Uskoro nova Fiat Panda

Fiat će za nekoliko meseci i zvanično predstaviti novu, treću generaciju svog malog gradskog modela Panda.
Novi mališan se više neće proizvoditi u Poljskoj kao sadašnji model, već u fabrici Pomigliano d'Arco u Italiji (gde bi godišnje trebalo da se proizvodi oko 270.000 primeraka).
Izgled nove Pande je u osnovi evolucija još uvek aktuelnog modela koji je predstavljen 2003. (inače nosilac titule Evropskog automobila godine za 2004.).
Najavljuju se takođe i prostraniji enterijer i kvalitetniji materijali, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.

Što se motora tiče, i nova Panda će dobiti novi TwinAir dvocilindraš, a u paleti će između ostalog biti i poznati benzinac sa 69KS i Multijet II turbo-dizelaš sa 95KS. Takođe, u ponudi će i dalje biti i verzija sa pogonom na prirodni gas.

Nova Panda je 10 cm duža i 1 cm viša od još uvek aktuelnog modela, dok će ostali detalji biti poznati kasnije.

Prodaja nove Pande bi trebalo da počne na proleće naredne godine, a u Nemačkoj očekuju da će cene na tamošnjem tržištu startovati od oko 8.000 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Quattroruote.it / Alvolante.it
Grozota! Liči na novi Uno. Svaki novi model im je sve gluplji i neskladniji. Ne znam nijednu marku koja je u poslednje vreme predstavila toliko ružnih modela. 500 je simpatičan, Evo može da se provuče, a ostali štipaju za oči. Nije mi jasno čime privlače kupce, pošto po kvalitetu nisu poznati, a i sve ostalo im je pod znakom pitanja (cena, funkcionalnost, pouzdanost, prostranost...)
Mnogo preaza i oblina elegantno uklopljenih u skladnu celinu, za razliku od dosadašnje kutijaste forme.
Polopac motora sa 3 ispupčenja, a zadnja svetla mnogo lepša od sadašnjih, minus dajem prevelikoj sličnosti sa brazilskim Unoom
Uf, mnogo je ruzna unutra i neskladna,
a i nije mi jasno cemu 3 prednja svetla?
Inace volim staru Pandu, cak sam razmisljao da kupim 100KS 4x4 verziju ali Delta ih nije imala u standardnoj ponudi pa sam odmah odustao da trazim dalje. Kupio sam jebenog Punta.
3 prednja svetla: 1. normalni farovi, 2. dnevna svetla, 3. svetla za maglu.
auto je napravljen da bude praktican, ne da nas zaseni lepotom.
@ Predrag
A ne bi je vozio (ili tvoji) da ti neko da džabe?
Jesi nekad seo u Pandu? I šta fali ovom dizajnu, pogledaj Nissan Pixo ili pojedine šklopocije tih dimenzija!
Ajde daj malo budi realan iako je Fiat u pitanju
@Dejan L
Zakleo sam se da nikada neću kupiti nijedan Fiat, niti ću ga voziti čak i da mi ga neko pokloni. U ovom drugom slučaju bih ga odmah prodao. Ne ulazim u Fiat čak ni kada je taxi vozilo.
U odnosu na svoje dimenzije je prostrana osim: što levim ramenom udaram u B stub i vrata, i što desnim kolenom udaram u centralnu konzolu. Pregledna je. Ostalo ne znam niti me zanima.
@Dejan L
ovo ti je pravi dokaz njegove "strucnosti" tipa "moj pogled na svet baziran na frustraciji i paranoji"...
@Predrag 20:27
nijedan deo tvog komentara nema veze sa istinom! Napredujes sto se besmislica tice...
@carobnjak
Ne možemo svi da imamo tvoj pogled na svet... Drago mi je što si u međuvremenu svoja znanja proširio i na oblast psihijatrije, pa možeš ljudima da izdaješ i takve nalaze. Još ti samo recept fali. Ne znam zaista kako da se izborim sa frustracijom i paranojom... Nadam se da ćeš mi pomoći ;)
Croma lepa? Multipla lepa? Panda lepa? Bravo prostran, funkcionalan i pregledan? Svi navedeni pouzdani i kvalitetni? Svi navedeni jeftini? 1.2 8V savremen? Multiair malo troši?... Toliko odgovora sa NE...
Pritom, nijedan model im ne prevazilazi C segment, pa su sami sebi postali konkurencija.
:)))
@ Predrag
Napred komšinica, pored nje njen ćale, pozadi sestra i keva, a ušao i ja pozadi sa njima.
Kad može troje u Yuga pozadi, što ne može i u Pandi?
Ne mogu da se složim s tobom
Umesto lepa, bolje je reći skladna. Zaboravih da pitam za skladnost novog Una...
Multipla bi mogla dobro da posluži kao vozilo za marsovce. Prava je šteta što ne postoje (bar nije dokazano, što ne znači da ih nema).
:))
@Predrag
to bih pomislio i napisao cak i da ne znam nista o tebi, jer je to jedini zakljucak iz takve nebuloze!
Sorry sto sam profesionalno deformisam, psihoanaliza urodila plodom! :)))
Jedini Fiat koji je ruzan je Multipla!
Svi ostali (noviji) modeli su medju vodecima sto se tice modernog dizajna, bar u vreme kad su se pojavili. Takodje su i pouzdani, naravno ne kao nemacka i japanska ali su to samo nijanse...
Smatram da ne postoji model koji se a da se moze reci da je los (Yugo hvala ti sto te vise nema!) jer bi takva marka odavno nestala sa trzista (jer logicno mozda?!? ).
Ne postoji marka koja moze bolje da napravi auto A i B segmenta od Fiata i tako je vec 60 godina, siguran sam da to znas!
Takodje Fiat nikada nije bio uspesan u vecim segmentima, pa sta? Bar sto se tice prodaje ali to ne znaci da su to modeli losi, naprotiv!
Prostranost svih modela je na nivou konkurenata i to ne mozes pobiti!
A za kraj te molim da objasnis sta to znaci da je auto funkcionalan ili nefunkcionalan?!?
Dejan L
U Smarta je stalo 19 Pakistanki, ali to ne znači da je prostran ;)
Ne verujem da tvoja komšinica ima moje dimenzije, da bi se češala o B stub i centralnu konzolu ;)
@Predrag
multiair zaista manje trose od starijih motora ali ne previse ali to je nebitno u odnosu na snagu i konstrukciju, za pouzdanost je jos rano pricati.
Croma je neobican model ali vrlo FUNKCONALAN i bez konkurencije, takodje se pokazala jako pouzdanom!
Za 1.2 8v niko nije rekao da je moderan ali se ti zapitaj zasto je zadrzan?!?
@Predrag
Smart je prostran za svoju velicinu, Panda isto tako, ne mozes njih da poredis sa npr. tvojom ``Crvenkapom`` i Floridom.
Inace da kazem nesto o ovoj novoj Pandi!
Nije po mom ukusu mada je prednji deo vrlo dopadljivo uspeo za razliku od zadnjeg koji je isti kao Uno (koji mi se ne svidja).
Uno ne bih da komentarisem jer se ne prodaje u Evropi...
@carobnjak
"Jedini Fiat koji je ruzan je Multipla!" - nisam baš siguran da je jedini... Naveo sam i ostale nakaze.
"Ne postoji marka koja moze bolje da napravi auto A i B segmenta od Fiata i tako je vec 60 godina..." - nisam čuo do sada da je proglašen za najboljeg proizvođača A i B segmenta...
"Takodje Fiat nikada nije bio uspesan u vecim segmentima, pa sta?" - što se onda poturaju tamo gde im nije mesto?
500, Grande, Evo i Bravo se ne mogu pohvaliti prostranošću.
Funkcionalnost u smislu ispunjavanja svih osnovnih i sporednih funkcija jednog vozila. Na pr. preglednost je jedna od osnovnih funkcija, a vozilo koje nije pregledno, znači da je nefunkcionalno po pitanju preglednosti ;)
@Predrag
pa eto VW je "priznao" da ne zna da napravi mali auto pa opet se "gura"!
I koja marka je u tome bolja, slobodno navedi ako se setis!
Fuknkcioonalnost je da ispunjava svoju funklciju a to ej prevoz od tacke A do B na nacin svojstven odrejenom segmentu (gradska voznja, duga putovanja, terenci, minibus) a ne ono sto ti navodis!
P.S. sva moderna vozila su manje vise nepregledna ali to zavisi od vise faktora (oblik vozila, A, B stub, velicina retrovizora itd.). Pogotovo ali su zato izmisljeni parking senzori, zar ne?
@Bati
U pravu si ;) Nisam baš toliko prolupao :))
@carobnjak
Imaš u SAT-u test potrošnje automobila iz B segmenta. Multiair se baš nije proslavio, a naravno da troši manje od prethodnih modela koji su čuveni gutači goriva (1.4 i 1.6 motori). Upravo zbog toga su ostavili cvokotavi 1.2 8v, koji ima koliko toliko pristojnu potrošnju. Ne znam samo zbog čega mu tokom godina nisu ukinuli uzrok detonantnog sagorevanja, već cvrči ko besan. Imali su dovoljno vremena...
Ako im se ne proslavi Twinair, ostaće im njihov najbolji motor svih vremena ;)
Ova Panda je kopija tog Una. Važi i obrnuto, pošto je "nova" Panda u osnovi ista kao sadašnja generacija...
I nemojte me demantovati za VW jer model koji je "gurao"- Fox, se bas proslavio!
Isto vazi i za Skodu - gde je model A segmenta a jeftina je, kao?!?
E zato sto NE ZNAJU!
@Predrag
video sam taj test! A ti nisi primetio da skoro svi motori podjednako lazu?!? Manje vise!
@carobnjak
Ono je bila funkcionalnost na moj način, da ne bih pisao nepregledan, nekomforan, nepraktičan... ;)
@carobnjak
Ne razumem ovo "motori podjednako lazu"...
i10 i Aygo su za te Fiatove prdavce ozbiljni automobili.
VW & Co. će uskoro početi da proizvode ta mini vozila, pošto do sada očigledno nije bilo potrebe. Zar misliš da je to veliko umeće?
@carobnjak
Fabia je jeftinija od Eva, a Octavia je jeftinija od Linea-e, a Škodin kvalitet je daleko ispred Fiata.
Lupo je bio odličan automobil.
@Predrag
svi motori na tom testu trose daleko vise nego sto fabrika obecava...
VW je priznao da je Lupo bio promasaj ( jer je bio preskup a bio je bas nefunkcionalan kako ti kazes - samo za patuljke!) kao i Audijev A2...
To sto je Fabia jeftinija nije slucajno! Spada u najjeftinije u klasi a toliko i vredi...
Evo nije skuplji od vecine konkurenata.
@carobnjak
Očigledno je da je nisi vozio do sada... Ako ikada budeš probao Fabiju kao što je moja (ili Pola), razumećeš o čemu ti pričam. Zaboravićeš Eva & Co. u momentu ;)
@Predrag
nisam je vozio, niti zelim, niti smatram da je losa ali dizati u nebesa jedan neugledan i samo prosecan auto je ravno zabavistu! Preterujes samo tako, ne mogu vise da te citam...
@carobnjak
Da sam automobil kupovao prema dizajnu, Fabiju sigurno ne bih kupio. To je jedina oblast u kojoj je prosečna. Automobil na osnovu dizajna kupuju neobavešteni ljudi ili budale.
Neugledna je Fiatova šminka, a VW & CO. je nešto sasvim drugo.
Samo ti vozi Punta koji cvokoće i skakuće, i misli da voziš savremen automobil. Svi su Fiati isti, pošto se u suštini malo i razlikuju...
@Predrag
kako da ne, vrhunski automobil po najnizoj ceni, pa to nema ni u Americi!
Da je tako brate moj , kostala bi 15000 eura a ne 8!
Ne smatram da vozim savremen automobil ali je dovoljno savremen za moje potrebe i zadovoljan sam.
Kad ne budem (citaj kad mi standard poraste) zamenicu ga ali naravno NI SLUCAJNO Skodom! :)))
P.S. u svakom slucaju savremeniji i SIGURNIJI od ostatka tvog voznog parka! :)))
@carobnjak
Ne pričam o osnovnim modelima!
Bezbroj puta sam rekao da motori od 60-65 KS nema šta da traže u B segmentu. Oni me ne interesuju ;)
Zameni ga drugim Fijatom i opet ćeš biti zadovoljan, jer si sam sebe ubedio da je to tako ;) Valjda nisi trajno oslepeo od tolike ljubavi... :)))
P.S. Kada budem doradio Flordu, na tvom mestu se ne bih kladio da neće biti sigurnija i savremenija od tvog Punta.
Ostatak voznog parka uskoro ide na prodaju, pa se ne računa ;) Ostaju samo najbolji ;)
:))