home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lada Vesta TCR

Lada sport Rosnjeft le predstavio svoj sportski program za 2019. godinu. koji će se u celosti odvijati na ruskoj sceni.

Mi ćemo se ovde pozabaviti detaljima svih automobila koje je fabrika iz Toljatija spremila za dolazeću sezonu.

Perjanicu kampanje predstavlja učešće dve unapređene “lade veste TCR” u Turing (TCR) klasi Ruske serije kružnih trka. Kao auto izrađen po TCR standardu, “vesta” deli tehničke karakteristike s ostalim modelima u kategoriji.

Pokreće je dvolitarski turboprehranjivani motor s direktnim ubrizgavanjem benzina, za koji Rusi tvrde da oslobađa 340 KS (ostali proizvođači obično deklarišu 350, mada iskustvo uči da je praktična snaga uvek veća od objavljene) i ima maksimalni obrtni moment od 410 Nm.

Lada Vesta TCR

“Vesta” ima šestostepeni sekvencijalni menjač, dugačka je 4.673, a široka 1.950 milimetara. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.685 mm, klirens 90 mm, a težina bez vozača 1.185 kilograma.

Kako su iz Toljatija ranije objavili, za 2019. su ugrađeni novi motor i zadnje vešanje, a u manjoj meri je izmenjena i aerodinamika prednjeg dela. To su dovoljni razlozi da takva “vesta TCR” mora da traži novu homologaciju i da učestvuje na BoP testu na pisti Rikardo Tormo. Tokom sezone od 7 rundi i 14 trka nju će voziti Kiril Ladigin i Mihail Gračov.

Ispod klase Turing u Ruskom prvenstvu na krugu nalazi se Superprodukcija, u kojoj je pristup dopušten i atmo i turbo motorima zapremine od 1.6 do 2 litra. Za tu konkurenciju Lada je pripremila “vestu 1.6T”.

Njen motor izrađen je na bazi VAZ-21129 agregata, četvorocilindarski, 16-ventilski, turboprehranjivani. Zapremina mu je 1.597 ccm, maksimalna snaga 255 KS pri 5.500 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 340 Nm pri 4.400, s tim što se motor vrti do najviše 7.000 o/min. Turbopunjač je Garet, a restriktor prema tehničkom pravilniku ima prečnik od 32 milimetra. Menjač je šestostepeni sekvencijalni.

Prednje vešanje izvedeno je po tipu Makferson, pozadi je poluzavisno oslanjanje sa torzionom osovinim, na bazi serijske “veste”. Auto ima podesivi stabilizator i gasne amortizere.

“Vesta” spremljena za Superprodukciju dugačka je 4.410 milimetara, široka 1.820, međuosovinski razmak je 2.635 mm, klirens 80 mm, težina bez vozača 1.115 kg. Gume su dimenzija 245/610-17.

U Superprodukciji će se s “vestom 1.6T” trkati Vladislav Nezvankin i Andrej Petuhov.

Još jedan stepenik niže na letvici nalazi se RSKG Klasa S1600. Ranije poznata kao Nacionalna, ona je najdostupnija u prvenstvu Rusije. Pristup je dozvoljen modelima domaćih i stranih brendova, uslov je da se proizvode u Rusiji.

Za S1600 scenu Lada je pripremila “grantu R1”. Trkački hečbek nove generacije pokreće atmosferski motor koji oslobađa 155 KS pri 7.000 o/min i raspolaže maksimalnim obrtnim momentom od 156 Nm pri 5.800 o/min. Dimenzije govore o kompaktnom modelu: dugačak je 3.926 mm, širok 1.700 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.506 mm, a težina bez vozača 950 kilograma. Snaga se na prednje točkove prenosi preko petostepenog sekvencijalnog menjača.

Lada Granta R1

U ovu klasu Lada šalje Mihaila Mitjajeva i svog prošlogodišnjeg TCR pilota Vladimira Šešenjina.

Četvrti model spreman za 2019. ne ide na kružne trke, već na reli. Za taj izazov spremljena je “lada granta” R3 specifikacije. Njen motor ima snagu od 195 KS pri 7.500 o/min, maksimalni obrtni moment iznosi 200 Nm pri 6.000 o/min, a dimenzije automobila iste su kao kod “grante” spremljene za S1600 klasu na krugu. Menjač je šestostepeni sekvencijalni, ugrađeni su sportski amortizeri Elins (Öhlins).

Model će voziti u Ruskom reli šampionatu od 7 rundi i u Lada reli kupu, u kojem je nastup dozvoljen samo modelima “lada granta” i “lada kalina” i čija se takmičenja održavaju u okviru reli prvenstva i reli kupa Rusije na teritoriji Severozapadnog saveznog okruga države, u Sankt-Peterburgu, Kareliji, Pskovsoj i Lenjingradskoj oblasti.

Ladini relisti su Jurij Aršanski i Aleksandar Andrejev.

Najzad, Toljati ima i nacionalni karting tim, u kojem ga u 2019. predstavljaju desetorica dečaka uzrasta od 6 do 19 godina.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 1093



Komentari