simeon sa 18 padova, ali bismo njemu mogli da „progledamo kroz prste“ budući da je on novajlija u šampionatu i neko ko se još uvek nije dobro snašao… Po 15 padova imaju Karel Abraham, koji je zadržao prošlogodišnji prosek, kao i novajlija Takaaki Nakagami.
Na dnu liste, vozači sa najmanje padova su (ako ne wild card ili test-vozače), interesantno, Maverick Vinales i Danilo Petrucci sa po četiri pada, zatim Dovizioso sa 5 od kojih je čak četiri napravio na trci, dok se nalazio na jednoj od prve tri pozicije. Lorenzo ima 6, s tim da nije vozio četiri trke, dok je Rossi zabeležio 8 padova, koliko je imao u 2016. i 2017. zajedno.
Stigla je i statistika za celu sezonu, gde je poslednja trka u Valensiji ubedljivo najgora kada je reč o padovima vozača u sve tri klase, sa 155 padova, što i ne čudi, budući da je kiša „zalivala“ stazu sva tri dana takmičenja. Iza nje je Le Mans sa 109 padova, što se uglavnom pripisuje prilično klizavom asfaltu na ovoj francuskoj stazi.

Inače, kada već spominjemo Valensiju, treba reći da se velika većina padova, čak 38, odigrala u krivini broj 4, koja nije nešto brza, ali dolazi nakon pet uzastopnih levih krivina (dve pre i tri nakon ciljnog pravca), gde se desna strana pneumatika poprilično ohladi i vozače itekako iznenadi.
Odmah iza četvrte krivine, nalazi se krivina 12, takođe desna, koja je najviše vozača iznenadila tokom trke. Zanimljivo je da je Rossi, recimo, tokom trkačkog vikenda zabeležio pad u obe pomenute krivine – u 12. dok je bio na drugom mestu u trci, a u 4. tokom trećeg slobodnog treninga.
Izvor: Topspeed.telegraf.rs
Foto: Moto GP