Fiat 500L za Ameriku

Podsećanja radi, Fiat 500L je svetsku premijeru imao 6. marta na Salonu automobila u Ženevi, a u paleti motora su trenutno 0.9L dvocilindrični TwinAir benzinac sa 105KS i četvorocilindrični 1.4L benzinac sa 95KS, kao i 1.3 MultiJet dizelaš sa 85KS.
Sem već predstavljene verzije sa pet sedišta (dužina 4147 mm, širina 1784 mm, visina 1665 mm, međuosovinski razmak 2612 mm), Fiat će uskoro promovisati i produženu varijantu (duža za 20 cm i sa prtljažnikom većim za 100 litara), koja će imati tri reda sedišta i mesta za sedam putnika.
Ponuda će tokom 2013. godine biti obogaćena sa još nekoliko verzija i novih motora i menjača.
Tako će sledeće godine stići i 500L Trekking, vizuelno atraktivnija verzija (dodatni zaštitni elementi, izmenjeni branici, veći točkovi...) koja najverovatnije neće imati 4x4 pogon ni kao opciju, ali će dobiti povišeni klirens (za 20 mm).
Što se tiče drugih noviteta, treba pomenuti 500L 1.3 Multijet 85KS u verziji sa Dualogic menjačem, 500L 0.9 TwinAir sa pogonom na metan, zatim varijantu sa 1.6 Multijet dizelašem sa 105 konja, a posebno 500L 1.4 MultiAir Turbo sa 165KS (i DDCT menjačem sa dvostrukim kvačilom).

Fiat 500L će se prodavati na više od 100 tržišta u svetu, između ostalog i u Sjedinjenim Američkim Državama.

Kako je objavljeno u septembru, očekuje da će izvoz ovog kragujevačkog Fiata na američko tržište početi u februaru ili martu sledeće godine.

Premijera američke verzije bi trebalo da se održi ili na predstojećem Salonu automobila u Los Anđelesu ili u januaru 2013. godine na Salonu u Detroitu, a do tada evo i seta fotografija američke verzije 500L koje objavljuje sajt Autoedizione.nl i koji navodi da se pod haubom nalazi 1.4 MultiAir benzinski motor.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autoedizione.nl
Meni nikada verzija sa povišenim odstojanjem od tla ne može biti "vizuelno atraktivnija". Naročito ako to nije praćeno pogonom na četiri točka.
I standardna verzija 500L bila bi mi mnogo "vizuelno atraktivnija" kada bi se klirens smanjio za tih 20mm.
Crni branici mu daju veci kontrast i odlicno se slazu sa bilo kojom kombinacijim boja. Ovo na slici gore, u ovoj boji, izgleda kao neka sanitarija.
Sklepan, ružan, nezgrapan i neproporcionalan. Pozicija vozača je kao u autobusu - bukvalno. Pregledan i prostran. Bez najave za nove modele u A, B, C i D segmentu (koji više nemaju), sa ovim minibusom budućnosti nema.
@Predrag,
Ne delim tvoj hejt prema ovom autu. Uzivo izgleda impozantno i kvalitetno, ali u ovoj boji, ukljucujuci i branike, zaista ruzno.
Bolji od PT Cruiser-a, u svakom slucaju... Mozda i prodje kod ludih amera
UCS
Video sa kako ga montiraju, kako izgleda karoserija, oslanjanje, koliko primeraka ide na doradu, šta rade na doradi, šta proveravaju nakon montaže, ko ga proverava, gde ga testiraju... sve. Samo izgleda "impozantno i kvalitetno".
Predrag
Ja razumem zašto ti ne prija klio 4 - jer si navikao na fabiju i od kola tražiš prostranstvo fabije ( ne osudjujem te zbog toga, naprotiv, razumem ljubav ka kockama ). Ali, zašto ti onda ne prija fiat 500 L? U njemu i prijatnije sediš nego u fabiji? Ili ti možda u 500 L više vise butine nego u fabiji?
Kada 500 L bude sa ovim dizelom 1,6, biće to ( tehnički ) dobra ponuda,
Što se tiče verzije 7 sedišta, mislim da samo sa dodatnih 20 cm dužine nije moguće dobiti potreban ( minimalan ) "komfor" za 7 osoba
Moron
Sve sam ti objasnio putem našeg "para bloga" ;) Ovo je već više od kocke, a pritom je sklepačina i to teška. Da si mu video samo prednje oslanjanje ne bi pristao da te voze u njemu ni 100 km. Na vozačevom mestu se sedi kao u autobusu jer se komande stiskaju odozgo. A kada sam saznao da Fiat ugrađuje reparirane motore bila je to vest za večno precrtavanje istog.
P.S. Ovo je poluautomobil iz drugih razloga ;) Prostranost i preglednost su na mestu, ali ovde već važe MangeTOVE kritike na račun visine automobila, krova...
Predrag
ti samo hoćeš reći da Srbi ne znaju da montiraju aute, i da auto iz tih razlog an valja..pa u pravu srbi veze nemaju, inajviše zamjeram Fiatu što je došao u srbiju i dao vam posao, pored toliko zemalja.Plus u svetu kada kažeš kragujevac odmah kašu " sranje"
Ipak se nadam zbolj ljubavi prema Fiatu da će imati kvaliteta bar onoliko da ga skroz ne obruka,jer ako meksikanci mogu pavit 500,i dobro ga proadvati uUSA onda valjda i Srbi mogu nešto kako valja žašarafiti
@Predrag
reparirane motore?
Jedan masinjski inzenjer da izvali i poveruje u tako nesto, nemam reci...
@Đenka,
Cak bi i crni klavirski lak, a la Kliova bocna lajsna, bolje stajao ovom braniku.
Mislim da preterujete sa "pljuvanjem" ovog automobila. Izmedju Predragovog "objektivnog doživljaja" Clia 4 i nekih "kritika" na račun ovog vozila nema razlike.
Svi smo se ovde pre godinu dve dana smejali fiatovom dvocilidričnom motoru, a sada i SVI ostali redom smanjuju broj cilindara i prelaze na turbaše. A zar je toliko lošiji ovaj atmosferski 1,4 od onog 1,2 iz Clia 4?
Ili, što je toliko lošiji ovaj 1,3 dizel od 1.5 dci?
I clio 4 i fiat 500 L su slični po nerazumnoj ceni ( svako u svom segmentu ), kao i po tome što nijedan za sada ne nudi neki malo jači motor.
Pri tome su dva različita koncepta. Ja bih, naravno, pre izabrao "koncept prostora"
Moron
Jeste u toku miniizacija motora, ali 2 cilindra turbo, za sada ima samo Fiat. I to da racumem Ok, ali u ovakvom teškom i nepovoljnog vozila po otporu vazduha, je neozbiljno. Svojevremeno, Fiat je imao Peglicu, dvocilindrični vazdušar, koga se niko rado ne seća.
Trocilindrični motori se godinama razvijaju i njihovo vreme dolazi u turbo eri za male jeftine automobile do 1.2 L zapremine,i to je OK. Možda bi prošao i u ovoj Fići. Imamo primer jednog BMW koji je napravio bruku, tri cilindra u 1.5 L
1.4 motor u ovoj fići je primer lenjosti, tomosti, nedostatka snage i solidnog konzumiranja benzina. Poređenje sa 1.2 TCE nije moguće ni po čemu.
Što se diozajna tiče, kad se dizajneri ovako šegače sa nama, ajmo i mi sa njima! Valjda ima negde granice. Nije ovo Kusturicin film, kafić na Drvengradu....
carobnjak
Bio sam u firmi koja radi reparaciju motora za Fiat. Motori stižu iz Torina i tamo se vraćaju. Ni ja ne bih verovao da nisam video. Stižu svi Fiatovi motori osim novog Twinair-a. Koristi se stari blok i glava motora i staro kolenasto vratilo. Navedeni delovi se obrađuju a sve ostalo ide novo (Fiat-ovo). Za mene je to saznanje skandalozno.
Cekaj malo, imaju u planiranu reparaciju 160000 motora godisnje za ugradnju u 500l? Ako to mogu da logisticki isprate i da im se isplati, svaka cast, to jos niko nije u stanju!
Dima
Nisu svi motori za 500L. Ko zna u kjojim novim modelima završavaju. Reparira se sve što može da se reparira, a ostatak su novi. To je Fiatov način smanjenja troškova.
Ma zezi Predrag. Kakva reparacija? Pa to je Zastava radila i to veoma ograničeno uz naznaku o čemu se radi u vreme ratova...
Zamisli bruke. Otvoriš motor i nađeš specijale bloka ili hilzne i radilice. Ravnanu glavu motora.
Ne, ne to je Predrag negde prečuo...
Mange
Nažalost nisam. Kako su mi objasnili specijale su dozvoljene, a hilzne ne. Mada meni je svejedno jer nemam nameru da kupim Fiat ;)
moze li neka dobra vest bez negativnih komentara, ili se ovde skupljaju mrzitelji svega i svaceg?
B.M
Prijatelju ovde ti se skupljaju sve samo Doktori Nauk aiz mehanike, Dizajna, Vrsni menadžeri, prodavci magle i ostalo....ovo su ublehe svetsko g glasa kakve samo još Srbija zemlja ima,i zato je srbija zemlja prvu u Evropi po nerazvijenosti po malim platama, po lošem životu, lošim putevima, i nezaposlenosti ..kako će se razviti kada svi Sve znaju...kako će ????
Evo o dizajnu ovog auta svi ovi na forumu sve znaju , i tako ovaj obli i funkcionalni automobil komentarišu kao smeće, kao ružan, jer nije trendovski, nije kopirao obike ,farove, i slične stvari...Svi oni pljuju po dizajnu ovog auta jer se proizvodi tu u komšiluku, a ne negdje u koreji,jer znaš Kako korejanci su za njih božanstvo , i donose im hljeba da jedu, a ovi iz Šumadije im sve uzeše.to je logika Srbina ponosnog čoveka prvog na balkanu i u svetu po Gluposti
Ilija
Nisam baš sve razumeo, ali u pravu si ;) Poslednja rečenica ti je ključna.
ovde se radi o ukusu , da li je Srbin čovek pokazao da ima ukusa..??U zemlji u kojoj preovladava Turbo Folk i gdje je vrh umetnosti koncert Stoje, Seke, cece i p....m...., e u toj zemlji će vrlo lako nešto bez osnova nazvati ružnim..ZA srbina je i pokojni Pavaroti ružno pevao, za Srbina je i Betoven loš kompozitor, Za Srbina je i Mikelanđelo bio loš umjetnik slikar, Da vinči je bio lažnjak ,svi su loši samo je Kič večan...o živela Srbijo zemljo koja gajiš i držiš ove ljude
Ilija
Gromovniče, čoveče "pametni" zašto nam kvariš "prosek" inteligencije.. "Nama" neznalicama, neradnicima itd..
Uzdravlje
500L ne vredi te novce.. Full za 13.000 ojra i da se u KG šutiraju u zadnjice.. Jer sa nekom opremicom premašuje 15 'iljada..
Za "Ameriku"-tek kad vidim kako će izgledati ovaj prilepljeni zadnji deo..
500L je za standard u Srbiji skup o da je najbolji na svetu. Zato strpite se jos koji mesec dok opet ne krenu s Puntom.
Ide Punto i u izvoz, najvise je prodato u Turskoj i Eguptu. Mnogi su se cudili da smo ga izvozili svo vreme dok je radjena fabrika, a izvozi se i sad sa zaliha. Kad pocne da se radi na novoj opremi Ima da ispadaju s trake ko sardine.
Ja koliko se secam pozeljno je ostaviti blok da "stari" i tada postaje neunistiv. Znam da ljubitelji Buba jure sto starije blokove i glave kad rade reparacije. Prosto logicno zvuci da uzmes blok koji je presao 500000 km obradis ga i ponovo spakujes u motor. Mercedes je svojevremeno imao ledinu gde je ostavljao blokove da stare pa cak je pozeljno da ga i zapiske jer su kalijum i natrijum iz urina dobri za sivi liv. A drugo ja odavno nisam cuo da se generalke rade na na manje od 300-400 hiljada km. Ukljucujuci i Fiat.
Uriniranje na motore su slatke pecaroške priče koje su... barem po priči... nastale kada je BMW za svoje blokove motora koristio proces koji se naziva nitridizacija i služi za povećavanje čvrstoće raznih metala. To je rađeno za njihove F1 motore, jer ne verujem da čovek može svojim uriniranjem da masovno tretira gomilu automobilskih blokova na velikom otpadu. Trebala bi armija ljudi da redovno posećuje otpad kako bi dobro "namočila" motore.
Šta vam je pobogu ljudi da u to verujete???
U pitanju je najverovatnije priča.
Ne verujem da im je pomogao Kalijum i Natrijum.
Ako se Predrag predstavlja kao neko ko zna ključno rešenje za fabriku automobila u Srbiji, trebao bi barem toliko da zna...
A pljuvanje po sasvim solidnom FIAT-u 500L, koji tek treba da se dokaže na tržištu, koje je pored svega udareno i finansijskom krizom je velika sramota.
Šteta pa 500L nije neka premoćna limuzina sa mnogo KW, i "šmekerskim" izgledom.... Ovde se sa vremena na vreme ponavljaju iste greške u komentarima... komentarišu se stvari koje dotični neće da kupe, ali ne prihvataju činjenicu da 739 000 000 (po navodima iz 2011.) stanovnika Evrope (uključujući i transkontinentalne zemlje), kao i 315 000 000 stanovnika USA ne moraju da dele isto mišljenje kao i 5-6 ljudi sa jednog websajta.
Da ne pričamo što je u pitanju prvi auto u koraku sa vremenom koji će se barem delimično proizvodi kod nas u zemlji.
Ja sam lepo rekao pozeljno. Nitritanje je davno poznat postupak povrsinskog otvrdnjavanja. U praksi nisam probao pa je moguce da su fore i fazoni.
Steeler
Očigledno nisi razumeo o čemu pričam. Fiat jednoj firmi iz Srbije šalje polovne motore na obradu. Koristi se blok, radilicica i glava a sve ostalo se montira novo. Ti motori se šalju natrag u Fiat i ugrađuju se u nove automobile.
@Pancev, a zar ti ne verujes da se Punto izvozi? Proguglaj malo,
Gogle je tvoj prijatelj. Zemlje regije, severne Afrike, Ukraina i dr. Egipcani su cak trazili da sklapaju Punto ko nekad Z128, al Fiat nije hteo.
Neverovatno koliko pojedini"eksperti" i veliki "poznavaoci"auto industrije na ovim prostorima,koji znanje stiču čitajući domaće jadno izdanje "autobilda", imaju iskustva,u pljuvanju svega onoga o čemu nemaju pojma,nikada nisu videli ni probali a još i da znaju čemu služi.Kakve su to gluposti i izmišljotine o polovnim motorima,debljini laka,kvalitetu karoserije i sl. u stilu "rek'o mi jedan čovek".
Domaćim forumskim "stručnjacima" poručujem "nije žvaka za seljaka"!
500l mi se mnogo sviđa,naročito sa tehničke strane.Mislim da će se dobro prodavati.
B.M.
Ko ti je "Gogle"?
Ma ne mogu da postignu toliki izvoz Punta,te će broj novo/neprodatih Puntaća dostići 10.000 kom...
Punto: nesvrstan u zemlje nesvrstanih..
Punto je napravljen u velikom broju jer godinu i po su trajali radovi na fabrici, pa se tad nije mogao sklapati. Za to vreme prodaja kod nas, u regiji i uopste je mnogo opala, i otud toliko neprodanih. Vise nema potrebe za tolikim serijom, radice prema potraznji. Da pratis situaciju znao bi.
B.M.
Ne mogu da zaspim dok nešto ne saznam o Puntu.. Ima ih polovnih kao jajca na pijaci.. Ljudi vrv zadovoljni..