home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.glas-javnosti.co.yu

Stručnjaci nemačke kompanije „Opel“ juče su doputovali u Kragujevac kako bi sa kolegama iz firme „Zastava AGEM“ konkretizovali zadatke u pripremama za montažu automobila „opel astra klasik“ u pogonima kragujevačke Fabrike automobila, koja treba da počne krajem godine, izjavio je direktor „Zastava AGEM“ Zoran Stošić. „Poseta tehničkog tima je rezultat aneksa ugovora Grupe ‘Zastava vozila’ i ‘Dženeral motorsa’ od jula prošle godine, a kojim je precizirana pomoć ‘Zastavi’ u cilju prenosa ‘Opelove’ tehnologije u Kragujevac za montažu ‘astre’“, naveo je Stošić.

On je ocenio da će to omogućiti odgovarajuću realizaciju zajedničkog projekta i početak nabavke opreme. Prema njegovim rečima, aneksom ugovora o tehničkoj pomoći definisani su tehnička dokumentacija kao osnov za pripremu proizvodnje, obuka radnika i inženjerska podrška „Zastavi“.

Preduzeće „Zastava AGEM“ formirano je da bi se realizovao ugovor Grupe „Zastava vozila“ i „Dženeral motorsa“, potpisan 19. jula prošle godine, kojim je precizirano sklapanje modela „opel astra klasik“ u pogonima kragujevačke fabrike u trećem kvartalu 2008. U prvom kvartalu planirano je montiranje 1.500 „opel astri klasik“, a u idućoj godini 5.000 tih automobila.

Stošić je ponovio da su „Zastavini“ stručnjaci osposobili prve dve, od šest automatskih mašina za završno bočno bojenje školjki automobila, koje su teško oštećene pre devet godina u NATO bombardovanju i da su juče počeli sa radom na osposobljavanju automatskih mašina za bojenje krova školjki.

Prema rečima Stošića, cilj je da se uz revitalizaciju opreme izbegnu investicije od nekoliko desetina miliona evra za kupovinu nove opreme, ali i da bi „Zastava“ počela da sklapa „opel astru klasik“, mora da ima te mašine.

U fabrici „Lakirnica“ posle NATO bombardovanja Jugoslavije školjke automobila se boje ručno i sadašnji kapaciteti su do 50.000 vozila, a sa osposobljenim mašinama dobiće se na samo na kapacitetu već i na kvalitetu bojenja, objasnio je Stošić. „Zastava“ ima i komercijalni ugovor sa „Opelom“, tako da je u prošloj godini bez carine uvezla 3.300 „opel astri“, čija je cena oko 10.800 evra. U ovoj godini ova fabrika je u obavezi da uveze 5.000 automobila.

- Mnoge firme su došle, obilazile fabriku i prošle, ali konkretno, mi ne znamo ko je zainteresovan za privatizaciju „Zastava automobila“, odnosno za ulaganje kapitala u fabriku. Najozbiljnija firma je bila kineska kompanija „Fau“, pričalo se o „Dženeral motorsu“ i kompaniji „Magna Štajer“, ali niko tačno ne zna čija je delegacija poslednja posetila ovu fabriku - kaže Zoran Mihajlović, predsednik fabričkog sindikata, povodom najava da bi kragujevačka fabrika uskoro mogla da dobije strateškog partnera.

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da je jedan od ponuđača spreman da uloži u „Zastava automobile“ 300 miliona evra za izradu potpuno novog modela i obezbedi godišnju proizvodnju od 150.000 automobila. Spekuliše se da je reč o nemačkom „Folksvagenu“, sa kojim je „Zastava“ krajem osamdesetih godina prošlog veka vodila pregovore o saradnji, ali je raspadom bivše SFRJ sve stalo.

- Najavljivanje raspisivanja tendera, koji će umesto uobičajenih dva meseca, trajati sve do sredine septembra, ne liči na tender. Ako neko hoće da uloži, može to da uradi i u aprilu ili maju. Lično sam čuo i da dolazi „Pežo“, pa čak i SEAT - kaže Mihajlović.

- Pred izbore čujemo razne priče od toga da država hoće da stane iza fabrike do toga da Kragujevac treba da postane centar automobilske industrije. To su lepe ideje, ali ne vidimo konkretne rezultate. Dosad smo imali i Briklina i Tupanjca i Pokrajca, a dolazili su nam neki i u pocepanim kaputima. Sada su stigli nešto ozbiljniji potencijalni investitori. Nadamo se da će ipak od toga biti neke koristi - kaže Mihajlović.





