home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moto GP vesti

22 Feb 2021 - 16:04 Sport Link
Honda RC213V 2021

Honda ostaje verna svojim bojama

Repsol Honda predstavila je motor za ovogodišnji Moto GP šampiona, a tom prilikom Mark Markes se prvi put pojavio u javnosti u timskim bojama od prošlogodišnje Velike nagrade Andaluzije.

Kako piše Sport Klub, u odnosu na prethodne sezone nema velikih promena u izgledu samog modela RC213V. Boje fabričkog tima Honde ove sezone braniće Markes, iako se još ne zna kada će se tačno vratiti na stazu, i Pol Espargaro, koji je u prethodne četiri godine vozio za KTM.

Osmostruki svetski šampion nije vozio od prošlog jula, zbog loma nadlaktice tokom prve trke sezone u Heresu. Markes je pokušao da vozi nedelju dana kasnije na istoj stazi, ali se povukao iz ostatka vikenda i propustio je ostatak sezone. U poslednjih sedam meseci Markes je tri puta operisan, a Honda je pre dve nedelje objavila da je ruka konačno počela da mu zarasta. On sam je istakao na prezentaciji novog motora da ne može da predvidi kada će biti spreman za povratak. Trenutno su male šanse da će Markes voziti testiranja u martu, kao i da će voziti prvu trku sezone, Veliku nagradu Katara, 28. marta.

Honda RC213V 2021

Honda je u Markesovom odsustvu prvi put od 1982. godine sezonu u kraljevskoj klasi završila bez ijedne pobede. Dva podijuma japanskom timu doneo je Aleks Markes, Markov mlađi brat, koji će u naredne dve sezone voziti za LCR Hondu. Starijeg Markesa je tokom cele sezone menjao test vozač Štefan Bradl, a najbolji rezultat bilo mu je sedmo mesto na poslednjoj trci u Portugalu.

Čini se da će Markesa dok se ne oporavi i ove sezone menjati Bradl, a Espargaro je postao njegov treći timski kolega za tri godine. Pre dve godine boje Honde branio je Horhe Lorenco, koji se iznenada povukao na kraju sezone, pa ga je nasledio Markes, a još pre početka prošlogodišnjeg šampionata potvrđen je dolazak Espargara.

Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje 28. marta i moći ćete da ga pratite na kanalima Sport Kluba.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Honda Racing Corporation

Markes: Neću odmah biti stari Mark

Osmostruki svetski šampion Mark Markes rekao je na prezentaciji novog motora Honde da nijednog trenutka nije pomislio da mu je karijera završena zbog povrede koju je doživeo prošle godine.

Osmostruki svetski šampion Mark Markes rekao je na prezentaciji novog motora Honde da nijednog trenutka nije pomislio da mu je karijera završena zbog povrede koju je doživeo prošle godine.Španac je doživeo prelom nadlaktice u padu tokom Velike nagrade Španije na startu prošlogodišnjeg Moto GP šampionatu i na stazu je pokušao da se vrati već nedelju dana kasnije, ali je to pogoršalo stanje njegove povrede. Vozač Repsol Honde je zbog toga propustio ostatak prošle sezone, tri puta je operisan i za sada se ne zna kada će se tačno vratiti na stazu.

„Svake nedelje se osećam bolje, optimista sam da ću se naći na motoru što pre je moguće. Ne znam kada će se to desiti. Obično mi je pred svaku sezonu cilj borba za titulu, ali mi je sada da uživam i ponovo budem na stazi, a zatim da korak po korak budem brz kao ranije. Ne može da se desi da odmah budem isti Mark, to svi moraju da shvate“, naglasio je Markes.

Markes je u razgovoru sa novinarima istakao da sada zna da će propustiti testiranja u Kataru, a da mu je cilj da vozi na prvoj trci, ali da će konačna odluka biti na lekarima.

„U ovom trenutku nemam ideju kada ću se vratiti, ali pokušavam da budem optimista i razmišljam o sledećem cilju. Želeo sam da budem na testu, ali ću ga propustiti, tada ću imati preglede. Pokušaću da budem na prvoj trci, ako to ne bude moguće, onda na drugoj, ako ne, onda na sledećoj. Najvažnije je da kost bude dobro, kada doktori kažu da je zarasla moći ću da krenem da se spremam, da vratim mišiće. Ali, kada budem osećao da je sve u redu, da je moje fizičko stanje dobro, ne 100 odsto svakako jer će biti potrebno mnogo vremena, onda ću se vratiti“, istakao je Markes.

Španski motociklista se potom osvrnuo na to kakve je lekcije izvukao iz svega što mu se dogodilo prošle godine.

