home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo su prve zvanične fotografije novog i dugo očekivanog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, čija će svetska premijera biti održana na salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april). Slike pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3), Mercedesa (GLK), Volvoa (XC60), Land Rovera (Freelander 2), Nissana (Murano), Infinitija (EX37), Mazde (CX-7) i ostalih. Novi Q5 je dugačak 463 cm, širok 188 cm, visok 165 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0,33. Q5 se inače bazira na Audijevoj MLP platformi, već upotrebljenoj na modelima A4 i A5, a da bi se što više smanjila težina vozila, u njegovoj konstrukciji je velikim delom iskorišćen aluminijum. U početku će se u Q5 ugrađivati tri motora (svi sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem) : 2,0 litarski TFSI četvorocilindrični benzinac sa 155kW/211KS i 350Nm (sa njim Q5 postiže 222 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, troši 8,5 litara goriva na 100 km), kao i dva dizelaša; 2,0 litarski četvorocilindrični TDI od 125kW/170KS i 350Nm (može do 204 km/h, do stotke mu treba 9,5 sekundi, troši 6,7 litara) i 3,0 litarski V6 TDI agregat sa 176kW/240KS i 500Nm (najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 6,5 sekundi, prosečna potrošnja 7,7 litara). Svi imaju Audijev quattro pogon na sva četiri točka, koji u normalnim okolnostima raspoređuje snagu u odnosu 40:60 napred/nazad, a kada je potrebno, na prednju osovinu može da se prebaci do 65%, a na zadnju osovinu do 85% snage. Audi Q5 sa 2.0 TDI motorom ima manuelni šestostepeni menjač, dok su 3.0 TDI i 2.0 TFSI dobilii novi sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Inače, Amerikanci će novi Q5 dobiti samo sa 3,2 litarskim FSI V6 benzincem sa 265KS i 330Nm, uparenim sa šestostepenom Tiptronic transmisijom. U unutrašnjosti ima mesta za 5 putnika, dok se zapremina prtljažnog prostora obaranjem zadnjih sedišta može povećati sa standardnih 540 na 1560 litara. Interijeri u skupljim verzijama imaće elemente od aluminijuma, kao i drvo, hrom, kožu i alkantaru, dok se od ostalih elemenata opreme (između ostalog) izdvajaju i keyless ulazak u vozilo bez ključa, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, LED prednja dnevna svetla, točkovi veličine od 17 do 20 inča, veliki panoramski sunčani krov, klima uređaj u tri zone i adaptivna svetla. Preko Audi Drive Select sistema, vozač će imati mogućnost da podesi set up ogibljenja po svom nahođenju, a tu je i upravljački sistem, koji se prilagođava brzini kretanja. Prema sadašnjim informacijama, prodaja novog Q5 u Evropi počinje u novembru ove godine, a očekuje se da će se raspon cena kretati od 35.000 do 50.000 evra.

VIDEO : Audi Q5





 

 

 

Od zaista brojnih popusta koje domaći prodavci trenutno nude zainteresovanim kupcima, izdvajaju se sledeći:

 

 

 

ALFA ROMEO : Zastupnik Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) po nižim cenama nudi ograničenu količinu modela Alfa 147 i Alfa 159 iz 2007. godine. Tako je model 147 2.0 TS jeftiniji za 2596 evra i košta 21.299 evra, Alfa 147 1.9 JTD sada staje 21.476 evra, dok sniženje kod Alfe 159, u zavisnosti od verzije, iznosi od 3200 do 3800 evra. Novost u ponudi je i Alfa 159 SW, odnosno karavan verzija ovog modela, koji se trenutno domaćim kupcima nudi samo sa dizel motorima od 150 i 210KS. Najjeftiniji model je Alfa 159 SW 1.9 JTD sa Medium opremom, koji košta 29.969 evra.

ŠKODA : AutoČačak (www.autocacak.co.yu) je snizio cene za sve model Škode, i to u proseku za 5%, pa sada osnovna Fabia II sa 1,2 litarskim benzincem staje 10.054 evra (umesto 10.585 evra), Roomster 1.2 košta 11.460 (ranije 12.320), a bazna Octavia 1.4 ima cenu od 14.940 evra (umesto 15.730 evra).

SAAB : AUTOSAB BG d.o.o. (www.saab.co.yu) tokom akcije svim zaintersovanim kupcima nudi model 9-3 Sport Sedan po ceni već od 24.800 evra. Na popustu su i svi modeli Saab 9-3 Cabrio, pa tako najjeftinija verzija Linear 1.8t sa 150KS sada košta 41.200, umesto ranijih 43.000 evra, a najsnažniji 9-3 Cabrio Aero 2.8 V6 sa 255KS staje 52.700 evra (ranije 57.300 evra).

HONDA : Na popustu je Honda Accord, koja je, bez obzira na pogonski agregat i opremu, sada jeftinija za 7%. Tako najjeftiniji Accord 2,0 Comfort sada košta 19.424 evra sa PDV-om. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).

HYUNDAI : uvoznik Hyundaija za Srbiju, beogradski Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai.co.rs) odobrava popust od 1000 evra za Hyundai i30 sa 1,6 litarskim benzincem i bogatim paketom opreme.

MERCEDES : Domaći zastupnik za Mercedesove automobile (Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, www.mercedes-benz.co.yu) odobrava popuste i poklone prilikom kupovine određenih modela ovog nemačkog proizvođača. Tako su svi modeli A i B klase, koji se nalaze na lageru, opremljeni klimom i radiom sa CD-om po ceni standardnog modela (čime kupac štedi 1735 evra). Za ulazne modele C klase (C 180 K i C 200 CDI) važi ponuda da se po ceni standardnog modela u opremi nude radio/CD, MP3, Bluetooth i aluminijumske felne sa 7 paoka (ušteda u ovom slučaju iznosi 1534 evra), dok kupci ostalih modela C klase u ceni standardnog modela dobijaju radio/CD, MP3 i Bluetooth (ušteda od 1044 evra). Kod Mercedesa E klase nudi se 4MATIC pogon na sva četiri točka gratis za modele E 280 CDI i E 320 CDI (ušteda za kupca iznosi 3540 evra sa PDV-om).

FORD : Popuste odobrava i firma Grand Motors (www.ford.co.yu), uvoznik Forda i Land Rovera za našu zemlju. Naime, kao i svake godine u završnici Evropske lige šampiona u fudbalu, pojedini Fordovi automobili se kupcima nude po zaista povoljnim cenama, koje su (u zavisnosti od modela) spuštene i do 3000 evra. Tako u okviru ove šampionske ponude Ford Fiesta sa 1,3 litarskim benzincem od 70KS košta 9990 evra, Ford Fusion sa 1,6 L benzinskim motorom i 100KS staje 13.990 evra, Ford C-MAX (takođe sa 1,6 L benzincem) košta 17.490 evra, a Ford Mondeo 1,6 sa 125 konja i paketom opreme Trend treba platiti 23.990 evra. Ova ponuda traje sve do 31. maja, a treba napomenuti da se radi o ograničenom broju vozila.

LAND ROVER : Grand Motors je i ovlašćeni uvoznik Land Rovera za Srbiju i omogućio je potencijalnim kupcima da jedan od najtraženijih modela ove marke – Freelander 2, dobiju po uvoznim cenama koje su najpovoljnije u Evropi. U odnosu na neka zapadnoevropska tržišta, uvozna cena za Srbiju je niža i do 2.000 evra (početna verzija, sa transportnim troškovima, bez carine i PDV-a, od 23.990 evra).
"Raspolažemo ograničenom količinom Freelendera 2 spremnih za isporuku, koji se nude po vrlo pristupačnim cenama. U ovoj kategoriji i sa reputacijom koju proizvođač ima, ne samo kod nas već i u celom svetu, na tržištu Srbije nema atraktivnijeg vozila", kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša Rudić.
Kupcima u Srbiji se nudi Freelander 2 sa četvorocilindričnim dizel motorom od 2.179 kubnih centimetara, 160 KS i visokim maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm pri 2.000 obrtaja u minutu. Varijanta sa šestostepenim ručnim menjačem postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 11,7 sekundi.
Deklarisana prosečna potrošnja u mešovitom ciklisu vožnje je 11,2 litra na 100 km. Freelander 2 se, kao i ostala Land Roverova vozila, nudi s četiri paketa opreme, ali i uz mogućnost da budući vlasnik, uz odabir dodataka, "personalizuje" svog ljubimca.
Ovo vozilo ima garanciju od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara. Podsećamo da Freelander 2 jedini u svojoj kategoriji ("malih" off-road vozila) na uglednom Euro NCAP testu ima maksimalnih pet zvedica za bezbednost vozača i saputnika.

VOLKSWAGEN : Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) počeo je sa novom prolećnom prodajnom kampanjom, koja se odnosi na modele Jetta i Passat. Ukoliko se odlučite za model Jetta, na poklon dobijate metalik boju i digitalnu klimu, a prilikom kupovine Passata na poklon se dobija metalik boja i aluminijumsle felne od 16 inča. Takođe, Porsche Mobility za oba modela poklanja besplatan kasko na 5 godina. Ova kampanja traje do 18. maja i važi kod svih VW dilera u Srbiji.

AUDI : Porsche SCG (www.audi.co.yu) u ponudi ima Audi A6 sa Business paketom opreme i sa 2,0 litarskim TDI (140KS) i 2,0 litarskim TFSI motorom (170KS). Business paket podrazumeva automatski klima uređaj, DSP sound system sa 9 zvučnika, Xenon svetla, središnji naslon za ruku napred, CD šaržer za MMI, zvučni parking system, tempomat, alarmni sistem, MMI "High" i multitronic automatski menjač gratis. Audi A6 2.0 TDI Business košta 39.900 evra, Audi A6 2.0 TFSI Business 42.912 evra, a Audi A6 2.0 TDI Business staje 43.901 evro.

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan, koji umesto 17.200 sada staje 15.900 evra. U ponudi je i manja količina modela Swift 1,3 GC (sa klimom), koji staje 10.600 evra (ušteda iznosi 900 evra). 

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com). Novost u ponudi je model Ibiza City Star, koji pokreće 1,4 litarski motor sa 85KS i koji košta 12.950 evra. U opremi ovog posebnog modela se nalaze Climatronic automatski klima uređaj, ABS, farovi za maglu, alu felne, tempomat, preklopivi el. retrovizori sa grejačima, el. podizači napred, daljinsko centralno zaključavanje, 5 vrata, priprema za radio, plus 5 godina gratis kasko osiguranja u saradnji sa Porsche Mobility. Na sniženju su i modeli Leon Cupra i Leon FR, koji su jeftiniji za 1500 evra.

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina) i popularne Nive. Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om, Niva staje 8300 evra.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., www.kia.co.yu) odobrava sniženje za Sorento (popust ide i do 5000 evra pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok je Kia Sportage jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra),  

OPEL i CHEVROLET : MVM Motors iz Novog Sada (Zrenjaninski put bb, tel. 021/443-543, www.mvmmotors.com) kupcima svih Opelovih i Chevroletovih modela sve do 1. maja poklanja skuter.

RENAULT : Do kraja aprila traje tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su praktično svi modeli ovog francuskog proizvođača na popustu. Clio II je na popustu od 1200 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, ostali Megane modeli (Berline, CC, Grandtour i Coupe) imaju cenu nižu za 2500 evra, Scenic i Grand Scenic su jeftiniji za 2800, Thalia za 2300, Espace i Vel Satis za 2000, a Kangoo za 1300 evra. Clio III Expression staje 11.499, Clio Grandtour (karavan) košta 12.999 evra, dok je Twingo Dynamic dostupan po ceni jeftinijeg Twinga Expression i košta 10.527 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu

MAZDA : Mazda3 je na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra, dok Mazda5 ima cenu umanjenu za 1800 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu). Ovde i napomena da popusti za Mazdu traju do 30. aprila.

FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (popust do 1200 evra), Pandu (do 566 evra), Lineu (do 944 evra), Cromu (do 1180 evra) i Bravo (do 1180 evra), svi proizvedeni 2007. godine.  

LANCIA : Modeli Lancije Y proizvedeni 2007. su na popustu od 1200 evra, pa Y 1.2 košta 14.200, a Lancia Y 1.4 staje 16.272 evra.  

ZASTAVA: Do 23. aprila Zastava Promet Beograd (www.zpb.co.yu) odobrava popust od 9% za Zastavu 10, pa osnovni model sada staje 7756 evra.



Izvor : www.novosti.co.yu

Banke su počele da odobravaju auto-kredite i u dinarima i to bez učešća. Ali, zato su kod ove vrste zajmova vezanih za stranu valutu podigle učešće na 30 odsto, kako je i propisala Narodna banka Srbije.
Tako, na primer, banka "Inteza" i "Komercijalna banka" nude građanima pozajmicu za kupovinu novih i starih vozila u domaćoj valuti, sa promenjivom kamatnom stopom od 17 do 19 odsto i sa rokom otplate do 84 meseca.
Ukoliko neko želi uz pomoć "Inteze" da kupi automobil i otplaćuje rate u domaćoj valuti, maksimalno može da se zaduži do 500.000 dinara. Na primer, za auto-kredit od 400.000 dinara neće biti potrebno učešće, a moći će da se otplaćuje po efektivnoj kamatnoj stopi od 19,85 odsto godišnje. Mesečna rata iznosi u ovom slučaju 8.293,36 dinara. Ako se klijent opredeli za zajam vezan za evro u iznosu od 10.000 evra, potrebno je da položi depozit od 30 odsto ili 3.000 evra. Banka kreditira 7.000 evra sa efektivnom kamatom od 12,74 odsto. Mesečna rata je 121,36 evra.

- "Komercijalna banka" u svojoj standardnoj ponudi za auto-kredite sa valutnom klauzulom zadržala je iste kamatne stope koje su važile i do sada - kaže Ljiljana Milošević, zamenik direktora Sektora za poslove sa stanovništvom "Komercijalne banke". - Ukoliko klijent položi depozit dobija kamatnu stopu od 9,90 odsto, a ako se odluči za varijantu sa učešćem kamata je 10,90 odsto godišnje.
Ova banka odobrava i zajmove za kupovinu vozila u dinarima, bez učešća. Za klijente banke kamatna stopa iznosi 17 odsto, odnosno efektivna je od 17,82 odsto. Maksimalni rok otplate je do 84 meseca.
Na građanima je da se odluče da li će bez učešća uzeti zajam za kupovinu vozila i pri tome platiti veću kamatu, ili će položiti depozit i ostatak duga otplaćivati po manjoj ceni.
Prema statističkim podacima uvoz automobila konstantno raste, tako da je lane uvezeno četvorotočkaša u vrednosti od 55 miliona dolara. Posle gasa i nafte, na listi nabavljene robe u inostranstvu prošle godine najviše je bilo motornih vozila. Samim tim i auto-krediti su veoma traženi, a građani radije zajme kod banke, nego što kupuju automobile na lizing.

KAKO SE KREĆU

Zavisno od banke, kamate na auto kredite vezane za stranu valutu kreću se od 9,90 do 18 odsto na godišnjem nivou. Minimalni iznos kredita je 3.000 evra, a maksimalni 30.000 evra, dok kod nekih banaka zavisi od kreditne sposobnosti klijenta, što znači i preko ovog iznosa.
Rok otplate je četiri do sedam godina. Uz zajam se mogu pazariti nova i stara vozila kupljena kod firmi ili od građana. Pojedine banke za iznose do 20.000 evra ne traže žirante. Jednokratna naknada banke kod većine banaka je dva odsto.



