home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tanak Toyota

Subota na ŠVEDSKOM RELIJU 2019 je donela nova uzbudjenja i promene u plasmanu. Već na prvom od osam brzinaca, ispitu broj 9, Estonac OT TANAK je u „tojoti“ za 3.8 sekundi bio bolji od Finca TEMU SUNINENA, u „fordu“, pa je automatski preuzeo lidersku poziciju, uz prednost od 1.8 sekundi.

Bio je to brzinski ispit od 23.13 km. gde je pobednik vozio prosečnom brzinom od 121.9 km/h. a najbrži je bio JARI MATI LATVALA, sa „tojotom“, koji je prethodnog dana zbog izletanja , pao čak na 29. mesto sa + 9.51.1 minut. Prvi subotnji ispit doneo je i OŽIEU, u „sitroenu“, dobar plasman – TREĆE MESTO, ali, šta vredi kada je zvanični svetski prvak u petak imao samo jedan ali VELIKI PEH …zaneo se na stazi i zario u  snežni zid. Na nesreću, na tom mestu nije bilo publike, pa je OŽIE morao da trčeći potraži gledaoce koji su bili dosta udaljeni. Na kraju jučerašnje bine našao se na deprimirajućem 46. mestu sa + 21.12.8 minuta kašnjenja za liderom.

TEMU SININEN je na ispitu 10 požurio da vrati vodeće mesto u generalnom, ali, pogrešio je i izleteo, kao i velika većina, i ukopao se u snegu. Sve se desilo pokraj gledalaca pa je uz pomoć desetak navijača TEMU izgubio samo 1.29 minuta a onda pogurao prema cilju…Taj kiks SUNINENA povećao je TANAKOVU prednost na vrlo lepih 34.2 minuta u odnosu na drugog u generalnom – ANDREASA MIKELSENA, a TEMU SUNINEN se našao na poziciji broj 8. Gledoci su na svim WRC priredbama nezaobilazni saradnici i da njih nema mnogi majstori volana ostali bi zarobljeni u RAZNIM uvalama, rupama, u snežnim nanosima pokraj brzinskih ispita.

Ispit broj 11 je kao i ispit 10 doneo pobedu OŽIEU.

TANAK se na „jedanaestici“ plasirao kao deveti, ali je i dalje ubedljivo prvi uz prednost od 33.8 sekundi u odnosu na MIKELSENA. Odlični ELFIN EVANS u „fordu“ M-SPORTA je na trećem mestu sa + 50.7 sekundi.

Na tom ispitu se vozilo kroz svetski poznatu COLINS CREST ARENU (takodje i na ispitu broj 14). Reč je o brzinskom ispitu VARGASEN koji pri kraju jednog dužeg pravca ima veliki PREVOJ – SKAKAONICU, sa marketinški pripremljenom „kapijom“, i sa velikim tablama sa brojevima, oznakama dužine puta. COLINS CREST ARENA  je kao i uvek bila prepuna publike, u ambijentu jedinstvenom na svetu, sa ozvučenjem i komentarisanjem lokalnog spikera, uz gromoglasno bodrenje potpuno euforičnih fanova i naravno sa mirisom kobasica sa roštilja… Ispit VARGASEN je počeo u 09.37 časova a naredni u 15.08, tako da je reli auditorijum uživao  NEKOLIKO SATI u atrakcijama pedesetak sportskih vozača.

Švedjanin JOHAN KRISTOFERSON je leteo 40 metara…u „folksvagen polu GTI R5“ (rekord EYVINDA BRYNILDSENA od 45 metara nije oboren).

BRYNILDSEN

Posle odmora u SERVISU takmičenje je nastavljeno ponavljanjem prva tri subotnja ispita. Na tim brzincima je dva puta  za redom pobedio OT TANAK, a potom OŽIE. Usledila je repriza SUPER  SPECIJALA u KARLSTADU a dan je okončan ispitom TORBY SPRINT od 2.8 km, oba su održana u večernjim satima, pod svetlima dodatnih farova.

Finalni dan RELIJA ŠVEDSKA, u nedelju, sa tri ispita, doneće rasplet dešavanja u LEDENOM CIRKUSU a šlag na torti biće poslednji ispit POWER STAGE, o kojem favoriti i te kako razmišljaju i svako ima svoju računicu. Normalno je očekivati da će OT TANAK ostvariti veoma važan trijumf u generalnom i PRVU POBEDU U ŠVEDSKOJ (25 bodova) a ako se to dogodi Estonac će biti NA PRVOJ POZICIJI u generalnom poretku šampionata za ovu godinu. Verujemo da će voditi računa na poslednjem ispitu (u igri je 5 dodatnih bodova).

SEBASTIEN OŽIE iz ŠVEDSKE nosi loše utiske i računa na dodatne i jedine bodove, sa POWER STAGE, dok se TIJERI NOJVIL nada da će se posle dva relija u šampionatu bar približiti OŽEU, ili ga možda i prestići.

Kao zaključak ovog drugog dana 67. ŠVEDSKOG RELIJA, valja napomenuti da je OT TANAK sa TOJOTOM potvrdio prognoze o vrhunskom kvalitetu. FORD je iznenadio sve. Pre svega se to odnosi na TEMU SUNINENA, koji je prvog dana držao lidersko mesto a takodje sve pohvale idu na račun ELFINA EVANSA. Više se očekivalo od LATVALE i OŽIEA a kada je reč o HJUNDAIU onda se mora istaći odlični ANDREAS MIKELSEN. Čast SITROENA odbranio je ESAPEKA LAPI.

Generalni plasman posle 16 od ukupno 19 brzinskih ispita:

(posle 16 brzinskih ispita ESAPEKA LAPI i ANDREAS MIKELSEN imaju IDENTIČNO vreme ……. 2 sata, 20 minuta, 26 sekundi, 2 dela sekunde !!!)

1. OT TANAK – JARVEOJA – „tojota“

2. LAPI – FERM – „sitroen“………. + 54.5 sek.

3. MIKELSEN – JAEGER – “ hjundai“……. + 54.5 sek.

4. NOJVIL – GILSOUL – „hjundai“….. + 56.8

5. EVANS – MARTIN – „ford“………. + 1.08.7 min.

6. MIK – MARSHALL - „tojota“……… + 1.36.5

7. LOEB – ELENA – „hjundai“………. + 1.38.1

8. TIDEMAND – FLOENE – „ford“……. + 3.08.0

9. VEIBI (WRC 2) – ANDERSON – „vw polo R5″…. + 5.23.4

10. HUTUNEN (WRC 2) – LINAKETO – „škoda R5″…..+ 5.35.4

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 822



Komentari