home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

Šta mislite, šta vozi 216 cm visok i 147 kg težak centar Feniks Sansa, Šekil O´Nil? Verovali ili ne, od nedavno je ovaj poznati košarkaš postao vlasnik i jednog malenog Smarta ForTwo Cabrio (nije valjda dotle došlo da i on mora da štedi na gorivu?), a ako slučajno ne verujete da stvarno može da se smesti u samo 2,70 metara dugačak autić, tu je slika kao dokaz.





Konsolidovani italijanski dizajn studio Bertone (trenutno imaju 20 projekata, uključujući rad za auto kompanije iz Evrope i Kine, kao i dizajniranje enterijera za luksuzne jahte, avione i helikoptere) razmišlja da pokrene ograničenu proizvodnju njihovog zanimljivog koncept automobila Bertone BAT 11, prvi put promovisanog u martu ove godine u Ženevi.

Ako naime sve bude išlo po planovima, Italijani će izraditi seriju 25 do 50 primeraka ovog automobila, mada za sada nije poznata ni okvirna cena.

BAT 11 Concept (BAT je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica) se inače bazira na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, dok je inspiracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između 1953. i 1955. godine.



Izvor : Tanjug

Kina, u kojoj kompanije za izradu vozila koriste oko 70 procenata ukupnih potencijala, objavila je da je izvoz automobila usporen u prvoj polovini godine, što je izazvalo zabrinutost zbog prekomernih kapaciteta auto-industrije u zemlji sa najvećim tržištem kola u svetu.

Izvoz je povećan 59 odsto na 388.000 vozila, nakon što je gotovo udvostručen u prethodnoj godini, izjavio je danas Fu Pejdžaho, zamenik generalnog sekretara odeljenja mašinske industrije pri Privrednoj komori Kine, prenela je njujorška agencija "Blumberg." Vrednost ukupnog izvoza porasla je 85 odsto u odnosu na šest meseci minule godine, na pet milijardi dolara, a procečna cena vozila porasla je 16 odsto, na 12.900 dolara. Taj broj uključuje i vozila koje proizvode inostrane kompanije u Kini.

Kineski proizvođači automobila povećali su izvoz zahvaljujući ulaganjima najmanje 20 milijardi dolara većeg broja svetskih kompanija, među kojima su "Dženeral motors" (GM) i "Tojota".

To je istovremeno, kako ističu, dovelo do rasta zaliha neprodatih vozila i do pada cena kola na domaćem tržištu.

Izvoz u prvom polugodištu, takođe, je usporen i zbog prirodnih katastrofa koje su ovog proleća i zime pogodile Kinu, ali i zbog toga što vlada u Pekingu pokušava da "ohladi" pregrejanu ekonomiju.

Kineski izvoz kamiona povećan je 46 odsto za šest meseci ove godine na 151.500 jedinica, kazao je Fu.

U isto vreme izvoz putničkih automobila je gotovo udvostručen, na 133.000 komada. Podaci uključuju i prodaju rezervnih delova i šasija automobila sa motorima.

Kineski proizvođači prodaju vozila u 193 zemlje i regiona, a najveće tržište je Rusija, prema podacima Privredne komore Kine za uvoz i izvoz mašinskih i elektronskih proizvoda.



 

Izvor : www.blic.co.yu

Francuska fabrika nastavlja sa obnovom programa. Početkom godine uvedena je potpuno nova generacija „sitroena“ srednje klase, koja je poprilično iznenadila - i konkurenciju i potencijalnu klijentelu. Najviše dizajnom, ali i veoma bogatom ponudom (dizel) motora.

Najprestižnije varijante opremljene su šestocilindričnim motorima. Trolitarski benzinac ima 211 KS, ali je daleko interesantniji dizel od 2,7 l (u test vozilu) kako zbog izuzetnog učinka, tako i zabog činjenice da se taj HDI agregat koristi i u najnovijim modelima „jaguara“. Koncepcija, uostalom, sve govori. Cilindri su u V rasporedu, motor „diše“ preko ukupno 24 ventila koje pokreću po dva bregasta vratila u svakoj glavi, dva turbo punjača promenljive geometrije sa interkulerima, direktno ubrizgavanje goriva, komon-rejl poslednje generacije. Kada se ispod svega toga podvuče crta, dobija se maksimalna snaga od 150 kW (204 KS) i čak 440 Nm dostupnih već na 1.900 obrtaja u minutu.
Karoserija naglašene muskulature mnoge asocira na nemačka vozila, pre svega na „audije“, a nešto slično doživljava se i tokom vožnje. Moćni biturbo, u kombinaciji sa sjajnim automatskim menjačem i aktivnim sistemom oslanjanja, nudi superiorne performanse i laku kontrolu, koja je dodatno unapređena primenom brojnih elektronskih uređaja na čelu s nadzorom stabilnosti.
Promene brzina u automatskom modu su tečne, bez naglih prelaza, kako i dolikuje bogato opremljenoj limuzini, a vozaču je na raspolaganju i opcija ručnog biranja. Ono što, međutim, „nemci“ ne mogu, dobija se uz francuski specijalitet, sistem oslanjanja - hidraktiv 3 plus.
Tradicionalna udobnost čuvene hidraulike dopunjena je računarskom kontrolom, koja omogućava prilagođavanje uslovima na putu (kontaktu s podlogom, brzini kretanja) i stilu vozača koji, pri tom, može da naruči jedan od tri nivoa odziva i tako prilagodi parametre vožnje prema svojim željama i potrebama. Možda deluje komplikovano na prvi pogled, ali baš kao i već pohvaljeni šestostepeni automatik, i aktivni sistem oslanjanja svoj zadatak obavlja bez posebnog opterećenja vozača i drugih putnika u vozilu.
Visok nivo komfora, međutim, krije i potencijalnu opasnost jer svaki pogled na instrument-tablu, gotovo po pravilu, otkriva da se krećete daleko većom brzinom od očekivane. Zato, i te kako dobro dođe što je standardni deo opreme, pored tempomata (programiranja putne brzine), i limitator koji vam pomaže da lakše kontrolišete brzinu i poštujete saobraćajna ograničenja.

„Sitroen C5“ na testu bio je opremljen i uređajem za upozoravanje na prelazak putnih linija. Verovatno će vas nervirati u gradskoj vožnji, pa je dobro što sistem može da se deaktivira, ali je veoma koristan na autoputevima jer na dugim deonicama često pada koncentracija. U ovom automobilu je i inače veoma teško izbeći opuštanje jer se puno toga odvija bez posebnog angažovanja vozača. Uz sve navedeno, tu su još i svetla i brisači koji se aktiviraju sami, pa električna ručna kočnica, parking senzori i u prednjem i u zadnjem delu, navi drajv sistem sa GPS navigacijom, hard-diskom od deset gigabajta za skladištenje željenog sadržaja, TFT kolor ekranom od sedam inča na centralnoj konzoli.
Najgore sledi uvek na kraju. Prestižni paket i brojna dodatna oprema, među kojom su i kožom presvučena sedišta, nadzor pritiska u pneumaticima i drugi luksuzni detalji, doveo je cenu „sitroena C5“ na prag od 50.000 evra. To zaista nije malo, a ako je za utehu, ovaj automobil sa slabijim motorima i manje opreme na našem tržištu dostupan je već od 22.990 (1,8 Attraction).

Cena i oprema test vozila

Citroen C5 Exclusive: ABS, EBD, EBA, ESP, frontalni i bočni vazdušni jastuci, er-beg za kolena vozača, automatsko paljenje migavaca pri naglom kočenju, tonirana stakla, servo-upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje s daljinskom komandom i automatskim zaključavanjem u vožnji, električni sekvencijalni podizači prozora u svim vratima sa zaštitom od priklještenja, deljiva zadnja sedišta (60:40), obrtomer, tempomat i limitator brzine, automatski klima-uređaj s dve zone podešavanja, elektropomična hromirana spoljna ogledala s grejanjem i „visibility pack“, putni računar, radio/CD-MP3 s daljinskim komandama, svetla za maglu, zadnji parking senzori, AFIL (+600 evra), navigacioni sistem s kolor ekranom (3.000), prednji parking senzori (400), alu-naplaci od 18 inča i kontrola pritiska u pneumaticima (600), sedišta presvučena kožom i bočne ručne zavese (1.800) i metalik boja (550). Cena vozila sa uračunatim PDV-om je 50.130 evra.