Iz Saaba stižu najave da će naslednik njihovog aktuelnog modela 9-5 biti promovisan krajem ove godine, i to na "jednom od većih auto salona"; po svoj prilici onom u Parizu (prodaja će međutim početi tokom 2009. godine). Sudeći po ovom renderingu, koji prikazuje njegov mogući izgled, dizajn novog 9-5 će biti inspirisan Saabovim konceptom Aero-X, koji je svojevremeno naišao na odličan prijem i publike i stručnjaka. Sem privlačnijeg dizajna, budući 9-5 će dobiti i motore veće zapremine (najsnažniji bi trebalo da razvija do 350 konja), veće dimenzije, modifikovanu GM-ovu Epsilon II platformu, kao i tvrđe podešeno ogibljenje i unapređeno upravljanje.  



Da Kinezi vole da "pozajmljuju" dizajn poznatih i uspešnih automobila, poznata je stvar. Novi Lifan 320 to ponovo potvrđuje. Naime, jedna od najvećih kineskih automobilskih kompanija -  Lifan Auto - za salon automobila u Pekingu (2008 Auto China show, od 20. do 28. aprila) pripremila je novi model Lifan 320, koji međutim u dizajnerskom smislu ne predstavlja ništa drugo nego produženu verziju aktuelnog Minija, koji je dobio i dodatni par vrata. Kinezi su ovom modelu doduše podarili i izmenjena prednja svetla, ali su zato ostali mnogobrojni karakteristični detalji (maska, hauba, krov, kompletan zadnji deo sa svetlima, branikom i zadnjim krovnim spojlerom) preuzeti od engleskog originala. Kinezi se tu nisu zaustavili, pa su "pozajmili" i ime, jer oznaku 320 već odavno koristi bavarski BMW (koji je usput i vlasnik Minija). Za pogon je odabran 1,3 litarski motor sa 65kW/88KS pri 6000 o/min. i 110Nm obrtnog momenta (u rasponu od 3000 do 5000 o/min.), što je dovoljno za najveću brzinu od 155 km/h. Auto je inače dugačak 3745 mm, širok 1620 mm, visok 1430 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2340 mm. Prodaja u Kini počinje u avgustu ove godine, a u standardnij opremi će se naći ABS, servo volan i dva vazdušna jastuka.

 



Mercedes je još na salonu automobila u Detroitu u januaru ove godine javnosti prikazao dve zanimljive studije (Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), koje su najavile skoro pojavljivanje novog manjeg SUV modela ove marke. Serijska verzija Mercedesa GLK je sada konačno gotova (praktično se i ne razlikuje od dva pomenuta koncept vozila) i biće predstavljena već za nekoliko dana na salonu u Pekingu (20. – 28. april), dok će prodaja u Evropi početi na jesen ove godine (u Americi početkom 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a, koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, Volvou XC60, kao i budućim modelima Saab 9-4X i novom manjem Audiju Q5 (ovaj potonji će takođe imati svetsku premijeru na salonu u Pekingu). GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktniju varijantu većeg Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). GLK je dugačak 4,53 metra (250 mm manje od Mercedesa ML, ali i 35 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), širok 1,84 m, visok 1,69 m, ima mesta za 5 putnika, a postavljen je na točkove od 17 inča (u Sport paketu se dobijaju felne od 19 inča sa tvrđe podešenim i za 20 mm spuštenim ogibljenjem). Paletu pogonskih agregata čine dva benzinca i dva dizelaša : u modelu GLK 280 4Matic je 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (po fabričkim podacima postiže 210 km/h, do 100 km/h mu treba 7,6 sekundi, troši 10,2 litra goriva), verziju GLK 350 4Matic pokreće 3,5 litarski V6 benzinac od 200kW/272KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, može do 230 km/h, potrošnja 10,4 litra na 100 km), dok su ljubiteljima dizel motora na raspolaganju modeli GLK 220 CDI 4Matic (četvorocilindraš sa 2,2 litra zapremine, snage 125kW/170KS i 400Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 6,9 litara) i model GLK 320 CDI 4Matic sa 165kW/224KS i 540Nm (do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, najveća brzina iznosi 220 km/h, potrošnja 7,9 litara). Sve verzije novog GLK se inače standardno opremaju 7G-Tronic sedmostepenim automatskim menjačem. Od ostalih Merdesovih caka, GLK ima i Agility Control, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : GLK 280 staje 43.554 evra, GLK 350 košta 46.053 evra, GLK 220 CDI 40.341 evro, GLK 320 CDI 46.053 evra.



