
Kako prenosi Sport Klub, vozač Mercedesa Valteri Botas slavio je na Velikoj nagradi Turske, 16. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.
Finac je na stazi „Istanbul park“ u promenljivim uslovima upisao prvu pobedu posle godinu dana, a jubilarnu, 10. u karijeri. Botas je kroz cilj prošao sa oko 15 sekundi prednosti u odnosu na Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula. Njima dvojici se na podijumu pridružio drugi vozač austrijskog tima Serhio Peres.
Branilac titule Luis Hamilton zauzeo je peto mesto posle starta sa 11. pozicije, a iako je želeo da trku završi na istim pneumaticima na kojima je startovao i tako potencijalno dođe do podijuma, u Mercedesu su se odlučili za drugačiju taktiku.
Botas je odvozao maestralnu trku u Istanbulu, vodio je tokom većeg dela, a prva pozicija jedino mu je bila ugrožena kada je Šarl Lekler u Ferariju ostao duže na stazi i čak pokušao da ne ode u boks na zamenu pneumatika. Međutim, Monegašanina su greške mnogo koštale, a pre nego što je odlučio da ipak ode po nove pneumatike vozač Mercedesa ga je rutinski pretekao i potom bez problema priveo trku kraju.
Ferstapen je vozio poprilično usamljenu trku iza Botasa, pošto nijednog trenutka nije mogao da ga ugrozi, a strepeo je samo neko vreme zbog Leklera. Peres je do poslednjeg mesta na podijumu došao u duelu upravo sa vozačem Ferarija, koji je počeo ozbiljno da gubi ritam na novim pneumaticima. Iako se činilo da bi i Hamilton mogao da ga ugrozi, sedmostruki svetski šampion je u samom finišu trpeo veliki pritisak od Pjera Gaslija u bolidu Alfa Taurija, ali je uspeo da se odbrani.
Britanski automobilista je bio najbrži u subotnjim kvalifikacijama, ali je zbog zamene motora sa unutrašnjim sagorevanjem pomeren na 11. poziciju. Od starta trke se praktično bez problema probijao, iako je Juki Cunoda učinio sve da mu nekoliko krugova otežava posao, ali je ostao zaglavljen iza Peresa, na petoj poziciji, pre odlaska meksičkog automobiliste u boks. Kada su svi otišli po nove pneumatike osim njega Hamilton je držao mesto na podijumu, 10 sekundi ispred Leklera, ali sa znatno lošijim ritmom, zbog čega ga je tim pozvao u boks, uprkos njegovom protivljenju. Gasli je na kraju bio dve i po sekunde iza Britanca, i to uprkos kazni od pet sekundi zbog incidenta na startu sa Fernandom Alonsom. Tri sekunde iza Francuza našao se Lando Noris u Meklarenu, ispred vozača Ferarija Karlosa Sainsa juniora, koji se istakao sjajnim preticanjima i probijanjem posle starta sa začelja. Osvajače bodova kompletirali su Lans Strol u Aston Martinu i Esteban Okon u bolidu Alpina.
Tokom trke na „Istanbul parku“, uprkos vremenskim uslovima nije bilo većih incidenata, ali je u nekoliko učestvovao Alonso. Španca je Gasli izgurao u prvoj krivini, a zatim je on nešto slično uradio vozaču Hasa Miku Šumaheru, zbog čega je kažnjen pet sekundi, a čini se da je imao i kontakt sa Nikolasom Latifijem u bolidu Vilijamsa. Svi vozači koji su startovali stigli su do cilja u Turskoj, a treba pomenuti i da se Sebastijan Fetel prilikom promene pneumatika kockao i odabrao one za suvo, ali je odmah potom morao ponovo u boks, pa je na kraju bio 18.
Ferstapen je zahvaljujući drugom mestu preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu sa 262,5 boda, Hamilton ima šest manje, dok je Botas treći sa 177.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se 24. oktobra Velikom nagradom Sjedinjenih Država u Ostinu.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Reuters/Murad Sezer
„Srećan sam zbog podijuma i povratka na prvo mesto“
Vozač Red Bula Maks Ferstapen vratio se na lidersku poziciju šampionata Formule 1 nakon osvajanja drugog mesta na trci za Veliku nagradu Turske.
Holanđanin šest trka pre kraja sezone ima šest bodova više od aktuelnog prvaka Luisa Hamiltona. Vozač Mercedesa je u Istanbul parku bio peti.
Njegov klupski kolega Valteri Botas je trijumfovao u Turskoj, a treći je bio Serhio Peres iz Red Bula.
„Valteri je bio brži, ali generalno sam vrlo srećan. Na kraju je o plasmanu odlučivao izbor guma. Ali, priznajem, srećan sam što sam na podijumu. Naravno, i zbog toga što sam ponovno vodeći u šampionatu,“ rekao je Verstapen i nastavio:
„Cele godine se žestoko borimo. Jednostavno, ne smemo da usporimo.“
Izvor: Sportklub.rs
Botas: Konačno sve glatko, jedna od mojih najboljih trka
Vozač Mercedesa Valteri Botas posle godinu dana vratio se na najviši stepenik pobedničkog postolja.
Finac je slavio u 16. trci šampionata za Veliku nagradu Turske ispred Red Bulovog tandema, Maks Ferstapen – Serhio Peres.
„Dugo nisam pobedio, ali osećaj je dobar. Ovo je jedna od mojih najboljih trka. Sve je bilo pod kontrolom. Konačno je sve prošlo glatko,“ izjavio je Botas koji je startovao sa prve pozicije nakon što je njegov klupski kolega Luis Hamilton kažnjen zbog promene motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Botas je šest trka pre kraja sezone treći u generalnom plasmanu sa177 bodova. Ispred njega su Maks Ferstapen sa 262.5 i Hamilton sa 256.5 bodova.