Autor : Aleksandar Andrić



Pre nego što početkom naredne godine na tržište stignu njihove restilizovane verzije (o tome više OVDE), paleta aktuelnih Porschea Cayman S i Boxstera S će ovog septembra biti proširena novim specijalnim serijama, nazvanih Cayman S Sport i Boxster S Design Edition 2.

Ovo nije prvi put da nemačka fabrika kupcima nudi posebne i limitirane edicije ova dva svoja modela. Tako je prošle godine u rekordnom roku rasprodata serija od 777 komada Caymana S Design Edition 1, a isto se desilo i krajem te godine sa posebnim Boxsterom 60 RS Spyder.

Novi Porsche Boxster S Design Edition 2 karakterišu "Carrera White" bela boja karoserije sa dekorativnim trakama, aluminijumski točkovi od 19 inča bele boje, kožna unutrašnjost i nešto snažniji 3,4 litarski redni šestocilindrični motor (umesto 217kW/295KS u standardnom Boxsteru S, ova specijalna serija raspolaže sa 223kW/303KS).

U Porscheu planiraju da kupcima ponude samo 500 primeraka Boxstera S Design Edition 2 i to po ceni koja u Nemačkoj iznosi 65.539 evra.

S druge strane, u novom Caymanu S Sport će moći da uživa 700 budućih vlasnika, koji će za njega u Nemačkoj morati da izdvoje po 69.942 evra (9639 evra više od običnog Caymana S).

Za te pare se, pored pojačanog 3,4 litarskog motora (na 223kW/303KS), dobija i Porscheov Active Stability Management system, Bi-Xenon prednja svetla, sportska sedišta, Sports Chrono paket, zatim volan, ručica menjača i ručne kočnice presvučeni alkantarom, za 10 mm niže ogibljenje, širi trag točkova, kao i karoserija u narandžastoj ili zelenoj boji (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS) i to u kombinaciji sa aluminijumskim 19-inčnim točkovima, retrovizorima i otvorima za vazduh u crnoj boji. Ipak, ako nekome ne odgovaraju narandžasta ili zelena boja, Porsche će ponuditi i ove boje: Black, Indian Red, Speed Yellow, Carrara White i Arctic Silver.



Audi R8 Spider

5 Avg 2008 - 00:39 Top secret Link

Jedan od noviteta Audija u narednom periodu (pored modela S4, RS5, A5 Cabrio, R8 V10, obnovljenog A6 i RS6 sedana) jeste i R8 bez krova, odnosno R8 Spider.  

Iako se ranije govorilo da će otvoreni R8 biti u Targa koncepciji, na ovim slikama (ako se naravno pokažu verodostojnim) R8 Spider je u stvari klasičan kabriolet sa platnenim sklopivim krovom.

I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, što je ovom potonjem dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.

Ovakav R8 u varijanti bez krova na tržištu treba da se pojavi 2009. godine i to po ceni od oko 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega, Porscheu 911 Cabrio.

Osim novog Spidera, Audi prema raznim izvorima planira da porodicu R8 proširi tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (koji će razvijati najmanje 500 konja), pa je moguće da se taj V10 jednog dana nađe i u R8 Spideru.



Izvor : Tanjug

Najveća evropska fabrika automobila "Folksvagen" (Volkswagen - VW) planira da preseli deo proizvodnje iz Slovačke u Bosnu i Hercegovinu, izjavio je Rojtersu direktor partnerske firme te kompanije u BiH "ASA Holding" Nihad Imamović.

Rukovodstvo preduzeća "Folksvagen Sarajevo" trebalo bi da usvoji odluku o preseljenju na svom zasedanju 27. avgusta, preneli su slovački mediji.