Posle mnogobrojnih crteža, raznoraznih špijunskih i pre vremena procurelih slika gotovog modela, Opel je konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o svom novom automobilu srednje klase, nazvanom Insignia, koji će svetsku premijeru imati 22. jula ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Kako se najavljuje, Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia koristi novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina 4830 mm, širina 1852 mm, visina 1484 mm, međuosovinsko rastojanje 2737 mm, prtljažnik ostaje na 500 litara zapremine), a uz bolje vozne osobine (u ponudi je i 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn (daleko privlačniji i dinamičniji u odnosu na odlazeću Vectru), kvalitetniji interijer, bogatiju opremu i povećanu bezbednost, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta od sedam benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.

 

VIDEO : Opel Insignia



Posle nedavne promocije sportskog Twinga RS (o tome OVDE), Renault nastavlja na širi porodicu ovog gradskog modela. Tako će najverovatnije već na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu Renault publici predstaviti i njegovu atraktivnu CC (Coupe Cabrio) verziju sa tvrdim sklopivim krovom i sa samo dva sedišta. Prema sadašnjim informacijama, Twingo CC vizuelno neće mnogo ličiti na standardni Twingo (prednji deo više podseća na aktuelni Clio III), jedino bi njegova instrument tabla uz manje izmene ipak mogla da se nađe u Twingu CC. Naravno, platformu i motore Twingo CC će preuzeti od standardnog modela. Tačnije, radi se o 1,2 litarskom benzincu, kome je snaga sa standardnih 75 povećana na 120KS, mada bi ponudu moglao da proširi i 1,6 litarski agregat sa 133KS iz Twinga RS. Što se rešenja krova tiče, Renault neće upotrebiti neki skup i kompleksan mehanizam, već će umesto krova iz nekoliko delova, upotrebiti jednostavniji iz samo jednog dela (slično rešenju Fioravantija Vola i Ferrarija 575M Superamerica), čime se štedi na težini automobila, a prednosti su još i manja cena i veći prtljažnik. Što se cene tiče, prema britanskim izvorima Twingo CC bi mogao da košta oko 10.000 funti kada sledećeg proleća stigne u Veliku Britaniju.

Renault Twingo Serviser

Na ovogodišnjoj izložbi komercijalnih vozila u Celju (od 10. do 13. aprila), Renault je proširio ponudu Twinga novom varijantom, nazvanom Twingo Serviser. Radi se o dostavnom modelu, koji je zahvaljujući svojim malim dimenzijama, okretnosti i ekonomičnosti, namenjen pre svega za brzu isporuku manjih pošiljki u gradskim sredinama. Twingo Serviser izložen u Celju je inače imao ugrađen 1,2 litarski benzinski motor sa 60KS, dok je njegova prodaja u Sloveniji planirana za drugu polovinu ove godine.



Salon automobila u Pekingu počinje već za neki dan (Auto China 2008 show, od 20. do 28. aprila), tako da je sve više detalja o zaista brojnim novitetima, koji će premijerno biti predstavljeni u kineskoj prestonici. Tako je Roewe (2005. godine kupio prava na proizvodnju modela britanskog MG-Rovera) pripremio premijeru svoje novu limuzine Roewe 550 (na prve tri slike). Ovaj model u osnovi predstavlja serijsku verziju koncept automobila Roewe W2, prikazanog prošle godine na salonu u Šangaju. Od njega se ovaj konačni proizvod razlikuje, pre svega, po potpuno promenjenom prednjem delu automobila. Roewe 550 inače pokreće 1,8 litarski turbo benzinac, kakav već koristi veći MG7/Roewe 750 1.8T. Paletu pogonskih agregata će kasnije najverovatnije upotpuniti i manji 1,6 litarski benzinac, kao i 1,8 litarski motor bez turbo punjača. Roewe 550 je inače dugačak 4624 mm, širok 1827 mm, visok 1480 mm, dok će ostali detalji biti saopšteni na salonu u Pekingu.

