home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
DTM

Austrijski vozač Lukas Auer prvi je prešao preko ciljne linije u pretposlednjoj trci DTM sezone na Hokenhajmringu, ispred dvojca BMW-a Šeldona van der Lindea i Marka Vitmana.

Sprint je sa pol-pozicije je započeo Auer u “mercedesu AMG GTR” ispred svog kolege po brendu Luke Štolca, dok je Mirko Bortoloti ušao u trku sa treće startne pozicije. Četvrti je startovao dvostruki DTM šampion Marko Vitman, za volanom “BMW-a M4 GT3”, navodi Serbiaring.

Od preostalih konkurenata za titulu, lider u generalnom plasmanu Šeldon van der Linde se kvalifikovao šesti, ali je kažnjen pomeranjem 10 pozicija na startu zbog nepravilnosti u pripremi za kvalifikacije, kada su mu gume prerano postavljene na automobil. Isto je zadesilo i Tomasa Prajninga, koji je zbog identične kazne trku počeo sa 18 pozicije. Zahvaljujući ovim pomeranjima, Rene Rast, koji se kvalifikovao kao deveti, počeo je trku sa sedmog mesta.

U prvom krugu tokom vožnje kroz krivinu Parabolika, “mercedes” Ardžuna Mainija je završio u zaštitnoj ogradi, dok je na prolazu kroz ukosnicu, Kelvin van der Linde završio bez prednje leve gume, koja je spala sa “audija R8 LMS” i pogodila “BMW” njegovog brata Šeldona. Ovi incidenti su izveli sigurnosno vozilo na stazu. Auer je zadržao prvu poziciju ispred Vitmana, dok je Rast iskoristio prilike na stazi i domogao se treće pozicije. Bortoloti je pao na peto mesto, dok su se Šeldon van der Linde i Tomas Prajning probili do osmog i desetog mesta.

Restart se desio na početku sedmog kruga, a distanca je produžena za dva kruga, zbog vremena izgubljenog iza sigurnosnog vozila. Na restartu, Vitman je pretekao Auera za vođstvo u prvoj krivini, a potom je i Rast pretekao svog konkurenta u borbi za titulu. Bortoloti je pretekao Štolca i domogao se četvrtog mesta. Šeldon van der Linde i Tomas Prajning su uspeli da napreduju za po dva mesta, dok se na začelju desio incident između Marijusa Cuga u “audiju” i dva “lamborginija” Klemensa Šmita i Rolfa Inihena. Mikael Grenije i Filip Eng su uspeli da izađu iz ovog incidenta samo sa oštećenim karoserijama.

Auer se vratio na drugo mesto u ukosnici, a u Mercedes krivini, dva “poršea” Denisa Olsena i Tomasa Prajninga su izbačeni iz trke uz oblak plamena, zajedno sa “mercedesom” Davida Šumahera. Prajningov “porše” je imao kompletno uništen prednji kraj, iz koga je ispao motor, nakon što je primio udarac od Šumahera, a Rikardo Feler je poslao Denisa Olsena u žaštitnu ogradu. Vozač ekipe ABT uspeo je da se doveze do garaže sa oštećenjima na prednjem kraju svog “audija”.

Na stazu je nakratko izašlo sigurnosno vozilo, pre nego što je trka prekinuta. Svi vozači koji su učestvovali u incidentu su izašli iz svojih automobila i odvedeni su u medicinski centar na pregled. Preostali vozači su se nakon prekida poređali po rasporedu sa prvog restarta jer nije kompletiran trkački krug. Na stazi je ostalo 17 automobila, a iz trke se povukao i Nik Kasidi, čiji je “ferari 488” stradao u incidentu između Olsena i Felera.

Auer je i na drugom restartu zadržao prvo mesto, a prvi od vodećih koji je posetio garažu zarad redovne promene gume je bio Luka Štolc na kraju devetog kruga. Rast je promenio gume na kraju 11. kruga, a krug kasnije, Auer i Vitman su takođe obavili obaveznu promenu pneumatika. Njih dvojica su se vratili kao “virtuelni lideri”, ispred Štolca i Rasta. Na kraju 15. kruga, Šeldon van der Linde je posetio garažu i uspeo je da se vrati na stazu ispred Rasta, ali se zbog hladnih guma nije odbranio od trostrukog DTM šampiona.

U 18. krugu, Šeldon van der Linde je uspeo da pretekne Rasta, a Bortoloti je sa vodeće pozicije stao na promenu guma, ali je zbog spore promene izašao na stazu iza Filipa Enga, koji se vozio iza Rasta i Šeldona van der Lindea. Eng je pokušao da kasnim kočenjem u ukosnici pretekne Rasta i Štolca, ali nije uspeo da zaustavi “BMW” kako je želeo, što je usporilo Štolca i otvorilo vrata Rastu da se domogne petog mesta.

Bortoloti je morao da prođe Milera i Štolca ne bi li sustigao konkurente. Uspeo je da pretekne obojicu u 24. i 25. krugu, oba puta u ukosnici, čime se domogao sedme pozicije. Vitman je u poslednjih pet minuta trke počeo da pritiska Auera u borbi za drugo mesto, dok je Dev Gor, koji je menjao gume na drugom restartu i dalje bio vodeći u trci.

Gorovo stajanje je bilo pod istragom, jer Amerikanac za volanom “audija” tima Rozberg, obavio stajanje pre početka intervala trke u kojem se mogu obavljati stajanja. U pretposlednjem krugu, Gor je popustio pod pritiskom i pogrešio na kočenju u ukosnici, što je otvorilo vrata Aueru da prođe na vodeću poziciju, dok je Šeldon van der Linde pretekao Vitmana u Mercedes krivini.

Aktuelni lider u generalnom plasmanu je uspeo, u poslednjem krugu, da pretekne Gora za drugo mesto. Lukas Auer je pobedio u trci što mu je druga pobeda ove sezone i deveta u DTM karijeri, ispred Šeldona van der Lindea koji je sa najbržim krugom osvojio još jedan poen. Marko Vitman je trku završio na trećem mestu, ispred dvojca Audija Deva Gora i Renea Rasta. Filip Eng je dovezao drugi Šubert “BMW” do šestog mesta, ispred Mirka Bortolotija, Nika Milera i Luke Štolca. Poslednji poen je pripao Mercedesovom vozaču Maksimilijanu Buku.

U generalnom plasmanu sada su samo četvorica vozača u konkurenciji za osvajanje titule: Šeldon van der Linde vodi sa 149 poena, ispred Auera, koji ima 147 poena, dok Rene Rast (128) i Mirko Bortoloti (121) i dalje imaju matematičku šansu da se ovenčaju naslovom.

U plasmanu timova, BMW ekipa Šubert motorsport je osvojila titulu sa 211 poena, dok u konkurenciji proizvođača, Mercedes vodi sa 405 poena, ispred Audija koji ima 397 poena.

Poslednja trka ovogodišnje DTM kampanje vozi se sutra od 13.25.

Izvor: Serbiaring.com

Photo by Hoch Zwei



čitanja : 389



Komentari