
Vozač Abt Audija Niko Miler pobedio je na prvoj DTM trci na Nirburgringu, ispred svog kolege po brendu Renea Rasta i vozača BMW-a, Marka Vitmana.
Miler je bio najbrži u kvalifikacijama ispred Audi kolega po brendu, Rasta i Robina Frajnsa. Najbolje plasirani predstavnik BMW-a bio je Vitman, koji je u trku ušao sa četvrtog mesta, dok je vozač “audija RS5 DTM” Majk Rokenfeler zauzeo petu startnu poziciju. Miler i Rast su odlično startovali i odvojili se od konkurenata, dok je Rokenfeler uspeo da pretekne Vitmana na startu, a umalo je prošao i pored Frajnsa, ali se pobednik iz Asena odbranio.
Tokom prvih nekoliko krugova u borbi za sedmu poziciju četvoromeč su vodili dvojac Audija Džejmi Grin i Loik Dival i dvojac BMW-a, Šeldon van der Linde i Timo Glok. Grin je najgore prošao u toj borbi i ostao je iza konkurenata, a zatim ga je pretekao “BMW M4 DTM” Lukasa Auera u 5. krugu.
Pilot BMW-a, Džonatan Aberdin, koji je napravio nekoliko grešaka i sišao je sa staze u drugom krugu, prvi je obavio obaveznu promenu guma. Dival je pogrešio na kočenju pred ukosnicom u 8. krugu, ali je uspeo da se odbrani od Gloka i ostane sedmi. Rokenfeler je prvi od vodećih obavio promenu guma u osmom krugu, dok je Rast u narednom sišao sa dva točka van staze u šljunak, ali nije izgubio poziciju od Frajnsa.
U desetom krugu, Dival je pokušao da uđe u boks u istom vreme kao i Glok sa kojim se trkao. Međutim, on je u pit lejn ušao nepropisno, preko granične linije, zbog čega je bio pod istragom. BMW mehaničari bili su brži u promeni guma i omogućili su Gloku da nadoknadi poziciju u odnosu na Divala. Francuski vozač je potom kažnjen sa pet sekundi zadržavanja u pit lejnu, dok je Miler obavio svoj pitstop u 12. krugu. Frajns je imao bolji tempo od Rasta i pretekao ga je na početku 13. kruga, posle čega je aktuelni DTM šampion odmah promenio gume.
Frajns i Auer su u 14. krugu poslednji otišli na promenu guma. Frajns je izašao na stazu iza Milera i Rokenfelera, a posle par krivina pretekao ga je uz mali kontakt i Rast. Rokenfelerove gume su počele polako da posustaju, što je Rast iskoristio i veoma agresivno ga pretekao. Nekoliko krivina kasnije, šampion iz 2013. izgubio je poziciju i od Frajnsa. U 23. krugu, ponovo u prvoj krivini, Rokenfelera je obišao i Vitman, čime se domogao četvrte pozicije. Na početku 27. kruga, Frajns je pokušao da pretekne Rasta u prvoj krivini. Tu je prekasno kočio i bukvalno je preleteo preko ivičnjaka, na doskoku je izgubio kontrolu nad svojim “audijem” i okrenuo se na stazi, zbog čega je pao na petu poziciju.
Miler je prvi prošao pored karirane zastave i učvrstio se kao apsolutni lider u generalnom. Rast je bio drugi, čitavih 15 sekundi iza Švajcarca, sledili su Vitman i Rokenfeler.
Frajns je bio peti na cilju, nakon što je uspeo da se održi ispred BMW-ovih pilota Filipa Enga i Gloka. Dival nije odslužio svoju kaznu, pa mu je dodato 10 sekundi, zbog čega je klasifikovan kao deveti, iza “BMW-a M4 DTM” Šeldona van der Lindea. Poslednji raspoloživi poen pripao je Aueru.
Nakon ove trke, Miler vodi u generalnom 192 sa poena, ispred Frajnsa koji ima 149 i Rasta koji je osvojio 140, dok je četvrti Loik Dival, sa 73 osvojena poena.
DTM program na Nirburgringu nastavlja se u nedelju, kada su na programu kvalifikacije od 10:45 i trka od 13:30 po centralnoevropskom vremenu.
Izvor: Serbiaring.com