home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

7 Jan 2019 - 20:06 Sport Link
Arrivabene

Arrivabene više nije šef Scuderie Ferrari

Iz tima Scuderia Ferrari mesecima su stizale informacije da neće biti personalnih promena, ali upravo je stigla vest da je nastupila promena, i to ni manje ni više, nego na čelu tima. Maurizio Arrivabene dobio je otkaz, a na njegovo mesto postavljen je Mattia Binotto.

Prema dobro obaveštenim izvorima o događanjima u timu, predsednik Ferrarija John Elkann, odlučio je da u ovu “vruću stolicu”, smesti Binottoa, zato što smatra da je pravi izbor. Mattia Binotto je sve samo ne novajlija ili novopridošlica u timu, i do sada je bio tehnički šef tima.

Ova smena na čelu tim još nije zvanično potvrđena, mada se to svakog trenutka očekuje. Smena Arrivabenea u osnovi i nije preveliko iznenađenje. Iako je pod njegovim rukovodstvom stvoren automobil koji je većim delom sezone bio čak i najbrži, previše grešaka, loših taktičkih odluka, i očigledno odsustvo timskog trkanja, doveli su do toga da je tim sam sebe eliminisao iz borbe za titulu.

Arrivabeneu su ponajviše zamera što između Vettela i Rakkonena nije postavio jasne timske zadatke, kao što je to bilo urađeno u Mercedesu.

Sa sistemskih i taktičkih grešaka, Arrivabene je fokus prebacivao na spor razvoj bolida tokom sezone, pa su se sve više mogle čuti i glasine o izraženom neslaganju Arrivabenea i Binotta u kom pravcu tim treba da ide, i kako konačno da dođe do titule. Šta više, još krajem decembra, Arrivabene je negirao da postoji mogućnost da Binotto napusti tim, frustriran celom situacijom, a za svoju poziciju upućivao novinare da pitaju izvršnog direktora Ferrarija, Louisa Camilleria.

Na kraju, po svemu sudeći, uprava fabrike je odlučila da je Binotto pravi čovek za vođu tima. To možda i nije loš stav. Bonotto je u Ferrari došao 1995. kao inženjer za test motore, a od 1997. do 2003. isti posao je radio ali za trkačke motore. Nakon što je preuzeo i ulogu glavnog inženjera, postao je šef za motore i KERS, da bi krajem 2014. postao izvršni direktor za pogonske grupe. Od 2016. bio je tehnički direktor tima, nakon odlaska Jamesa Allisona iz Ferrarija. Za sada nije jasno ko će preuzeti funkciju Binotta, mada postoji mogućnost da njegovu dosadašnju ulogu podele šef aerodinamike Enrico Cardile i šef odeljenja za motore Corrado Iotti.

Počinje nervoza u timu Red Bull-Honda

Dr Helmut Marko, specijalni savetnik u timu Red Bull poriče nervozu u Hondi zbog problema u razvoju

Nemački mediji su nedavno objavili da se Honda razišla sa firmom AVL zbog neslaganja između hondinih inženjera i vođa projekta u AVL. AVL je inače kompanija koja je bila zadužena simulacije i testiranja Honda F1 pogonskih grupa. Takođe, pojavile su se glasine da hondin F1 motor i dalje ima vibracije, koje inženjeri ne mogu da reše, i da agregat ponovo ne dozvoljava korišćenje maksimalne snage.

Specijalni savetnik u timu Red Bull Dr Helmut Marko, potvrdio je razlaz Honde i AVL-a, ali i potvrdo da Honda u svoj tim uvrstila Maria Illiena, guru za motore Formule 1, kako bi rešio probleme vibracija. Illien je bio polovina tandema sa Paulom Morganom (poginuo u avionskom udesu 2001.), koji je činio legendarni Ilmor, zadužen za F1 motore Mercedesa dok su pokretali i pobeđivali u bolidima McLaren, i uspešno pripremali Honda agregate za IndyCar seriju.

Prema Marku “Adekvatne mere su preduzete kako bi se rešili problemi, Honda je po snazi već prevazišla Renault, a u 2019. biće još bolja, pa će Max Verstappen imati sve što mu je potrebno”.

Da li je Marko u pravu videćemo već za malo više od mesec dana na prvim testovima, a očigledno je i da su Japanci konačno prihvatili i pomoć sa strane u rešavanju onoga što nisu mogli sami da reše.

Izvor: Dmotion.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 897



Komentari