
Foto: Screenshot / Formula 1 YouTube
Budućnost četvorostrukog šampiona Formule 1, Maksa Ferstapena, u Red Bulu ponovo je pod znakom pitanja, nakon što su pojedini mediji objavili da su razgovori sa Mercedesom intenzivirani uoči trke za Veliku nagradu Velike Britanije.
Kako prenosi Sky Italy, Ferstapen je "blizu dogovora" sa nemačkim timom, mada zvaničnih potvrda sa bilo koje strane još nema. Spekulacije su započele već tokom vikenda u Austriji, kada je šef Mercedesa Toto Volf potvrdio da je u kontaktu sa Ferstapenovim taborom.
Prema navodima bliskim situaciji, inicijativa je potekla upravo od tima oko Ferstapena, a Volf je, očekivano, bio spreman na razgovore. On je izjavio da je kao prvi čovek najuspešnijeg tima poslednje decenije, logično da prati šta će aktuelni šampion odlučiti u narednom periodu.
Iako Ferstapen ima važeći ugovor sa Red Bulom do 2028. godine, u ugovoru navodno postoje izlazne klauzule vezane za plasman u šampionatu.
Prema nepotvrđenim informacijama, ako se do letnje pauze - posle trke u Mađarskoj 4. avgusta bude nalazio ispod određenog mesta u generalnom plasmanu, mogao bi sam da aktivira opciju za raskid ugovora. Trenutno je treći u poretku, ali posle izletanja u prvoj krivini u Austriji, ima samo devet bodova više od Džordža Rasela, vozača Mercedesa.
Iako šef Red Bula Kristijan Horner odbacuje sve kao "mnogo buke bez osnove", timski savetnik Helmut Marko priznaje da klauzule postoje, ali i dodaje da za sada nema razloga da se ugovor ne ispoštuje.
Mercedes je za sezonu 2025. već najavio dolazak mladog talenta Kimija Antonelija, ali ni on, kao ni Rasel, nemaju zvanično potvrđene ugovore za narednu sezonu.
Volf je nedavno istakao da je "normalno da su razgovori sa vozačem kalibra kao što je Ferstapen u toku", a Rasel je dodao da je svestan tih pregovora.
Važnu ulogu u eventualnoj odluci mogle bi odigrati i velike promene u tehničkom pravilniku koje stupaju na snagu naredne godine, posebno u oblasti pogonskih jedinica. Dok će Red Bul po prvi put proizvoditi svoje motore, Mercedes se smatra vodećim u novoj tehnološkoj trci.
Slična situacija desila se 2012. godine, kada je Mercedes uspeo da privuče Luisa Hamiltona iz Meklarena. Taj potez se ispostavio kao istorijski - Hamilton je osvojio šest titula, a Mercedes je dominirao osam godina zaredom.
Izvor: Rts.rs
Nilsen generalni direktor Alpina
Ekipa Formule 1 Alpin imenovana je danas Stiva Nilsena za generalnog direktora koji će gledati njeno svakodnevno poslovanje.
Nilsen će početi da radi u septembru, uoči trke za Veliku nagradu Italije u Monci. On će odgovarati izvršnom savetniku Alpina Flaviju Brijatoreu.
Nilsen je radio u drugom ekipama, kao i u Formuli 1 i u Međunarodnoj autmobilskoj federaciji (FIA).
Alpin je trenutno poslednji 10. u šampionatu konstruktora.
Izvor: Sportski Žurnal / Beta