Volkswagen je u Velikoj Britaniji krenuo sa prodajom Touarega sa revidiranim 3.0 V6 TDI common rail dizel motorom (naravno sa DPF filterom čestica čađi), koji sada ima 15 konja i 50Nm više nego ranije, uglađeniji rad, manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 (iznosi 262 umesto 278 g/km). Tačnije, ovaj V6 agregat (u paru sa šestostepenim tiptronic menjačem) raspolaže sa 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta, što mu omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno sa 9,2 na 8,3 sekunde. Touareg 3.0V6 TDI će se britanskim kupcima nuditi u tri paketa opreme: Touareg, SE i Altitude, a svaki ima bogatu standardnu opremu (klima, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri startu uzbrdo i pomoć pri vožnji nizbrdo) i 4MOTION pogon na sva četiri točka. Osnovni Touareg 3.0 V6 TDI u Velikoj Britaniji košta 33.465 funti, verzija SE staje 36.865 funti, a najskuplji Altitude 39.665 funti.



Izvor : www.rts.co.yu

U fabrici automobila u Kalugi krajem iduće godine bi trebalo da počne izrada 'narodnog' automobila zasnovanog na modelu 'polo', specijalno namenjenog ruskom tžištu, najavio je potpredsednik nemačkog 'Folksvagena' Ulrih Hakenberg.
Cena modela s motorom od 1,4 i 1,6 litara ne bi trebalo da prelazi 10.000 dolara, rekao je Hakenberg, ne otkrivajući ostale performanse automobila. On je dodao da će fabrika u Kalugi, čiji su kapaciteti projektovani za 150.000 vozila, proizvoditi 75.000 'narodnih' automobila godišnje. Ukoliko 'Folksvagen' realizuje najavljene planove, njegov model praktično neće imati konkurenciju u Rusiji jer automobili iste klase drugih proizvođača imaju veću cenu.
'Narodni' automobil 'Folksvagena' biće konkurencija za modele kao što su 'lada samara' i 'logan'.
Planovi drugih stranih proizvođača automobila u Rusiji koji su najavili proizvodnju jeftinih automobila su daleko od realizacije, prenela je ruska agencija Itar-Tas.
Direktor istočnoevropskog predstavništva 'Nisan' Topi Sajto nije isključio mogućnost da se kapaciteti fabrike u Sankt Peterburgu prošire za potrebe proizvodnje 'narodnog' automobila. Ta fabrika, kapaciteta 50.000 vozila godišnje, treba da počne s radom 2009. godine.
Direktor 'Tojote' Kacuaki Vatanbe je pre godinu dana obelodanio da koncern radi na 'narodnom' automobilu za tržišta Rusije, Brazila, Indije i Kine, ali odluka o proizvodnji još nije doneta.



Honda Accord Sportspack

9 Apr 2008 - 01:21 Tuning Link

Kupcima nove generacije Honde Accord (promovisane početkom marta na salonu u Ženevi), kojima fabrički izgled ovog modela nije dovoljno atraktivan, japanski proizvođač sada nudi i novi sportski aero body paket. Sportspack je na raspolaganju i za klasičnu sedan i za Tourer (karavan) verziju i sadrži sportski prednji i zadnji branik, izrazitije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika (samo za limuzinsku varijantu) i novi sportski prednji gril, i to sve u boji karoserije. Paket zaokružuju novi set aluminijumskih točkova od 18 inča, svetla za maglu i doterani interijer (koža na sedištima, volanu i ručici menjača), dok promena na motorima nema.




San Storm iz Indije

9 Apr 2008 - 01:19 Vesti Link

Promocijom Tate Nano (najjeftinijeg automobila na svetu), kao i kupovinom Jaguara i Land Rovera od strane Tate Motors, indijska auto industrija se našla u žiži interesovanja javnosti, a priliku da upoznaju još jednu auto kompaniju iz Indije imaće u julu ove godine posetioci salona automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Tada će naime San Motors Britancima predstaviti svoj mali kabriolet San Storm, koga pokreće Renaultov 1,2 litarski četvorocilindrični motor sa 60KS (u paru sa petostepenim manuelnim menjačem). To je dovoljno da ovaj, samo 760 kg težak i 354 cm dugačak dvosed, postigne najveću brzinu od 152 km/h, a da do 100 km/h ubrza za 13 sekundi. Najavljuje se cena od oko 10.000 funti ili nešto preko 12.600 evra.



Toyota TRD HiLux

9 Apr 2008 - 01:12 Noviteti Link

Toyota je objavila detaljne informacije o novoj Toyoti TRD HiLux (namenjenoj prodaji u Australiji), koja je inače u fazi predserijskog vozila izložena još u oktobru prošle godine na salonu automobila u Sidneju. Drugim rečima, TRD HiLux je novi član TRD (Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih automobila (Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG). Što se nove Toyote TRD HiLux tiče, pokreće je 4,0 litarski V6 motor sa Eaton kompresorom, koji raspolaže sa 225kW/306KS pri 5400 o/min. (28,5% više snage u poređenju sa standardnim modelom), dok je maksimalni obrtni moment porastao sa 376 na 453Nm pri 3400 o/min. (rast od 20,4%). Motor je inače uparen sa petostepenom automatskom transmisijom. Toyota TRD HiLux do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekundi i ima potrošnju od 12,9 litar na 100 km (naravno, ovo je fabrički podatak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, sportskog prednjeg branika, nove su šestokrake aluminijumske felne od 17 inča, pragovi, zatamnjeni B stub, posebne TRD oznake, a u kabini kožni volan i ručica menjača, posebne TRD pločice i TRD patosnice). Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih performansi i svakodnevne upotrebljivosti.





Nissan GT-R V-Spec

8 Apr 2008 - 13:54 Top secret Link

Na nemačkoj stazi Nirburgring uhvaćen je prototip budućeg Nissana GT-R Spec-V, koji će se na tržištu naći sredinom naredne godine kao model za 2010. Na prvi pogled vizuelne razlike u odnosu na standardni model nisu velike (prednji spojler sa dodatnim otvorima za vazduh, drugačiji točkovi), ali je važnija najava da će GT-R V-Spec biti lakši i snažniji u poređenju sa običnim Nissanom GT-R. To znači da će i novi GT-R V-Spec pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat, ali pojačan sa standardnih 480 na oko 550KS. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti do 150 kg na težini (sa 1740 na oko 1600 kg), dok će se ostale modifikacije odnositi na pojačane kočnice, dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Što se cene tiče, britanski izvori navode da će GT-R V-Spec biti za oko 20.000 funti skuplji od standardnog modela.



 

Češka Škoda je kupcima u Nemačkoj ponudila novi sportski paket za unapređenje izgleda svog (trenutno) najmanjeg modela Fabia. Novi Dynamic Styling Kit podrazumeva prednji spojler, hromirani završetak izduvne cevi, zadnji krovni spojler, zatamnjena zadnja stakla i modifikovani zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora. I sve to po ceni koja za ovaj paket u Nemačkoj iznosi 990 evra.



Delta4x4, nemački specijalista za obradu SUV modela, pozabavio se i novim Toyotinim Land Cruiserom V8. Za ovu Toyotu je Delta4x4 predvideo novi kit, koji podrazumeva prednji "bul bar" (zadovoljava EU standarde o zaštiti pešaka) sa dodatnim svetlima, nove pragove i zadnji branik od nerđajućeg čelika, izduvni sistem sa duplim završetkom, Delta4x4 kočioni sistem (diskovi 396 x 36 mm), aluminijumske točkove od 23 inča (sa Continental Sport Contact gumama, dimenzija 305/40R23) i povećanje snage 4,5 litarskog V8 turbo-dizel motora. Tako sada ovaj agregat raspolaže sa 234kW/318KS i 780Nm obrtnog momenta, umesto standardnih 210kW/286KS i 650Nm. Dovoljno da maksimalna brzina poraste sa 210 na 218 km/h, a da se ubrzanje od 0 do 100 km/h smanji sa 8,2 na 7,8 sekundi. Cena za ceo Delta4x4 komplet za Land Cruiser V8 u Nemačkoj iznosi 22.260 evra, u šta je uključen i porez.



Kleemann D-SCK Concept

8 Apr 2008 - 01:38 Tuning Link

Tjuning kuća Kleemann iz Danske (specijalizovana za obradu Mercedesa i njihovih AMG verzija) objavila je juče prve slike svog novog modela D-SCK Concept, koji u stvari predstavlja nastavak priče iz oktobra prošle godine, kada je danski tjuner promovisao atraktivni GTK Concept, baziran na Mercedesu SLK 55 AMG. Sem atraktivnog izgleda (sa velikim otvorima za vazduh napred, naglašenim blatobranima, zadnjim difuzorom, svetlima sa Mercedesa CLS), taj GTK Concept je privlačio pažnju i V8 agregatom iz modela SLK 55 AMG, ali koji zahvaljujući Kleemannovom kompresoru isporučuje 540KS i 700Nm obrtnog momenta (u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem). Po Kleemannovim podacima, GTK Concept do 100 km/h treba da ubrza za samo 3,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h. Za sigurno zaustavlajnje se brine Kleemannov kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, odnosno diskovima od 345 mm pozadi. Novi Kleemann D-SCK Concept se dizajnerski velikim delom oslanja na pomenuti GTK Concept, i mada podaci o njegovom motoru još nisu saopšteni, realno je za pretpostaviti da će i D-SCK Concept takođe dobiti neki V8 agregat iz AMG programa.

   



Nissan je za predstojeći salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show) najavio promociju novog modela Livina C-Gear, namenjenog pre svega kineskom tržištu, koje je, posle SAD-a i Japana, postalo treće po važnosti za japansku kompaniju. C-Gear je u stvari treća varijanta u seriji modela Livina, koji se sem u Kini, prodaje i u Indoneziji, Maleziji, Tajvanu i u Južnoj Africi (druge dve varijante su Livina hatchback i Livina Geniss). Livina C-Gear se bazira na standardnoj Livini hatchback (sa mestom za 5 putnika i prtljažnikom od 383 litra zapremine), ali je dobila robusniju spoljašnjost (masivniji branici, široke bočne zaštitne lajsne, proširenja blatobrana, krovni nosači) i sportskiji izgled interijera (u kombinaciji crne i srebrne boje). Za pogon je izabran 1,6 litarski benzinac, koji može da se kombinuje sa petostepenim manuelnim, kao i automatskim menjačem sa 4 brzine. Inače, Livina C-Gear je dizajnirana u Nissan Technical Center u Japanu ali će se proizvoditi u DFL Huadu fabrici u kineskoj provinciji Guangdong. Nissan će salon u Pekingu iskoristiti i za promociju svog novog luksuznog modela Teana, u osnovi serijske verzije studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona automobila u Tokiju (o tome više OVDE). Prema prvim slikama koje su se pre vremana pojavile na internetu, Intima Concept je prilikom transformacije u Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn naravno prilično smireniji. Pored Livine C-Gear i Teane (za sada o ovom potonjem nema nikakvih drugih detalja), Nissan će na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno prikazati i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept.

  



Najnoviji proizvod Porscheovog tjunera SpeedART jeste ovaj SpeedART BTR - XS 650 ("Bi-Turbo Racer - Xtra Speed"), koji se bazira na aktuelnom Porscheu 911 GT2. SpeedART je iz 3,6 litarskog motora izvukao 650KS i 860Nm obrtnog momenta (zasluga modifikovanih VTG turbo punjača, novog sportskog izduvnog sistema, većih interkulera i modifikovane elektronike motora), dodao točkove od 20 inča (RSC Elegance – Black Edition ili Cross Racing – White Edition, sa gumama pozadi 345/25 ZR20), doradio sportsko ogibljenje i modifikovao unutrašnjost (sportska sedišta i SpeedART sportski volan, presvučeni kožom i alkantarom). Rezultat svega je ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde i maksimalna brzina, koja iznosi 347 km/h. Za poređenje, standardni Porsche 911 GT2 sa snagom od 390kW/530KS i 680Nm može do 329 km/h, a do stotke mu treba 3,7 sekundi.

 



Hyundai Coupe TSIII

8 Apr 2008 - 00:51 Noviteti Link

Hyundai je kupcima u Velikoj Britaniji ponudio novu limitiranu ediciju svog Coupea sa dodatnom oznakom TSIII u imenu. Ovaj "specijalac" se nudi u četiri boje karoserije (Stone Black, Rose Red, Crystal White i Carbon Grey), sa aluminijumskim točkovima od 17 inča, novim izduvnim cevima, većim spojlerom na poklopcu prtljažnika (sa integrisanim trećim kočionim svetlom), dok je interijer bogatiji za kožna sportska sedišta (sa grejanjem), alu pedale, hromirane detalje, cruise control, automatsku klimu i TSIII oznake. Hyundai nije poradio samo na atraktivnjem izgledu i bogatijoj opremi, pa je Coupe TSIII dobio i spušteno ogibljenje sa Eibach sportskim oprugama. Za pogon se brine standardni 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC benzinac sa 16 ventila i 141KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i najveću brzinu od 207 km/h. U Velikoj Britaniji Hyundai Coupe TSIII inače treba platiti 19.595 funti (oko 24.900 evra).