Jinaghuai A137/A138 i Jianghuai C Concept

Kineski Jianghuai će u Pekingu izložiti dva nova modela, za čiji dizajn je odgovoran italijanski dizajn studio Pininfarina. U stvari, radi se o jednom automobilu koji će se nuditi u hatchback verziji sa petora vrata (kodne oznake A137) i klasične limuzine sa četiri vrata i oznakom A138. Specifikacije oba modela za sada nisu poznate ali se njihov dolazak u Evropu najavljuje za kraj 2009. godine. Još jedan zanimljivi Jianghuai automobil jeste studija C Concept, koja najavljuje budući luksuzni model ove kompanije (dizajn je urađen u Jianghuaijevom dizajn centru u Torinu).

Changfeng Qi Ling CP1A

Još jedan novitet spreman za salon u Pekingu jeste i ovaj CP1A kineske kompanije Changfeng. CP1A je samo privremena oznaka jer će zvanično ime biti saopšteno 20. aprila na salonu u Pekingu, kada će biti objavljeni i ostali detalji o ovoj kompaktnoj limuzini čiji prednji deo (namerno ili nenamerno) podeća na Subaru Imprezu WRX STI prethodne generacije. Za sada je poznato samo da se pod haubom nalazi 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac.



Nama veoma zanimljiva Dacia Sandero (predstavljena na salonu u Ženevi početkom marta) u Srbiju stiže krajem septembra ili početkom oktobra ove godine, ali cena za naše tržište zasad nije poznata. Ipak, kao putokaz neka posluži cena u Nemačkoj, gde će Sandero biti dostupan od juna. U Nemačkoj naime najjeftiniji Sandero (sa 1.4 MPI benzincem od 75KS i baznim paketom opreme) košta 7500 evra, odnosno 300 evra više nego osnovni Logan. Za poređenje, najjeftiniji Logan u Srbiji treba platiti 7640 evra. Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju pomenutog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo praktično potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.



Evo kako izgleda Volkswagenov Golf GTI kada padne u ruke ljudima iz japanske tjuning kuće Newing Tuning, poznate upravo po aerodinamičkim paketima za automobile ove nemačke marke. Najnovija kreacija nosi oznaku Newing Golf GTI RSR, za čiji atraktivniji izgled se brinu novi prednji spojler od karbona, zadnji krovni spojler, bočne suknjice, komplet atraktivnih točkova od 20 inča, dupli završetak izduvnog sistema, kao i spušteno ogibljenje i nova sportska sedišta.



Prema poslednjim vestima, Volkswagen planira da serijsku verziju svog koncept automobila up! (sa motorom pozadi) izbaci na tržište tokom 2010. godine, s tim što će premijera biti krajem 2009. Ovde i podsećanje da pojedini izvori nagoveštavaju da bi serijski up! možda mogao da ponese ime Lupo, koje je VW već koristio za svoj mali automobil predstavljen 1998. godine. Kako bilo, serijski up! se od istoimenog koncepta sa prošlogodišnjeg frankfurtskog salona dizajnerski neće bitnije razlikovati (promene se svode na modifikovana svetla, branike i retrovizore), a kako stvari sada stoje, nudiće se sa dvocilindričnim benzinskim i dizel agregatima zapremine oko 600 kubika. Oba motora će najverovatnije imati turbo punjač, a odlikovaće ih skromna potrošnja i mala emisija CO2 (ispod 100g/km). Razmatra se i mogućnost ugradnje 1,2 litarskog trocilindričnog benzinca, kao i razvoj hibridne verzije. U ponudi će biti varijante sa troja i petora vrata, a najavljuje se i MPV model koji će se pojaviti nešto kasnije (ovaj potonji na bazi koncepta space up!). Volkswagen bi za proizvodnju svog budućeg malog modela mogao da iskoristi Škodine pogone. Razlog za to naravno leži u jeftinijoj proizvodnji, čime bi budući mali VW bio konkurentniji rivalima, kakav je recimo nova Toyota iQ. U svakom slučaju, definitivna odluka o mestu proizvodnje prema ranijim najavama biće doneta u naredna tri meseca. Novi mališan se inače neće prodavati samo pod znakom Volkswagena, već i kao Seat i Škoda, a vremenom bi njegova proizvodnja u svim verzijama mogla da dostigne i svih 500.000 primeraka godišnje. Što se cene tiče, ona će zavisiti od tržišta. Tačnije, bazna varijanta namenjena Kini, Indiji i Rusiji, prema britanskim izvorima stajaće 4000 funti (nepunih 5000 evra), a luksuzniji model za  Evropu imaće cenu od oko 7500 funti (nešto preko 9300 evra). Podsećanja radi, Volkswagen up! concept sa salona u Frankfurtu je malo i funkcionalno vozilo, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi je uticala na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta sem vozačevog, mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča vozaču pokazuje osnovne podatke, tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.



Citroen nastavlja da obnavlja svoju paletu modela, pa je tako posle promocije potpuno novog C5 i restlizovanog C2, na red za zamenu došao aktuelni C3 (predstavljen još 2001.), čiji istoimeni naslednik se očekuje na jesen ove godine na salonu automobila u Parizu. Njegov zaista zanimljiv izgled (interesantan oblik prednjih svetala, velika zadnja svetla, naglašeni lukovi blatobrana, izraženi B stubovi, krov u različitoj boji u odnosu na ostatak automobila) možete da vidite na slikama iz britanskog magazina AutoExpress, koji napominje da su se u Citroenu odlučili da, poput modela C4, novi C3 ponude u dve različite verzije. Jednu sa troja vrata (na slikama), koja će ciljati na mlađe kupce i jednu konvencionalniju i praktičniju varijantu sa petora vrata. Ovaj Citroenov rival Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fiatu Grande Punto, Opel Corsi, Seatu Ibizi, Ford Fiesti i ostalima, koristiće platformu bratskog Peugeota 207, a paletu karoserijskih varijanti pored kombi-limuzina sa troja i petora vrata, činiće i kabriolet Pluriel (sa rafiniranijim sistemom sklapanja krova) i MPV model, koji se nezvanično poslednjih meseci naziva C3 Streetlounge. U pripremi je i sportska varijanta sa troja vrata, nazvana C3 VTS, koja će dobiti 1,6 litarski THP turbo benzinac sa 175KS (iz Peugeota 207 RC). Prodaja novog C3 će inače starovati početkom 2009. godine.



Nemačka tjuning kuća Geiger Cars ponovo je obradila Corvettu Z06, čiji je LS7 7,0 litarski V8 motor ovom prilikom pojačan sa standardnih 512 na 592KS (zasluga za to, između ostalog, pripada reprogramiranoj elektronici motora, novom sportskom filteru za vazduh i modifikovanom izduvnom sistemu). Što se performansi tiče, Geiger Cars navodi da njihova Corvette Z06 Black Edition lako postiže brzine od 300+ km/h, dok je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno manje od 5 sekundi. Sem motorom, Geiger Cars se pozabavio i izgledom, što u praksi znači drugačije oblikovani zadnji deo (u stilu Ferrarijevih modela 599 GTB Fiorano i F430), koji je dobio novi branik sa integrisanim difuzorom, LED zadnja svetla i hromirane izduvne cevi, kao i prednji spojler i nove točkove od 19 inča. U paketu su i pojačani kočioni sistem, novi set-up ogibljenja sa novim oprugama i doterani interijer.