
Posle jednodnevne pauze zarad odmora nastavljen je 44. Dakar reli, najveći svetski maraton koji je od ove godine primljen u FIA (FIM) familiju i tako i zvanično postao elitna serija.
U najnapornijoj kategoriji, gde je sa starta krenulo preko 140 motociklista, sasvim je izvesno, odluka o pobedniku pašće u poslednjoj etapi i specijalu, preko 8000 km. dugačkog maratona na tlu Saudijske Arabije. Danas je najuspešniji na specijalu bio Ignacio Korneho iz Čilea, na „hondi“, ispred Argentinca Kevina Benavidesa sa „ktm“ (+ samo 44 sekunde !!!), i Španca Barede Borta…
Valja spomenuti da pobednik današnjeg specijala Korneho ima samo 69 kg. i visinu od 1.66 sm. ….i uvek kada tako nešto vidim setim se našeg hrabrog Gabora Sagmajstera i njegovih gabarita…i motociklistima i džokejima je individualna masa preduslov za pobede …(kod džokeja je 50 kilograma najoptimalnija težina….a legendarni šampion konjičkih trka, italijanski džokej Franko Detori ima 1.63 metra).
Ono što je medjutim najvažnije odnosi se na na vrh generalnog plasmana, gde se danas našao zaista brzi, hrabri i srećni Francuz Adrien Van Beveren, vozač “jamahe“. Prati ga Walkner (+ 5.12), Kevin Benavides (+ 5.53)…Sem Sanderlend (+ 5.38)…..sjajno !!….još malo kao da je to Moto GP…prva sedmorica su u OSAM minuta.
Gabor Sagmajster danas, na specijalu 121. ……u generalnom 114.
U trci automobilista danas je svoj kvalitet i reli iskustvo prikazao „Kralj relija“, veliki majstor krivina, Francuz Sebastijen Loeb. Bio je na specijalu brži od Al Atije za 5.26 minuta, što je veoma dobra razlika. Treće vreme na specijalu ostvario je Sajnc (+ 7.43), a četvrto Peterhansel (+ 9.40).

U generalnom Al Atija i njegov suvozač Baumel imaju prednost od 44.59 minuta…Pobeda Loeba probudila je nadu nekim navijačima ….i želju da u cilju trijumfuje devetostruki WRC šampion. Teoretski je sve moguće, ali, prednost Al Atije je zaista velika.

Pred početak drugog poluvremena 44. Dakar relija, majstor iz Katara 52. godišnji Naser Al Atija se osvrnuo na dogadjanja u minulih 6 etapa i rekao:
„Počeli smo odlično, na ovoj trci nema opuštanja, moramo biti jaki svaki dan. Auto radi dobro i prilično sam zadovoljan prednošću koju imam. Pored mene je zaista odličan suvozač Mati Baumel, a kada me pitate za probleme koje su imali rivali onda mogu da kažem da su pravila za sve ista. Mi smo minule godine imali peripetije sa navigacijom, izgubili smo 18 minuta i pobedu. Morate puno raditi, poboljšati navigaciju, ako sledite drugi auto izgubićete se…morate pratiti putokaze u svom automobilu.“
Al Atija i Francuz Mati Baumel su već dugo zajedno, na Dakaru, na relijima Bliskog Istoka a i u WRC 2 kategoriji.
Pronaći pouzdanog partnera i prilagoditi se novom navigatoru, novom čitaču „radara“ je od posebne važnosti. U teškim trenucima napornih relija, kada umor i strah prevladaju, kada nervoza dostigne vrhunac, veoma je teško održati normalnu komunikaciju na relaciji vozač-suvozač, pogotovo ako stižu greške i loši rezultati. Sebastien Loeb je ovoga puta bez dugogodišnjeg saputnika Daniel Elene, i za sada mu čini se ide dobro.
Uloga suvozača je maksimalno kompleksna, delikatna a i opasna. Nažalost, istorija relija ima i ružnih momenata i tragičnih posledica. Verovatno najveća tragedija se dogodila 1986. godine, na Korzici, kada su u „lanči Delti S4“, posle izletanja, u požaru stradali Finac Henri Toivonen i kopilot, Italijan Serdjo Kresto, a užasan incident se dogodio i 2005. godine u poslednjoj etapi relija Velike Britanije, kada je posle udarca u drvo poginuo suvozač Estonca Mark Martina, Britanac Michael Park, u jednom „pežou 307 WRC“
U ovoj sedmoj etapi 44. Dakar relija, na sedmom specijalu je u kategoriji kvadova pobedio Marcelo Medeiros, kod „lakih prototipova“ Kuintero, medjutim u toj grupaciji ubedljivo u generalnom vodi Čileanac Lopez Kontardo, koji ima čak 1 sat i 24 minuta prednosti. U klasi SSV prvi je danas bio Aron Domzala, a kod kamiondžija Anton Šibalov, sa „kamazom“, dok je u generalnom i dalje vodeći Sotnikov.
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs