
Predstojeći 89. Reli Monte Karlo koji počinje u četvrtak, prvim od ukupno 15 brzinskih ispita, biće znatno drugačiji od proteklih. Brzinski ispiti su zamišljeni na stazama u okolini mesta Gap, ali na potpuno novim lokacijama.
Čak 85 % brzinaca voziće se po prvi put a reli će imati i najkraći itinerer ispita, samo 280 kilometara. Svi će biti na „pireli“ pneumaticima i ovoga puta, zbog aktuelnih zbivanja i korone, bez prisustva velikog broja navijača, što je bila jedna od karakteristika relija Monte Karlo. U Francuskoj važi policijski čas od 18 do 06, pa će izostati i tradicionalni noćni brzinski ispiti. Favoriti su TOJOTA i HJUNDAI. Novina je i da će odlični Belgijanac Tijeri Nojvil imati novog suvozača, što je u svakom slučaju hendikep. Stari i iskusni Nikolas Galsol nije uspeo da se dogovori sa Nojvilom oko svog honorara… šteta u svakom slučaju. Novi kopilot u „hjundaiu“ biće 29. godišnji Belgijanac Martijn Wudaeghe, manje iskusan i povremeno suvozač Kreg Brina.
Evo šta su uoči MONTA izjavili u timu TOJOTE….
Jari-Matti Latvala (direktor ekipe) – „Rallye Monte-Carlo ove godine za mene je sasvim drugačiji osećaj, u ovoj novoj ulozi, gledati automobile u radionici i ne razmišljati o vožnji, već umesto toga osigurati da su svi u timu spremni za prvi krug sezone. Atmosfera u ekipi je vrlo dobra. Prošle godine to je bio prvi miting za sva tri vozača u Yaris WRC-u, a opet, Seb i Elfyn borili su se za pobedu. Sad im je automobil poznatiji, pa bi trebali biti u jačoj poziciji. Kao što znamo, Mont je verovatno najzahtevniji događaj u godini, a iznenađenja uvek može biti i vremenske prilike mogu igrati veliku ulogu. Ali, osećam da smo se dobro pripremili. Prelazak na drugog dobavljača guma obično je prilično velika promena i to je bilo u fokusu testiranja tima za Monte, upoznavanje s novim gumama Pirelli i pravilno postavljanje automobila. Na testovima je bilo dosta snega, ali uspeli smo isprobati sve različite opcije guma u različitim uslovima, a to će biti dragocena informacija za reli.„
Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (automobil broj 17) – “Svi znaju da je Rallye Monte-Carlo skup na kojem želim najviše pobediti. Ali to je skup s kojim se morate suočiti s puno poniznosti, jer je uvek izazovno s uslovima i morate biti jako pametni da biste ga pobedili. Ove će se godine ojećati drugačije od uobičajenog: za mene je uvek bila masovna podrška, ali čak i ako ih fizički neće biti sa strane staze, prilično sam siguran da će moji navijači navijati ispred televizora i pokušat ću ih usrećiti. Spremniji sam za ovu sezonu nakon što sam odradio neke skupove u Yaris WRC-u, a to mi daje više samopouzdanja. Ipak, moramo se prilagoditi novim gumama, posebno na Monte Carlu kada imamo na raspolaganju veći paket od bilo kojeg drugog događaja. Ali radujem se tome jer je za mene to zanimljiv aspekt okupljanja: pokušati napraviti najbolju strategiju guma i koristiti ih najbolje što možete.„

Elfyn Evans / Scott Martin (automobil broj 33)- “Bila je to jaka prva sezona za mene s timom 2020. godine, ali naravno da je u nekim trenucima bilo i elementa otkrića. Sada, posle 12 mjeseci, malo sam upoznatiji sa svojom okolinom i to bi trebalo olakšati početak godine. Ali uvek je vrlo konkurentno, pa moramo i dalje raditi na poboljšanjima i želeti biti stalno bolji. Na kalendaru je nekoliko klasika koji vam uviek privlače pogled i za koje mislite da bi bilo cool pobijediti, a Rallye Monte-Carlo je jedan od takvih. Uobičajeno je da su faze vrlo lepe i zaista uživam u vožnji, ali naravno uslovi to mogu prilično otežati – pogotovo kad je sneg i led i stvarno je teško proceniti koliko imate prianjanja. Na testiranju s novim gumama Pirelli imao sam dva prilično različita dana u pogledu uslova i bilo je dobro istražiti razne mogućnosti koje imamo na raspolaganju na ovom reliju.„

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (automobil broj 69) – „Ove je godine bila zaista kratka vansezona; u osnovi se oseća kao da idemo samo na sledeći događaj, a ne kao da započinjemo novu sezonu. Prošle sam godine puno naučio, ali sezona je bila prekratka i još uviek nisam prešao dovoljno kilometara u ovom automobilu. Nadam se da ćemo ove godine moći voziti puno više i tada će osećaj stalno biti bolji. Rallye Monte-Carlo oduvek je bio najzahtevniji reli na kalendaru. Želim pokušati biti bolji nego prošle godine i pogurati malo više, ali uvek je vrlo lako pogrešiti. Nadam se da možemo imati čist reli i dobar rezultat. Bilo je zanimljivo testirati s gumama Pirelli u odgovarajućim Monte uvjetima: imali smo suhe uslove, kao i sneg i led, i imao sam prilično dobar osećaj.„
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs