
Horner o Fetelu: Ne mogu dva alfa mužijaka u Red Bulu
Kako prenosi Sport Klub, šef Red Bula Kristijan Horner je rekao da nije moguće da Sebastijan Fetel dođe u tu ekipu jer nije moguće da u njoj budu dva "alfa mužijaka" jer bi to narušilo dinamiku i odnose unutar tima.
Sebastijan Fetel je rešio da ne produži saradnju sa Ferarijem za 2021. godinu. To je otvorilo mesto Karlosu Sainsu da pređe u Ferari, Danijelu Rikardu da pređe u Meklaren dok se i dalje ne zna šta će biti sa Sebastijanom Fetelom. Neki pominju njegov odlazak u Mercedes, a povratak u Red Bul po svemu sudeći nije moguć. Austrijska ekipa želi da nastavi sa Maksom Ferstpenom i Aleksom Albonom.
"To je enormno teško da se desi. Imamo dugoročan dogovor sa Maksom. Aleks radi dobar posao. Imamo dobru dinamiku unutar tima. Iskustvo pokazuje da dva alfa mužijaka u timu ne izađu na dobro. Sebastijan je veoma takmičarski nastrojen vozač. Ne mislim da bi bilo dobro za naš tim da imamo dva alfa mužijaka", rekao je Kristijan Horner.
"Srećni smo onim vozačima koje imamo. Siguran sam da on ima opcija da nastavi dalje, ali je odabrao da mu u Ferariju nije odgovaralo", rekao je Horner koga su pitali i da li će se Seb možda penzionisati.
"To je njegov izbor. Relativno je mlad još uvek, ako odluči da ostane onda je očigledno i dalje konkurentan. Ta odluka je na njemu i niko neće tu odluku doneti osim njega. Ima jake vrednosti, jak integritet i siguran sam da će razmisliti dobro o tome", kazao je šef austrijskog tima.
Izvor: Sportklub.rs
Bez izuzetka za karantin nema trke na "Silverstonu"
Velika nagrada Britanije u Formuli 1 neće moći da bude održana ako svim učesnicima ne bude omogućeno da budu izuzeti iz planova za karantin svih koji dolaze iz inostranstva u Ujedinjeno kraljevstvo.
Vlada Britanije namerava da uskoro uvede obaveznu dvonedeljnu samoizolaciju po dolasku na tlo te zemlje zbog pandemije koronavirusa.
„Karantin od 14 dana će onemogućiti održavanje Velike nagrade Britanije ove godine. Dodatno, to ima veliki uticaj na bukvalno desetine hiljada ljudi koji su zaposleni u Formuli 1 ili imaju veze sa njom“, rekao je portparol Formule 1.
Iz Ministarstva za kulturu, medije i sport su rekli da još nije doneta odluka za izuzetke.
Iz Formule 1 su već napravili planove da bi trke protekle bez ikakvih problema. Timovi će biti razdvojeni na stazama, odsedaće u različitim hotelima do kojih će biti voženi autobusima. Pored toga, kompletno osoblje će biti testirano pre samog puta, a potom i na svaka dva dana na stazi.
„Putovali bismo nazad u Britaniju u avionima u kojem bi bilo samo osoblje, koje bi bilo testirano, zbog čega bi karantin bio nepotrebno. Ako mislimo da se sav elitni sport vrati na televizijske ekrane, moraju da postoje izuzeci“, dodao je portparol Formule 1.
Ovogodišnji šampionat bi trebalo da počne dvema trkama u Austriji 5. i 12. jula, a potom je u planu Velika nagrada Britanija na „Silverstonu“. Do sada je deset trka ili otkazano ili odloženo, ali je prvi čovek Formule 1 Čejs Keri istakao da je uveren da je moguće održati 16 trka počevši od jula.
Izvor: Sportklub.rs
"Hokenhajm" spreman da uskoči umesto "Silverstona"
Predsednik staze „Hokenhajm“ Jorn Teske rekao je da je ona spremna da organizuje trku u slučaju da zbog obaveznog karantina ne bude moguće održavanje Velike nagrade Britanije.
