Ipak Alfa Romeo 8C GTA?

Proslava 100-godišnjice Alfa Romea je idealna prilika da brojne dizajnerske kuće predstave zanimljive kreacije za ovaj značajan jubilej.
Pininfarina i Bertone su to već učinili početkom marta na Salonu autombila u Ženevi (sa konceptima Pininfarina 2uettottanta i Bertone Pandion), a svoj poklon za 100-godišnjicu Alfe je na ovogodišnjem izdanju događaja Concorso d´Eleganza Villa d´Este sa modelom TZ3 Corsa pokazao i Zagato.
Međutim, i iz samog Alfa Romea bi trebalo da stigne jedna poslastica za fanove ove marke, i to u vidu Alfe 8C GTA (Gran Turismo Alleggerita).
Radi se o posebnoj seriji, olakšanoj i ojačanoj verziji standardnog modela 8C Competizione, koji inače raspolaže sa 4,7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS.
8C GTA će međutim biti lakši za oko 150 kg i snažniji za 50KS u odnosu na standardni primerak. Sem toga, modifikacije će doživeti i ogibljenje i transmisija, dok ostali detalji tek slede.
U skladu sa godišnjicom, Alfa 8C GTA bi trebalo da bude napravljena u veoma limitiranoj seriji, odnosno radi se o samo 100 komada. Po ranijim informacijama iz britanskih izvora, njegova cena će iznositi oko 200.000 funti.
Foto : Autoedizione.nl
@Predrag
pa rekao sam ti da se ne trudis toliko jer to nije ono sto me zanima. Ja sam samo hteo da vidim sta od te teorije ja mogu da primenim u praksi, da bih sto bolje iskoristio motor, produzio vek a smanjio potrosnju ali ako sam dobro zakljucio od toga nema nista, samo dobar osecaj i vooozi!!!
Zmaj!!!!
Dobro veče svima!!! Apsolviraste noćas menjačke odnose:)
Da i ja malo zakuvam:)
Na koliko obrtaja ja treba da šaltam kad pretičem? Auto je Astra 1.7cdti, 100hp na 4400rmp, momenat 240nm na 2300rmp... 6 brzina menjač
@carobnjak
bila mi devojka celo veče, pa sam sa njom diskutovao:))))) Dodjoste i vi na red:))))
Sad me uvatilo da pravim kompilaciju "paljevinskih" pesama za vožnju... Izbaciću sutra neki predlog, pa da i o muzičkim ukusima porazgovaramo...
@carobnjak
Pobegao si od onih izraza, kao što sam ja sa medicine :)
Najbolje iskorišćenje motora, u pogledu minimalne potrošnje i maksimalnog ubrzanja, je oko broja obrtaja koji odgovara maksimalnom obrtnom momentu. Trudi se da uvek svog Punta voziš oko 2500-3000 obrtaja i to će biti najbolje i za njega i za tvoj džep :)
@Predrag
pa tako i radim ali po osecaju! Sto mi to odmah nisi rekao?!?
To bi bilo isto kao da me ti pitas da li da uzmes neki odr.lek a ja pocnem da ti objasnjavam za koje receptore u organizmu se vezuje, koliko mu je poluvreme eliminacije, kako se metabolise itd. a ne odgovorim ti da li da ga uzmes ili ne...
@blitzman
Pozdrav!
3000 o/min. sasvim dovoljno da bi se pri padu broja obrtaja u toku promene stepena prenosa vratio na maksimalni obrtni moment.
@blitzman
super, pored automobila hobi mi je i muzika!
Za voznju ( agresivnu) dusu dalo: KLF, Snap, ako se secas devedesetih?
@carobnjak
Posto vidim da ima pojave privatizacije pitanja evo i od mene jedno...
Sta mislis o leku Rinasek...
@Predrag
tako i radim, kad iz druge u treću na 3000rpm, tačno na 2400 padne, i opet poleće:))
@carobnjak
ja sam devedestih gledao crtaće:))) Meni je za divljanje EKV, YU grupa, oružjem protiv otmičara....
@Predrag
https://www.youtube.com/watch?v=4N7ZX5o62kQ&feature=related
@blitzman
uh odmah da ti kazem da se oko muzike necemo slagati, nema veze barem se oko kola slazemo... :)
@Panchev9
Rinasec se nije nesto posebno pokazao tj. nije bas za preporuku...
To je kombinacija antihistaminika ( protiv alergije) i vazokonstriktora ( suzava krvne sudove i tako smanjuje upalu) ali u tableti tako da je pitanje da li stigne do nosne sluznice u dovoljnoj koncentraciji. Sigurno su efikasniji lokalni oblici tj. kapi...
Slobodno pitaj, mogu pomoci!
@Predrag
Hteo sam da malo produbiš svoja znanja :))
Autor Predrag 15 Maj 2010, 01:01
Bojim se da vise nema mesta, pored silne medicine... :)))
@carobnjak
https://www.youtube.com/watch?v=4N7ZX5o62kQ&feature=related
@carobnjak
uvek ima mesta, pogotovu za ovo oko kola... Organizam čoveka se odavno nije menjao:))))))) To si već sve naučio:))))
Nisam video tu sprdacinu do sada, nije lose. Mada meni se svidja Insomnia u originalu, za razliku od vecine njenih pesama...
@carobnjak
Čaki prati Karleušin rad? Zatečen sam!!!!!!!
A Ceca, Seka...?
@carobnjak
Pitao sam te iz razloga sto kada nos nece da slusa(pocne da curi), popijem jedan rinasek i prodje za pola sata...
Ako nema neke nezeljene efekte bice i dalje na meniju..
U svakom slucaju hvala na odgovoru...
Ovo antihistaminika itd... sam zapisao na papir posto razumem kao da sam upravo sreo talibana...
@carobnjak
iz audi teme za put...
to na šta ti misliš je put Srbobran-Feketić-Mali iđoš- B. Topola... Jes odvratan... Datira iz 1920-ih godina...