"Folksvagen" sa firmom "ASA Holding" sklapa u Bosni modele "folksvagena" i "škode". Nemačka kompanija u zajedničkom preduzeću ima udeo od 58 odsto, dok ostali deo pripada "ASA Holdingu", koji je i zvanični zastupnik i proizvođač delova za potrebe "Folksvagena".

Nova fabrika bi trebalo da zaposli 600 do 700 ljudi, rekao je Imamović, ali nije naveo razlog preselja fabrike iz Slovačke.

Rukovodilac "Folskvagenovog" odeljenja za komunikacije Daniela Ruč (Rutsć) rekla je slovačkoj agenciji SITA da će proizvodnja u fabrici u Bratislavi ostati, a da bi trebalo da se preseli samo mali deo proizvodnje iz mesta Martin.

Ona je, međutim, dodala da je u toj fabrici trenutno zaposleno 800 ljudi i da se ne planiraju otpuštanja.

"Folksvagen Slovačka" osnovan je 1991. godine na osnovama fabrike BAZ u Bratislavi. Trenutno u Slovačkoj postoje tri pogona VW koji zapošljavaju ukupno 8.500 ljudi. Pored fabrike u Bratislavi, koja ima najviše radnika, tu su fabrika menjača i komponenti za menjače u Martinu i proizvodnja u Košicama, gde se pripremaju automobili za izvoz u Rusiji i Ukrajinu.



Nova generacija Seata Ibize, posredstvom uvoznika firme Porsche SCG (zvaničan sajt uvoznika www.seat.rs), stigla je i na naše tržište.

Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji enterijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, i nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge.

Na raspolaganju su tri benzinska motora: 1.6 litarski sa 77 kW105 KS, agregat od 1.4 litra sa 63 kW/85KS) i ekonomični zapremine 1.2 litra sa 51 kW/70 KS. Ukoliko preferirate dizel motor, obradovaće Vas 1.4-litarski TDI-PD sa 59 kW/80 KS i snažan 1.9-litarski TDI-PD sa 77 kW/105 KS. Oba dizel motora operemljena su filterom dizel čestica (DPF) koji otklanja čađ, smanjuje emisiju štetnih gasova i štedi gorivo.

Izvod iz cenovnika nove Seat Ibize:

Ibiza Reference 1.2L 51kW/70KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 11.946 EUR 

Ibiza Reference 1.4L 63kW//85KS 5-stepeni manuelni menjač - cena 13.248 EUR 

Ibiza Stylance 1.4L 63kW//85KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 14.219 EUR 

Ibiza Stylance 1.6L 77kW//105KS 5-stepeni manuelni menjač –cena 14.994 EUR 

Ibiza Stylance 1.9TDI 77kW//105KS 5-stepeni manuelni menjač – cena 18.101 EUR 

(sve cene su sa carinom i PDV-om, modeli sa 5 vrata)



Smena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stiže njegov naslednik – Golf šeste generacije (prvi Golf je inače predstavljen 1974. godine, drugi 1983., treće izdanje je usledilo 1991., "četvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).

Volkswagen će Golf VI, kao jedan od najočekivanijih noviteta ove sezone (posebno na našem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i više godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvanično promovisati početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok će se prvi primerci naći kod dilera već istog meseca (bar u Nemačkoj, a kod nas verovatno tek na proleće naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS će u Nemačkoj koštati 16.500 evra, što je za samo 200 evra više nego do sada.

Poslednjih meseci su se na internetu pojavljivali zaista mnogobrojni špijunski snimci i razni crteži Golfa "šestice" (u tome je posebno prednjačio nemački AutoBild), a sudeći po ovim prvim zvaničnim fotografijama, pomenuti snimci i crteži i nisu bili daleko od konačnog proizvoda.   

Naravno, Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i očekivalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model nemačke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podsećanja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % više nego u prvih pet meseci 2007.

Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je "šestica" spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim rečima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv već na prvi pogled i bez većih šansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm (za poređenje, aktuelna Opel Astra ima 262 cm, Renault Megane 263 cm, Ford Focus, Mazda3 i Volvo C30 po 264 cm, a Kia Ceed i Hyundai i30 265 cm).


Prostranija unutrašnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom može da se poredi čak i sa većim VW Passatom, a pažnju privlači i spisak dodatne opreme koji može da obuhvata i DVD plejer, hard drive za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava vozača na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim držanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...

Kao i ranije, i novi Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata. U početku to će biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najveća brzina je 172 km/h, potrošnja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potrošnja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, troši 6 litara, dok jača verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrošnja takođe 6 litara), a dizelaši su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje  10,7 sekundi, troši 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrošnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabrički podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrošnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na početku života "šestice", ali će se već sledeće godine pojaviti i novi 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelaši od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se očekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf će trošiti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najjači 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameniće sadašnji Golf R32).

U ponudi će i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva četiri točka, ekonomičnije BlueMotion verzije, a kupcima će na raspolaganju biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.

 

 

Na startu komercijalizacije Golf će biti dostupan u verziji kombi-limuzine sa troja i petora vrata, početkom naredne godine sledi novi Golf Plus, sredinom te iste godine stiže i Golf Variant, sledeća Jetta će biti spremna početkom 2010., novi Touran i Golf Cabrio sredinom 2010., a nova Buba krajem 2010. godine.

Volkswagen inače planira da u 180 zemalja godišnje proda 750.000 Golfova VI i njegovih pomenutih podvarijanti, ali će VW prepreku u tom planu imati u zaista brojnoj konkurenciji : Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo, Ford Focus, Citroen C4, Toyota Auris, budući Renault Megane III, Alfa 149 i nova Mazda3 koja bi trebalo da ugleda svetlost dana krajem ove godine.

 



 

Iako je po ranijim informacijama BMW trebalo da novu generaciju svog roadstera Z4 predstavi tokom 2009. godine, po poslednjim vestima Nemci premijeru navodno planiraju već za novembar ove godine i to najverovatnije na salonu automobila u Los Anđelesu (što se poklapa i sa nedavnom nezvaničnom informacijom da će proizvodnja sadašnjeg Z4 biti prekinuta veoma brzo, čak možda već ovog meseca).  

Drugi novih detalja o novom Z4 nema, pa ovde samo podsećanje na ono što je do sada poznato.

Najveću novinu, pored naravno novog i elegantnijeg izgleda, predstavlja činjenica da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, najverovatnije dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog sklopivog tvrdog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6.

Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz tog modela (postojaće naravno i sportska M verzija koji bi trebalo da dobije potpuno novi turbo šestocilindraš sa oko 350 konja). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u Regensburgu.



Britanski magazin Autocar, pozivajući se na insajdere iz Mazde, piše da će ova japanska kompanija svetsku premijeru limuzinske verzije nove Mazde3 održati u novembru na salonu automobila u Los Anđelesu, dok će se hatchback model sa petora vrata po prvi put u javnosti pojaviti u decembru na salonu u Bolonji.  

Novi Mazdin predstavnik u C klasi imaće osobeniji i sportskiji dizajn (u stilu RX8-ice i nove Mazde 6) u odnosu na aktuelni model, a odlikovaće ga dinamičniji prednji kraj sa karakterističnim Mazdinim otvorom za vazduh i naglašenim lukovima blatobrana. Što se unutrašnjosti tiče, ona će dobiti novi izgled u stilu nove Mazde 6 (kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade se naravno podrazumevaju) sa komandama za audio sistem i satelitsku navigaciju na upravljaču.

Buduća Mazda 3 će koristiti produženu platformu sledeće, treće generacije Forda Focus (pojaviće se krajem 2009. ili početkom 2010. godine), što će u praksi značiti prostraniju kabinu nego do sada i poboljšane vozne osobine. Takođe, novi model će biti lakši u odnosu na istoimenog prethodnika, a to kao posledicu daje nižu potrošnju i manju emisiju CO2.

