
Audijev trkač Rene Rast osvojio je drugi DTM sprint na Brends Heču. Do pobede je DTM šampion iz 2017. došao bez većih problema, a na podijumu su mu društvo pravile Audi kolege Niko Miler i Robin Frajns, koji su na cilj stigli sa dve, odnosno pet desetinki zakašnjenja.
Četvorostruku
pobedu Audiju omogućio je Loik Dival, a petoplasirani Filip Eng bio je najbolje
rangirani BMW vozač, prenosi Serbiaring.
Jedini pomena vredan kiks Rastu se desio na startu, kada je loše krenuo s pol-pozicije i kolonu je nakratko poveo Dival. Međutim, Francuz je pre polovine prvog kruga propustio Rasta na prvo mesto i tada su se Audi piloti sortirali u poretku kakav je njihovom poslodavcu odgovarao: Rast – Miler – Dival – Frajns – Džejmi Grin – Majk Rokenfeler. Grin je ispao iz igre za viši plasman kada mu je zbog nekorektne pozicije u startnoj rešetki određena kazna od 5 sekundi stajanja prilikom odlaska u boks.
Rast i Miler su menjali gume u 11. krugu, a u boks su skrenuli sa prve i druge pozicije. Dok je u Rastovom slučaju sve teklo besprekorno i servis je završen za 7 sekundi, kod Milera je ekipa imala poteškoća u zameni zadnjeg levog točka. Švajcarac je tu izgubio dragoceno vreme, ono koje mu je možda na kraju nedostajalo da danas bude pobednik – ako bi mu Audi to dozvolio.
Sa armijom od osam “audija” pred sobom na startu, bilo je jasno da će se BMW vozači namučiti da danas postignu veće rezultate. Najofanzivniji među njima bili su Filip Eng i Marko Vitman. Vitmana je po prvom izlasku iz boksa “uštopovao” Rokenfeler i sprečio ga da ostvari potencijal novog seta guma. Jučerašnji pobednik na Brends Heču iskoristio je kratkotrajni period vožnje u proglašenoj “sporoj zoni” da i drugi put promeni pneumatike, nadajući se boljem tempu u završnici. Bavarac je potom zaista dobio dvoboj s Grinom za 11. mesto, ali ga je u bodove uvelo tek okretanje Džonatana Aberdina u duelu sa Šeldonom van der Lindeom. Opisani taktički pokušaj Vitmanu na kraju nije doneo ništa bolje od desetog mesta na cilju, te skromnog jednog poena na tabeli.
Eng je bio srećnije ruke. Odabravši kasniji odlazak u boks, proveo je period od 14. do 22. kruga na čelu kolone. Sa čistom pistom pred sobom, Austrijanac je vozio dovoljno brze krugove da se u trku vrati kao šesti. Eng je u 27. krugu preoteo Rokenfeleru peto mesto na Sartis krivini, a potom je krenuo da ugrožava i četvrtoplasiranog Divala. Ovaj duel trajao je do poslednjeg, 42. kruga, a pozicije nisu menjane: Dival je ostao četvrti, Eng peti. Do šestog mesta dospeo je Rokenfeler, do sedmog Van der Linde, a Aston Martin je na domaćem terenu imao dva automobila u poenima: Danija Hunkadelju kao osmog, Džejka Denisa kao devetog.
Trupa R-Motorsporta napravila je teži gaf prilikom pitstopa Pola di Reste. On je u 23. krugu skrenuo u boks, istovremeno kada i njegov kolega Ferdinand fon Habzburg, ali Škota tamo niko nije čekao. Bivši F1 pilot ispratio je ovaj gaf reakcijom na ivici nervnog sloma, bučnim negodovanjem i psovkama. U 34. krugu Miler je bio samo 0,6 sekundi iza Rasta, ali je duel izostao, verovatno sprečen intervencijom s Audi komandnog pulta.
Trku su bez bodova završili jednaestoplasirani Habzburg, te Glok, Aberdin, Di Resta, Grin i Pjetro Fitipaldi, koji je u boks išao čak tri puta. Odustajanja su zabeležili BMW trkači Bruno Spengler i Joel Erikson.
U generalnom plasmanu šampionata Rast ima 206 bodova, Miler 169, slede BMW piloti Vitman (147) i Eng (129), a više od 100 poena ima još samo Rokenfeler (108).
DTM sezona nastavlja se za dve sedmice (23-25. avgusta) na Lauzicringu.
Izvor: Serbiaring.com