„Postojala je samo jedna suva putanja na stazi i trka nije bila ni malo laka,“ dodao je Botas.
Izvor: Sportklub.rs
Horner: Mercedes je na pravcu brži 15-20 km/h, to je čudno
Šef Red Bula Kristijan Horner skrenuo je pažnju na brzinu Mercedesa na pravcima u odnosu na ostale konkurente u šampionatu Formule 1.
„Maksimalna brzina Mercedesa na pravcima veća je za 15-20 kilometara na sat. To je fenomenalno. U tom smislu još moramo da napravimo korak napred. Možda su koristili malo drugačiju konfiguraciju potisne sile, ali moramo da budemo brži. Ostin je teritorija Hamiltona i jasno je da ćemo morati da damo sve od sebe,“ rekao je Horner.
Verstapen je preuzeo lidersku poziciju u generalnom plasmanu i šest trka pre kraja sezone ima šest bodova više od aktuelnog prvaka Hamiltona, koji je u Turskoj bio peti.
„Mercedes je zapanjujuće brz u pravcima u svojoj aerodinamičkoj konfiguraciji. To vidimo još od Silverstona. Tu je nešto čudno. Naši apeli FIA? Da budemo jasni, nismo uložili nikakav protest. Postavili smo nekoliko pitanja o tome, kao što to rade sve ekipe. Nije to bio samo Red Bul, drugi proizvođači su postavljali pitanja i nastavljaju to da čine. Kad je brzina na pravcu veća nego u DRS zoni… Impresivno je. Kontrola je posao FIA,“ naglasio je Horner.
Izvor: Sportklub.rs
Hamilton o pozivu tima i menjanju guma: Frustrirajuće!
Aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton na petoj poziciji je završio nedeljnu trku za Veliku nagradu Turske, uprkos činjenici što je u 50. krugu rešio da promeni pneumatike, iako je držao poziciju koja bi mu obezbedila podijum. Britanac nije bio zadovojan strategijom svog tima, zbog koje je, između ostalog izgubio vodeće mesto u generalnom plasmanu.
Najbrži u Turskoj bio je Valteri Botas, koji je u na taj način došao do prve pobede u sezoni, jubilarne desete u karijeri. Hamilton je startovao sa 11. pozicije, iako je bio najbrži u kvalifikacijama – zbog promene komponenata pogonske jedinice kažnjen je sa deset mesta u startnom redosledu.
„Kada pogledam unazad, trebalo je da ostanem na stazi ili da odem u pit stop daleko ranije. Kada se vratite na osam krugova do kraja, onda nemate dovoljno vremena da se stabilizujete na stazi koja se suši. Frustrirajuće je, ali to je što je. Veoma sam se dobro osećao dok sam bio na trećoj poziciji i mislio sam ‘samo ovo da održim’, vo je dobar rezultat s obzirom da sam startovao sa 11. pozicije’. Peto mesto je lošije od toga, ali moglo je i gore“, izjavio je posle trke u Istanbulu Luis Hamilton.
Esteban Okon, za razliku od Hamiltona, nije išao u pit stop i tokom čitave trke je vozio na istom setu pneumatika.
„Da se dogodilo da nismo završili trku, to bi bila katastrofa. Ne bismo osvojili nijedan bod. Mislim da bi Luisa u svakom slučaju pretekli Peres i Lekler da je ostao na starim gumama“, izjavio je prvi čovek Mercedesa Toto Volf.
Izvor: Sportklub.rs
Okon: Još jedan krug sa istim gumama i verovatno bi pukle!
Esteban Okon se odlučio za rizičan potez u Turskoj, pošto je celu trku vozio sa istim gumama. Okon je bio jedini vozač koji nije odlazio na pit-stop, i na kraju je završio na desetom mestu.
„Momci iz našeg tima su imali dovoljno pit-stopova ove sezone, zato smo odlučili da ih malo ostavimo na miru“ našalio se Okon.
„Šalu na stranu, bilo je neugodno u finišu, još par krivina i potpuno bih se izgubio. Da sam vozio još jedan krug, verovatno bi gume pukle.
Bio je to veliki rizik. Težak vikend je iza nas. Taj jedan osvojen poen znači mnogo, ali moramo da se vratimo na nivo na kom smo bili pre nekoliko trka“ svestan je vozač Alpina.
Izvor: Sportklub.rs
Završio trku bez pit stopa: Prvi put u Formuli 1 od 1997.
Prvi put posle 24 godine u šampionatu Formule 1 jedan od vozača je okončao trku koja nije prekinuta crvenom zastavicom, a da nije otišao u pit stop nijednom. U pitanju je Francuz Esteban Okon, vozač Alpina. On je trku za Veliku nagradu Turske u nedelju završio na desetom mestu.
Prethodni kojem je pošlo za rukom da tokom cele trke ne ode u pit bio je Finac Mika Salo, koji je tom prilikom doneo svom timu Tirel poslednje bodove. Tada se vozila trka za Veliku nagradu Monaka, a Salo, vozač brojnih F1 timova, karijeru u elitnom šampionatu okončao je 2001. godine.
Vozač koji je odlučio da osam krugova pre kraja ipak ode u pit bio je aktuelni prvak Luis Hamilton. Britanac je u trenutku napuštanja staze bio na mestu koje bi mu obezbedilo podijium, ali je trku završio kao petoplasirani i izgubio prvo mesto u generalnom plasmanu. Posle trke izjavio je da misli da stragetija nije bila dobra.
Izvor: Sportklub.rs