@carobnjak
Nadam se onda da si prepoznao, od koje cecine pesme potiče Čakijeva pesmica? :))
@Panchev9
pa to onda nije prehlada jer onda curi nekoliko dana. Verovatno se radi samo o nadrazaju sluznice zbog dima ili promene toplo/hladno. Pusac si?
P.S. sto se nezeljenih dejstava tice, ima ih ali ako se pije vise tableta dnevno i svaki dan, tako da slobodno ga uzmi ako ti pomogne, to je najbitnije!
Ima slican lek - Defrinol, kombinacija Brufena i vazokonstriktora, odlican za kijavicu sa temperaturom...
@blitzman
da, taj! Ne znam bas ta mala mesta jer ne idem tuda...
Sto se tice makine, to samo Italijani mogu.
Sto se tice ozbiljnijih stvari, jel izlazi ko gde jel j... ko sta :)
@Panchev9
Cestitam, ni ja! :)
Onda bi dobro da uradis alergotest ako se to cesto javlja jer ti verovatno nesto smeta...
@carobnjak
evo jedan za struku o Čaku...
Čak Noris nikad neće dobiti srčani napad…..njegovo srce nije dovoljno glupo da ga napadne...
@carobnjak
Kod tvojih kolega nisam bio 15 godina...
Ako izuzmemo regrutaciju, za vozacku dozvolu...
Jedno 5 godina nameravam ali tako ti je to...
Inace valjalo bi da je malo cesce ova godisnjica Alfe...
@carobnjak
ne, ti ćeš doći kod Čak Norisa:))) I master se javio na audiju!!!
@blitzman
video sam zato sam i izdao naredbu ali veceras nece da slusa! :)))
Nego, zna li ko šta o naknadnoj ugradnji tempomata? Od tjuninga sam brzo odustao, al tempomat ima da stavim:)
@Panchev9
ne znam koliko godina imas ali to je pogresan nacin razmisljanja! Kod lekara se ide samo kad si bolestan tj. kad je KASNO, nazalost u Srbiji je tako...
Barem 1x godisnje treba uraditi analize krvi i mokrace i meriti pritisak. Ako imas u porodici srcana oboljenja, slog, visok pritisak, secernu bolest, astmu/bronhitis, maligne bolesti treba uraditi dodatnu dijagnostiku...
blitzman, nije zakucalo. 502 komenatra ima. Gde sme da takuca kada ja postujem.
Sve ja to znam...
Nema nista ovo pobrojano...
28g.
Provalio sam iz kog si sitija hehe...
Ma kakvi vicevi.. Neki lik drzi blejac.com i postavlja smejurije...
@Panchev9
onda ne treba nista za sada, mislio sam da si stariji... :)))
Pitali Lalu šta više voli, Božić ili seks. A on će: Ta Božić, dolazi češće!
Kada se udavilo najvise Bosanaca?
- Kada su gurali podmornicu da upali
Ljudi! Ja da vozim ovu Alfu bio bih najsrecniji carobnjak na svetu, makar i sa mojim "slabasnim" motorom od 60 konja! :)))
Dobro ocuvanu domacu makinu...
Jedan ljubimac u prravom smislu te reci...
A vozilo se dosta sluzbeno...
Pa nisu mi valjda komentari penzionerski...
Nisi mogao gore da mi spustis... :)
@ za mastera
Piroćanac otišao prvi put kod popa da se ispoveda. I započnu oni razgovor:
Pop: Šta je sine?
Piroćanac: Ja sam za vreme Drugog Svetskog rata u podrumu skrivao Jevreje.
Pop: Pa to je dobro delo.
Piroćanac: Ali sam im to naplaćivao.
Pop: Pa znaš kako je, to košta, troškovi su to veliki.
Piroćanac: Ali im još nisam rekao da je rat gotov.
Ko tebe kamenom, ti njega palicom.
Snaga klade valja, a keš caruje.
Ko sa decom spava, taj je Majkl Džekson.
Ko pre devojci, taj vozi BMW.
Ko uči znaće, ko krade imaće.
Gde ima dima, tu ima i vutre.
Ma ne...
Ne smem da kazem za makinu hehehe
A za mesto nije problem...
Ko drugome jamu kopa, fizički je radnik.
Ko se sunca krije, hladno mu je.
Um caruje, dok snaga ne popizdi.
Putem nekih izvora sam doznao ali i ako kazem koji je grad on ima sansu da kaze da nije...
Nije stojadin ali kud me podseti jer bese nekad i on..
Sto taj nije hteo u drugu..
Ajde kad je nizbrdo ali uzbrdo je narodni podvig...
@Predarg
Lepsi je od Fabije :)))
Vodila se rasprava o tome u kojoj je zemlji najveci odjek.
Amerikanac: Kada mi sa Kipa slobode viknemo "zivjela sloboda", po tri dana odjekuje "Zivjela!", "Zivjela!".
Francuz: Kada mi sa Ajfelovog tornja uzviknemo "zivjela ljubav", po sedam dana odjekuje "Zivjela!", "Zivjela!".
Crnogorac: A kada mi sa Lovcena uzviknemo "zivio rad", po mjesec dana odjekuje:
"Je*o te otac!!!:))))))))
@carobnjak
ja volim da se šalim na svoj račun:))))
evo još
Sastali se svi Crnogorci da bi donijeli vaznu odluku tj. koji ce dani u sedmici biti radni a koji neradni. Kada su usaglasili stavove iznijeli su prijedlog na glasanje: subota i nedelja su svakako neradni dani, ponedeljak je odmor od odmora, utorak je priprema za rad, srijeda je radna, cetvrtak je odmor od rada, petak je priprema za odmor. Nakon izlaganja javi se jedan glas iz pozadine :" Aaa, jeli coce hoce li svaka srijeda biti radna"?
evo još
(Na sudu)
Djevojka: Eto, gospodine sudija, krenem ja ulicom, kad mene on zgrabi!
