home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

VIDEO : Renault Koleos

12 Feb 2008 - 01:04 Noviteti Link

VIDEO I :

VIDEO II :

VIDEO III :

Više o novom Renaultu Koleos možete pročitati OVDE





Izvor : www.netauto.co.yu

Pred velikim brojem zvanica u beogradskom hotelu Hyatt održana je završna svečanost ovodišnjih izbora za internet automobil godine i mis koji je organizovan putem sajta - http://www.netauto.co.yu/.
Izbor za automobil godine putem interneta, kao medija koji kroz interaktivnu komunikaciju pruža neograničene mogućnosti čini ovaj izbor najprestižnijim nacionalnim izborom za automobil godine. Na internet portal u periodu od 1. decembra prošle godine do 31. januara ove godine stiglo je preko sedamdeset hiljada glasova. Time je ova akcija postala svojevrstan vox populi onih koje zanimaju automobili, bilo kao potencijalne kupce bilo kao zaljubljenike u tehniku i brzine. Najveći broj glasova od dvadeset automobila kandidata i titulu ELP NetAuto 2008 osvojila je Renault Laguna 3. Paraleno sa izborom za internet automobil godine odvijao se i izbor za Miss ELP NetAuto 2007 - petočlani žiri jednoglasno je odlučio da titula Miss ELP NetAuto 2007 pripadne Ivani Rajković, a Miss fotogeničnosti ELP NetAuto 2007 pripadne Mariji Purić.



Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (4. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavila neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su Infiniti G sedan, G Coupe i manji crossover EX (na slici), koji će zajedno sa pomentim FX-om u prodaju na Starom kontinentu krenuti od oktobra ove godine.



Hyundai je danas sa kratkim saopštenjem i ove dve skice najavio da će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) izložiti svoju novu studiju, nazvanu HED-5 concept. Radi se o MPV vozilu sa šest sedišta, koji treba da ponudi novi nivo svestranosti u kombinaciji sa izuzetnom ekonomičnošću. HED-5 concept je inače nastao u saradnji sa kompanijama kao što su Recaro, Bayer i LG. Još jedan model iz Hyundaija, spreman za premijerno prikazivanje na salonu u Ženevi je i obnovljeni MPV Matrix, koji je dobio doteranu spoljašnjost i novi interijer, usklađen sa aktuelnim automobila ove marke.

 



Nova Acura TSX

11 Feb 2008 - 17:01 Noviteti Link

Posle restilizovanog modela RL (o tome više OVDE), japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game. Tako je za salon automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) već spremna nova, druga generacija Acure TSX, koja u ne osnovi ipak ne predstavlja ništa drugo do američkog brata blizanca nove Honde Accord, najavljene za predstojeći salon u Ženevi (o novom evropskom Accordu više OVDE). Za sada je Acura objavila samo ovu sliku novog TSX-a koji, kao i novi evropski Accord uostalom, na polju dizajna ne donosi neku revoluciju, već prostu evoluciju linija dosadašnjeg modela (razlika između novog evropskog Accorda i Acure TSX se spolja svodi praktično na drugačiju masku). Nova Acura TSX sem doterane spoljašnjosti donosi i unapređenja na polju performansi, ekonomičnosti i bezbednosti, a kao i kod novog evropskog Accorda, i TSX je dobio potpuno novi interijer. Što se motora tiče, novi TSX će pokretati 2,4 litarski četvorocilindrični i-VTEC benzinac sa 201KS i 233Nm (u paru sa menuelnim 6-stepenim ili 5-stepenim automatskim menjačem), kao i 2,2 litarski i-DETC dizelaš. Prodaja Acure TSX počinje na proleće ove godine, a cena i ostali detalji će biti saopšteni na konferenciji za novinare, koja će biti održana 19. marta na salonu u Njujorku.  



