home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Miler

Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija, Niko Miler, slavio je na poslednjoj ovogodišnjoj DTM trci na Hokenhajmringu.

Takmičare su danas dočekali kišni uslovi, a Audijev Majk Rokenfeler bio je najbrži u kvalifikacijama. Međutim on je kažnjen pomeranjem pet pozicija na startu, zbog tokom sezone nakupljenih opomena. Njegov kolega po brendu Miler nasledio je pol poziciju, ispred najbolje plasiranog vozača BMW-a, Tima Gloka i još jednog predstavnika Audija, Džejmija Grina. Četvrti je u trku ušao još jedan BMW trkač, Joel Erikson. Trećeplasirani u generalnom i kolega po brendu, Marko Vitman trku je započeo sa petog mesta, ispred Rokenfelera. Jučerašnji pobednik i šampion Rene Rast startovao je tek kao osmi, dok je najbolje plasirani “aston martin” vozio Džejk Denis, koji je startovao jedanaesti.

Najbolje plasirani gost iz Super GT šampionata u kvalifikacijama je bio Nik Kasidi, koji je “leksus LC 500” dovezao do 16. pozicije. Iz desetog, pretposlednjeg startnog reda startovali su Dženson Baton u “hondi” i Roni Kvintareli u “nisanu” kao 19. i 20, dok je poslednje 21. mesto na rešetki zauzeo Pjetro Fitipaldi.

Tokom formacijskog kruga, Pol di Resta je parkirao svoj “aston martin vantidž DTM” pored staze zbog problema sa motorom, a trke je skraćena na 49 minuta + 1 krug. Miler se na startu održao na vodećoj poziciji, dok su Rast i Rokenfeler fantastično startovali i probili su se na drugu i treću poziciju u ukosnici.

Kasidi je posle druge krivine imao kontakt sa privatničkim “audijem” Džonatana Aberdina, okrenuo se na stazi i udario u zaštitnu ogradu. Na stazu je izašlo sigurnosno vozilo, a ubrzo je pokazana crvena zastava. Loš trkački dan za Aston Martin se nastavio time što je Hunkadeljin “vantidž DTM” takođe parkiran pored staze u prvom krugu u oblaku dima.

Tokom prekida, objavljeno je da je Grin pod istragom zbog sticanja prednosti u silasku sa staze. Britanac je morao da vrati poziciju Eriksonu, što je učinio u vožnji iza sigurnosnog vozila, a restart nije obavljen u “Indi” maniru. Rast je počeo da pritiska Milera u borbi za vođstvo, ali se Švajcarac u četvrtom krugu odbranio na prilazu ukosnici i izlazu iz nje.

Kvintareli je u trećem krugu odvezao “nisan” u boks radi obavezne promene guma, Baton je učinio isto krug kasnije. U isto vreme, Grin je uspeo da ponovo pretekne Eriksona.

Filip Eng i Fitipaldi kažnjeni su prolaskom kroz pitlejn zbog predugog zadržavanja inženjera na stazi pre restarta. Na kraju petog kruga, čak devet automobila je obavilo obaveznu promenu guma, a najdeblji kraj je izvukao Vitman koji je nebezbedno pušten i blago je zakačio Aberdina kada je vozač ekipe WRT prilazio svojoj garaži. Vitman je potom kažnjen prolaskom kroz pitlejn. Rast je menjao gume u sedmom krugu međutim, u naredna dva kruga izgubio je pozicije od Milera i Rokenfelera. Rasta je sledeći sustigao Glok, međutim, šampion je uspeo da se odbrani, mada njegov “audi” posle promene guma nije izgledao kao da je onaj isti.

Kvintareliju je jutrošnja vožnja u kvalifikacijama bila prva po kiši tokom ovog vikenda. On je u 12. krugu i drugi put menjao pneumatike. Trka je potom ušla u mirniju fazu koja je trajala sve do pretposlednjeg kruga. Grin i Erikson su čekali njegov kraj za zamenu guma. Grin je izašao iza Rasta i ispred Gloka od koga je, međutim, izgubio je poziciju.

Miler je prvi prošao preko ciljne linije i doneo 25. pobedu Audiju na Hokenhajmu. Švajcarac je jedini vozač koji je završio svih 18 trka u sezoni. Drugo mesto je pripalo Rokenfeleru ispred Rasta i Gloka, koji je najbolje plasirani pilot BMW-a. Peti je kariranu zastavu ugledao Grin, sledili su Erikson i Robin Frajns u “audiju”. Osmoplasirani Denis je osvojio poene za Aston Martin na poslednjoj trci, završivši je ispred Bruna Spenglera i Loika Divala. Gosti iz Super GT šampionata, Baton i Kvintareli, zauzeli su mesta 16 i 17.

Rast je okončao sezonu sa 322 poena i ogromnom prednošću nad drugoplasiranim Milerom koji uz svoje ime ima 250 poena, ali je svejedno vicešampion i ovo mu je bila najuspešnija DTM godina u karijeri. Vitman je trećeplasirani sa 202 poena. Rokenfeler se učvrstio na četvrtoj sa 182 poena ispred Frajnsa koji je tokom sezone nakupio 157 poena.

Pojedinim DTM vozačima predstoji još jedan izazov – “Trka snova” zajedno sa japanskim Super GT šampionatom, koja će se voziti 23. i 24. novembra na Fudži spidveju.