Crnogorac: Laze, druze sudija, laze, crkla dabogda!
Djevojka: Pa me stade 'vatati, pa pipati, pa kuku mene jadne!
Crnogorac: Laze *****, laze!
Djevojka: Pa na kraju kad raskopca pantalone...
Crnogorac: Laze, oko da joj ispadne!
Djevojka: Pa kad izvadi onaj njegov od pola metra...
Crnogorac: A bogu mi, sto jes' jes'...
@Panchev9
Ti i Čaki ste mnogo namazani. Kada god treba neko priznanje da padne, ili vas nema ili se pravite ludi :)
Evo za carobnjaka...
Dolazi covek na kontrolu kod doktora.
Doktore sad mi je bolje, ne kasljem, ne kijam samo malo tesko disem.
Nista vi ne brinite, pobrinucemo se da i to prestane.
blitzman
Sada mi je jasno zašto voliš da se šališ na račun Crnogoraca :))
@Panchev9
Ko zna šta tek naš Čaki radi :))
Naiđu Srbin i Crnogorac na hrpu para u sred šume. Kaže Srbin:
-bre, ajmo to bratski da podelimo.
a Crnogorac će:
-ajmo rađe popola:)))))))))))
ovaj je istina:)))))
Zasto naše politicare ne stavljaju na markice?
Zato sto narod ne bi znao sa koje strane da ih pljune..
šta radi kostur u grmlju?
To se plavuša igrala žmurke pa je nikad nisu našli!!!!!
@carobnjak
Evo neka bolest...
Kako se zove bubuljica na plavusinom dupetu?
Tumor za mozgu...
Odoh da učim, imam ispit za 15 sati:) Pozdrav za sve!
@Moron
imam i jedan vic za Vinograđane, ako si zainteresovan napisaću ti, dugačak je:)
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://mitjakandare.files.wordpress.com/2008/11/reklamni-plakat.jpg&imgrefurl=http://mitjakandare.wordpress.com/2008/11/22/yugo-only-a-memory/yugo-skala/&usg=__NXAPfWCdFI6FRQSjfyNh0ZDVvg0=&h=3507&w=2471&sz=3661&hl=en&start=6&um=1&itbs=1&tbnid=1eUFJvU2ayxP2M:&tbnh=150&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dyugo%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26tbs%3Disch:1
@Mange, Predrag & Co
Ono sa menjacima od sinoc ... Pa, zar se ista stvar ( brzi, a manje startan ILI sporiji, a startniji automobil ) ne postize prostom promenom diferencijala ( stavljanjem drugog odnosa u njemu, duzeg ili kraceg )?
I jos nesto. Nekada ( pre 20-30 godina ) je najvsi stepen prenosa ( 4. ) bio "direktan" ( 1:1 ), onda se pojavio "overdrive" u nastavku menjaca ( recimo 0,8 : 1 ), a danas najvisi stepen prenosa kod 6. stepenog menjaca ide i na recimo 0,6 : 1. Razumem sta je cilj ( sto mnji obratji motora pri sto vecoj brzini ), ali zar to nije moglo da se postigne i tako da je 6. stepen stavljen kao "direktni" ( a svi ostali srazmerno "skraceni", pa bi medjusobni odnos prenosa ostao isti ) ) uz istovremeno izmenu odnosa u diferencijalu ( smanjenje stepena "redukcije" )? Bilo bi isto! Zasto je "direktni" stepen u pravilu i danas ostao 4 stepen prenosa ?
Moron.
Potpun si u pravu ali današnji menjač i diferencijal su isti sklop (prednja vuča), tako da promena diferencijala u fabričkim podatcima se smatra drugim menjačem, mada se vrše i izmene ma pojedinim stepenima prenossa.
Menjač odgovara:
1.Snazi, karakter. obrtnog momenta motora
2.Težini i otporima votila
3.Nameni vozila, (vožnja u ravnici, brdu, vučna vozila ili za min. potrošnju goriva ekonomik) Razlike i karakteristike su velike.
Cilj menjča je da prilagodi što bolje vučnu silu idealnoj hiperboli vuče.
Svi
Daću vam link primeraa Vučnog dijgrama, odnos pogonska sila - brzina.
http://img32.imageshack.us/i/72994994.jpg/
Na njemu se vidi kako se stepenima prenosa aproksimira idealna hiperbola.
Donja konkavna parabola je zbir svih otporaa vozila a u preseku sa hiperbolom dobija se mah brzina.
Sam početak hiperbole nije "poklopljen" sa stepenima prenosa, do 20km/h i tad se koristi kvačilo za polazak.
Sve se vidi u kom prenosu, kad, šta, koliko...
Ko bude razueo dijagram sve će razumeti. Nije nauka.
@Moron
Prvo, nije diferencijal odgovoran za to na šta ti misliš, već glavni prenosnik. Na pr. promenom prenosnog odnosa u glavnom prenosniku, Zastava je svoje menjače prilagođavala različitim automobilima. Kod Floride je prenosni odnos u glavnom prenosniku 3.556, dok je kod Yuga 3.765. Povećanjem prenosnog odnosa u glavnom prenosniku, obezbeđuje se povećanje obrtnog momenta i istovremeno smanjenje ugaone brzine.
Direktan prenosni odnos se primenjuje SAMO kod menjača sa tri vratila. Prenosni odnos i=1 se obezbeđuje direktnim sprezanjem ulaznog i izlaznog vratila menjača. Najčešće je to četvrti stepen prenosa, da bi se u svim višim obezbedio "overdrive".
Menjači sa tri vratila se koriste kod vozila kod kojih je potrebno promeniti ravan obrtanja, odnosno u sledećim slučajevima:
- motor napred, uzdužno postavljen, pogon napred
- motor napred, uzdužno postavljen, pogon nazad
- motor nazad, uzdužno postavljen, pogon nazad
@Predrag, Moron
imaju li gabariti menjača veze sa tim prenosnim odnosima. Npr. ako bi šesti stepen bio 1:1, da li bi menjač bio veći, teži?
@Moron
evo vic
Sruši se avion negde u Africi. U avionu bili Njujorčanin, Parižanin i Vrbašanin...
I uhvati ih ljudoždersko pleme. I poglavica im kaže: ajde se lepo predstavite, pa ako budem zadovoljan, nećemo vas skuvati:)
Dođe lik iz NY, počne o kipu slobode, o menhetnu... Poglavica ga bledo gleda, kaže nemam ja pojma gde je to, i ode njujorčanin u kazan...
Dođe Parižanin i počne o ajfelovoj kuli, versaju, jelisejskim poljima... Poglavica kaže: nikad čuo, i francuz ode u kazan...
Sve to gleda crni Vrbašanin, i polako sam ide prema kazanu... Poglavica ga vidi i kaže: što ti ne kažeš?? Ma neću, kad ove ne znaš, nećeš ni mene:(( Poglavica kaže: ma reeeci... Vrbašanin: Ja sam iz Vrbasa...
A poglavica će na to oduševljeno: Da nisi iz Vinograda????:))))))))))))
Mange
Bio sam smetnuo sa ma tu "sitnicu", da su kod prednjeg pogona "integrisani" menjac i diferencijal.
Pogledacu taj dijagram i probati ga razumeti ...
@Predrag
Kada sam rekao "promenom diferencija", mislio sam na to, na promenu odnosa "redukcije" u glavnom prenosniku ...
A sto kod obicnih vozila ne ugrade "reduktor" kao kod "nive", ne mora bas biti onaj stepen redukcije ( skoro "pola" ), vec manji, recimo 20%, pa kada dodjes na neki "izazovan" brdski put, ti ga "redukujes", pa "Vozi Misko ..." Ja sam se sa nivom uvek radovao sporim brdskim putevima ... Ubacim reduktor u "prvu", pa "piči", samo gas, šaltaš, "gore"-"dole" i tako do na nekom "pravcu" u petoj postigneš maksimalnih oko 70 km/h ... Šteta što joj reduktor nije bio sinhronizovan ...
Blitzman
Dobar vic, nema šta ... Baš dobar
Što se tiče stručnog pitanja, ne znam, ali mislim da nema jednostavnog odgovora. Veličina menjača svakako zavisi od toga šta u njega strpaš, pa i kakve zupčanike ( a oni mogu da zavise od veličine prenosnih odnosa
@Moron
:))
Šta znači da nije sihronizovan reduktor(menjač kod oldtajmera), nikad mi to nije bilo jasno? Jel to znači da moraš da paziš pri kojim obrtajima šaltaš ili nešto drugo?
Glavni prenosnik i diferencijal su integrisani u jedno.
Šta je diferencijal, čemu služi i koja je glavna njegova karakteristika?
Negativni deo menjača je njegov otpor. Što veća redukcija veći otpor.
Reduktor na vozilima sa poprečno postavljenim motorima nije konusno tanjirasti, već klasik zupčanici sa kosim zubima, što značajno smanjuje otpore.
Sportski menjači imaju prave zube i značajno manje otpore ali je jako bučan.
Pogledajte dijagram gore naveden.
@Blitzman
Ako bih probao to da ti objasnim, ispao bih jos veci moron nego jesam :) Nesinhronizovani menjac trazi vestinu pri promeni stepena prenosa. Ne znam da li si nekada vozio "dajca"... Salim se.
Kod nive je sustina da u osnovi nema promene brzina u reduktoru dok se vozilo krece, tacnije, mozes iz prve u drugu pri manjoj brzini kretanja, ali iz druge ( "brzohodne" ) u prvu ( "sporohodnu" ) samo kada je zaustavljeno vozilo. Taj problem imaju jos neki "jeftini" terenci ( ako imaju reduktor, jer vecina uopste nema ).
Ali, zato kada nivi ubacis reduktor u prvu, ona ubrzava "kao ferari"... sve do tih maksimalnih oko 70 km/h.
Menjač se može uporediti sa silom poluge. Što veći krak poluge veći teret dižete. Tako i menjač, što veća ukupna redukcija veća je i sila na pogonskom točku, ali...
Kad je duga poluga treba vekiki hod ruke, znači sporo ide dizanje. Tako i menjač. Velika redukcija sporo
Sinhroni su mali prstenčići na zupčanicima, koji usklađuju njihovu brzinu sa vratilom da pri uzupčenju ne bi krčali i lomili se. Nekad je to morao da radi vozač sa međugasom i "duplim" kvačilom.
Prosti objašnjenje ne može.
@Moron
opušteno:) I mislio sam da je komplikovano... Tražio sam jednom komšiji da mi da "dajca" da provozam, ali mi rekao da to treba "znati":)
@Mange
"Šta je diferencijal, čemu služi i koja je glavna njegova karakteristika?"
Znam šta je, čemu služi, ali ne i poslednje što pitaš.
Šta je moja najveća tuga i sramota, ne znam princip rada onih "tanjira"... Ima negde video klip ili slično da shvatim kako postiže to što radi
P.s. Ima moje dete "diferencijal" na malom auticu "nikko" i da mi nije žao deteta, davno bih ga rasturio da vidim kao radi ...
Mange
Pogledao sam onaj vučni dijagram i shtavam sve "linije" ( koje predstavljaju pojedine stepene prenosa ), ali ne shavatam one dve plave "krivulje".
Ah, sada sam pročitao tvoje objašnjenje tačke preseka te dve plave linije ... Znači, Vmax se izračuna, zna unapred, to nije stvar empirije?
@svi
posto sam ja carobnjak, izgleda da sam predvideo sta ce pisati u SAT plusu , jedino sto to jos nisam skontao... :)))
Evo tekst iz najnovijeg broja, upravo ono sto sam ja pitao a tu je i odgovor:
"STEDNJA BEZ OBRTOMERA
Mada je obrtomer odavno postao uobicajeni deo opreme, neki automobili ga nemaju , sto pojedinim vozacima stvara odredjene probleme ili barem nedoumice. I Vasilije Draskovic nam se obratio jer automobil koji je nedavno kupio nema obrtomer i nije siguran kada da promeni stepen prenosa. Njemu konkretno smeta sto ne zna kada je motor u podrucju najveceg obrtnog momenta, jer smatra da je voznja tada ekonomicna. U svom starom automobilu je kao pomoc imao dijagram zavisnosti brzine vozila od broja obrtaja motora i stepena prenosa, pa ga zanima da li moze da nabavi takav dijagram i za 'punto" 1.2.
ODGOVOR: Tacno je da se sa obrtomerom vozac lakse orijentise, ali se i bez njega u obicnoj voznji moze voziti ekonomicno. Naime, zabluda je da automobil trosi najmanje goriva kada motor radi u rezimu najveceg obrtnog momenta. Pravilo za ekonomicnu voznju je da treba voziti u sto visem stepenu prenosa, sto ujedno znaci i pri najnizim obrtajima. Kada vozite ujednacenom brzinom ( tj. ne ubrzavate), ubacite menjac u najvisi stepen prenosa pri kojem se motor ne gusi. Obicno vec pri 50-60 km/h moze da se vozi cetvrtim i petim stepenom prenosa. Naravno, u visim stepenima prenosa i pri nizim obrtajima automobil slabo "vuce" pa je pri ubrzavanju potrebno ubaciti u nizi stepen i pustiti motor da se zavrti, ali ni sa tim ne treba preterivati ako nemate razlog da ostro ubrzate. Dakle, za ekonomicnu voznju obrtomer u stvari, nije neophodan, kao ni dijagrami koji pokazuju kako brzina zavisi od broja obrtaja i stepena prenosa."
Eto adekvatnog odgovora na sva moja ranija pitanja...
Ziveo "SAT plus" ! :)))
@carobnjak
Pozdrav!
Nadam se onda da si prepoznao, od koje Cecine pesme potiče Čakijeva pesmica? :))
Autor Predrag 15 Maj 2010, 01:19
...Naime, zabluda je da automobil trosi najmanje goriva kada motor radi u rezimu najveceg obrtnog momenta...
Ovo nije tačno!
Sprovešću test na Škoditi pa ti javljam!
@Predrag
Pozdrav! Secam se te pesme ali kroz maglu...
A da li si ti prepoznao u prethodnom komentaru sta si u stvari trebao da mi odgovoris ?!? :)))
Drugari, za sada stvari stoje ovako:
"FANOVI AUTOBLOGA"
Osnivaci:
Predrag
MasterHaosis
Carobnjak
Pocasni clan:
Moron ( cak i kada spava... :)))
Pridruzeni clanovi:
Blitzman
Panchev9
Mange ( zamislite nemam nista protiv :)))
Damko
Pozvani a NISU se odazvali:
Ex Italo Fan
Jaje
lok
...
Uh, kakva greska!!!
Nadzorni strucni organ:
Boris :)))
Pozvani su jos:
kornjaca
Dejan L ( pod uslovom da komunicira i sa nama a ne samo sa sobom... :)))
Laik
Spisak nije konacan!
@Panchev9
znam da ne volis SAT plus ali reci mi iskreno: da li postoji domaci auto-casopis koji nije samo prepisivac stranih ( vrele gume, top speed na primer) ?
Jao, jos veca greska, njih sam pominjao na pocetku!!!
ALEKSANDAR BG
Aleksandar ( zvani E-classe :)))
Ej, ja sam napisao nekoliko viceva. Gde su oni?
Sad će da ispadne da nisam hteo da se družim sa vama. Siguran sam da sam jutros oko 10 napisao nešto za Hitlera i Jevreje...
Hmm... čudno.
Predrag
Sve karakteristike motora se daju za max opterećenje i max. poziciju gasa.
Ako promeniš poziciju gasa dobijaš čitav niz novih karakteristika motora, tako da se i položaj mnx obrtnog momenta menja.
Tčno je da motor ima najmanju spec potroš goriva na obrtajima max ob mom. ali mi gledamo celo vozilo, znaci i porast otpora vazduha, što menja stvar. Smanjenjem gasa se smanjuje i tačka na kojoj je max obrt. moment
Današnja kola imaju najmanju potrošnju od 50 do 70km/h u najvišem stepenu prenosa(mali motori).
Tvoja fabija troši najmanje oko 60km/h.
Provereno mnogo puta.
A SAT ne prepisuje Italijane...
Pre sam dosta gotivio AB u srpskom izdanju, ali su poslednjih godinu dana dosta pali u svakom pogledu...
Mozda je i razlog odlazak urednika Slavkovica... Kazem mozda... Jako malo auto testova imaju sa domaceg trzista... Znas onaj recept kada u jednom casopisu vidis test crne Honda Civic I isti se ponavlja u ostalim casopisima... Jer nazalost trziste je malo...
Vrele Gume imam 10-ak brojeva iz 2001-2002g. i batalio sam ih... A Top Speed uopste ne odgovara mojim glavnim citackim prohtevima te imam mozda 3 broja kada su davali lepe postere... Teskog srca priznajem ali Auto Klub je ubedljivo najbolji ExYU casopis o automobilima, mada i oni imaju veze sa Italijanaima...
@Panchev9
jeste SAT plus objavljuje italijanski materijal ( sto je za mene plus) ali ipak ima puno tema vezano samo za Srbiju, razne akcije, istrazivanja, sopstveni supertestovi! itd. sto recimo Autobild nema!
P.S.
Autoklub sam citao jos pre 20 godina kada se pojavio ( 1989.) i tada je bio najbolji uz slovenacki Automagazin. Ipak, zelim nesto nase!
Sve je to lepo...
Ali mene smaraju svi ti tekstovi koji nisu vezani za automobilizam... Preko nekih znam celu tu ekipu pa i to mozda utice... Od toga sto se zove "sat" meni je interesantno samo "A"...U svakom slucaju ne citam takve casopise a tebi zelim uzivanje u citanju svake stranice... I sam mozes da procitas da nikad nisam to potencirao...
@Panchev9
ni ja ne citam ono sto me ne zanima, naravno...
Sta nisi nikada potencirao?
@Predrag
Škoda jeti jeste dobra kupovina ali za onoga kome treba. Ulazio sam u VW tiguan i mogu ti reći da je identičan sa jetijem a skuplji ne zna se.
Ali jeti je polu SUV, težak je oko 1500kg, prilično visok za brzu vožnju, tako da onaj kome ne treba vozilo za makadam, selo, lov, riboliv i česte silaske sa asfalta, treba da izabere nešto drugo.
Ako voliš Škodu imaš Oktaviju za manje pare, koja ima 1200kg i izuzetno je udobna.
Onaj 1.2TSI je potpuno dovoljan za nju. Bile bi male takse i registracija. Ubrzanje do 100 oko 10s, a potrošnja goriva barem 1 l manja nego u jetiju.
Nemam manir da kritikujem SAT...
Ovo kazem iz razloga jer spoznajem da nekoliko Vas cita taj casopis i pricate sta ima u aktuelnom broju itd...
Bas me zanima ako recimo ima 100 strana( bez reklama oko 70 npr.), koliko ti procitas...
@Panchev9
A ovo:
"Ma kakav SAT...
Autor Panchev9 15 Maj 2010, 15:05" ?
Procitam sve sto je vezano za automobile, servise, savete, ankete, istrazivanja, podaci o prodaji a to je vise od pola...
Nije u tome poenta, nego da nadjes ono sto te zanima a to je vec subjektivno...
Citam i Autobild sa zadovoljstvom, oni su nerealniji, kad vidim uporedni test odmah znam pobednika, sto nije slucaj za SAT plus!
@carobnjak 15 Maj 2010, 14:54
Da nisi ti Vasilije Drašković?:))))))) Znam da mi nećesš odgovoriti, ali moram da upitam:)
@carobnjak
Može i u skladu sa slobodnim vremenom.
@Mange
Znam te. Ti taksista? Kao kad bi ja bio čistač.
Otkrivanja identiteta nema!
@Panchev9
znam ali oni su dali odgovor na svu ovu polemiku ovde, bez teoretisanja, definicija, formula i dijagrama...
Ako se secas ja sam samo trazio odgovor DA ili NE...
@blitzman
naravno da nisam! Zato sam i napisao da sam ja carobnjak i da predvidjam stvari...Cista koincidencija, cak je u pitanju identican automobil. Osim sto moj ima obrtomer, to si mogao da zakljucis...
Da sam imao taj odgovor sigurno ga ne bih trazio ovde...Toliki provokator bas nisam :)))
Odoh na ispit! Javljam se doveče kad se vratim sa Noći Muzeja! Pozdrav!
@carobnjak
:)))
@Laik
Octavia je za moje potrebe ogromna. Inače Octavia 1.4 TSI ima 1265 kg, a Yeti 1.2 TSI ima 1345 kg. Yetia sam vozio (2.0 140 ks 4x4) i veoma je stabilan, ali i tvrd. Sviđa mi se taj uzdignuti položaj pri vožnji, jer se osećam nekako sigurnije, a mislim i da su vozila, kao što je Yeti idealna za ove naše lepe puteve.
U svakom slučaju ima još vremena do izbora novog auta (oko godinu dana), a za sada su u opticaju:
1) Yeti 1.2 ili 1.4 TSI
2) Octavia 1.2 ili 1.4 TSI
3) Roomster 1.2 TSI 105 ks
...hahahahah... Mada, i Fabia 1.2 TSI 105 ks mi je interesantna, ali nju bih preskočio. Red je da se pri kupovini novog automobila ode par koraka dalje :))
@Predrag
Ovo što sam ti rekao je sa moje tačke gledišta i u skladu sa mojom izuzetno izuzetno brzom vožnjom.
Jeti za svoju klasu leži dobro, prilično je tvrd i ima prilično slabe kočnice, za brzu vožnju. Vozio sam i 2.0tdi full i stvar je slicna. U podatcima nema težina za 1.2tsi a 1.8tsi 4x4 je težak oko 1520kg.
Rumster je pravi porodični auto. Često vozim HTP i 1.4 16V i mogu ti reći da je za veliku porodicu odličan a za samca smešan.
Ahahaha pazite ovo:
Kako se zove najpoznatije cigansko zabavište?
"Cicigan"
Pita Ciganin jednog čoveka na autobuskoj stanici: ,,Brate jel imaš da mi daš 20 dinara?"
A ovaj mu odgovara: ,,Nemam." A Ciganin dodaje: ,,Tako i izgledaš!"
hahahaha
Koje su bile poslednje reči kapetana podmornice? Provetrite malo!
Koje su bile poslednje reči Majkla Džeksona dok su ga uvozili u bolnicu?
Brzo na dečije odelenje!
Kako peder skida kondom posle seksa?
Pa prdne!
Čita deda novine i dođe do stranice gde se nalaze čitulje, i tad naiđe njegov unuk Perica i pita ga:
-Šta je deda, opet si na fejsbuku?
Dolazi čovek kod doktora i kaže mu:
,,Doktore, sad mi je malo bolje, ne kašljem, ne kijam, samo malo teško dišem."
A doktor mu odgovara:
,,Ma ništa vi ne brinite, pobrinućemo se da i to prestanete!"
Pita Perica ćaleta: ,,Tata, tata, kad ćemo da kupimo Golfa peticu?"
A otac mu odgovara: ,,Kad izađe Golf devetka!'
Koja je to elegantna žena?
Pa ona koja se oblači na kredit, a skida za gotovinu.
Zašto se jezici zovu maternji?
Zato što očevi retko kad dolaze do reči!
Kako dobiti idealnog muškarca za ženu?
Genetskim inžeinjeringom, ukrštanjem vibratora i bankomata.
Ko je glavni sponzor Zvezde?
History channel.
Hahahahahaha!
Zašto se King Kong zaljubio u plavušu?
Zato što je majmun.
Nastavak sledi kasnije haha
@Predrag ili ko zna
Kolika je potrosnja automobila "u leru"... Slusao sam da mere po satu hm...
Sta se desava sa automobilima koji izbacuju crni dim kao bus iz filma "Ko to tamo peva"...
@Panchev9
Moja Fabia troši 0.7 (0.8) l/h kada je zagrejana. Meri se u satima, jer se motor ne koristi za pogon (ne obrće se izlazno vratilo menjača).
Zreli su za generalu :))
Ako je plavi dim (kod benzinskih motora), onda su u pitanju gumice ventila.
MasterHaosis
hahahah... Ti si šou...:)
najbolji je onaj sa prdenjem :))
ma svi su dobri...
@Panchev9
P.S. Zbog toga je kod automobila koji imaju ubrizgavanje goriva, potrebno u cilju smanjenja potrošnje što više koristiti CUT-OFF funkciju (prekid dovoda goriva u motor, pri puštanju komande za gas, u bilo kom stepenu prenosa).
Kod motora sa karburatorom, vožnja u leru povećava ekonomičnost ;)
@Predrag
Hvala. Pretpostavke su bile dobre... :)
Dakle ponekad se moze voziti i na leru. Drugar masinac me ubedjivao da se povecava potrosnju(ne znam koji je smer ali nije tvoj, u Nisu)...
@9Panchev9 15 Maj 2010, 17:03
na mojoj astri se do 13kmh meri u litrama na sat, a posle normalno. Inače ugrejana bez klime troši 0.4-0.5, a sa klimom 1.2-1.3
Cut off sistem postoji i na motorima sa karburatorom-
Recimo svaka lada riva i samara imaju elektronski sklop, kaoi mnogi stari fiati, koji zatvara dovod goriva na ler diznu, kad motor radi preko 2200o i kada je puštena papučica gasa. Naravno ovo ne radi jer naši majstori na znaju čemu to služi.
Na običnom karburatoru zato je bitno da je smeša podešena na min stabilnog rada.
@svi
Znaci, "clanovi osnivaci" i "pristupni clanovi" ... Počašćen sam ukazanim poverenjem :) Prihvatam dok sam budan ...
@Mange
Kažeš da je DANAS za male motore najrentabilniji režim 50-70 u najvišem stepenu prenosa. Meni je oko 65, ali u 5-oj ( za 6. mi presporo, ona lepo vuče tek negde od 80, ali tada troši više ). Ali, ne znam da li se sećaš mazde 1800 ( "radio" Bertone ), iz daleke 1968. godine, SOHC, sa 104 ks, "jednogrli" kaburator ( sa onim hidrauličnim "klipom" )?
Vidiš, u upustvu za tu mazdu ( pre 32 godine ) je pisalo da je najeekonomičnija brzina 40-60 km/h ... I zaista je bila neverovatno ekonomican automobil ( a i lagan, jedva preko 1.000 kg )
Kako je to moguće? Zar je vreme stalo te 32 godine, odnosno, ono što je tada bila najeekonomičnija brzina i danas je?
@Predrag
Mislim da Laik uopšte nije "laik"... Treba razmisliti šta čoveku zaista treba, odnosno, da li mu baš treba SUV. Jeste da se sedi "više" ( lepo je "nekada" gledati ljude "sa visine" ), ali on ipak više troši, bučniji je ( na auto putu ), manje udoban, a nema šanse da na putu "leži" i da koči kao "normalan" automobil ( pa je i manje bezbedan ).
@Laik
Nisi ti bas laik ...
Koga intersuje da vidi onu mazdu, ima je na ( prva, tj. gornja slika ):
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Luce
Odoh opet ...
Moron
Ta brzina od oko 60-70km/h diktira otpor vazduha, koji naglo počinje da raste od oko 60km i to kvadratnom zavisnosti, tako da na recimo 150km/h treba preko 50ks (zavisi od čeone površine i kef. otpora vazduha) samo za tu aždaju. A tvoj auto je dizel i ima 6 brzinu ekonomik, koja rasterećuje motor na velikim brzinama. Verovatno se radi o većem motoru 1.9tdi ili tako nešta.
A to što si naveo je vakumski horizontalni karburator, koji se uglavnom koristio na starim velikim motorciklima.
Panchev9
Prevaziđeno, neekonomično, problematično to ti je karburator.
Nije problem u elektronskom ubrizgavanju. Problem je u Ekološkim normama. Karburatorski motor to nikada ne bi zadovoljio a išao bi kao invalid!
Mange
Ma, u pitanju je 1,6 HDI od 110 ks.
Znam da pri nizim brzinama caruje trenje, a pri vecim otpor vazduha. Pricala mi davno braca, oni nisu "laici" kao ja ...
Ne znam kako se taj karburator tacno zove ( istovrsan je bio, recimo, na volvu serije 240 sa motorima B21A ), ali sam mu jednom menjao tu vaakum membranu, a par puta ga rastavljao da ga ocistim od "taloga". Bas je ono bila cudna naprava, klip u ATF ulju, konusna "igla" sto ulazi u diznu, pa "siroka" dizna ( skoro "prst kroz nju da prodje ), tako da mu "talog" i nije bas smetao... "Gutao" je sve, a najvise gorivo ....
Nisi razumeo...
Rec MAKINA= karburator( znacenje)...
Nisam mislio na 2010g...
@Moron
Spasavaj, dobar si advokat kada je "napad" na coveka... :)))
Moron
Isti takav karburator imas na svim mopedima i skuterima, bez membrane i mehanički. Taj klip se zove šiber. Takav karburator sa šiberom i membranom su imali voksali i maram tiraći da je baš gutao i trošio mnogo. Poenta je što vakum otvara šiber onoliko koliko treba, jer vozač čestoo ranije da pun gas nego što treba. Danas to radi elektronioka i motorizovani leptir.
A taj HDI verovatno max brzinu postiže u 5 brzini, 6 ekonomik za brzine preko 100
Hahaha Predraže, momci, evo još deset viceva.
Šta peva mali ciga kad ga majka kupa?
Ne pomaže voda majko....
Zašto nije lepo smejati se Ciganinu na bicikli?
Zato što je moguće da je to vaša bicikla!
Zašto niko nesme da dira Cigu u 1. razredu?
Zaro što mu je tata u osmom.
Pitali Muju odakle je.
Muja kaže: ,,Iz Bosne!"
Oni ga opet pitaju: ,,Zašto vi uvek govorite iz Bosne, a nikad ne kažete iz Bosne i Hercegovine?
A Mujo odgovara:
,,Pa tako i moj Haso radi u vodovodu i kanalizaciji, a kad ga pitaju gde radi, on kaže u vodovodu, a ne spominje kanalizaciju."
Kaže profesor filozofije Perici: ,,Pametni ljudi su uvek puni sumnje, samo su budale uvek savršeno uverene."
Pita ga Perica: ,,Jeste li sigurni?"
Profesor odgovara: ,,Apsolutno!"
Perica polaže ispit iz matematike. Izvuče tri pitanja. Prvo nezna, drugo nezna, treće nezna. Uzme mu profesor indeks i napiše velikim slovima MAJMUN. Gleda ga Perica i kaže mu: ,,Profesore, ovde vidim samo vaš potpis, a ocene nigde nema!"
Ispričala Marica svojoj drugarici Jelici kako je zatekla Pericu da drka u kupatilu. Jelica je upita: ,,I šta je bilo?"
Marica odgovara: ,,Kako šta je bilo. Ja uzmem pa mu popušim. Lakše mi je da operem zube nego pločice!"
Kako je nastao zemljotres?
Uzeo Crnogorac lopatu i zemlje je počela da se smeje!
Šta je gore od slona u staklarskoj radnji?
Jež u fabrici kondoma!
Doktore imam amneziju!
-Šta imate?
-Šta imam?
@Mange
da ti se zahvalim na prakticnim savetima i informacijama!
Danas sam malo vezbao po gradu i probao da saltam brze nego ranije ali da ga ne forsiram sa gasom: u trecu prebacim na oko 30km/h umesto na 40 kao do sada, u cetvrtu na 50 umesto na 60 i brzo u petu ( nisam stigao da vidim koliko su obrtaji jer to ide jako brzo kod mene... :)
Uglavnom uspeo sam da idem ravnomerno petom 60 km/h na samo 1700 o/min sa jedva stisnutim gasom!
Ono sto sam primetio je da Puntic leti kao podmazan, motor se skoro ni ne cuje, a nisam osetio da se gusi posto nisam ni ubrzavao...Kao kad juris pa ga izbacis iz brzine a inercija ga nosi, otprilike...
Da li si siguran da ovakva voznja nece naneti nikakvu stetu motoru ako budem ovako stalno vozio gde god mogu da navucem 60 km/h?
Ovo pitam jer mi je vecina rekla da se ne preporucuje peta brzina ispod 80-90km/h zbog ne znam ni ja cega... ?
@carobnjak
Nece ti stetiti ako se uclanis kod Krkobabica :)))
Potrosnja bi trebala da bude najbolj moguca... Kada hocu da ustedim, sluzim se tom strategijom...
@Panchev9
ja sam zadovoljan dosadasnjom, cak je u okvirima fabrickih podataka, sto je retkost!
Naravno, hocu malo da vezbam... :)
Za sada putni racunar ne pokazuje promene...
A dopada mi se to brze saltanje, za par sekundi sam u 5.brzini !!!
P.S. nije sve u potrosnji :)))
carobnjak
Ništa se ne boj, to je pravo za uštedu goriva a i motor čuva. Sa takvog režima kad ubrzavaš možeš u 5br. ali tako što jedva osetno i polako dodaješ gas. Za jače ubrzanje, 4br, pa 3br, pa onda pun gas i ne šaltaš do 4500o i u preticanje.
Ponekad i ovako treba izduvati motor posle lagane vožnje.
Vozio sam Daihatsu SHARADE,1.3 16V i ja odavno primenjujem ono sto ste vi ovde opisali(60km/h u petoj). Na otvorenom mi je trosio 4.5Litara bezolovnog91(pri brzini od 80-90) a u gradu 5,5 pod uslovom da sam sam u kolima i da su gume malo tvrdje naduvane. Ovo sam proverio hiljadu oputa i jako mi je bilo zao da prodam ta kola, nesto najbolje i najpouzdanije sto sam vozio. Ni KIA ni KRAJZLER se ne mogu porediti sa tim dinamitom od kola.
@Carobnjak
Eto i ja kada vozim lagano po gradu, kao ti, saltam u 3. na 30-35, u 4. na 50, u 5. na 65 ( a ako ima uslova, auto put kroz grad, u 6. na 80-85 ) ... Doduse, ako radnim danima eventualno ne izlazim iz grada, za vikend ga svakako malo "produvam" bar 20-30 km ...
@Moron
haha, i ja imam taj obicaj da ga vikendom produvam na 120 ... :)))
@Carobnjak
Da, upravo krecem u "produvavanje" ... Obzirom kako ovde sada duva, mislim da ce i mene "produvati" na Avali :)
Pozdrav ...