home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 24 sata Dytona

BMW posada u sastavu Augusto Farfus – Filip Eng – Konor de Filipi – Kolton Herta trijumfovala je na trci Roleks 24 na Dejtoni u GT Le Man klasi i ovaj svoj rezultat posvetila je preminulom dugogodišnjem šefu Šnicer tima Čarliju Lamu.

Pobednički “BMW M8 GTE” #25 za nastup na Floridi prijavila je ekipa Rejhal Leterman Lanigan. Trku su obeležili užasni vremenski uslovi i višečasovni pljusak koji je počeo tokom noći i na pisti stvorio baruštine. Zbog njih je takmičenje dva puta prekidano na više sati i na kraju završeno pre isteka predviđenog vremena.

Čarli Lam, omiljena ličnost u svetu turing i trka sportskih automobila, preminuo je u četvrtak u 63. godini, dva meseca pošto se povukao sa čela BMW šnicer ekipe.

Na Dejtoni su se trkala dva “BMW-a M8”, oni su vozili u Lamovu čast, sa posvetom ispisanom na zadnjem delu automobila.

“Ovaj uspeh posvećujemo Čarliju Lamu”, kazao je šef BMW motorsporta Jens Markvart. “Taj gubitak je danas jednako bolan kao što je bio i u četvrtak, kada smo primili vest o njegovoj smrti.”

“Ovo je dirljiva pobeda u teško vreme za celu BMW motorsport porodicu. Čarli bi želeo da nas vidi kako se ovde borimo do poslednjeg kruga. To smo i učinili i osvojili smo trku za njega.”

Ključne poteze koji su bavarskom proizvođaču doneli pobedu izveo je Farfus. U samoj završnici poslednje faze vožnje pod zelenom zastavom, Brazilac je prestigao “porše” Lorensa Vanthora i “ferari” Džejmsa Kalada i popeo se na drugo mesto.

Samo krug pre druge i poslednje crvene zastave, koja se nakon dva sata čekanja pretvorila u definitivni prekid trke, Augusto se našao u vođstvu kada je dotle vodeći “ford” skrenuo u boks po gorivo.

“Trka je bila teška”, komentarisao je Farfus, bivši BMW DTM vozač. “Njen veliki deo vožen je po suvom, zatim sam vozio pola smene na slikovima po slaboj kiši i samo sam pokušavao da se održim i da ne pravim velike greške.”

“U poslednja dva sata bilo je baš teško, ali sam znao da moram da preuzmem vođstvo. To mi je bio cilj, stigoa sam na čelo, a zatim je istaknuta crvena zastava.”

“Ova pobeda je magična i za mene ima poseban značaj jer sam pre nekoliko dana izgubio vrlo značajnu osobu u mom životu. Danas smo imali posebnog suvozača, Čarlija Lama. Meni je on bio mnogo više od prijatelja i mnogo više od zaljubljenika u trke. Bio je sa mnom u automobilu i ovo moramo da proslavimo, jer sam siguran da bi on bio prvi u slavlju”, poručio je pilot iz Kuritibe, koji će za BMW voziti u GT takmičenjima, a u turing kategoriji nastupaće za Hjundai u Svetskom kupu.

Da sve bude još zanimljivije, Farfus se BMW ekipi za Roleks 24 na Dejtoni priključio u poslednji čas, kao zamena za Toma Blomkvista, koji nije uspeo da dobije vizu za odlazak u SAD.

“Pozvali su me kasno prošle nedelje. Nažalost, Tom nije mogao da završi vizu i BMW me je pitao da li sam slobodan. Naravno da sam bio slobodan, Dejtona je za mene jedan od vrhunaca sezone, obožavam ovo mesto.”

“Naravno, žao mi je što Tom nije tu, on ovaj uspeh zaslužuje koliko i svi ljudi u ekipi”, ispričao je Farfus, koji je u novembru osvojio FIA GT Svetski kup u Makauu, pobedivši u poslednjoj trci u kojoj je BMW tim Šnicer predvodio Čarli Lam.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 649



Komentari