
„Kao u Finskoj, kada pada kiša“….opisao je ukratko svoje početne utiske o RELIJU ČILE, Norvežanin ANDREAS MIKELSEN, vozač „hjundaia“. MIKELSEN je bio najbrži na uvodnom ispitu SHAKEDOWN, dobio je „krila“ ali je već na prvom PRAVOM ispitu pogodio poveći kamen i nešto očigledno poremetio na svom reli bolidu. Na drugom i na trećem brzincu, pre odlaska u SERVIS, izgubio je ukupno preko JEDNOG MINUTA, u odnosu na vodećeg u plasmanu i zauzeo tek OSMO mesto…
Lider je u tim trenucima bio Estonac OT TANAK, sa „tojotom“, a po okončanom trećem TANAK je stekao prednost od 6,1 sekunde u odnosu na drugoplasiranog OŽIEA, sa „sitroenom“ i 6,6 sekunde ispred NEVILA, sa „hjundaiem“….
RELI U ČILEU su odlično „otvorili“ KRIS MIK, sa „tojotom“ i njegov timski rival JARI MATI LATVALA….imali su identično vreme na zemljanoj stazi od 17,11 km.
Drugi ispit je imao najdužu putanju, od 30,72 km. a zabeleženo je da je domaći vozač, Čileanac PEDRO HELER, svojom „ford fiestom R5“, udario i lakše povredio policajca na biciklu ???…. Na tom ispitu je zbog BEZBEDNOSTI pokazana CRVENA ZASTAVA od predstavnika FIE, zaduženih za sigurnost i takmičara i publike, a brzinac je bio za kratko zaustavljen…pa potom i nastavljen.
Svi su takodje komentarisali teške prolaske kroz čileanske šume i neprestane senke koje su nastajale probijanjem sunca pokraj drveća, a svaki brzinac je donosio BUKVALNO SVE – uspone, oštre krivine, ali i one dugačke i brze a takodje i spust deonice….pa sada zamislite kako na takvim mestima prolaze mašine sa 380 KS…uz onu karakterističnu WRC grmljavinu …..
Po dolasku u SERVIS svi automobili su bili su totalno blatnjavi a najbolji reli vozači sveta su naglasili da su brzinci posebno klizavi….Prva četvorka je u 12,9 sekundi (četvrti je LATVALA) a peti je KRIS MIK sa + 27,8 sekundi i šesti ELFIN EVANS, sa + 29.6 sekundi. LOEB je u servis ušao sa + 38,1 sekundu a preko MINUT imali su MIKELSEN, SUNINEN i LAPI, koji se na drugom ispitu propisno izokretao u jednoj širokoj krivini, a u svojoj potpuno novoj karoseriji koja je zamenila onu uništenu u Argentini.

U kategoriji WRC 2 PRO, borbu za prvo mesto vode trenutni lider, 31. godišnji Norvežanin MADS OSTBERG, sa „sitroenom C3 R5“ i čudesni klinac, 18. godišnji Finac KALE ROVANPERA (fabrički vozač ŠKODE), sa „škodom fabijom R5“ (zaostaje posle tri ispita 10,9 sekundi)…
U SERVISU od 40 minuta mehaničari su kao i obično imali pune ruke posla, zarad sugestija o podešavanju, od strane posada…a onda je usledio ispit EL PUMA 2 ..broj četiri (od ukupnih 16 brzinaca na RELIJU ČILE).
Na tom delu od 30,72 km. prosto je letela „tojota jaris“ sa brojem OSAM, sa TANAKOM i JERVEOJOM…bili su ubedljivo brži od svih a bljesnuo je i devetostruki prvak sveta, LOEB, sa „hjundaiem“. Zauzeo je drugo mesto….. Kasnio je za TANAKOM 9,8 sekundi ali je bio ispred LATVALE, OŽIEA, EVANSA, MIKA…
Na ispitu broj PET, opet pobedjuje TANAK i opet je na drugom mestu LOEB, ispred OŽIEA i LATVALE..na tabeli je posle tog ispita ovakva pozicija 1. TANAK 2. OŽIE 3. LATVALA
U kategoriji WRC 2 PRO, KALE ROVANPERA je preuzeo vodeće mesto… posle pet ispita bolji je od MADSA OSTBERGA… za 2,7 sekunde…zaista perfektno za tog mladog finskog automobilistu!
Dok ovo pišemo sve je pripremljeno za istinsku feštu u gradu CONCEPCION, krcatom publikom, gde će se održati NOĆNI MINI SPECIJAL, od samo 2,2 km. Verovatno neće promeniti plasman a u subotu sledi novih ŠEST ispita po atraktivnim zemljanim putevima RELIJA ČILE…
Poredak posle 5 ispita (od ukupno 16) na RELIJU ČILE 2019:
1. TANAK – „tojota“
2. OŽIE – „sitroen“……. + 23,1 sek.
3. LATVALA – „tojota“…… + 29,4
4. NEVIL – „hjundai“……. + 31,8
5. MIK – „tojota“…………. + 47.4
6. LOEB – „hjundai“……. + 51,6
7. EVANS – „ford“………… + 1,01.3 min.
8. SUNINEN – „ford“…….. + 2,06.7
9. MIKELSEN – „hjundai“….. + 2,o7.9
10. LAPI – „sitroen“…………..+ 2,17.6
Izvor: Mojsvetbrzine.rs