Renault će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart) javnosti konačno i zvanično predstaviti serijsku verziju svog crossover modela Koleos, koji je u obliku istoimenog koncept vozila prvi put izložen još na salonu u Parizu 2006. godine. Iako Koleos nosi znak francuske fabrike, treba reći da za njegov razvoj velikim delom zaslužan japanski Nissan (bazira se na Nissanu X-Trail), dok će za njegovu proizvodnju biti zadužen Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse, koji korejskim kupcima već nudi svoju verziju ovog SUV pod nazivom Samsung QM5). Da podsetimo da je Renault 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas ima u vlasništvu 80,1 % akcija ove korejske kompanije. Evropskim kupcima će Koleos biti na raspolaganju od juna ove godine, i to sa izborom od dva motora : 2,0 litarskim dCi dizelašem u verzijama sa 110kW/150KS (ima 320Nm) i 127kW/175KS sa 360Nm (motor ima turbinu promenljive geometrije i DPF filter čestica čađi), kao i četvorocilindričnim 2,5 litarskim benzincem od 126kW/175KS. U standardnoj opremi svih verzija se nalazi šestostepeni manuelni mejač, dok će kod oba dizelaša kao opcija biti na raspolganju i automatska transmisija sa takođe 6 stepeni (na nekim tržištima benzinac će moći da se dobije i uz CVT kontinualnu transmisiju). Koleos ima All Mode 4WD integralni pogon (u normalnim uslovima vožnje pogon je na prednjim točkovima, a u slučaju potrebe 50% snage se prebacuje i na zadnju osovinu), McPherson vešanje napred, Multilink pozadi, dok mu klirens (rastojanje od tla) iznosi 206 mm (dizelaš 188 mm). Za manje zahtevne kupce, Renault će Koleos nuditi i bez 4x4 pogona, odnosno u 2WD varijanti. Tu su i sistemi HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, GPS navigacija, Bose audio sistem, bi-xenon svetla... Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina 4,520 metra, širina 1,86 metra, visina 1,7 metra, međuosovinsko rastojanje iznosi 2,69 metra, dok je prtljažnik zapremine 450 litara (1380 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

  



Honda je danas objavila nekoliko prvih zvaničnih fotografija i detalje o svom potpuno novom Accordu, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na 78. salonu automobila u Ženevi (kao i do sada, u ponudi će biti sedan i Sports Tourer, odnosno karavan verzija). Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu studijom Accord Tourer Concept nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći po ovim prvim slikama, novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Sports Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra (sa 114kW/156KS, odnosno 147kW/200KS), kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. (to je 10 konja više nego ranije). Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod benzinaca moguće doplatiti i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaju više snage, ali im je emisija CO2 i potrošnja goriva značajno umanjena (pritom svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. I kabina je dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.



Ovo je vest koju su mnogi čekali. Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu koji će se od oktobra ove godine proizvoditi u Indiji (po ceni od 2500 dolara ili oko 1720 evra), stiže i u Evropu. Doduše, to će se desiti tek za četiri godine, jer će Nano morati da pretrpi velike izmene i da zadovolji međunarodne ekološke i bezbednosne standarde. U vezi s tim, Girish Wagh (šef Tatine divizije za kompaktna vozila) za nemački nedeljnik Focus je izjavio sledeće : "razvićemo naslednika u naredne četiri godine, koji će zadovoljavati Euro5 propise i evropske standarde o bezbednosti putnika." To u praksi znači da će Nano namenjen prodaji na Starom kontinentu dobiti veći motor, vazdušne jastuke, disk kočnice napred, ojačanu karoseriju, a moguće i CVT transmisiju i modifikovani izgled. Takođe, u Tata Motorsu rade i na smanjenu potrošnje sa sadašnjih 5 na 3 litra/100 km. Naravno, ovde se odmah postavlja pitanje cene, jer ovakav Nano, prilagođen prodaji u Evropi, sigurno neće moći da se kupi za pomenutih 2500 dolara, koliko će u Indiji koštati njegova osnovna verzija. Indijci inače planiraju da aktuelnu verziju Tate Nano (predstavljenu prošlog meseca na AutoExpu u Nju Delhiju) proizvode u tiražu od 250.000, a kasnije i u milion primeraka godišnje. Više o Tati Nano možete pročitati OVDE.



Luksuzni Toyotin brend Lexus je na ovogodišnji salon automobila u Čikagu dovezao specijalne Pebble Beach edicije svojih modela RX 350 i ES 350 (što je inače prvi put da su u paletu ovih modela uvršetene Pebble Beach edicije), a oba će biti izrađena u limitiranoj seriji od po 6000 primeraka. SUV model RX 350 Pebble Beach (sa 3,5 litarskim V6 agregatom od 270KS) karakterišu 18-inčni aluminijumski točkovi jedinstvenog dizajna, hromirani gril, zadnji spojler u boji karoserije, atraktivnija unutrašnjost (uključujući tu i posebne patosnice), a nudiće se u tri boje : Classic Silver Metallic, Obsidian Black i Truffle Mica (svaki primerak ima i posebne Pebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima). Kupcima će Lexus RX 350 Pebble Beach inače biti na raspolaganju u verzijama sa pogonom samo na prednjim točkovima (FWD) i na sva četiri točka (AWD). Prodaja ovog modela počinje već sredinom februara, a kupca će Pebble Beach paket koštati 3.880 američkih dolara. S druge strane, Lexus ES 350 Pebble Beach (ima V6 motor od 3,5 litra zapremine i 272KS) je bogatiji za sedmokrake aluminijumske felne od 17 inča, kožni interijer i upravljač sa drvom i kožom (u ponudi su boje Truffle Mica, Tungsten Pearl Silver i Obsidian Black). Naravno, i ES 350 Pebble Beach ima posebne Bebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima, a ovde i podatak da prodaja ove limuzine počinje sredinom marta. Inače, Lexus će ovog leta promovisati i šestu po redu Pebble Beach ediciju svog modela SC 430, a na jesen stiže i Lexus LS 600h L u Pebble Beach izdanju.




Kupac sa Bliskog istoka, koji je ranije već pazario unikatne modele Ferrarija u karavan varijantama, naručio je i karavan verziju (bolje reći shooting brake verziju) aktuelnog Maseratija Quattroporte (na italijanskom "četiri vrata"). Za razvoj novog Maseratija Cinqueporte ("pet vrata") će biti zaduženi italijanski Studio M i StudioTorino, koji su za sada javnosti predstavili samo maketu ovog automobila u razmeri 1:4. Cinqueporte je dobio produžen krov i oboriva zadnja sedišta, dok je rezervoar za gorivo pomeren kako bi se povećala upotrebljivost ovog Maseratija. Tu su još i dvobojna karoserija (B stubovi, retrovizori i okviri novih zadnjih stakala su crni, a sve ostalo je u beloj boji) i modifikovani prednji deo (drugačiji branik sa većim otvorima za vazduh, što mu daje nešto oštriji i agresivniji izgled). Što se motora tiče, tu promena nema. I dalje će za pogon biti zadužen 4,2 litarski V8 sa 294kW/400KS i 451Nm, kakav se već nalazi u standardnom Maseratiju Quattroporte. Za sada nema planova o nekoj (bar maloserijskoj) proizvodnji ovog Maseratija; jedino je sigurno da će jedan primerak dobiti naručilac sa Bliskog istoka. Po kojoj ceni i kada nije saopšteno, mada se nezvanično pominje cifra od najmanje 350.000 evra.




Novi BMW-ov video, nazvan Unleashed, u glavnoj ulozi ima agresivnog dobermana koji pokušava da napadne BMW-ov M model. Kada i BMW "zareži", veliki crni pas postaje slatka kuca...



Nedavno smo pisali da je Fiat dopunio paletu pogonskih agregata u modelu Bravo novim četvorocilindričnim 1,6 litarskim MultiJet 16v turbo-dizelašem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se kupcima nudi u verzijama sa 105 i 120KS. Ono što je sada novo jeste da je italijanski proizvođač za varijantu ovog motora od 105KS i 290Nm obrtnog momenta ponudio i poseban Eco paket, zaslužan za smanjenje potrošnje i redukovanje emisije CO2 (slično Volkswagenovim BlueMotion modelima). To u praksi znači da Bravo 1,6 MultiJet 16v ima modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora (tu je naravno i DPF filter čestica čađi), duže prenosne odnose u manuelnom 6-stepenom menjaču i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Rezultat je emisija CO2 redukovana za 10 grama CO2 po km (sada 119 g/km) i prosečna potrošnja manja za 0,3 litra (na otvorenom putu umesto 4,1 sada troši 3,8 litara na 100 km) u odnosu na isti motor bez Eco paketa. Ovaj Bravo inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,3 sekunde, a postiže najveću brzinu od 186 km/h.



Na izložbi "Scrigno - Tesori d’Italia" ("Italijanski kovčeg sa blagom"), koja je ovog vikenda održana u Rimu, italijanski Studio M je publici predstavio specijalnu verziju novog Fiata 500, aktuelnog evropskog Automobila godine za 2008. Najvažnija karakteristika njihovog Fiata 500 Pepita je vidljiva već na prvi pogled, odnosno automobil je ofarban u posebnu boju koja u sebi sadrži zrnca 24-karatnog zlata. Ovde i podsećanje da je Studio M na prošlogodišnjem izdanju izložbe "Scrigno - Tesori d’Italia" promovisao i Maserati Quattroporte u istoj ovakvoj boji. Fiat 500 Pepita je bogatiji i za nove OZ točkove, interijer u alkantari i koži (može biti i od krokodila, zmije, morskog psa ili guštera), Loro Piana patosnice od kašmira, dok se na pedalama, ručici menjača i ručnoj kočnici nalaze Swarovski kristali. Cena za ovako nešto naravno nije mala i iznosi 70.000 evra, odnosno skoro sedam puta više u odnosu na bazni model Fiata 500.




Više o Porscheu 911 GT2 možete pročitati OVDE



Tjuning kuća MS Design je kupcima novog Mondea u Wagon (karavan) varijanti ponudila svoj novi stajling kit Fun, koji ovom porodičnom automobila obezbeđuje blagi off-road look. Za to se brinu modifikovani branici sa prednjim i zadnjim difuzorom, kao i veliki MSF2 alu točkovi od 20 inča.