home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ako vas na autoputu pretekne novi Ford Focus upadljive boje, sa nižim ogibljenjem, velikim točkovima i sa dve izduvne cevi pozadi, verovatno ste videli jedan od prototipova potpuno novog Focusa ST koji će biti predstavljen sledeće godine.

U Evropi i Severnoj Americi, Fordov RS Team i SVT tim inženjera sastavlja flotu od 60-ak predserijskih prototipova i podvrgava ih strogom režimu testiranja kako bi usavršili dinamiku i performanse. Prototipovi su bazirani na serijskom novom Focusu i, u nekim delovima, na prethodnoj generaciji modela Focus ST. 

“Novi Focus ST očekuje se s nestrpljenjem širom sveta što je i razumljivo budući da je to naš prvi globalni sportski model,” rekao je Jost Capito, Fordov direktor Globalnih Sportskih Vozila. “Mora odražavati Fordovu reputaciju dostupnih a uzbudljivih sportskih verzija manjih sportskih automobila koji pružaju entuzijastima zadovoljstvo, ali koji mogu da se koriste i svakodnevno.”

“Završili smo sam inženjerski posao, a sada koristimo neke od najzahtevnijih puteva koje pronalazimo u Evropi ili Severnoj Americi da bi ocenili i usavršili performanse i dinamiku vožnje.”

Novi Focus ST pokretaće verzija Fordovog novog 2,0 litarskog EcoBoost motora sa 250KS, koji je značajno štedljiviji od prethodne generacije Focusa ST koja se prodavala u Evropi. 

“Potrošnja je krajnji i ključni cilj za Ford Motor Company na globalnom nivou. Želimo da budemo vodeći u klasi čak i sa sportskim vozilima, tako da radimo na najboljoj mogućoj kombinaciji visokih performansi i niske potrošnje,” rekao je Matthias Tonn, glavni programski inženjer za Globalne Sportske Proizvode pri Ford of Europe.

Nedavno je razvojni tim završio zahtevne testove u hladnim vremenskim uslovima severne Evrope.

“Pazimo na sve detalje – podešavanje, testiranje, pa ponovo usavršavanje možda malih, ali važnih detalja da budemo sigurni da zaslužuje ST značku,” rekao je Tonn. “Dodatno unapređujemo vožnju, upravljanje i rukovanje koje je odlikovalo dosadašnji evropski Focus ST.”

S novim Focusom ST, ključna tačka za Fordov razvojni tim je omogućiti još bolje iskustvo za vozača od visoko usavršenog upravljačkog sistema (EPAS – Electric Power Assist Steering) do jedinstvenih sedišta prilagođenih baš vozaču. 

“Sedišta i položaj bili su odlični i u prethodnom Focusu ST, ali u novom modelu vozač će sediti niže” rekao je Tonn. 

Potpuno novi Focus ST je prvi Fordov globalni sportski automobil koji je proizašao iz strategije One Ford. Po prvi put donosi ST oznaku kupcima Severne Amerike i Azije.

“Za entuzijaste iz Severne Amerike i Azije koji su pitali zašto naši kompaktni sportski modeli nisu dostupni i njima, evo, čekanje je skoro gotovo,” rekao je Capito. “Novi Focus ST ponudiće uzbudljive performanse gde god se bude prodavao.”

“Baš kao Focus ST i RS pre njega, konačna verzija novog Focusa ST postići će se nakon konačnih dorada na nekim od najzahtevnijih puteva koje možemo pronaći od Kalifornije do Nürburgringa, od nemačkih autobanova do klasičnih britanskih puteva” dodao je Capito. “Držite oči otvorene i pratite naše prototipove, a mi ćemo pružiti vožnju u Focusu ST koja će oduševiti fanove širom sveta.”

Fanovi novog Focusa ST mogu pratiti napredak na zvaničnoj Ford Focus Facebook stranici http://www.facebook.com/fordfocus

Izvor : Autosport.hr



čitanja : 1034



Komentari

Oslanjanje bi mogli da testiraju u Srbiji 8-D

Autor ChedomirADELAIDE 12 Maj 2011, 13:19