Teske je, međutim, istakao da odluka po tom pitanju mora da bude doneta što pre.
„Razgovaramo sa Formulom 1, to je tačno, Pričali smo o trci bez gledalaca na našoj stazi. Već smo proverili da li je to moguće, posebno što se tiče datuma i pravne strane i za nas je to opcija“, istakao je Teske.
Ovogodišnji šampionat bi trebalo da počne dvema trkama u Austriji početkom jula, a potom su planirane dve Velike nagrade Britanije na „Silverstonu“. Međutim, plan Vlade Britanije da se uvede obavezni karantin za sve koji dolaze u zemlju ugrožava tu trku, osim u slučaju da svi učesnici ne budu izuzeti od tog pravila.
Nemačka se ne nalazi u ovosezonskom kalendaru Formule 1, a „Hokenhajm“ je prošle godine bio domaćin jedne od najluđih trka u istoriji. Ta staza nije još postigla dogovor oko novog ugovora, ali je očigledna alternativa.
Teske je istakao da na „Hokenhajmu“ žele da pomognu, ali moraju da zarade novac, iako ne žele da odbiju poslovne prilike dok to čekaju.
„Ono što je važno za nas jeste da ne budemo na čekanju mesecima. Moramo da bukiramo stazu, a velika je potražnja za rezervisanje staze. Ali, u Formuli 1 su svesni toga i razumeju našu situaciju“, istakao je Teske.
Stazi će svakako biti potrebno nekoliko nedelja da organizuje potrebno osoblje, ali će tehnička strana ići mnogo brže.
I da „Hokenhajm“ bude domaćin trke Formule 1 ove godine, to ne znači da će se vratiti u kalendar naredne. Prošlogodišnju Veliku nagradu Nemačke finansirao je Mercedes.
„Dokle god nemamo finansijsku podršku Vlade ili nekog drugog ne možemo da priuštimo to, rizik je prevelik. Našli smo rešenje za prošlu godinu, potpuno iznenađujuće, ali je to bila posebna situacija. Ako bismo mogli da nađemo neko drugo rešenje bilo bi odlično, ali se trenutno koncentrišemo na ovu sezonu, to je dovoljan izazov“, naglasio je Teske.
Sezonu Formule 1, kada god ona da počne, moći ćete da pratite na Sport Klubu.
Izvor: Sportklub.rs
Godinu dana od smrti Nikija Laude
Na današnji dan pre godinu dana preminuo je legendarni austrijski automobilista Niki Lauda.
Lauda je ostao upamćen kao jedini vozač koji je osvojio titule sa Ferarijem i Meklarenom, dva najuspešnija konstruktora u istoriji Formule 1. Jedan od detalja koji je obeležio njegovu karijeru svakako je udes na „Nirburgringu“ 1976. godine, u kojem je pretrpeo ozbiljne opekotine, ali se vratio na stazu šest nedelja kasnije.
Tokom karijere, legendarni Austrijanac je vozio za Marč, BRM, Ferari, Brebam i Meklaren, na ukupno 177 trka. Prve dve titule osvojio je sa Ferarijem 1975. i 1977. godine, a do poslednjeg naslova prvaka došao je 1984. godine u Meklarenu. Ostvario je 25 pobeda i ukupno 54 podijuma, a 24 puta se našao na podijumu.
Dva puta se povlačio, prvi put 1979. godine, a potom konačno 1985. godine. U Formulu 1 se vratio nekoliko godina kasnije, prvo je bio konsultant u Ferariju, potom šef ekipe Jaguara, a od septembra 2012. godine je bio neizvršni direktor Mercedesa. Lauda je bio vlasnik 10 odsto akcija nemačkog tima, a imao je ključnu ulogu u dovođenju Luisa Hamiltona iz Meklarena 2013.
Poslednjih godina života Lauda je imao velikih zdravstvenih problema, 2018. godine je morao na transplantaciju pluća, zbog čega se privremeno, barem je tako planirao, povukao iz javnog života. Nažalost, zbog problema sa bibrezima, smešten je u bolnicu u Cirihu, u kojoj je preminuo 20. maja prošle godine u 71. godini.
Izvor: Sportklub.rs