„Nije bilo mnogo pozitivnog, ali sam naučio mnogo. Svi znamo da stalno mnogo rizikujemo, ponekad pokušavamo da se vratimo što pre, ali to nije najvažnije. I to je ono što sam naučio. Napravili smo grešku jer sam se vratio u Heresu, a bilo je mnogo posledica. Ali, odluka je bila moja, osećao sam da mogu“, rekao je Markes, a potom otkrio koga krivi za sve što se desilo, „To je bila odluka svih nas. Kada osvojimo titulu pričamo o timu, a kada napravimo grešku moramo da učinimo isto. Poslednja odluka je bila moja, ali kada smo Honda i ja dobili dobre povratne informacije od doktora pokušao sam. Znate vozače, znate kakvi su, ako ti kažu da možeš da pokušaš, pokušaćeš. Mom telu to nije bilo potrebno u tom trenutku. Ne želim da krivim doktorba ili nekoga, mnogo smo rizikovali u prošlosti, pa se pričalo da smo čudotvorci, da smo nadljudska bića. Rizikovaću i ubuduće, ne znam da li na isti način. Problem je samo što bi isto bilo da nisam vozio u Heresu, a da jesam u Brnu jer kost ne bi zarasla“.

Više od sedam meseci prošlo je od svega što se desilo u Heresu, a na pitanje kako mu je sve mentalno palo, vozač Honde je rekao:

„Bilo je teško, posebno u periodu septembra-oktobra jer sam stalno imao isti osećaj u ruci, nije bilo nikakvog napretka, a osećao sam da se nešto pomera. Išao sam na razne kontrole, sve je ukazivalo da nema infekcije, ali je osećaj bio isti. Takođe mi je posle treće operacije bilo teško jer sam 10 dana proveo u bolnici, ali sam tada barem osećao da ima pomaka. Pokušavam da budem optimista, nijednog trenutka nisam mislio da se nikad neću više trkama, već samo o narednim trkama, kada bih opet mogao da vozim“.

Izvor: Sportklub.rs

Espargaro: Što pre se Markes vrati, ja ću biti brži

Novi vozač Repsol Honde Pol Espargaro rekao je da zna da će biti pod velikim pritiskom pred ovogodišnji Moto GP šampionat, posebno jer nije poznato kada će njegov timski kolega Mark Markes biti spreman za povratak na stazu.

Espargaro će biti treći Markesov timski kolega u poslednje tri godine, ali se osmostruki svetski šampion još oporavlja od preloma nadlaktice koji je doživeo na otvaranju prošle sezone u Heresu. Njih dvojica su, inače, već bili u istom timu u nižim kategorijama. Stariji od dvojice Španaca je u japanski tim stigao posle četiri godine provedene u KTM, a prethodno je vozio za Teh3 Jamahu. U svakom od tih timova imao je drugačiju ulogu, a sada se prvi put nalazi u timu koji konkuriše za najviši plasman.

„Uvek sam do sada morao da radim sa svojim timskim kolegom. U Jamahi je posebno bilo tako, pošto u satelitskom timu nemate isto što i fabrički vozači. U KTM smo svi bili novi, morali smo zajedno da radimo, a Honda ima pobednički motor, nema tolike potrebe za saradnjom jer je paket veoma dobar. Ali, to ne znači da će moj i Markov odnos biti loš jer čak i ako ne pomažete jedan drugome atmosfera u boksu mora da bude dobra“, naglasio je Espargaro.

Zbog pandemije koronavirusa, plan predsezonskih testiranja je poprilično promenjena, pa će svi vozači nove motore moći da upoznaju tek u Kataru, gde će se i voziti prve dve trke. To će biti poseban problem za Espargara, s obzirom na to da se KTM i Honda poprilično razlikuju, iako je u njihovom razvoju učestvovao isti čovek – Dani Pedrosa.

„Neće biti sjajan početak, ali nema izgovora. Svi smo znali da će predsezona biti kratka, već smo pričali o planu i napravili smo ga tako da sve pokrijemo, izbegnemo probleme i budemo spremni za prvu trku. Svakako me čeka veliki pritisak, od mene svi očekuju da pobeđujem jer sam došao u Hondi. Biće mnogo emocija tokom testiranja, posebno jer sam navikao na drugačiji motor, koji sam ja razvijao. Ne znam šta me čeka, kakav ću biti, da li će pet dana biti dovoljno, biće grešaka, padova, ali sam uzbuđen“, ističe Espargaro.

Španski motociklista je istakao da planira da stigne u Katar nekoliko dana pre početka testiranja da bi prošao kroz sve podatke sa inženjerima, a posebno će se koncentrisati na to kako je Markes uvek izvlačio maksimum iz Honde.

„Pregledaću sve podatke, proći ću krivine, različite situacije da bih video kako je Mark u određenim uspeo da se spase jer je to deo Hondinog DNK. Moram da naučim što više od njega. Pritisak je veći jer Mark nije tu, ali tu su i Aleks i Taka iz LCR Honda, oni su veoma brzi, a zajedno sa Štefanom, koji će takođe biti prisutan odradićemo veliki posao. Mnogo ću svakako naučiti od Marka, videćemo kada će se pridružiti timu, nadam se što pre. Potreban nam je jer je on najbrži na tom motoru, a što više naučim od njega biću brži jer boljeg od njega na svetu nema“, otkrio je Espargaro.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 599



Komentari