I standardni Audijev kupe A5/S5 je i te kako atraktivan automobil, ali tjuneri uvek misle da ima mesta za razna doterivanja i poboljšanja, pa je tako i belgijski Caractere promovisao svoju obradu ovog Audijevog modela. U ovoj tjuning kompaniji su se pre svega odlučili da porade na agresivnijem izgledu, pa njihov novi stajling paket za A5/S5 sadrži novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa integrisanim završecima izduvnog sistema, kao i aluminijumske točkove od 19 inča. Caractere stajling kit zadovoljava ISO9000 standarde kvaliteta i nove evropske standarde o zaštiti pešaka, a kupcima će biti dostupan od juna ove godine.
Land Rover je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu modela Freelander 2 i Range Rover Sport novim HST paketom, koji će se u prodaji naći u martu ove godine. Freelander 2 HST je bogatiji za Sports Styling Pack (podrazumeva modifikovani prednji i zadnji branik, doterani prednji gril, nove pragove i zadnji krovni spojler), desetokrake aluminijumske točkove od 19 inča, kožna sedišta, zatamnjena stakla i metalik boju. Sve ovo ima svoju cenu, pa će ona za Freelander 2 HST iznositi 31.990 funti. I Range Rover Sport HST će se u prodaji naći u martu ove godine, i to po početnoj ceni od 59.895 funti. Kupci ovog modela će moći da biraju između TD V8 dizelaša i Supercharged benzinca, a kao i Freelander 2 HST, i Range Rover Sport HST raspolaže bogatom standardnom opremom. To u praksi znači Stormer točkove od 20 inča, modifikovani prednji i zadnji branik (sa integrisanim završecima izduvnog sistema), zadnji spojler, el. panoramski krov, zatamnjena stakla i sedišta presvučena kožom ili alkantarom.
Zimska akcija za Volkswagen Polo i Golf do 25. februara
Marketinški koncept Volkswagena, koji je u 2007-oj preko slogana VW Live bio vezan za muziku, u 2008-oj vezuje se za Rečnik. Svaka kampanja, promotivni materijal, promocija, biće predstavljena u jednoj ključnoj reči koja će imati svoje objašnjenje. Porsche SCG će uskoro promovisati novi rečnik Volkswagena koje će važiti u 2008. godini. Ove godine Volkswagen će imati 8 prodajnih kampanja, učestvovaće na BG car Show na Beogradskom sajmu, promovisaće novi model Tiguan u martu, kao i modele Passat Coupe i dugo očekivani Scirocco u drugoj polovini godine. Krajem 2008. očekuje se dolazak novog Golfa. Prva prodajna kampanja ove godine zove se Zima. Uz svaki kupljeni Polo ili Golf, dobijaju se 4 zimske gume sa alu felnama i besplatna metalik boja. Ova kampanja će trajati do 25. februara. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu
Volkswagen je 4. februara obeležio desetu godišnjicu Nove Bube (New Beetle), a slavlje je dodatno uveličano činjenicom da se ova proslava poklopila sa proizvodnjom 7-milionitog automobila u Volkswagenovoj fabrici Puebla u Meksiku, koja jedina i proizvodi New Beetle. Još jedan razlog za slavlje je i podatak da je taj 7-milioniti VW iz ove fabrike istovremeno i jubilarni milioniti primerak Nove Bube. Govoreći na svečanoj ceremoniji povodom ovih rezultata, prvi čovek VW-a Martin Winterkorn je najavio i da će nemačka fabrika u ovaj svoj pogon u Puebli u naredne tri godine investirati oko milijardu dolara. Druga vest iz nemačke kompanije se odnosi na prodaju jubilarnog, milionitog VW automobila opremljenog DSG (Direct-Shift Gearbox) menjačem sa duplim kvačilom (zaslužan za brže menjanje brzina i veću ekonomičnost). Prvi VW-ov model sa DSG menjačem je bio sportski Golf R32 iz 2003. godine, a danas je skoro četvrtina svih Volkswagena opremljena ovim menjačem. Inače, prošle godine je VW prodato više od 400.000 automobila sa DSG-om, a potražnja je tolika da je VW-ova fabrika Kassel u Nemačkoj povećala proizvodnju ovog menjača na 1750 jedinica dnevno.