Izvor: Serbiaring. com

Miler: Sada sam DTM vicešampion, titula je cilj za 2020!

Konac delo krasi: Niko Miler je u Hokenhajmu trećom ovosezonskom pobedom stavio tačku na DTM sezonu i postao je viceprvak serije.

Trijumf je izborio posle starta s jutros osvojene pol-pozicije. Trka je vožena pod izuzetno teškim, kišnim uslovima i sadržala je sve: borbe, izletanja, prekid, intervenciju sigurnosnog vozila, čak i jedan zapaljeni “aston martin vantidž DTM”… Tokom komplikovanog nedeljnog popodneva, Audi se ponovo iskazao kao dominantna snaga nove, najbrže DTM turbo epohe i poslednji sprint sezone završio je trostrukom pobedom: uz Milera su na podijumu bile kolege Majk Rokenfeler i šampion Rene Rast. Brend je ove godine stekao trostruku DTM krunu: proizvođačku, vozačku i timsku, osvojivši 12 od mogućih 18 trka.

U 2019. je Audijev Švajcarac jedno vreme bio i prvi Rastov izazivač, ali nije imao daha da odluku o prvaku odloži za Hokenhajmring, a i bilo je jasno ko je prva violina postave iz Ingolštata. Miler mora da se zadovolji najuspešnijom sezonom u DTM karijeri, a već za 2020. najavljuje i pretenzije na nešto više.

„Ovo je kraj sezone kakav smo priželjkivali. Moj tim i Audi radili su sjajno da auto preko noći učine konkurentnim za kišu. Danas smo imali baš onakav auto kakav nam je u ovim uslovima bio potreban. Pored toga, sve smo izveli kako treba i u džepu mi je zvanje DTM vicešampiona. Veoma sam motivisan za sledeću sezonu, a konačni cilj je uvek titula. I upravo ćemo na tome raditi“, završio je osvajač trke 2 u Baden-Virtembergu.

Treći u subotu, po suvom, drugi u nedelju, po kiši – to je Rokenfelerov bilans na DTM finalu 2019. Audijev as imaće lepe uspomene na upravo završeni vikend, a i on za dogodine planira još bolja izdanja.

„Startovao sam dobro, ali se Rast odjednom našao pored mene na Parabolici. Posle prekida odlučili smo da stavimo nove gume za prvu fazu trke i to je dobro funkcionisalo. Nismo izveli baš najbolji obavezni pit-stop, uprkos tome komplimenti momcima. Napred desno ovoga puta je bio neko ko to još nikad nije radio, morao je da uskoči jer se redovni mehaničar razboleo. Nažalost, Nika nisam mogao da sledim sa drugim kompletom guma. Uprkos tome, ovo je bio izvanredan vikend za mene, naš tim i Audi. U dolazećoj sezoni ćemo se još jače potruditi da bi se u borbi za titulu čuo i naš glas“, poručio je Roki.

Rast je danas munjevito startovao, ali je pritisak u gumama tokom trke negativno uticao na njegov tempo. Tek krunisani prvak najavio je da i idućoj sezoni namerava da nastavi šampionski.

„I sam sam sebe iznenadio izvanrednim startom. U prvim krivinama smo prestigli nekoliko konkurenata, a u Parabolici još i Rokenfelera. Morao sam da se nadam da me vidi, jer je to u oblaku kapljica bilo veoma teško. Posle restarta i obaveznog pit-stopa bili smo isuviše konzervativni s pritiskom guma. Bili smo u ispravnom intervalu, ali da je kiša bila slabija, to bi funkcionisalo bolje. Posle ovako sjajne sezone, sledeća titula iduće godine bila bi naravno veliki cilj, jer je malom broju vozača uspelo da osvoje tri DTM naslova“, kazao je Audi superstar.

Za BMW danas nije bilo mesta na pobedničkom postolju, najbrži vozač Bavaraca bio je četvrtoplasirani Timo Glok, što mu je najbolji rezultat u inače teškoj sezoni. Aston Martin je upisao devetnaesti ovogodišnji finiš u zoni bodova, zahvaljujući osmoj poziciji Džejka Denisa na cilju.

Moglo se očekivati da će nedeljna kiša ozbiljno hendikepirati Super GT goste, a tako se i dogodilo. Glavni problem su bili standardizovani Hankuk pneumatici s profilom, Japancima nepoznati i za razumevanje još komplikovaniji od slikova. U takvoj situaciji, opet se najbolje snašao Dženson Baton, koji je “hondu NSX-GT” dovezao do 16. mesta – sedam mesta ispod pozicije ostvarene u subotnjem sprintu na suvom asfaltu.

„Danas smo imali težak dan, ali smo mnogo naučili i sigurno su svi japanski timovi sakupili obilje saznanja uoči zajedničke trke na Fudžiju. Tamo će DTM vozači morati da se spreme za drugačije uslove. Sve u svemu, ja sam u ovom vikendu zaista uživao, atmosfera je bila veličanstvena, kao i odziv navijača. Ovde su se okupile i sučelile velike automobilske marke, trkanje je bilo izuzetno i sjajno je što sam bio tu”, poručio je Baton.

Englez inače neće voziti novembarsku SuperGT/DTM “Trku snova” na Fudži spidveju, jer na nju nije pozvan. On je takođe najavio da se 2020. uopšte neće takmičiti u Super GT šampionatu!

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 717



Komentari