home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Saab 9-4X

18 Apr 2007 - 00:49 Top secret Link

Osim restilizovanog modela 9-3 (uključujući i 4x4 verziju sa 2,8 litarskim V6 turbo  motorom od 290 konja), Saab za bližu budućnost sprema i prvi kompaktni SUV model sa oznakom 9-4X. Iako to nije zvanično potvrđeno, novi 9-4X koristiće platformu nove generacije Opel Vectre/Saaba 9-3/Cadillaca BLS. Kada već pominjemo Cadillac da kažemo da će američka marka takođe ponuditi svoj SUV automobil na osnovi pomenutog novog Saaba 9-4X a koji će konkurisati postojećem  BMW-u X3 kao i novim modelima poput Mercedesa MLK, Volvoa XC60 i Audija Q5. Takođe, kako se nezvanično saznaje, Saab će tokom narednih meseci (verovatno na septembarskom salonu u Frankfurtu) prikazati i koncept 9-4X, koji će najaviti serijsku varijantu za kraj 2008. godine. Kako bi mogao da izgleda 9-4X možete videti na ovim crtežima, preuzetih od jednog švedskog magazina.    






Brilliance A1

18 Apr 2007 - 00:46 Noviteti Link

O modelima BS4, BS6 i BC3 coupe kineskog proizvođača Brilliance smo već pisali a sada su pred vama prve fotografije njihovog predstavnika u popularnom C segmentu (tzv. Golf Klasa), koji će poneti pomalo nemaštovito ime A1. Premijera će naravno biti za neki dan na salonu u Šangaju a Kinezi i ne kriju velike ambicije sa ovim modelom. U ovom trenutku informacije o ovom automobilu su sledeće : postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dužina mu iznosi 4180 mm (Golf 4204 mm), širina 1755 mm a visina 1460 mm. Motor je 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS. Proizvodnja modela A1 startuje u septembru kada počinje i prodaja u Kini dok se dolazak u Evropu planira za drugu polovinu 2008. godine.




Mitsuoka Galue Cabrio

17 Apr 2007 - 21:57 Tuning Link

Japanska kompanija Mitsuoka je dosad bila poznata samo po preradama Nissan-ovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar). Sada će i Amerikanci usmeriti pažnju na ovu japansku marku jer njihov najnoviji proizvod Galue Cabrio kao bazu koristi aktuelni Ford Mustang Cabrio (da, ovo na slikama je dorađeni Mustang). Naravno Galue Cabrio i pokreću Mustangovi motori (V6 sa 210KS i V8 sa 300KS) a i unutrašnjost je ostala nepromenjena u odnosu na američki original. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju. Napred Galue Cabrio liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (hladnjak u stilu Rolls Royca) dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od starijih modela Cadillaca. Sa strane promena i nema. Slabija verzija sa 210 konja košta skoro 43.000 a snažnija blizu 50.000 evra. 




BYD Auto F3-R

17 Apr 2007 - 13:55 Noviteti Link

Evo još jednog kineskog noviteta i još jedne kopije već postojećih automobila. Auto na slikama je nastao u kineskoj kompaniji BYD Auto i nosi oznaku F3-R. Radi se o hatchback modelu niže srednje klase koga pokreće 1,5 litarski benzinac sa 16 ventila i 78kW/106KS. Dovde sve u redu. Ali dizajn je (napred i sa strane) ukraden od prethodne generacije Toyote Corolle dok je zadnji kraj samo prekopiran sa Chevrolet Lacetti-ja. Osim ove kombilimuzinske verzije postoji i sedan varijanta sa oznakom F3 i motorom od 1600 kubika i tačno 100 konja.  




Chery na salonu u Šangaju (od 22. aprila), osim Shooting Sport Concepta izlaže još nekoliko novih automobila a za evropske oči su možda najznimljiviji A6 CC (na prvoj slici) i Tiggo6 (druga slika). A6 CC predstavlja coupe-cabrio model modernog dizajna u koji bi trebalo da se ugrađuju benzinski motori od 2,0 litara (sa 4 cilindra) i 3,0 litarski V6 agregat. Iste motore koristiće i novi SUV model Tiggo6, koji će pored njih dobiti i 1,9 litarsku turbo-dizel mašinu.   