Što se motora tiče, nova "trojka" će u početku koristiti benzinske agregate zapremine od 1.4 do 2.0 litra i dizelaše od 1.6 do 2.2 litra, dok će se petoclindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 250KS iz Forda Focus ST (u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem) pojaviti 2010. godine u sportskom MPS modelu.

Prodaja nove Mazde3 bi na evropskom i japanskom tržištu trebalo da startuje u prvom kvartalu 2009. godine, a u Americi i ostalim tržištima ubrzo posle toga.



Proteklog vikenda su uvek spremni lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Fiorano snime potpuno nemaskirani (što nagoveštava da je premijera veoma blizu) i za sada neindetifikovani Ferrari.

Očigledno je kao osnova poslužio aktuelni Ferrari F430, što je mnoge odmah nateralo na zaključak da je ovaj misteriozni automobil u stvari prototip njegovog naslednika. Poslednji izveštaji nagoveštavaju da se ovde ipak radi o preradi italijanske dizajnerske kuće Fioravanti, kojoj je F430 poslužio kao osnova za pravljenje unikatnog Ferrarija po narudžbini nekog bogatog kupca.

Ovo nije prvi put da su Ferrarijevi modeli poslužili kao osnova za nastanak izuzetnih modela raznih italijanskih dizajnerskih kuća, koje su naručili (pre)bogati kolekcionari. Dovoljno je samo setiti se Pininfarininog Ferrarija 612 p4-5 ili Zagato Ferrarija 575 GTZ.

Po onome što se vidi sa ovih fotografija, Fioravanati je na F430 izvršio relativno male promene na prednjem delu automobila, dok su mnogo veće modifikacije zadesile njegov zadnji kraj.

Za sada naravno nema zvaničnih detalja o ovom Ferrariju, a mnogi očekuju da će se početkom oktobra pojaviti na salonu automobila u Parizu (mada ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i nešto ranije, recimo na događaju Pebble Beach Concours sredinom ovog meseca, gde će publika po prvi put videti i novi Bugatti Veyron Grand Sport kao i unikatni Pininfarinin Hyperion na bazi Rolls Royce-a Drophead Coupe).



VIDEO : Peugeot 308 CC

3 Avg 2008 - 01:15 Noviteti Link

Francuski Peugeot je najavio da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni promovisati model 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).

Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov spušten ili podignut, kreće od 226 do 405 litra).

Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).

U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).



Povodom otvaranja novog, trećeg po redu izložbenog salona vozila BMW Radulović u Ulici Višnjičkoj 53a u Beogradu, ovaj ovlašćeni BMW i Mini diler (www.radulovic-group.com, tel. 011/10 80 888) je za potencijalne kupce pripremio posebnu ponudu za vozila koja se nalaze na lageru.

Tako se u njihovoj ponudi nalazi BMW 318d Touring (1995 kubika, 105kW/143KS i 300Nm, 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h 9,6 s) koji sa carinom i PDV-om sada košta 34.000 evra (ranije 40.183).

Sem za 318d Touring, posebni uslovi važe još za BMW 120d i Mini One.



VIDEO : Honda OSM

2 Avg 2008 - 17:49 Concept cars Link

Honda je na salonu automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, traje do 3. avgusta) predstavila svoj novi koncept sportskog hibridnog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model ili jednostavno OSM (društvo na salonu mu prave i Hondini modeli CR-Z hybrid i FCX Clarity hydrogen fuel cell car). 

Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je bio na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2.

U Hondi naglašavaju da OSM-om želeli da pokažu da automobili sa malom emisijom CO2 mogu da bude atraktivni, odnosno da budu sportski i zabavni za vožnju.

Čiste i dinamične linije spoljašnjosti se nastavljaju i u dvobojnom enterijeru, gde se ističe prednji panel podeljen u nekoliko delova, centralni displej iza volana (ostali podaci se prikazuju u luku u gornjem delu prednjeg panela), a tu su i komande za menjanje brzina smeštene na volanu.

    

Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu biti da OSM najavljuje neki budući serijski model ove japanske marke, u Hondi naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zelenog svetla za njegovu eventualnu serijsku proizvodnju.