
Markes priznao da mu desna ruka nikada neće biti kao pre
Mark Markes je slomio desnu ruku na otvaranju sezone 2020. i kasnije propustio čitavu godinu usled tri operacije.
Nakon povratka u šampionat 2021. i dalje je imao problema, pa je uprkos tome što je zabeležio tri pobede, odlučio da još jednom ode „pod nož“. Četvrtu operaciju je imao ove godine, a zbog nje je propustio šest trka u MotoGP-u.
Nakon povratka u septembru, Markes je osvojio pol poziciju u Japanu, u Australiji je osvojio stoti podijum u premijernoj klasi, a na kraju sezone je imao čak 57 poena više od sledećeg najbolje plasiranog vozača Honde.
U intervjuu koji je dao u novembru u Valensiji, Markes je rekao da mora da prihvati da će uvek imati određena ograničenja u desnoj ruci, uprkos tome što je fizički bolje nego pre dve godine.
„Teško je prihvatiti da ću morati da živim s posledicama ove povrede, ali tako je. Ruka koja je operisana četiri puta nikada neće moći da bude kao pre. Određena ograničenja su, nažalost, tu.“
„Moram da se naviknem na to i da probam da nedostatke nadoknadim na drugi način. Fokusiran sam na to kako da poboljšam svoju situaciju i kako da živim s njom.“
Španac se osvrnuo na odluku da se po četvrti put operiše. Kaže da je zadovoljan, jer ne bi mogao da podnese još jednu zimu u procesu oporavka.
„Doneo sam pravu odluku. Mentalno nisam bio spreman na još čekanja i još jedan proces oporavka tokom zimske pauze.“
„Što se budućnosti tiče, videću hoću li imati dovoljno snage i mogućnosti da se borim za najviši plasman. Život je sada bolji, situacija se polako vraća u normalu.“
Izvor: Moto-berza.com
Foto: Arhiva
HJC novi sponzor Fabija Kvartarara
Fabio Kvartararo je potpisao novi sponzorski ugovor s proizvođačem kaciga, kompanijom HJC.
Prema dostupnim informacijama, Francuz će po tom osnovu zaraditi 750.000 evra po sezoni. Ugovor važi za naredne dve godine, a kao rezultat tog partnerstva, u predstojećoj sezoni će nositi kacigu fantastičnog dizajna.

As Yamahe će nositi RPHA 1 kacigu s Diablo grafikom (naziv nosi po Kvartararovom nadimku).
Šampion sveta iz 2021. godine želi ponovo da se bori za naslov, nakon što u prošloj sezoni nije uspeo da odbrani titulu.
U jednom trenutku je imao čak 91 poen više od Frančeska Banjaje, ali je Italijan uspeo da napravi fantastičan povratak i da na kraju osvoji svoju prvu titulu u karijeri, ujedno i prvu za Ducati još od 2007.
"HJC je kompanija s velikim iskustvom i bogatom tradicijom u moto sportu. Dosta ulažu u MotoGP, sponzorišu brojne vozače, od nižih klasa to onih u vrhu. Kvalitet njihovih kacija je od velike važnosti za svakog vozača."
"Već sam upoznat s RPHA 1 kacigom, jer mi je Kal Kračlou pričao sve najbolje o njoj. On već godinama nosi HJC modele."
"RPHA 1 izgleda izuzetno aerodinamično i ima pregršt bezbednosnih dodataka koji je izdvajaju od konkurencije."
Izvor: Moto-berza.com
Razgatlioglu ili Martin - koga bi trebalo Yamaha da izabere?
Yamaha je jedini fabrički tim koji bi mogao da ima slobodno mesto na kraju ove sezone.
Ukoliko Franko Morbideli ne dobije novi ugovor, pominju se dva kandidata za njegovo mesto. To su Horhe Martin i Toprak Razgatlioglu. Nimalo lak izbor za japanski sastav
Da se razumemo, Morbideli bi i dalje mogao da ostane, ali potrebno je da Italijan pokaže drastično poboljšanje u rezultatima. Pre tri godine, Italijan je bio vicešampion sveta, iza Mira, dok je prošlu sezonu završio na razočaravajućem 19. mestu.
Nije tajna da bi Yamaha volela da vidi Razgatlioglua u premijernoj klasi, jer je vozač bio odličan u Yamahinom WSBK timu. 2021. je osvojio naslov, a prošle je takođe bio fantastičan iako je titulu uzeo Alvaro Bautista.
Bilo je priča da bi već ove godine mogao da se pridruži Kvartararu, a potrebno iskustvo na M1 je stekao na testu s Kračlouom.
26-godišnjem Turčinu je ovo možda najbolja prilika da se nađe u MotoGP-u. Međutim, Yamaha pomalo okleva. Razlog je sličan transfer Bena Spiza, koji se nije pokazao uspešnim.
Ali on nije jedini kandidat, jer se sve češće pominje i Horhe Martin.