Volkswagen je pre nešto više od dve nedelje saopštio da će na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) premijerno izložiti svoj novi MPV model za sedam putnika, nazvan Routan (namenjen pre svega američkim kupcima), a sada su pred nama i prve zvanične fotografije ovog porodičnog automobila. Ime Routan je inače kovanica od engleske reči "route" (put, ruta) i "an" (ovo "an" Volkswagen dodaje na kraj imena svojih evropskih MPV modela, kao što su Touran, Sharan i Multivan). Volkswagen je Routan razvio zajedno sa američkim Chryslerom LLC, što u praksi znači da se bazira na Chryslerovom modelu Town and Country (u Evropi Voyager), ali je u odnosu na njega Routan naravno dobio karakteristična dizajnerska obeležja nemačke marke na eksterijeru i interijeru (prednji kraj recimo neodoljivo liči na VW-ov kompaktni SUV model Tiguan). Da je Routan namenjen pre svega Amerikancima, potvrđuju i njegove dimenzije: dužina 5,14 metra, širina 1,95 metra (bez retrovizora) i visina 1,75 metra. Pozitivna posledica ovakvih dimenzija je i zapremina prtljažnika, koja varira od 926 litara (kada je u funkciji svih sedam sedišta), preko 2350 litra (konfiguracija sa pet sedišta) do čak 4100 litara, kada su sklopljena sva sedišta sem vozačevog i suvozačevog. I paleta motora pokazuje kom tržištu je Routan u stvari namenjen. U ponudi su naime samo dva benzinca; slabiji 3,8 litarski V6 sa 197KS i 312Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (u paru sa 6-stepenom automatskom transmisijom) i snažniji 4,0 litarski V6 sa 253KS i 355Nm pri 4100 o/min. Do 100 km/h ovaj dve tone teški MPV stiže za 9, odnosno 10,5 sekundi. Volkswagen u ovom trenutku još nije saopštio podatke o potrošnji, a dizel agregat za sada nije u planu. Routan će se proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Windsoru, gde se već sklapaju Dodge Grand Caravan i Chrysler Town and Country. Cena za osnovni model će u SAD-u iznositi manje 25.000 dolara, a sve verzije će biti opremljene elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), traction controlom, bočnim kliznim vratima, el. podizačima stakala i čak 13 držača za čaše. Novi Routan je uz nedavno predstavljeni Passat CC deo Volkswagenovog plana, koji predviđa da do 2018. godine ove nemačka marka u SAD-u poveća svoju prodaju na 800.000 automobila godišnje.

Simpsonovi reklamiraju novi Renault Kangoo
Upravo tako. U cilju promocije novog Renaulta Kangoo, francuski proizvođač je postigao dogovor sa kompanijom 20th Century Fox L&M, kako bi iskoristio likove iz ove popularne animirane serije u svojoj novoj reklamnoj kampanji, koja u Francuskoj startuje 9. februara. Osim u Francuskoj, ove reklamna kampanja sa Simpsonovima će biti pokrenuta u još 28 zemalja, a cilj je pokazati upotrebljivost ovog svestranog automobila, odnosno njegovu sposobnost ispunjavanja svih, pa i najzahtevnijih želja neke porodice (u ovom slučaju želje Homera, Marge, Barta, Lise, Maggie i dede Abrahama Simpsona). Naravno, cela kampanja je začinjena dobro poznatih humorom iz ove serije.
Dugo smo čekali, ali sada je nova Lancia Delta konačno pred nama. Tačnije, Lancia će oficijelnu promociju nove Delte održati već za mesec dana na predstojećem salonu automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (tržišno lansiranje je planirano za jun). Ova nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. Kako bilo, nova Delta je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Što se palete pogonskih agregata tiče, ona će obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 200KS (svi sa turbo punjačem i šestostepenim menjačima). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem i satelitsku navigaciju. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Giorgetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.

Posle promocije obnovljenog Focusa u hatchback, karavan i sedan verzijama, Ford će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) predstaviti i poslednjeg člana restilizovane porodice ovog modela C segmenta – Focus CC (Coupe-Cabriolet). Prvo što kod obnovljenog Focusa CC upada u oči je naravno njegov novi izgled. Zahvaljujući Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, Focus CC za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok su bokovi i zadnji kraj ostali neizmenjeni. Unutrašnjost (prima četiri odrasla putnika) je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Podsetimo da je Ford prvi put predstavio Focus CC kao koncept sa imenom Vignale još na salonu automobila u Parizu 2004. godine, dok je njegova serijska verzija startovala sa prodajom tek u maju prošle godine. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima u ovoj klasi već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da će ovaj restilizovani Focus CC doći tačno na vreme pred početak ovogodišnje letnje sezone. U borbi sa rivalima poput Opel Astre TT, Renault Meganea CC ili VW Eosa, Focus CC će, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolagati i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, Focus CC je dugačak nešto preko 4,5 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom, a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS, snažniji dvolitarski razvija 145KS, a paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.

Dacia Logan hatchback/Sandero
Na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) Dacia će premijerno izložiti još jednu karoserijsku verziju svog niskobudžetnog modela Logan. Tako posle Logana u limuzinskoj, MCV, Van i Pick up varijanti na tržište stiže i hatchback model sa petora vrata koji je inače u Južnoj Americi poznat kao Renault Sandero (ova špijunska slika prikazuje Dacijinu verziju ovog modela, koji se od Renault Sandera razlikuje pre svega po drugačijoj maski hladnjaka). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima (prema ranijim najavama) biti dostupan od jula ove godine. Naravno, Sandero/Logan hatchback je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu se Sandero oprema 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60, odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 85KS. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,4 i 1,6 16V benzince sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaše sa 70 i 85KS. Cena u Evropi? Kako stvari sada stoje, od 7900 evra pa naviše.
Vlasnicima aktuelnog Porschea 911 Carrera (serija 997) su od sada na raspolaganju tri turbo paketa nemačkog tjunera TTP, namenjena povećanju snage ovog modela. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 420KS i 570Nm obrtnog momenta, što je zasluga (između ostalog) dva K16 turbo punjača, sportskog filtera za vazduh, novog interkulera i modifikovane elektronske kontrolne jedinice motora. Sledeći nivo znači 450KS i 600Nm (skoro sve gore pomenuto plus dva K24 turbo punjača, smanjen stepen kompresije, ojačano kvačilo), dok treći, najjači paket podrazumeva 650KS i 920Nm (dva turbo punjača, veći interkuleri, sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora...). Kome ni 650 konja nije dovoljno, ovaj bavraski tjuner već priprema i kit za povećanje snage motora u Porscheu 911 Turbo sa standardnih 480 na svih 720KS...

Korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je posle nekoliko tzv. teaser slika juče objavio i prvu zvaničnu fotografiju svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji istoimeni model. Na ovoj slici se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.
Na samom zalasku svoje karijere Alfa Romeo 147 je doživeo još jednu limitiranu verziju, koja će se u varijantama sa 3 i 5 vrata naći u prodaji 9. februara ove godine. U stvari, ova nova Alfa 147 Collezione predstavlja doteranu varijantu istoimenog limitiranog modela iz prošle godine, koji je zahvaljujući svom uspehu doživeo unapređenje za prodajnu sezonu 2008. Ovogodišnja Alfa 147 Collezione se odlikuje spuštenim ogibljenjem, novim kombinacijama boja, kožnim interijerom i ekskluzivnim 17-inčnim aluminijumskim točkovima. Po prvi put se Alfa 147 Collezione nudi i sa Ghiaccio White belom bojom u kombinaciji sa crnim krovom. Od standardne opreme treba izdvojiti i klima uređaj, komande za CD plejer na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, alarm, ABS, EBD, BAS i ASR. Za pogon su zaduženi 1,6 litarski benzinac i 1,9 JTDM dizelaš, a oba razvijaju po 120KS. Cena za osnovnu Alfu 147 Collezione u Velikoj Britaniji iznosi 13.950 funti (oko 18.520 evra).
