
Na ovom miroljubivom sportskom procesu, možda već ovog vikenda, rešiće se dilema oko budućeg, odnosno ovogodišnjeg svetskog prvaka u reliju. Biće to u svakom slučaju vozač Tojote, ali ko, da li Francuz (Sebastien Ožie) ili Britanac (Elfin Evans), obojica članovi perfektnog tima „Toyota Gazo Racing“, koji okuplja veliki broj zaposlenih profesionalaca.
Ko će biti pobednik u ovom dvoboju, pred očima celog reli sveta, pred svedocima u Španiji, na asfaltnim krivinama 17 ispita, na stazi tih brzinaca od ukupno 280.46 kilometara.
.jpg)
Možda bi neki šaljivdžija sa Balkana rekao da tih 280 kilometara i nije nešto za oduševljavanje, jer, svi će se ti vozači bar malo opuštati posle kratkih jurnjava…..u petak ih čeka samo 112 km.......u subotu....117 km. a u nedelju 50km...pa to je ukupno kao recimo od Beograda do Leskovca.
No šalu na stranu, jer još nismo zaboravili čudesni Secto reli u Finskoj gde je još na uvodnom „shakedown“ ispitu sjajni Finac Esapeka Lapi, sa „tojotom jaris WRC“, od 380 KS i masom od samo 1200 kilograma, ostvario u jednom trenutku brzinu od punih 200 km/h, uz prosek od neverovatnih 130 na sat, po zemlji i krivinama….a skoro istom brzinom su vozili svi u „premier klasi“.

Reli u Španiji biće održan po idealnim vremenskim uslovima u brdima iznad prelepog turističkog i primorskog mesta Salou, na 106 km. od Barselone…. interesovanje je veliko….Španija je jedna sportska mega sila, a uspesi takmičara u mnogim sportskim granama su formirali pravu armiju zaljubljenika u mnoga takmičenja, naravno i za auto i moto sport, a za to su zaslužni, Karlos Sajnc i senior i junior, Fernando Alonso, Mark Markez, Maverik Vinjales, Laja Sanc, Mark Koma, Nani Roma, Dani Sordo i mnogi mnogi ambasadori brze brzine…
U kuloarima, po klubovima, bistroima, uz internet, tv i štampane medije, priča se o završnici šampionata i izgledima za pobednika, ALI, sve više se polemiše o narednoj reli sezoni koja će biti u znaku HIBRIDNIH VOZILA. Tri velika tima TOJOTA, HJUNDAI i M-SPORT FORD („fiestu“ će zameniti „puma“), već uveliko testiraju svoje „Rally 1“ automobile koji će biti Hibridi, dakle, snabdeveni benzinskim turbo agregatom od 1,6 litra, sa pomenutih 380 KS, uz elektro motor od 135 KS, i sa odličnim obrtnim momentom. Zvaničnici navode da će novi monstrumi biti bolji, jači i BEZBEDNIJI za reli posade, što baš ne ide jedno sa drugim jer su i dosadašnje „reli rakete“ bile baš opasne, pogotovo prilikom udesa, izletanja u ambise, udaraca u stabla, prevrtanja, upadanja u vodu a i prilikom požara…Nova „Hibrid reli sezona“ počinje već u januaru 2022. na reliju Monte Karlo.
Čini se ipak da se sve radi zarad praćenja najnovijeg svetskog trenda – a to su elektro automobili, kojima se izgleda sasvim sigurno okreće cela planetarna industrija. O bezbednosti se razmišlja ali teško da se tu nešto značajno može popraviti ako brzine postaju sve veće i veće.
Zvanični svetski prvak, 37. godišnji Sebastien Ožie, uskoro završava svoju poslednju PUNU WRC sezonu. Sledeće godine biće maksimalno uključen u razvoj hibridnog modela, pojaviće se par puta na nekoj od WRC priredbi, a kako se priča, želja mu je da se ogleda u svetskim maratonskim endjuro trkama, u šampionatu WEC.
Poslednju PUNU WRC sezonu imaće i iskusni Španac, 38. godišnji Dani Sordo, koji će naredne godine povremeno voziti „hjundai“ u „premijer klasi“ a ovaj 56. Katalunja reli će mu biti poslednji WRC pred domaćom publikom.
Reli Katalunja 2021. predstaviće 11 WRC vozila prve lige, 5 „hjundaia“, 4 „tojote“ i 2 „M-sport forda“. Novost je da će se u timu Hjundai pojaviti opet 20. godišnji švedsko-norveški poletarac Oliver Solberg, sa najjačim agregatom, a takodje i debi u prvoj klasi, 29. godišnjeg vozača iz Španije, Nil Solansa, juniorskog WRC šampiona iz 2017. godine.
Na kraju ove priče podsetimo da je Reli Katalunja prvi put održan još 1957. godine, a 1988. je spojen sa relijem Kosta Brava, kada je pobedio Francuz Bruno Sabi sa „lančom deltom HF 4 WD“. Minule godine Katalunja je otkazana zbog Kovoda, dok je 2019. najbolji bio Tijeri Nojvil, sa „hjundaiem“. U Španiji je 9 puta najbolji bio legendarni Sebastien Loeb, 3 puta Ožie, a 2 puta Sajnc, MekRe, Oriol i Panici.
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs