Dacia X52 i planovi do 2015. godine

Priče o tome da u Renaultu pripremaju i jedan veći model za svoju rumunsku marku Dacia nisu nikakva novost. O tome se pričalo još pre dve godine, a jedan od poslednjih rendera pokazuje kako bi ovaj model mogao da izgleda (bar njegov prednji deo).
Ako se informacija pokaže tačnom, nova Dacia (kodne oznake X52) bi bila dugačka oko 460 cm, što je za 35 cm duže od Logana i veličinom pripada klasi Škode Octavije (dugačka 457 cm).
X52 je međutim samo jedan od brojnih noviteta koje možemo očekivati do 2015. godine, a među njima je i novi mali gradski model Citadine (renderi by Autobild), koji bi koštao oko 5.000 evra.

Za sada nije poznato mnogo detalja o novom malom Rumunu, sem da će biti dugačak 350-360 cm i da će imati mesta za četiri putnika.

Što se motora tiče, pominje se benzinski agregat iz Twinga sa 60KS, eventualno od 75KS.
Dacia takođe planira i konkurenta Volkswagenovom Touranu, Opelovoj Zafiri i ostalom društvu iz klase kompaktnih MPV modela.

Buduća Dacia MPV (renderi by Autobild) raspolagaće sa kliznim bočnim vratima i prostranim enterijerom, a sve to po pristupačnoj ceni.

Naime, kada se pojavi na tržištu, očekuje se da ova Dacia u baznoj verziji startuje po ceni od 10.000 - 11.000 evra.
Što se pogonskih agregata tiče, pominju se benzinci sa snagom do 110KS, kao i dizelaši od 86KS i 110KS.



Novi Logan se očekuje za dve do tri godine, redizajnirani Duster stiže 2014. (pre toga bi trebalo da se pojavi i njegova Pick-up verzija), a naslednik Sandera tokom 2015. godine (render by Autobild).

Dacia ce kad tad morati da evoluira u nesto kvalitetnije i skuplje, i preda presto "jeftinog evropskog vozila" nekoj drugoj, mozda novoj marki evropskog automobila.
carobnjak
Poslednja slika je identična meganu a kliom nema veze.
Onaj van je identičan starom megan seniku a prva slika, bočnom linijom liči na clio 3, dok je prednji deo jedinstven.
@Mange
poslednja fotka je Clio 3, pogledaj zadnju polovinu!
Naravno, Megane 3 lici na manjeg brata...
Kad reše problem sa korozijom, izolacjom i kada osavremene gamu benzinskih motora, mogu imati moj naklon.
Inače, sad su po servisima generacije 2006-2007god. po reklamacijama na koroziju. Većina je dobila komplet popravku, zaštitu i farbanje.
carobnjak
Za zadnju sliku si se prevario. pogledaj liniju krova, zadnji deo bočne linije, lajsne po dnu vrata, prednju haubu...
A što se sandera tiče, ko zna u kojoj će klasi biti u budućnosti, kad naraste. Sad jeste bliži kliju nego meganu.
@Mange
Sandero se nudi sa 1.2 16-ventilskim motorom i 75ks, u Rumuniji na primer, takodje i u Hrvatskoj!
Ne znam zasto ga nema kod nas...
Mange
Tačno tako! Nedostaci su: zaštita karoserije od korozije, motori, izolacija, a dodao bih: sedišta, prostranost, ergonomija...
P.S. i mene je prvo podsetio na Megane, medjutim...Kad malo bolje pogledas zadnji deo rendera, vidi se Clio, posebno paralelna linija zadnjeg leptira sa C stubom, kod Megane-a nije tako, zaobljenije je...
Pogledaj malo bolje, ili da ti ubrizgam atropin, ovaj, adrenalin, da ti otvori oci? :)))
@Mange
a tek ovaj mali crveni nema nikakve veze sa Cliom!
Jel ti to sa telefona gledas ove fotke? Onda nije ni cudo sta ti se prividja...
Mange
Da ima da se kupi Sandero 1.6 16v ili 1.2 TCe, sa ESP-om i automatskom klimom, i da je napred malo prostraniji, kupio bih ga sigurno. Pocinkovana limarija jeste bitna, ali Leteći je i bez nje izdržao 5 godina, a da pri tom nigde nema korozije ;) Naravno, od prvog dana je dodatno zaštićen i ima zadnja podkrila.
carobnjak
Činjenica je da kod nas kupci dacije jedino gledaju cenu i kubikažu, ali ne motora nego kabine :))
Nešto slično cigomobilu...
Godinu i po dana cale vozi Logan MCV i mogu vam reci da je kvalitet bas los. Prvo sto je pooptadalo u unutrasnjosti su rubovi kvaka, a motor se cuje kao da je na suvozacevom sedistu (1.5 dCi).
Iako je u momentu kupovine nudio najvise prostora za pare, u SVEMU OSTALOM je deceniju iza svih ostalih evropskih marki, cak necu mnogo pogresiti ako kazem da je po kvalitetu u egalu sa pokojnim Yugom.
Predrag
Jedno vreme su nudili neke dacije sa 1.6 16V od 105ks. Šta bi sa tom varijantom ko zna?
I zašto je smanjena snaga na 105ks? Zbog lošeg goriva ili elastičnosti motora ili oboje...
Ej ljudi, pogledajte ovu Thaliu!!!
http://img443.imageshack.us/img443/491/cliosedan1zb.jpg
@carobnjak
Ne znam da li je groznija ova što je viđam svaki dan na ulicama ("jegulja", tako sam je ja krstio), ili ova tvoja... Iskreno, trenutno mi se ne dopada nijedan Renaultov model. Sada će Mange da me sredi :))
carobnjak
U kojoj daciji se nudi taj motor. Možda u dusteru, eventualno.
@Predrag
@Mange
da, o Loganu je i rec!
http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/karakteristike.html
Predrag
Meni dizajn vozila sigurno nije BR.1, prioritet. Možda je tek pod 3 ili 4, naravno u prihvatljivim granicama.
Jednostavno, pričati o dizajnu i ubeđivati nekog u suprotno je gubljenje vremena.
Kad bi svi imali isti ukus, automobili bi isti kao jajaje jajetu i to bi bilo najjeftinije, najprostije.
Ja lično mislim da je reno lider dizajna, nama zanimljih prostih automobila, koji je nekad uspešan više a nekad manje. Jednostavno, vreme je pokazatelj vrednovanja dizajna automobila. I svakom obliku treba vremena da se oko na njega navikne.
Mweni lično recimo smeta škodin dizajn. Kod fabije krov je zaista kao poklopac a uopšteno prednji kraj škode sa klinastim branikom i maskom mi je baš "porostački". (moje mišljenje) Međutim to ne bi bio razlog da je ne kupim sigurno, jer je uz ostale pozitivne karakteristike dobro prihvatljiva kupovina. Recim o novoj skodi superB i dizajnu zadnjeg kraja ne bi. Liči na najružniji reno, megan sedan1.
@Mange
moram da se umesam, teska srca ali moram!
Isticati da je Renault lider dizajna a pri tome naglasavati kako dizajn nije bitan je nespojivo!
Drugo, Renault nikada nije bio lider u dizajnu, mada jeste pri vrhu...
Zna se ko je lider u dizajnu, bio i ostao, a znas vrlo dobro i ti!
Mange
Meni je dizaj na poslednjem mestu, ali Renaulti mi se zaista ne dopadaju. Ne mogu da se odlučim koji mi je najružniji, Twingo ili Thalia, a zatim bih ih poređao otprilike ovako: Megane (liči mi na neku žabu), Laguna, Fluence, Clio (mi je čak i najlepši)... Najveća zamerka se odnosi na nedostatak prostora kod svih modela... Prethodni Twingo je, po nmeni, bio baš simpatičan i praktičan automobil. Ovaj sadašnji mi je totalno out...
P.S.
ne zelim nikoga da uvredim ali Clio 2 i Megane 2 su sramota ne samo za Renault nego za celu modernu auto-industriju!
Sreca pa su se novim modelima vratili na pravi put...
Jedan Peugeot 206 ili 307 su u to vreme bili deset godina ispred Renoa (govorim o stilu), sto se i dan-danas vidi!
carobnjak
Meni je Megane 2 lepši od Megane 3. Bar je neobičan, a ovaj poslednji ne umem ni da opišem...
carobnjak
Neću da te ubeđujem.
I fiat pravi specifična dizajnom vozila, povremeno uspešna.
Što se pežoa tiče, to je škola prepisivanja i dorade reno ideja. Mnogi će se smejati ali je tačno tako. Uopšte gledano, pežo prepisuje i mehaničke sklopove.
Ako misliš o alfi, to je nešto drugo a uspešnost njenog dizajna je jako kratkotrajna (bolje reći bum), osim par spajdera.
Fiat u zadnje vreme pravi jako bez veze male automobile (panda, sei, ćikve...) i to u klasi gde bi mogao istoriski da ima velikog uspeha.
Pričati o nemačkom dizajnu prostijih kola je izlišno, osim zadnjih modela korse (čista kopija klija) i fijeste (čist konglomerat svačega). Polo ili golf? Za mene katastrofa...
Meni je recimo reno scenic II ok, megane II sedan ok, clio III ok, ali ne mogu da kažem da mi se i jedan drugi reno svidja!
Dacia logan II sa 1. slike, kao što je Autobild pisao, treba da se bazira na wb od renault megane sedan II, znači na wb megana guzonje samo u sedan verziji. Na šta u stvari mene i podseća 1.slika
P.S. lider dizajna su Alfa i Maserati, po meni
@Mange
mislio sam na "italijane" u celini!
Ovo oko kopiranja je besmislica!
Znasci Clio 2 je po tebi bio uzor za 206? A Megane 2 za 307?!?
@Mange
modeli Fiata su prosek, nijedan nije ruzan osim Multiple, naravno...
Ne postoji Alfa koja je lose odradjena, cak nije ni prosecna!
156, 166, 147, 159, Brera, Mito , Giulietta, su vrhunske kreacije, a ti stariji modeli su i danas svezi i daleko ispred konkurencije1,to i vrapci znaju, a verovatno i njima smeta...
carobnjak
Meni je klio 2 lep. Megan 2 jednostavno ne ostavlja nikoga ravnodusnim, ali bukvalno nikoga!
Svaki pežo nastaje posle svog pandana renoa. Pežo osluskuje tržište, dorađuje.
Novi 207 je čista kopija klija 3... Pežo 106, sakso, kopija klija1.
Suzuki svift potpuna kopija klija 2, osim krova, koji je kao na fabiji.
Osim novog megana koji ima prepisan zadnji kraj i bočnu liniju od brava. Zato jeste bezličan i po mnogima neuspešan. (ja sam zadovoljan).
@ Mange
Čisto da mi objasniš kada je to peugeot prepisivao od Peugeota, konkretno mi daj primere, Kako bulazniš, svašta s tobom.
Drugo, dizajn 206-ice je bio ponudjen mercedesu za buduću A klasu (gledao na history kanalu), tada je rukovodstvo mercedesa smatralo da to ne odgovara 1 mercedesu i dizajn je prodat Peugeotu.
Megane 3 je kao bumbarolika žaba, a clio 2 je kao nissanoliki mini rover, thalija je sramota za istoriju dizajniranja.
Dejan L
"...Megane 3 je kao bumbarolika žaba, a clio 2 je kao nissanoliki mini rover, thalija je sramota za istoriju dizajniranja..." Pravo zboriš :))
@ Mange
207 kopija klija 3 ???
Ma nemoj! Ja bih rekao da je to samo evolucija dizajna 206-ice
Sa malo oštrijim linijama.
A 307 i megane 2 nemaju ni jedan jedini element isti, ma ni sličan, a kamoli isti
Moj 307sw iz 2003.godine ima bolji enterijer od megana 3.
Reno nikad neće moći da stigne Peugeot. Reno je jednostavno plastikaner
@Mange
jedini model B segmenta od pre desetak godina koji ima vanvremenski dizajn i koji se izdvaja je upravo 206!
Svi ostali su prosek, osim Clia 2 koji je na zacelju...
Megane 2 Sedan je solidan, nisam mislio na njega nego na patkasti HB!
carobnjak
Pežo 307 je dorađeni 306, koji je nastao od megana 1.
206 jeste specifičan, nastao je dorađivanjem 106, koji je kopija clia1.
Inače, mehanički pežo 206 i clio 2, jako "sliče", osim zadnjeg vešanja koje je torzija.
Kad je reno napustio zadnje torziono vešanje, pežo je to uradio u sledećoj generaciji.
@Dejan L
potpuno se slazem sa svim osim sto se meni jako dopada Megane 3, verovatno zato sto lici na Bravo, sto je cak i Mange priznao...:)))
Nikada reno nece za daciu dati baš dobre motore. Uvek će njoj po definiciji dosta toga morati da fali.
I da dodam i neću više ništa reći, uporedi vel satis i 607
Uporedi latitude i 508
Uporedi novu lagunu i 407
Mislim da je sve rečeno
@Mange
nije tema "vesanje" nego ko koga kopira i ko na koga lici!
306 i 307 nemaju nista zajednicko!
207 je samo nabudzeni 206, isto vazi za 307/308.
Zajkljucak je da je Reno taj koji stalno menja stilski pravac i radikalno menja modele, verovatno zbog velikog uspeha...
Dejan L
Nađi uživo clio 3 i pežo 207 pa uporedi. Osim razvučenijih prednjih farova do šoferšajbne ostalo je isto.
Pežo 307 je nastao od 306, koji je nastao od megana 1.
Pusti plastiku. Nije reč o njoj.
Carobnjak
Ja sam mislio baš na megane 2 hb. Niko nije ravnodušan prema tim kolima.
Evo 308 ima prepisam zadnji kraj od njega, naravno ublažen, ali sa istom idejom.
206 jeste specifičan, nastao je dorađivanjem 106, koji je kopija clia1?
Ma jesi ti normalan???
A 205 je nastao od klija 0 , zar ne?
Gledaj malo history , kao što rekoh dizajn 206-ice je bio ponudjen mercedesu za buduću A klasu, ali jbg. nisu prihvatili, a pežo ih je prodao u 5.8 miliona komada
@Mange
gubis kompas! 306 je nastao 1993. a Megane 1 tek 1995. !!!
206 i Clio 2 su predstavljeni ISTE 1998. i tu nije bilo vremena za kopiranje!
@Svi
Ne preterujte da ne bi bilo svađe. Ružni su svi. Najlepši je moj Leteći!!!
@ carobnjak
Eto i posle mene ovde neki napadaju, a covek iznosi gluposti za ginisa
@ Auto
Molim te obriši ove komentare koje je mange postavio, pročitaće neko neupućen
Koliko vidim po Mangeu 208 će biti kopija sandera
Ja sam realan, izneo sam cinjenice i jasno rekao sta je moje misljenje!
carobnjak
Reno uvek donosi nešto novo, osim sa meganom 3. Tu nema ništa novo. Treba biti hrabar i stalno menjati pravac dizajna a status poludržavne firme i zaleđe im daje tu mogućnost. E to drugi ne rade i zato kažem prepisuju.
Nije meni do renoa... i nisam rekao da su svi najlepši. Stvar je u istini.
Uvek je lepo čekati novi reno model. A kritike su uvek podeljene. Zatim se iskristališe mišljenje koje drugi koriste.
@Mange
kviz pitanje za tebe:
Ko je stariji : Peugeot 309 ili Renault 19?
Peugeot 305 ili Renault 9/11?
Šta vozač ima kao realnu korist od spoznaje koji model je eventualno poslužio kao uzor dizajnerima vozila koje vozi? Zar je to uopšte važno? Preterujete ...
@ mange
Molim te prekini, da ne promenim mišljenje o tebi!
@ Predrag
Jel vw prepisuje od škode, o' da pitamo Mange-a???? :))))))))
@Dejan L
nemoj tako, ni Mange ne zna sve, iako je ubedjen u suprotno...:)))
@Mange
ja sam prvi koji je uvek voleo i postovao Renault!
Izmisliti nesto novo ne znaci i da ga svi kopiraju!
Predrag
Pozdrav i Tebi. Odoh spavati. Sutra vodim lava u šetnju, da "propuvam" onaj FAP...
Dejan L
205 je meehanički potpuno nastao na bazi renoa 5.
Ja nisam novinar i ne pišem prepiske. Ako misliš da bolje znaš onda svaka čast.
carobnjak
Možda sam nešto i omašio, suština je bitna.
A priču mogu da počnem još od renoa 8 i talbota, simke, preko pežoa 104, 204, renoa 12 itd...
@Predrag
Skoda jeste previse neupadljiva ali je bar originalna!
Ko ima krov kao Fabia, prednju masku? Niko!
@carobnjak & Dejan L
Ne dirajte mi Mange-a da ga ne biste opet naljutili. Jedva smo ga vratili "među nas". Hajde sada da vas čujem obojicu:
"Mi Mange b'ate tebe respektujemo" :)))
@Mange
al jedno si i pogodio: 308 zaista lici na Megane 2 HB! :)))
Dejan L
Kad bi VW prepisivao od renoa od njega bi zaista nešto i bilo.
Ovako je to jedan bezličan auto u svim klasama.
Ok , mi brate Mange tebe respektujemo, bar ja.
I uvek volim nešto da naučim, pokušavam da budem objektivan, ali kad neko počne da se*e , onda i ja počnem da prdim
@ Moron
Respect, respect, ili jesi ili nisi Lav, škoda je takodje zakon, zrela je za pranje. Laku noć
@Moron
"Propuvaj" ga (FAP filter), za sve pare :)) Znači sutra su roditeljske obaveze na Avali :)
P.S. Hoćeš možda da ti Leteći diktira tempo? :))
@Predrag
kod mene ne postoji negativna energija, Mange to zna, nadam se...:)))
P.S. sustina dobre komunikacije je razmena misljenja uz postovanje i naravno, da se nauci nesto novo a utvrdi staro...:)))
@ carobnjak
Aj sad 1 aplauz za carobnog!
Tolerancija je moj moto, dok ne pogubim živce, umem da se naljutim, ali zaboravim za 5 min i posle sam ko lebac
Ja dizajn potpuno drugačije psmatram od vas. Dizajn gledam inžinjerski, po mehaničkim delovima, sveobuhvatno, zanemarujem sitnice, koje služe da zamagle vid.
Evo recimo, kad se na pežo 207 i clio 3, skinu maska, farovi i branici, nemože se videti neka razlika.
Kao ženi kad se skine šminka.
Kao, ono. Skini šminku da te upoznam.
Zato o dizajnu automobila retko diskutujem. Pratim oblike kola već 35god. i stalno slušam prazne priče.
Samo je vreme sudija. To je sigurno 100%.
@Mange
e upravo je 206 pobednik tog "vremena" i potvrdio si moju teoriju! :)
Predrag
Idem da ga "propuvam" sa jedno 55-60 litara goriva...
P.S. Pozdrav svima i javljam se u ponedeljak
Aplauz za Čakia!!!
Ja sam baš tolerantan i teško se ljutim. Ali kada se naljutim, ne pričam sa tom osobom više nikada. Sa prethodnim prvim komšijom, ne razgovaram ni dan danas od četvrtog razreda osnovne škole!!!
Mange
Da, samo je vreme sudija. Pogleaš šta je sve bio proglašeno za automobil godine poslednjih 30-40 godina i shvatiš koliko je to sve ( u smislu dizajna ) promenjivo. I nebitno ...
@Predrag
hvala! Ja imam slican princip, mada nikada ne prekidam komunikaciju prvi, jedino "otpisem" osobu iz svog zivota i vise mi nije bitna, mada mozemo komunicirati formalno ili ako insistira...Tako radim i ovde...:)))
Moron
Pozdrav! Tvojima je sa tobom baš zabavno. U SW-u će obići pola Balkana. Srećan put ;)
P.S. nas Mange ne spada u tu grupu, naravno...:)))
Najvise me plasi kad prepoznam zlo u coveku, a verujte mi to zaista i umem, takvima nema spasa...
carobnjak
Nigde nisam napisao da je 206 dizajnerski neuspešan.
Ljutnje nema i ne može je biti kad se o dizajnu diskutuje.
Jednino stavovi o dizajnu nekog modela otkrivaju, zrelost i sklonost u atomobilizmu i pripadnost društvenom sloju nekog čoveka.
U svakom slučaju recimo, za onoga ko kupuje VW, njemu dizajn praktično nije bitan i ako on to možda ne zna.
@Mange
ni najmanje se ne ljutim, to u vezi 206 je misljenje vecine!
Meni dizajn nije toliko bitan pri kupovini, nego odnos ulozeno/dobijeno, a na drugom mestu kako se osecam dok sedim u njemu i dok vozim ( da li mogu komotno da se smestim, kako vuce, itd.).
Da mi je dizajn bitan vozio bih 206 a ne "prosecni" Punto! :)))
carobnjak
P.S. Ako me neko pozove i prizna da je "kriv" (pod uslovom da jeste), uvek oprostim. Ako to ne uradi, nikada ga više neću ni pozvati ni pozdraviti ako ga sretnem...
carobnjak
Realan čovek govori iz tebe :))
Šta misliš koliko sam automobila razmontitrao ili ih video razmontiranim. A sklapanje je nešto posebno, prosto osećaš kako nastaje auto.
Jedino boli kad sa modernih auta ukloniš plastike branika i maski i vidiš šta ostane. Osećaš se prevarenim...
@Mange
hvala! :)
Znam za to, imao sam priliku da vidim kad burazer raskupusa pojedine modele pa baca alat po radionici a ja pobegnem...:)))
Srecom pa je bio miran kad je moj Puntic bio na "pregledu"...
@Predrag
moj zivotni princip je da se prema osobi postavljam individualno, i moje ponasanje je samo reakcija...
To si imao priliku da vidis sto puta...:)))
Moja lista prioriteta izgleda otprilike ovako:
- da li ima dovoljno mesta za vozača,
- kako "vuče" - ubrzava,
- kakav je menjač (hodovi, preciznost...nervira me kada zapinje i krči) i ostale komande,
- kakava je upravljivost, stabilnost, udobnost...
- prostranost i preglednost,
- potrošnja,
- odnos uloženo/dobijeno...
Bes je stvar koju treba kontrolisati. Ne može se zakasniti sa njenim ispoljavanjem. Međutim ventil nekada mora da rišlaguje (kao na teretnim vozilima kad se čuje regulacioni ventil pritiska u kočnicama).
Najbezbolnije je to uraditi na ovakvim mestima, virtuelno :)))
Predrag
Moja lista prioriteta:
-Snaga i ubrzanje
-Cena
-Kvalitet opšti
-Udobnost
-Potrošnja
-Stabilnost i kočenje
-Dizajn
-Cena održavanja
-Enterijer
-Prostornost
-preglednost
Kod prethodne Fabie mi je najviše smetalo sledeće:
- "lenjost" ispod 2500 o/min.
- loša elastičnost,
- nepreglednost (mislim da je najnepregledniji automobil u B segmentu),
- kočnice koje mi ne ulivaju poverenje pri kočenju sa većih brzina (moj utisak)...
- sve ostalo je odlično (osim reklamacija zbog kojih je vraćena).
Slazem se sa obe liste, mada meni nije bitan redosled...
Ne bih podneo da sam nasamaren tj. da vozim recimo Volkswagena i da debelo platim sto sve ostale marke nude za znatno manje para!
Ovo nije smelo da mi promakne:
- kvalitet i pouzdanost
- troškovi održavanja
Vidiš da se slažemo ;)
Jos jedan negativan primer je Mazda 2.
Koliko sam bio odusevljen, vrhunski kvalitet, sportsko ponasanje u voznji, ekonomicnost, dosta opreme za solidnu cenu, zvucno ime, zoom-zoom, simpatican dizajn, moderan enterijer...
Medjutim, kad sam na sajmu seo u nju, potpuno razocaranje! Jedva sam uspeo da se smestim, sediste do daske pomereno unazad, a jos teze sam izasao napolje!?!
Ako se secate, bila je na mojoj listi omiljenih modela od pre neki mesec, a samo ovo je bilo dovoljno da zauvek nestane sa te liste, jer se jednostavno ne uklapa u ono sto ja ocekujem od automobila!
@Predrag
a secam se da si mi skrenuo paznju koliko je "prostrana"...
carobnjak
VW kod mene ne može da prođe zbog:
-Udobnost
-Cena
-Kočnice (isto ono sto je preneto na škodu a što je Predrag naveo)
-Karakteristike motora i potrošnja (svi benzinci osimm TSI i za nuždu HTP)
-Dizajn
-Troškovi održavanja i servis.
Da Zastava nije propala, razmišljao sam da za vreme druge prakse, sa inženjerima i mehaničarima iz Instituta za Automobile, po mojoj zamisli, sklopimo jednu Floridu. Ali već krajem 2008. mi je bilo jasno da od toga nema ništa...:(
carobnjak
Mazda je Japanski ford sa svim njegovim manama + cena mazde.
carobnjak
Jednostavno, mazda je skupi ford. Veća prevara od VW, što ti navede.
@carobnjak
I ja sam bio oduševljen Mazdom 2 dok nisam seo u nju. Davno sam ti preneo svoje razočaranje. Drago mi je da sam bio u pravu. Izgleda da imamo noge slične dužine :))
P.S. Kada sam seo u moronovog SW-a, na vozačkom mestu mi je bilo tesno, tj. morao bih da pomerim sedište u nazad. On u Superbu pozadi iskrivi glavu u stranu (skoro da mu je horizontalno postavljena), a iznad moje glave, na istom mestu, čak ima i "lufta" :)))
@Mange
Znači ne "tripujem" se za kočnice. Čak sam hteo da ih reklamiram...
Predrag
Pravio sam i prepravljao svašta. Jedno je sigurno. Uvek sam finansiski "pukao", kao na onim engleskim emisijama.
Rešenje je karabudžiti i naivnim uvaljivati. Ali to nisam znao nikad.
@Mange
jeste da su bratski modeli, ali to su 2 sveta sto se kvaliteta tice! A motori su potpuno razliciti!
Cena im je slicna , ne racunajuci akcijski popust na baznu Fiestu!
carobnjak
Mazde korodiraju kao lude. Isti ford, možda i gore. A i motori i mehanika su slične naravi.
@Predrag
da li si znao da ova akcijska Fiesta za 8990 eura ima klimu i CD-MP3 sa komandama na volanu a NEMA eletropodizace prednjih prozora?!?
@Mange
opet nisi u pravu!
U Nemackoj ti je bazna Fiesta 2500 eura skuplja od Mazde 2!
Mange
Deluje mi kao da se neću zaustaviti. Još gor su bile na Floridi dok nisam zamenio servo za kočnice (stavio sam od Punta 1, pasuje u milimetar). Od tada koči odlično.
P.S. Ta Florida bi bila odlična. Moju su Floridu sa 1.6 PCM motorom, svetlima za maglu, el. podizačima prozora, centralnim zaključavanjem i metalik bojom platili 6400 eura. Kasnije je u Institutu za Automobile nakanadno ugrađen servo za volan, pošto je mama bojkotovala, a kada smo je kupovali nije bilo serva na stanju, ali je bilo klime. Nju nisu hteli da uzmu!
Za Floridu kakvu sam ja hteo, dao bih i 10000 eura...
@Predrag
haha, nista bez Punta! :)))
Da li si probao novu Fiestu, Focus?
carobnjak
Nisam znao. Mada je priča okrenuta ka većim modelima, fokus-mazda3, itd.
@caraobnjak
Svašta! Probao sam Fiestu 1.25. Ide katastrofa, napred je vrlo komotna a pozadi je baš tesna. Izgleda mi prebudženo. Nije za mene...
Najbolje kocnice koje sam "vozio" u zivotu su bile u Aurisu (progresivno i precizno odmerene), a najgore u Meganu (pretvrde i neosecajne), mada ni zeninoj Fabiji nisu bile mnogo mekse.
@caraobnjak
Da, baš je "trom". Udobnost i sve ostalo je, po meni, ok. U Focusu se, koliko se sećam, nikada nisam ni vozio...
lok
To je turski megan ili megan na kome je neko montirao neoriginalne ferode. Posle kažu nema razlike između turske fabrike i ostalih.
Inače normalan megan koči za primer.
lok
Meni je u lepom sećanju, po pitanju kočenja, ostala Mazda 3, a kod Avensisa mi se nije dopalo to, što pedala kočnice "propada" (posebno kada je pritisneš pri stajanju na pr. na semaforu).
@carobnjak
Nisam. Vozio sam C3 1.4 HDI. Ljulja se kao brod. Ne dopada mi se...
Vozio sam se u 307...
@Predrag
C3 za mene ne postoji, ni stari ni novi...
Kakav je 307?
@Mange
Moguce, drugaru se grejao jedan od tockova na Meganu, na kraju mu je nesto i "zapeklo".. ali ne secam se sta je bilo.
@Predrag
Ja volim da "propada" tj. da precizno doziram usporavanje, mada je to vec stvar navike. Prva stvar kada udjem u tudja kola je da probam kocnice i za njih mi treba najvise vremena da se naviknem ukoliko su tvrde.
@lok
Kod prethodnog Avensisa propada do patosa! To o čemu ti pričaš volim i ja ;)
@carobnjak
Onog što nije mogao da se odluči da li da kupi: Golfa 6, Leona, Focusa... Valda se tako zvao ;)
Tvrđi je u odnosu na ostale Peugeot-e. Nije baš nešto prostran (vozio sam se pozadi), stabilan je, nije bučan...
C3 sam vozio u više navrata. Baš mi je bljak to lelujanje.
Za sve pežoe 407 je mama i tata. Udobnost, kočnice, ležanje, ubrzanja i sa 1.4hdi su odlična. Za svaku preporuku.
Preglednost pozadi i napred nije nešto ali meni nebitno.
Šta su dobre kočnice?
Nije to samo osećaj laganog kočenja pri malim brzinama sa malim pritiskom na pedalu. To je ergonomski način razmišljnja, na koji većina vozača razmišlja.
O kočnicama i smeću od feroda, neki drugi put. Laku noć...
@Predrag
to je bio Pedja!
Sloba vozi Punta ali hoce da uzme Golfa, valjda...
P.S. Pedja je onaj sto nam je svima persirao i zahvaljivao se na savetima, a obojica smo zapeli za Leon! :)))
carobnjak
Jeste Pedja, moj imenjak ;) Persirao sam i ja njemu :)) Baš me zanima da li je, i koji je automobil kupio.
@Predrag
ajde ako te ne mrzi, nabroj sve modele koje si ti probao kad si birao automobil?
@carobnjak
Navešću sve koje sam probao u tom periodu. Nisu svi bili u opticaju:
Chevrolet Aveo 1.2 i 1.4, Chevrolet Cruze 1.6, Dacia Sandero 1.4 i 1.6, Ford Fiesta 1.25, Hyundai i10 1.2, Hyundai i20 1.2 i 1.4, Kia Rio 1.4, Lada Kalina 1.6, Suzuki Splash 1.2, Skoda Fabia 1.2 i 1.4. Detaljno sam gledao još i: C1, C4, Jazz, i30, Mazdu 2, Corsu, Astru Classic 2, 207, Clia 3, Twinga, Swifta, Ibizu, Roomstera, Aygo-a, Yaris-a i Polo-a. Kasnije (pre nego što sam ponovo naručio Fabiu), probao sam: Ego, Tengo, Duster, Ceed, Leon, SX4, Yeti, Golf 6, a detaljno sam pogledao i: Vengu, 308, Megana, Pola i Octaviu. Ega, Tenga i Kalinu sam probao zbog radoznalosti ;)
P.S. Bio sam u poseti Bravu i Evu ;)
@Predrag
molim utisak za poslednja 2, o ostalima cemo sutra...:)))
@Meni se Evo više dopada nego Bravo. Napred su oba vrlo komforna, a pozadi su tesni (posebno Evo), kvalitet upotrebljenih materijala i dizajn unutrašnjosti je odličan. To je sve što mogu da kažem, pošto ih nisam vozio, niti sam se u njima vozio. Svratio sam da ih vidim kada sam išao u test vožnju Duster-a (prodaju se u istoj auto kući). Pogledao sam i Fiat 500. On mi se najviše dopao od svih, posebno u crvenoj boji. Zbog toga sam i naručio crvenu Fabiu.
@Predrag
zadovoljan sam komentarom koji je ISTINA!
Laku noc, druze! :)
Auu,sto je vama dobro bilo :D
Vidim,cak ste se i Renault-a 9/11 do'vatili xD