Kineski Chery je pustio u opticaj prve zvanične slike njihovog novog koncept automobila spremnog za toliko pominjani salon u Šangaju. Skice ovog prototipa već smo objavili početkom meseca a ova definitivna verzija izgleda potpuno spremna za proizvodnju. Kako bilo radi se o prilično atraktivno dizajniranom automobilu (potpisuje ga italijanski Torino Design) sa 3 vrata i mesta za 4 putnika mada treba reći da prednji kraj neodoljivo podseća na Toyotu Prius. Ovakva zanimljiva kabina (bela/zelena koža i žuto osvetljenje na oplatama vrata) verovatno neće videti proizvodnju ali elementi poput sedišta podesivih u osam pravaca, DVD navigacionog sistema ili zadnje klupe deljive u odnosu 60/40 imaju sve šanse da se nađu i u serijskom modelu. Ako ga bude naravno. Chery zasad nije saopštio podatke o motoru i ostaloj mehanici.



Great Wall i7 i Peri SUV

17 Apr 2007 - 01:02 Noviteti Link

I kineski Great Wall (poznat po kopiranju Fiat Pande o čemu smo već pisali) ima nekoliko premijera na salonu u Šangaju. Jedna od njih je i manji auto B segmenta i7, koji odmah prepoznajemo kao kinesku verziju aktuelne Toyote Yaris (prva slika). U odnosu na pomenutu Toyotu, kineski i7 ima promenjen prednji deo, koji je prilično agresivan i, zašto da ne, privlačan. Kinezi i7 opisuju kao prostoran i komforan auto za 5 osoba. Pokreću ga benzinci od 1,3 i 1,5 litra zapremine. Drugi novitet za salon u Šangaju je SUV verzija modela Peri a koji je čista kopija Fiat Pande Cross 4x4. Nažalost drugih informacija o ovoj kineskoj Pandi nema sem da je pokreće 1,3 litarski benzinski motor.




Changan CV8 Concept

17 Apr 2007 - 01:01 Concept cars Link

Changan (poznat kao kineski Suzukijev partner) na salonu u Šangaju izlaže studiju automobila srednje klase CV8 Concept. U ovom trenutku sem skica nema detaljnih informacija o ovom automobilu sem najava iz same fabrike, koja najavljuje da se radi o komfornom, prostornom, kvalitetno napravljenom automobilu sa luksuznom kabinom kao i to da ga pokreće 2,0 litarski turbo motor iz sopstvenog razvoja.



Kineski Geely (valjda će konačno početi da se prodaje kod nas !) za domaći teren salona u Šangaju priprema novi koncept sportskog modela sa imenom Mybo. Detalji nisu poznati, dostupno je samo nekoliko procurelih špijunskih slika njegovog izgleda. I odmah je dizajn privukao pažnju jer se na njemu  prepoznaju obrisi izgleda Nissan Skyline-a GTR (sa strane) i Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) kao i nekoliko drugih automobila. Nema fotografija koje pokazuju kako izgleda zadnji kraj ali će detalji biti poznati na salonu u Šangaju, koji počinje za neki dan, tačnije 22. aprila.




Tačno godinu dana posle unikatnog Ferrari-ja 575GTZ (naručio ga je japanski kolekcionar Hayashi), italijanski dizajn studio Zagato predstavlja još jedan prototip na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio (od 20.-22. aprila). Ovoga puta Zagato je napravio poseban model Maserati-ja sa imenom GS, koji za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu. Ovaj Maserati GS by Zagato nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija a koristi za 180 mm skraćenu platformu pomenutog Maserati-ja Spyder. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu. Zanimljivo da je Zagato objavio samo nekoliko fotografija koje pokazaju samo izgled zadnjeg dela automobila. 



Nova Porsche-ova sportska limuzina (da, limuzina!) Panamera već mesecima privlači ogromnu pažnju medija mada će zvaničnu premijeru imati tek na salonu u Frankfurtu 2009. godine a prodaja bi po sadašnjim informacijama trebala početi u prvoj polovini 2010. godine. Ovo je odgovor Porsche-a na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte i budući Aston Martin Rapide. Na osnovu špijunskih fotografija nastala je i slika mogućeg izgleda nove Panamere, koja navodno veoma liči na konačan model. Za dizajn 4,8 metara dugačkog automobila odgovoran je Michael Mauer (radio i za Saab), koji je i limuzinskom Porsche-u uspeo da podari prepoznatljiv izgled ove marke. Kako se saznaje, u Panameru će se ugrađivati (bar u početku) 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 520 konja a kasnije i 3,6 litarski V6 agregat kao i V10 mašina sa kojom će Panamera postizati preko 300 km/h. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka a u konstrukciji će se koristiti, između ostalog, i aluminijum kako bi se smanjila masa automobila. Naravno ni ovaj Porsche neće biti jeftin mada se još ne zna precizno koliko će tačno da košta.     



Mercedes C63 AMG

16 Apr 2007 - 23:00 Top secret Link

Novi BMW M3 će uskoro dobiti jaku konkurenciju u vidu novog Mercedesa C klase u obradi AMG-a. Time Mercedes hvata priključak za tjunerima poput Brabusa, Carlssona, Lorinsera i Kicherera, koji su već predstavili svoje sportske dorade nove C klase. Budući C63AMG raspolagaće sa 6,3 litarskim V8 motorom snage oko 420KS što ga zaista čini pravom drumskom raketom. Ove najnovije slike su sa testiranja na nemačkoj stazi Nurburgring i pokazuju još uvek prilično maskiran automobil. Premijera serijske varijante se očekuje u septembru na salonu u Frankfurtu. 




O novom Peugeotu 308 već smo pisali a kako se bliži datum zvanične prezentacije, tako se ovaj auto sve više sreće u svojoj definitivnoj formi. Ove špijunske slike su nastale pre dva dana u Južnoj Africi tokom snimanja video materijala što samo pokazaje da je dan promocije zaista blizu. Naravno ekipi, koja je obavljala taj posao, nepozvani fotograf nije bio ni malo simpatičan pa ne čudi nekulturna reakcija jednog od njih. Naravno na slikama se ne vide svi detalji novog modela ali dovoljno da se dobije opšta slika nove 308-ice. Inače, Peugeot će novi 308, naslednika već stare 307-ice, predstaviti u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu mada će zvanične fotografije sigurno biti objavljene mnogo pre toga. Prvo što se primećuje jeste izgled veoma sličan manjem modelu 207, dakle nema ništa od neke dizajnerske revolucije već bi se pre moglo reći da se radi o "naduvenoj" 207-ici. Do kraja ove godine prvo će se u prodaji naći hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a tokom 2008. i Break/SW i CC varijante. Očekuje se da će verzija sa 3 vrata biti daleko atraktivnije dizajnirana od varijante sa 5 vrata, više u stilu nekog (polu)coupea, kako je to uradio Opel sa Astrom GTC ili Citroen sa modelom C4 Coupe, koji se prilično razlikuju od porodičnih varijanti sa 5 vrata. Paleta motora će obuhvatati (bar prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će i hibridna verzija ali u kombinaciji dizel motor/elektromotor, koji bi trošio 3,4 litra goriva.



Hyundai Auto Beograd, generalni zastupnik za Hyundai u našoj zemlji, dobio je još jednog člana u svojoj prodajno-servisnoj mreži i to u Kraljevu. Kompanija Marić Centar je od 12. aprila postala novi ovlašćeni zastupnik marke Hyundai. Novi salon i servis Hyundai smešten je u Kraljevu, Progorelica 74a.

Izvor : www.vrelegume.co.yu



Prošle godine su dva Cayenne-a (u privatnoj režiji) pobedila na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally) dugačkom 10.000 kilometara. Ohrabreni tim uspehom, u Porsche-u su odlučili da naprave manju seriju od 26 komada Cayenne-a S Transsyberia, posebno pripremljenih za ovogodišnji Transsibirski reli dugačak 6600 km koji će se održati od 2. do 17. avgusta. Reli počinje u Moskvi zatim prelazi u Sibir i završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porsche-ovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 385 konja uparen sa 6-stepenim Tiptronic S menjačem. Cayenne za ovaj reli ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od lakih materijala, specijalne off-road gume, dodatna svetla na krovu, vitlo za izvlačenje na prednjem braniku i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova i par kanistera za gorivo. Ovakav Cayenne može da zagazi bez posledica u vodu duboku 76 centimetara. Spoljašnjost može biti ili u crnoj ili u srebrnoj boji ali uvek u kombinaciji sa narandžastom bojom točkova, retrovizora, zadnjeg krovnog spojlera i ukrasnih šara na bokovima.