
Otkazana još jedna MotoGP trka
Trka za veliku nagradu Severne i Južne Amerike, koja je bila pomerena za 15. novembar zbog pandemije virusa korona, sada je otkazana.
Kako prenosi Moto-berza, vest je saopštena na Instagram nalogu staze u Ostinu, gde se navodi da će se MotoGP u tekašku prestonicu vratiti sredinom aprila naredne godine, tj. od 16. do 18.
Otkazivanje ovogodišnje trke ne iznenađuje, pogotovo ako uzmemo u obzir aktuelnu epidemiološku situaciju u SAD, a naročito u samom Teksasu.
Čak i pre zvaničnog otkazivanja, tj. nakon pomeranja datuma, upalila su se brojna crvena svetla, naročito zbog vremenskih uslova koji tokom novembra vladaju u ovoj saveznoj državi.
Još uvek je nepoznanica hoće li najjača klasa napustiti evropski kontinent tokom ove godine, a to će zavisiti od situacije na terenu u potencijalnim lokacijama, kao i od drugog talasa virusa korona na Starom kontinentu.
Stoge ne iznenađuje odluka da se otkaže ovogodišnja trka na Ostinu. Logistika uključena u organizaciju nastupa je isuviše velika da bi se oslanjala na išta manje od 100% sigurnosti da su svi uslovi za vožnju ispunjeni. A daleko smo od takvog postotka.
Organizatori trke su takođe saopštili da će sve karte kupljene za otkazanu trku, važiti dogodine.
Dorna će pomoći Kračlou da ostane u MotoGP-u
Šef Dorne, Karmelo Espeleta, izjavio je da će organizacija pomoći Kalu Kračlou, jedinom Britancu u premijernoj klasi, da nađe novi tim za 2021.
Sve je počelo najavom da će Pol Espargaro preći u fabričku Hondu, dok će Aleks Markes biti prekomandovan u LCR.
Kako je drugo mesto u LCR-u rezervisano za japanskog vozača (to je u ovom trenutku Nakagami), Kračlou će morati da potraži novog poslodavca.
Gotovo sva mesta za 2021. su zauzeta. Slobodno je jedno mesto u Apriliji, jedno u Pramac Ducati timu (mada je sva prilika da će Peko Banjaja ostati), kao i jedno u Ducatiju, koje trenutno drži Andrea Doviciozo, koji još uvek nije uspeo da se dogovori s timom.
Prošle sedmice, Dovijem menadžer, Simone Batistela, je otkrio da će razgovori dve strane biti nastavljeni u avgustu.
Iako Bredli Smit menja Janonea u Apriliji, dok Italijan čeka ishod žalbe na svoju 18-mesečnu supspenziju, odlazak Kračloua iz najjače klase bi najverovatnije ostavio Veliku Britaniju bez vozača u MotoGP-u. Dorna želi da izbegne takav scenario.
„Voleo bih da Kal još dugo ostane deo šampionata“, izjavio je nedavno Espeleta. „Zato će Dorna učiniti sve što je moguće da mu pronađemo mesto za 2021.“
Komentarišući neočekivani Espararov odlazak iz KTM-a, Espeleta je priznao da je bio upućen u Hondine planove i da stoga nije bio iznenađen.
„Malo šta što timovi rade može da me iznenadi, jer sam bolje informisan od običnih navijača“, poručio je Španac.
KTM je nedavno potvrdio da će Danilo Petruči od naredne godine voziti u Tech3 timu, gde će mu društvo praviti Iker Lekuona. Migel Oliveira i Bred Bajnder će nastupiti za fabričku ekipu.
Još jedna od nepoznanica za 2021. bi uskoro trebalo da bude rešena. Naime, kako prenosi italijanska štampa, novi ugovor Valentina Rosija i Petronas SRT tima će biti saopšten tokom sedmice pred start nove sezone, koja kreće 19. jula na Heresu.
Lorenco pregovara s Ducati timom
Iako je nešto više od nedelju dana odbacio mogućnost povratka u Ducati, Horhe Lorenco je sada potvrdio da postoje više nego ozbiljni kontakti dveju strana.
Ducati je više puta naglasio da je Doviciozo i dalje prvi izbor tima, ali pregovori s Italijanom nikako da budu dovedeni do kraja.
U ekipi su se možda nadali da će pominjanje Lorenca kao potencijalne opcije izazvati Dovijevu reakciju. Međutim, on je izjavio da bi radije propustio narednu sezonu nego potpisao loš ugovor.
Ali čini se da su u timu došli do zaključka da bi Španac mogao da bude dobro rešenje, a sada je i sam Lorenco potvrdio da su pregovori počeli.
„U ovom trenutku ništa nije konačno, ali pregovori su u toku.“
Imajući u vidu da je Lorenco relativno skoro demantovao glasine o mogućnosti da se naredne sezone vrati na stazu, ovo je zanimljiv razvoj situacije. U slučaju da do ovog poteza i dođe, trostruki svetski šampion bi se posle samo godinu dana odsustva vratio u najjaču klasu.
Lorenco je 2017. iz Yamahe – sa kojom je osvojio sve svoje MotoGP naslove – prešao u Ducati. Nakon teškog starta u prvoj sezoni, u narednoj su najzad stigle i pobede, ali je na kraju 2018. opet promenio sredinu.
Njegovu 2019. u Hondi nikome ne bismo poželeli, pa nije ni čudo što se odlučio za povlačenje iz sporta. Ipak, 2020. je počeo novom ulogom test vozača u Yamahi. Da nije bilo pandemije virusa korona, Lorenca bi gledali na najmanje jednoj trci sezone, ali kako su kasnije svi nastupi s pozivnicom otkazani, toga neće biti.
Izvor: Moto-berza.com