Dugo se mislilo da će se on pridružiti Banjaji u Ducati fabričkom timu, ali je kompanija na kraju izabrala Bastijaninija.
Čak i on sam rekao da je razočaran takvim ishodom i priznao da bi mestu u nekom drugom fabričkom timu bila primamljiva ponuda.
Navodno ima klauzulu u ugovoru koja bi mu to omogućila na kraju godine, pa su zato pojedini mediji preneli da Martin i Yamaha već vode pregovore.
Ali ko bi bio bolji izbor?
Martin je više puta pokazao da je jedan od najbržih vozača u šampionatu. Njegov talenat i potencijal su neosporni. Ono što je problem jeste njegova forma, koja često oscilira.
To se ne može reći za Razgatlioglua, koji je u poslednje dve sezone bio fantastičan. Na poslednje 73 trke je 27 puta pobedio, uz ukupno 58 podijuma.
Martin ima veće MotoGP iskustvo, ali ni Razgatlioglu ne fali talenta i umeća da se pokaže na velikoj sceni.
Ukoliko Yamaha izabere Martina, mogla bi da ostane bez Razgatlioglua. To bi mogao da bude presudan faktor.
Izvor: Moto-berza.com
Doviciozo: Imam loš odnos s nekim ljudima u Ducatiju
Andrea Doviciozo je priznao da je boravak u Ducati timu završen loše i da odnosi nikada nisu popravljeni.
Italijan se od MotoGP oprostio nakon trke u San Marinu, a svoje najbolje vozačke dane je imao na Desmosedici motociklu. U crvenom kombinezonu je triput bio vicešampion sveta - 2017, 2018. i 2019. godine.
Zahlađenje odnosa s Điđijem Dalinjom je doveo do njegovog odlaska iz ekipe, nakon 8 godina provedenih u Ducatiju. Da su stvari bile drugačije, možda je upravo Dovi mogao da se nađe na mestu Frančeska Banjaje kao vozač koji je italijanskom sastavu doneo dugo čekani naslov.
"Kada je priča poput moje i Ducatijeve završi na takav način, to je šteta. Naročito jer sam ja osoba koja se trudi da sa svima bude u dobrim odnosima."
"Na moju veliku žalost, sve se to završilo loše."
"Ali da razjasnimo, nemam ja loš odnos s kompanijom Ducati, već sa nekim ljudima iz nje. To je potpuno drugačije."
"Žalim zbog mnogo stvari u svojoj karijeri. Dosta sam toga mogao da uradim drugačije, ali sam generalno zadovoljan postignutim."
Italijan se osvrnuo na glasine da bi mogao da pređe u WSBK.
"Navikao sam na prototip motocikle, ceo život sam radio s njima. Ne mislim da bih se dobro snašao na proizvodnim mašinama, jer bih morao da menjam stil vožnje kao da sam na početku karijere. A stvarno mi nije do toga."
Od ove sezone, MotoGP će imati i sprint trku u svakoj rundi.
"Sprint trka će doneti malo više dinamičnost, ali neće promeniti celokupan šou."
"Fizički će biti napornije za vozače, pogotovo na zahtevnijim stazana poput Ostina, Sepanga, Asena i Muđela."
"S druge strane, moglo bi da koristi vozačima koji su brzi na kvalifikacijama."
Izvor: Moto-berza.com
Horhe Lorenco oslobođen optužbi za utaju poreza
Nakon Sita Ponsa, još jedan španski vozač se našao na udaru tamošnjih poreskih vlasti.
To je Horhe Lorenco, koji je poput svog zemljaka, uspešno okončao sudski postupak. Tako je izbegao plaćanje kazne od 11 miliona evra, koja mu je pretila da je proglašen krivim za utaju poreza.
Regionalni privredni sud Katalonije je odbacio optužbe, a kao razlog je navedeno da poreznici nisu uspeli da dokažu da je Lorenco tokom sporne 2016. imao prijavljeno mesto boravka u Španiji.
Kako je trostruki svetski šampion dokazao, tokom pomenutog perioda je živeo na adresi u Švajcarskoj.
Vlasti su u prilog svojih tvrdnji izneli činjenicu da su čak četiri trke u kalendaru za 2016. vožene u Španiji, a niti jedna u Švajcarskoj. Lorencov odgovor je bio da kalendar donosi Dorna, a da on nije mogao da utiče na izbor lokacija.
Dokazano je da je Lorenco 168 dana te godine proveo u Španiji, što je ispod praga od 183 dana, potrebnog da bi platio porez.
Ovo je drugi put da se Lorenco našao na udaru poreske administracije, a i prethodni put je na sudu dokazao nevinost. 2021. su vlasti potraživale 35 miliona evra na ime poreza za 2013, 2014. i 2015. godinu.
I tada je dokazano da je Lorenco bio prijavljen u Švajcarskoj i da nije bio dužan da plati porez Španiji.
Tokom 2019, poreznici su ga posetili pred jednu od trka, dok se pripremao u padoku.
Izvor: Moto-berza.com