Tjuning kompanija G-Power je proteklog vikenda na nemačkoj stazi Papenburg uspela da svojim modelom Hurricane M5 postigne maksimalnu brzinu od 360 km/h, što ovaj M5 čini najbržim BMW-om registrovanim za svakodnevni saobraćaj. Dosadašnji rekord je inače držao AC Shnitzer BMW M6 Tension sa najvećom brzinom od 332 km/h. Ovde treba napomenuti da ljudi iz G-Powera tvrde da njihov Hurricane M5 može i do 400 km/h, ali su loši vremenski uslovi na dan testiranja sprečili dalja testiranja. Hurricane M5 pokreće poznati 5,0 litarski V10 agregat (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Sa ovim potonjim je i postignuta pomenuta brzina od 360 km/h.
Rolls Royce već neko vreme kupcima sa dovoljno dubokim džepovima nudi produženu verziju svog Phantoma (za 25 cm duža od standardnog modela), a kome ni to nije dovoljno, rešenje nudi Mutec, čiji Phantom je dugačak svih 6,93 metara ili 110 cm više od standardnog modela. Što se izgleda tiče, Mutec nije dirao ni klasična prednja, ni tzv. "samoubilačka" zadnja vrata, a između njih je postavio novo, treće bočno staklo. Ovakav Phantom sada nudi četiri individualna sedišta pozadi, koja su okrenuta jedna prema drugima. Najveći mogući luksuz se naravno podrazumeva.
Hyundai je posle premijere svog novog luksuznog modela Genesis na nedavno završenom salonu automobila u Detroitu (o Genesisu više OVDE), za predstojeći salon u Čikagu pripremio još dve američke premijere : restilizovanu Sonatu i novu Elantru Touring. Što se tiče obnovljene Sonate (čija prodaja je već počela u J. Koreji), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija, hromirana maska hladnjaka i veća svetla (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da je Sonata dobila četvorocilindrični DOHC Theta II agregat (zapremine 2,4 litarski, snage 175KS i 229Nm), koji se odlikuje većom snagom, boljim ubrzanjem i nižom potrošnjom goriva (uparen je sa 5-stepenim automatikom). U ponudi je i veći 3,3 litarski V6 motor sa 249KS pri 6000 o/min. i 310Nm pri 4500 o/min., u kombinaciji sa novom Shiftronic automatskom transmisijom sa 5 stepeni. Sve Sonate se inače serijski opremaju elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju) i ESP (elektronska kontrola stabilnosti). Od ostalih elementata serijske opreme treba izdvojiti 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, keyless entry sistem sa alarmom, cruise control, klima uređaj i AM/FM/XM/CD/MP3 audio sistem.
Hyundai Elantra Touring
Prvi put je Hyundai novu Elantru Touring pokazao javnosti na prošlogodišnjem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, i to u obliku zanimljive studije "Beach Cruiser" Concept (rad kalifornijske firme K-Daddyz-Kustomz), a za nekoliko dana Korejci će na salonu u Čikagu ovaj automobil zvanično promovisati i u njegovoj serijskoj varijanti (mi u Evropi ovaj model već nekoliko meseci znamo pod imenom Hyundai i30 CrossWagon). Kako bilo, ovu Elantru Touring pokreće četvorocilindrični DOHC 2,0 litarski benzinski motor, standardno uparen sa manuelnim petostepenim menjačem, dok se četvorostepeni Shiftronic automatik nudi kao opcija. Elantra Touring je dugačka 4475 mm, široka 1765 mm, visoka 1519 mm, dok joj međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm. U standardnoj opremi se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, 6 vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, centralno zaključavanje, grejanje spoljašnjih retrovizora, klima uređaj, deljiva zadnja klupa (u odnosu (60:40), cruise control, keyless entry sistem sa alarmom, vozačevo sedište podesivo u 8 smerova, a od opcija kupcima su na raspolaganju (između ostalog) i kožni interijer i 17-inčne aluminijumske felne.