Posle Cayenna i Porsche Panamera sa dizelašem?

Iz Porschea su nedavno za Automotive News potvrdili (posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. ipak promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 176kW/240KS (o tome više OVDE), međutim, to izgleda neće biti jedini model sa dizel motorom u Porscheovoj ponudi. Naime, ako je verovati procurelim informacijama iz nemačke fabrike, 12 meseci posle prezentacije sportskog sedana Panamera (čija proizvodnja treba da počene u aprilu 2009. godine), Porsche planira da na tržište izbaci i njegovu dizel varijantu. Po tim izvorima, u Panameru dizel će se ugrađivati isti 3.0 TDI V6 agregat kao i u pomenuti Cayenne TDI. Kao i kod Cayenna 3.0 TDI, i ovde konstatacija da, s obzirom na veze Volkswagena i Porschea, izbor motora ne iznenađuje, mada i pomalo razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea.
Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se, sem 3.0 TDI dizelaša (ako se vest pokaže tačnom), ugrađivati i benzinski 4.8 litarski V8 motor sa 405 i 520 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), a kasnije i 3.6 litarski V6 agregat sa 300KS. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Težina Panamere bi trebalo da bude oko 1800 kg, dužina će prelaziti pet metara, a širina će iznositi oko dva metra. Što se cena tiče, one će se prema sadašnjim informacijama kretati od oko 80.000 evra za osnovni V6 model pa sve do 125.000 evra za najsnažniji 4,8 Turbo sa pogonom na sva četiri točka. I Panamera će dobiti hibridni pogon (verovatno 2011. godine), koji se sastoji od kombinacije Volkswagenovog 3.6 litarskog V6 benzinskog i elektromotora od 82kW/110KS. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema.